Niet echt. We hadden toen idd een crisis, maar de BASIS was nog altijd een stuk gezonder dan nu. Nu is vrijwel alles weggevallen. Dat sociale vangnet. Dat zorgstelsel. Het onderwijs.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:00 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ben jij wel goed bij je hoofd ? de jaren 80 waren hetzelfde als nu alleen zonder de mobiele telefoon en internet
Juist.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de jaren 80:
- Hadden we de gulden.
- Konden we studeren, zwembaden, bibliotheken, gemeentehuizen, premie-A woningen et cetera, et cetera, allemaal subsidiëren met de belastinginkomsten. Tegenwoordig verdwijnt dat geld elders
- Was één inkomen genoeg om rond te komen voor een gezin
- Was tot je 72-ste doorwerken een belachelijk voorstel
- Werd fietsendiefstal nog als een vergrijp gezien.
- Waren er geen Oost-Europeanen die onze bejaarden doodmepten om een tientje
etc, etc, etc
Helemaal mee eens, daarom is het nu ook belangrijk om een alternatief te bieden aan Wilders. Mensen hebben vaak slechts sturing nodig!quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Eens, maar je ziet ook dat de gemiddelde debiele stemmer eerder wijst naar allochtonen en "DE &^%$#@ EU &%*^$#@!!!", ipv naar de verantwoordelijke eigen politici, waar ze vaak zelf op gestemd hebben.
Is allemaal irrelevant zolang er maar een juiste dosis scepsis aanwezig is ten aanzien van de huidige politieke kliek.quote:Heel veel mensen zijn nog steeds van mening dat Zalm een prima minister van financieen was. Heel veel mensen vinden Jorritsma een prima voorbeeld van een sterke vrouwelijke politici. Heel veel mensen hebben nog altijd sympathie voor JP Balkenende. Etc etc.
Klopt, maar ook hier geldt, in het ergste geval wordt Balkenende weer herkozen als Minister president van Nederland en ook dan kan het slechts twee kanten op. Of het gaat de goede kant op, iets wat wij allemaal willen. Of het gaat de slechte kant op en wij, en de rest van Nederland, gaat weer verder denken aan een revolutie!quote:Aantoonbaar incompetente en zeer FOUTE mensen, die in veel andere landen gewoon in de bak zouden verdwijnen, of op zijn minst met pek en veren weg zouden zijn gejaagd, maar hier komen ze overal nog steeds opdraven en worden ze met alle egards ontvangen en behandeld.
Ziekelijk.
Klopt, maar als je naar die laatste 15 jaar kijkt, waren het toch echt midden-rechtse kabinetten die vooral VVD en CDA plannen en projecten uitvoerden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit alleen CDA en VVD zijn. Eigenlijk hebben alle grotere middenpartijen meegedaan aan het doorschieten van de liberalisering en het afdragen van soevereiniteit aan Europa. Ook PvdA en D66.
Dat hebben we vaker gedacht, en dan durft men toch niet voor de alternatieven te kiezen, komen de afgeserveerde partijen met een nieuwe leider die een leuk verhaaltje heeft, en loopt iedereen er weer achteraan. Zie Bos en Samsom bij de PVDA. Zie nu Bruma bij CDA. Etc.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:10 schreef arjan1212 het volgende:
Balkenende word never nooit meer premier, het cda is dood, de pvda en de vvd gaan dezelfde kant op, halen gewoon nooit meer meer dan 20 zetels
... des te schandaliger is het dus dat we hier een overvloed aan lege kantoorpanden hebben, terwijl er schrijnende woningnood is in het goedkopere segment, wat men weigert te bouwen om de huizenbezitters tevreden te houden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:15 schreef beware_reageerd het volgende:
In de jaren 80 hadden we nog een maak industrie.
En die is weg, waardoor alles kapot gaat.
Iedereen weet dat als de bouw instort alles zal volgen.
Eer die weer op veert moeten er wonderen gebeuren.
Wij hebben tenslotte alles verkocht inclusief klantenbestanden etc.
Want dat was zo goed voor Nederland...
Nou bedankt dan maar.
En vergeet niet de zogenaamde 'strategische' (quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat hebben we vaker gedacht, en dan durft men toch niet voor de alternatieven te kiezen, komen de afgeserveerde partijen met een nieuwe leider die een leuk verhaaltje heeft, en loopt iedereen er weer achteraan. Zie Bos en Samsom bij de PVDA. Zie nu Bruma bij CDA. Etc.
Zoals ik al aangaf, de gemiddelde stemmer is een complete mongool/debiel.
Helaas, dat zou mooi zijn, maar zo werkt het dus niet. Het is veel MAKKELIJKER om de schuld te leggen bij 'anderen', ipv kritisch naar de eigen keuzes en verantwoordelijkheden te kijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, daarom is het nu ook belangrijk om een alternatief te bieden aan Wilders. Mensen hebben vaak slechts sturing nodig!
Jij bent soms echt scherp in je analyse's. Mag ik wel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... des te schandaliger is het dus dat we hier een overvloed aan lege kantoorpanden hebben, terwijl er schrijnende woningnood is in het goedkopere segment, wat men weigert te bouwen om de huizenbezitters tevreden te houden.
Uiteraard. En verder zal dat politieke 'inzicht' ook nooit gaan voor veel mensen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:19 schreef LXIV het volgende:
Voor de verkiezingen gaat de VVD weer dingen roepen als: "Werken moet beloond worden in Nederland", "Misdaad moet gestraft worden", "De werkeloosheid moet bestreden worden", "Onbeperkte toestroom van buitenlanders moet beperkt worden", en meer van dat soort populistische termen.
Klinkt goed denkt de gemiddelde Nederlander dan, en stemt op de VVD. Waarop alles weer precies andersom doorging zoals altijd.
Dank je, daar kan ik mezelf weer een weekje op zelfbevlekkenquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:23 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Jij bent soms echt scherp in je analyse's. Mag ik wel.
Simpel uitgelegd wat ze in Den Haag niet snappen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dank je, daar kan ik mezelf weer een weekje op zelfbevlekken, maar het is allemaal eigenlijk heel erg simpel en duidelijk, dus ik begrijp nooit zo goed waarom anderen vaak verbanden (oorzaken, gevolgen, etc etc) niet kunnen of willen zien.
1+1 is 9 van de 10 keer gewoon 2. En dan hanteer ik een lichte foutmarge.
Ik zie de politiek echt veels te vaak tot besluiten komen op hele vreemde aannames, die compleet onlogisch zijn. Vaak dus ook idd tegen alle waarschuwingen en adviezen in. Je wordt er gek van.
Recent voorbeeld bijvoorbeeld het afschaffen van de maximale tarieven bij de tandarts, omdat men dacht dat men dan wel zou gaan concurreren met elkaar, en de markt zijn ding zou doen....(!) Goh. Misbruik. Idiote verhogingen. Wie had dat nou kunnen voorspellen...(!)
Alsof je in slow-motion een ongeluk allang ziet aankomen, alle betrokken zouden het ook moeten kunnen zien aankomen, maar er is geen fucking way om het te keren of te stoppen of te voorkomen of whatever. Heel frustrerend in ieder geval.
In het beste geval zijn ze gewoon dom en incompetent. In het slechtste geval zijn ze corrupt, behartigen ze de verkeerde belangen, en zijn ze bewust bezig de boel te verkloten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:41 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Simpel uitgelegd wat ze in Den Haag niet snappen.
Maar als wij het zo snappen, waarom die slimme mensen met hun hoge inkomen dan niet he ?
Die hebben hele andere belangen, die willen niet begrijpen, die willen een betere betrekking.
En zo zijn we ook hier weer rond.
quote:De VVD wil dat buitenlandse bedrijven zich welkom voelen in ons land. Daarvoor is het nodig dat de procedures van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) voor buitenlandse bedrijven eenvoudiger worden. Ook voor de kinderen van buitenlandse werknemers moeten er goede voorzieningen zijn. Internationale scholen moeten daarom de ruimte krijgen.
In andere landen gaan ze precies zo om met hun politici, hoor.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Aantoonbaar incompetente en zeer FOUTE mensen, die in veel andere landen gewoon in de bak zouden verdwijnen, of op zijn minst met pek en veren weg zouden zijn gejaagd, maar hier komen ze overal nog steeds opdraven en worden ze met alle egards ontvangen en behandeld.
Ziekelijk.
Mwah, alleen al in de UK zie je dat voormalige politici in interviews gewoon geconfronteerd worden met hun verleden, of hun beleid. Op de BBC (World!? News!?) is er ook zo'n interview-show waar men er met gestrekt been in gaat. Vind ik persoonlijk wel fijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
In andere landen gaan ze precies zo om met hun politici, hoor.
Ben het met je eens.quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:33 schreef beerten het volgende:
[..]
Naast overheid is dat ook maatschappij. Je bent welhaast mislukt als je geen titel hebt. Kinderen van 12 die zich VERONTSCHULDIGEN dat ze "maar naar bla bla bla school gaan" (Vul hier de naam van een praktijkschool in) Ik verzin het niet eens, ik citeer mijn buurmeisje discreet.
Wat is er mis met kassameisje, loodgieter, metselaar of kapper?
Maar goed, ik dwaal of van dit topic.
Omdat vrouwen ook moesten studeren en een diploma halen. Daarom studies als culturele antropologie etc.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:14 schreef CarbonC het volgende:
[..]Gewoon de meest geschikte persoon het werk uit laten voeren. Als dat geen Nederlander is: jammer dan. Wel moeten we ons afvragen waarom we de afgelopen jaren zoveel onzinstudies gehad hebben waardoor de vraag en het aanbod niet matchen.
Thanks. Volgens mij wel ja.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |