abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:04:45 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128558426
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:00 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ben jij wel goed bij je hoofd ? de jaren 80 waren hetzelfde als nu alleen zonder de mobiele telefoon en internet
Niet echt. We hadden toen idd een crisis, maar de BASIS was nog altijd een stuk gezonder dan nu. Nu is vrijwel alles weggevallen. Dat sociale vangnet. Dat zorgstelsel. Het onderwijs.

Destijds hadden we werkloosheid en woningnood, en dat was uiteraard verschrikkelijk.

Nu ook. En erger.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:05:08 #77
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128558450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de jaren 80:
- Hadden we de gulden.
- Konden we studeren, zwembaden, bibliotheken, gemeentehuizen, premie-A woningen et cetera, et cetera, allemaal subsidiëren met de belastinginkomsten. Tegenwoordig verdwijnt dat geld elders
- Was één inkomen genoeg om rond te komen voor een gezin
- Was tot je 72-ste doorwerken een belachelijk voorstel
- Werd fietsendiefstal nog als een vergrijp gezien.
- Waren er geen Oost-Europeanen die onze bejaarden doodmepten om een tientje
etc, etc, etc
Juist.
pi_128558528
in de jaren 80 :

-was de jeugdwerkloosheid 25%
-deden we nog aan milieuvervuiling
-was de staatschuld hoger dan nu en was het begrotingstekort 10% en de rente 18%
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 22:07:41 #79
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128558604
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Eens, maar je ziet ook dat de gemiddelde debiele stemmer eerder wijst naar allochtonen en "DE &^%$#@ EU &%*^$#@!!!", ipv naar de verantwoordelijke eigen politici, waar ze vaak zelf op gestemd hebben.
Helemaal mee eens, daarom is het nu ook belangrijk om een alternatief te bieden aan Wilders. Mensen hebben vaak slechts sturing nodig!

quote:
Heel veel mensen zijn nog steeds van mening dat Zalm een prima minister van financieen was. Heel veel mensen vinden Jorritsma een prima voorbeeld van een sterke vrouwelijke politici. Heel veel mensen hebben nog altijd sympathie voor JP Balkenende. Etc etc.
Is allemaal irrelevant zolang er maar een juiste dosis scepsis aanwezig is ten aanzien van de huidige politieke kliek.

quote:
Aantoonbaar incompetente en zeer FOUTE mensen, die in veel andere landen gewoon in de bak zouden verdwijnen, of op zijn minst met pek en veren weg zouden zijn gejaagd, maar hier komen ze overal nog steeds opdraven en worden ze met alle egards ontvangen en behandeld.

Ziekelijk.
Klopt, maar ook hier geldt, in het ergste geval wordt Balkenende weer herkozen als Minister president van Nederland en ook dan kan het slechts twee kanten op. Of het gaat de goede kant op, iets wat wij allemaal willen. Of het gaat de slechte kant op en wij, en de rest van Nederland, gaat weer verder denken aan een revolutie!
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:09:29 #80
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128558718
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit alleen CDA en VVD zijn. Eigenlijk hebben alle grotere middenpartijen meegedaan aan het doorschieten van de liberalisering en het afdragen van soevereiniteit aan Europa. Ook PvdA en D66.
Klopt, maar als je naar die laatste 15 jaar kijkt, waren het toch echt midden-rechtse kabinetten die vooral VVD en CDA plannen en projecten uitvoerden.

Ik begrijp ook niet waarom mensen op PVDA stemmen, nadat eerst Bos al de VVD'er in rode schaapswol bleek te zijn, en nu Samsom ook weer achter het rechtse sprookje aanhuppelt... maar de grote problemen (zorg, werkloosheid, woningnood/HRA, EU, lage euro, foute oorlogen, prestige-projecten etc etc) zijn toch echt te herleiden naar VVD en CDA, die dat er telkens doorheen hebben weten te drukken, tegen veel onafhankelijke adviezen en waarschuwingen in trouwens.
pi_128558753
Balkenende word never nooit meer premier, het cda is dood, de pvda en de vvd gaan dezelfde kant op, halen gewoon nooit meer meer dan 20 zetels
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:15:00 #82
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_128558953
In de jaren 80 hadden we nog een maak industrie.
En die is weg, waardoor alles kapot gaat.

Iedereen weet dat als de bouw instort alles zal volgen.
Eer die weer op veert moeten er wonderen gebeuren.
Wij hebben tenslotte alles verkocht inclusief klantenbestanden etc.

Want dat was zo goed voor Nederland...

Nou bedankt dan maar.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:15:23 #83
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128558977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:10 schreef arjan1212 het volgende:
Balkenende word never nooit meer premier, het cda is dood, de pvda en de vvd gaan dezelfde kant op, halen gewoon nooit meer meer dan 20 zetels
Dat hebben we vaker gedacht, en dan durft men toch niet voor de alternatieven te kiezen, komen de afgeserveerde partijen met een nieuwe leider die een leuk verhaaltje heeft, en loopt iedereen er weer achteraan. Zie Bos en Samsom bij de PVDA. Zie nu Bruma bij CDA. Etc.

Zoals ik al aangaf, de gemiddelde stemmer is een complete mongool/debiel.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:16:44 #84
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128559031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:15 schreef beware_reageerd het volgende:
In de jaren 80 hadden we nog een maak industrie.
En die is weg, waardoor alles kapot gaat.

Iedereen weet dat als de bouw instort alles zal volgen.
Eer die weer op veert moeten er wonderen gebeuren.
Wij hebben tenslotte alles verkocht inclusief klantenbestanden etc.

Want dat was zo goed voor Nederland...

Nou bedankt dan maar.
... des te schandaliger is het dus dat we hier een overvloed aan lege kantoorpanden hebben, terwijl er schrijnende woningnood is in het goedkopere segment, wat men weigert te bouwen om de huizenbezitters tevreden te houden. :r
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:16:54 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128559041
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat hebben we vaker gedacht, en dan durft men toch niet voor de alternatieven te kiezen, komen de afgeserveerde partijen met een nieuwe leider die een leuk verhaaltje heeft, en loopt iedereen er weer achteraan. Zie Bos en Samsom bij de PVDA. Zie nu Bruma bij CDA. Etc.

Zoals ik al aangaf, de gemiddelde stemmer is een complete mongool/debiel.
En vergeet niet de zogenaamde 'strategische' ( :r ) stemmers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:19:25 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128559152
Voor de verkiezingen gaat de VVD weer dingen roepen als: "Werken moet beloond worden in Nederland", "Misdaad moet gestraft worden", "De werkeloosheid moet bestreden worden", "Onbeperkte toestroom van buitenlanders moet beperkt worden", en meer van dat soort populistische termen.

Klinkt goed denkt de gemiddelde Nederlander dan, en stemt op de VVD. Waarop alles weer precies andersom doorging zoals altijd.
The End Times are wild
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:22:28 #87
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128559293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:07 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, daarom is het nu ook belangrijk om een alternatief te bieden aan Wilders. Mensen hebben vaak slechts sturing nodig!

Helaas, dat zou mooi zijn, maar zo werkt het dus niet. Het is veel MAKKELIJKER om de schuld te leggen bij 'anderen', ipv kritisch naar de eigen keuzes en verantwoordelijkheden te kijken.

Het is makkelijker om te wijzen naar die ene neger die een uitkering ontvangt, en te zeggen: HIJ!!! HIJ IS HET PROBLEEM!!!", ipv te kijken waarom hij wellicht die uitkering ontvangt.Of dat terecht is of onterecht. Ipv te kijken naar je eigen broer, of achterneef, of vrouw, die wellicht exact dezelfde uitkering ontvangt, om dezelfde reden.

Er is gewoon altijd een WIJ vs ZIJ issue. Niet bij iedereen, maar bij genoeg mensen om het heel snel uit de hand te laten lopen. Het is makkelijker om die moskee of kebab-zaak in de fik te steken die 3 straten verder staat, ipv het adres van de verantwoordelijke bewindslieden op te sporen en het land te doorkruizen om daar schade aan te richten. En actie lokt weer reactie uit. Dus meer spanning. Dus meer WIJ vs ZIJ. Etc etc.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:23:29 #88
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_128559347
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... des te schandaliger is het dus dat we hier een overvloed aan lege kantoorpanden hebben, terwijl er schrijnende woningnood is in het goedkopere segment, wat men weigert te bouwen om de huizenbezitters tevreden te houden. :r
Jij bent soms echt scherp in je analyse's. Mag ik wel.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:25:48 #89
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128559458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:19 schreef LXIV het volgende:
Voor de verkiezingen gaat de VVD weer dingen roepen als: "Werken moet beloond worden in Nederland", "Misdaad moet gestraft worden", "De werkeloosheid moet bestreden worden", "Onbeperkte toestroom van buitenlanders moet beperkt worden", en meer van dat soort populistische termen.

Klinkt goed denkt de gemiddelde Nederlander dan, en stemt op de VVD. Waarop alles weer precies andersom doorging zoals altijd.
Uiteraard. En verder zal dat politieke 'inzicht' ook nooit gaan voor veel mensen.

Men stemt wat de collega's stemmen, dus als de collega's denken dat Roemer iedereen 70% belasting wil laten betalen, dan moet je dus wel gek zijn wanneer jij vervolgens gaat roepen dat je SP gaat stemmen, als je verder inhoudelijk je toch niet bezig houdt met de inhoudelijke visie enzo...
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:30:12 #90
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128559738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:23 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Jij bent soms echt scherp in je analyse's. Mag ik wel.
Dank je, daar kan ik mezelf weer een weekje op zelfbevlekken :P, maar het is allemaal eigenlijk heel erg simpel en duidelijk, dus ik begrijp nooit zo goed waarom anderen vaak verbanden (oorzaken, gevolgen, etc etc) niet kunnen of willen zien.

1+1 is 9 van de 10 keer gewoon 2. En dan hanteer ik een lichte foutmarge. :P

Ik zie de politiek echt veels te vaak tot besluiten komen op hele vreemde aannames, die compleet onlogisch zijn. Vaak dus ook idd tegen alle waarschuwingen en adviezen in. Je wordt er gek van.

Recent voorbeeld bijvoorbeeld het afschaffen van de maximale tarieven bij de tandarts, omdat men dacht dat men dan wel zou gaan concurreren met elkaar, en de markt zijn ding zou doen....(!) Goh. Misbruik. Idiote verhogingen. Wie had dat nou kunnen voorspellen...(!)

Alsof je in slow-motion een ongeluk allang ziet aankomen, alle betrokken zouden het ook moeten kunnen zien aankomen, maar er is geen fucking way om het te keren of te stoppen of te voorkomen of whatever. Heel frustrerend in ieder geval.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:41:06 #91
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_128560300
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dank je, daar kan ik mezelf weer een weekje op zelfbevlekken :P, maar het is allemaal eigenlijk heel erg simpel en duidelijk, dus ik begrijp nooit zo goed waarom anderen vaak verbanden (oorzaken, gevolgen, etc etc) niet kunnen of willen zien.

1+1 is 9 van de 10 keer gewoon 2. En dan hanteer ik een lichte foutmarge. :P

Ik zie de politiek echt veels te vaak tot besluiten komen op hele vreemde aannames, die compleet onlogisch zijn. Vaak dus ook idd tegen alle waarschuwingen en adviezen in. Je wordt er gek van.

Recent voorbeeld bijvoorbeeld het afschaffen van de maximale tarieven bij de tandarts, omdat men dacht dat men dan wel zou gaan concurreren met elkaar, en de markt zijn ding zou doen....(!) Goh. Misbruik. Idiote verhogingen. Wie had dat nou kunnen voorspellen...(!)

Alsof je in slow-motion een ongeluk allang ziet aankomen, alle betrokken zouden het ook moeten kunnen zien aankomen, maar er is geen fucking way om het te keren of te stoppen of te voorkomen of whatever. Heel frustrerend in ieder geval.
Simpel uitgelegd wat ze in Den Haag niet snappen.
Maar als wij het zo snappen, waarom die slimme mensen met hun hoge inkomen dan niet he ?
Die hebben hele andere belangen, die willen niet begrijpen, die willen een betere betrekking.

En zo zijn we ook hier weer rond.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:43:30 #92
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128560419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:41 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Simpel uitgelegd wat ze in Den Haag niet snappen.
Maar als wij het zo snappen, waarom die slimme mensen met hun hoge inkomen dan niet he ?
Die hebben hele andere belangen, die willen niet begrijpen, die willen een betere betrekking.

En zo zijn we ook hier weer rond.
In het beste geval zijn ze gewoon dom en incompetent. In het slechtste geval zijn ze corrupt, behartigen ze de verkeerde belangen, en zijn ze bewust bezig de boel te verkloten.

... en laten we wel zijn, als je een beetje verstand hebt, dan wil je ook niet tussen dat waardeloze gespuis in Den Haag rondlopen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:46:37 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128560607
Volksvertegenwoordigers zitten er ook al lang niet meer voor ons (een verdwaalde enkeling daargelaten), zij zitten er slechts om zich in te likken bij de grote jongens, al dan niet multinationaal, zodat zij na hun verraad aan ons, lekker binnen kunnen harken :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128560998
De VVD kan niet wachten om mensen naar Nederland te halen, in hun verkiezingsprogramma stond al:
quote:
De VVD wil dat buitenlandse bedrijven zich welkom voelen in ons land. Daarvoor is het nodig dat de procedures van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) voor buitenlandse bedrijven eenvoudiger worden. Ook voor de kinderen van buitenlandse werknemers moeten er goede voorzieningen zijn. Internationale scholen moeten daarom de ruimte krijgen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:55:48 #95
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_128561101
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Aantoonbaar incompetente en zeer FOUTE mensen, die in veel andere landen gewoon in de bak zouden verdwijnen, of op zijn minst met pek en veren weg zouden zijn gejaagd, maar hier komen ze overal nog steeds opdraven en worden ze met alle egards ontvangen en behandeld.

Ziekelijk.
In andere landen gaan ze precies zo om met hun politici, hoor.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:08:12 #96
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128561828
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:55 schreef Euribob het volgende:

[..]

In andere landen gaan ze precies zo om met hun politici, hoor.
Mwah, alleen al in de UK zie je dat voormalige politici in interviews gewoon geconfronteerd worden met hun verleden, of hun beleid. Op de BBC (World!? News!?) is er ook zo'n interview-show waar men er met gestrekt been in gaat. Vind ik persoonlijk wel fijn.

Hier in Hong Kong zie je ook dat men weinig respect kan opbrengen voor politici die gewoon niet voldoen/voldeden. Men is hier ook erg kritisch, niet alleen de bevolking (erg veel demonstraties, protesten, etc etc), maar dus ook media. En politici moeten zich echt heel vaak verantwoorden. En terecht.
pi_128561889
Hard Talk
pi_128562252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:33 schreef beerten het volgende:

[..]

Naast overheid is dat ook maatschappij. Je bent welhaast mislukt als je geen titel hebt. Kinderen van 12 die zich VERONTSCHULDIGEN dat ze "maar naar bla bla bla school gaan" (Vul hier de naam van een praktijkschool in) Ik verzin het niet eens, ik citeer mijn buurmeisje discreet.
Wat is er mis met kassameisje, loodgieter, metselaar of kapper?

Maar goed, ik dwaal of van dit topic.
Ben het met je eens.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:16:15 #99
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_128562271
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:14 schreef CarbonC het volgende:

[..]

:') Gewoon de meest geschikte persoon het werk uit laten voeren. Als dat geen Nederlander is: jammer dan. Wel moeten we ons afvragen waarom we de afgelopen jaren zoveel onzinstudies gehad hebben waardoor de vraag en het aanbod niet matchen.
Omdat vrouwen ook moesten studeren en een diploma halen. Daarom studies als culturele antropologie etc.
Non possumus non loqui
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:16:56 #100
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128562309
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:09 schreef arjan1212 het volgende:
Hard Talk
Thanks. Volgens mij wel ja.

Iedere keer die Jorritsma met haar dikke corrupte kutkop langs zien komen om de expert uit te hangen terwijl helemaal niemand daar iets tegenin brengt, dat lijkt me in veel landen juist compleet ondenkbaar.

Hier in Nederland kun je hoogstens een cynisch plaagstootje van Jeroen Pauw verwachten, gevolgd door een lach. That's it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')