abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:33:02 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128556730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:39 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Zal lekker gaan he, mijn vrouw heeft een goede baan.
Die gaan we niet opgeven.....Die betaald de rekeningen wat Rutte ook zo graag wil.
Ik wil zelfs rijden maar dan nog kom ik niet eens op gesprek.

Ik reed vroeger rustig 3 heen en 5 uur terug.
En als het moet weer, maar zelfs dat is niet genoeg.
Dan ligt het niet meer aan mij, maar echt ergens anders.

Ga de zekerheid hier niet wegdonderen voor onzekerheid.
Dat zou niemand doen, inclusief die mongool van een Kamp niet.
De enige manier om in Nederland 3 uur heen en 5 uur terug te forenzen is in Maastricht te gaan wonen en in Groningen te gaan werken. Dan kun je nog beter in Frankrijk of Luxemburg gaan werken vanuit Maastricht..
The End Times are wild
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:33:46 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128556765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zeer goed plan, voor een revolutie is er altijd een zondebok nodig om de schuld op af te schuiven. Dit maakt het allemaal weer wat makkelijker :D.
Zolang we maar niet onze eigen autochtone politici de schuld geven idd.

Drie 15 jarige Kut-Marokkaantjes die gefilmd worden terwijl ze een oud waardeloos bushokje slopen! >>> 300+reacties binnen 2 uur op de FP.

Corrupte VVD-politici die door machtsmisbruik/corruptie/fraude. miljarden euro's wegsluisen naar vriendjes middels bepaalde constructies of projecten!? >>> NOBODY GIVES A FUCK!!!
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:35:13 #53
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_128556826
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Drie 15 jarige Kut-Marokkaantjes die gefilmd worden terwijl ze een oud waardeloos bushokje slopen! >>> 300+reacties binnen 2 uur op de FP.

Corrupte VVD-politici die door machtsmisbruik/corruptie/fraude. miljarden euro's wegsluisen naar vriendjes middels bepaalde constructies of projecten!? >>> NOBODY GIVES A FUCK!!!
Het is wat meid.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:35:34 #54
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_128556844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

De enige manier om in Nederland 3 uur heen en 5 uur terug te forenzen is in Maastricht te gaan wonen en in Groningen te gaan werken. Dan kun je nog beter in Frankrijk of Luxemburg gaan werken vanuit Maastricht..
Huizen naar Woensdrecht heen om 8 uur beginnen en om 4 uur visa versa will do.
Zeker in die tijd, draaide de snelweg op in een file die ik verliet bij de plaatsnaam Huizen.
Reken maar na. (met file rijden mee)
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:35:41 #55
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128556847
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Overduidelijk nooit afhankelijk geweest van het OV ;)

Als je op sommige trajecten 1-2 treinen en een bus ofzo moet pakken (of 2 bussen), en dat sluit allemaal net niet helemaal aan, dan kan het al snel vrij veel tijd in beslag nemen.
pi_128556867
Als je gewoon iets van waarde studeert is er ook nog in Nederland werk. We hebben inderdaad een overvloed aan adminstratief medewerkers en rapportenschrijvers.
pi_128556900
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:14 schreef CarbonC het volgende:

[..]

:') Gewoon de meest geschikte persoon het werk uit laten voeren. Als dat geen Nederlander is: jammer dan. Wel moeten we ons afvragen waarom we de afgelopen jaren zoveel onzinstudies gehad hebben waardoor de vraag en het aanbod niet matchen.
Dan kan je dit land, haar sociale voorzieningen en democratie beter opdoeken als je niet eens meer van politici mag verwachten dat ze voornamelijk voor hun eigen staatsburgers opkomen.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:36:47 #58
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128556901
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wees niet bang Yi-long, het moment dat dat laatste stukje bewustwording bij de burger aanbreekt nadert met rasse schreden. Het is vooral aan dit kabinet toe te vertrouwen dat elk laatste stukje vertrouwen in de politiek zorgvuldig wordt afgebroken. Raak de burgers in de portemonnee, laat ze voelen dat er écht een crisis gaande is, maak de levensmiddelen duurder, zorg voor minder leningen etc. In het gat dat ontstaat zal ik of iemand anders inspringen en een verandering bewerkstelligen, daar ben ik van overtuigd.
pi_128556974
Rutte loopt weer aardig te kutte

Malloot dat het is. :') :X :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:39:15 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128557031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:36 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wees niet bang Yi-long, het moment dat dat laatste stukje bewustwording bij de burger aanbreekt nadert met rasse schreden. Het is vooral aan dit kabinet toe te vertrouwen dat elk laatste stukje vertrouwen in de politiek zorgvuldig wordt afgebroken. Raak de burgers in de portemonnee, laat ze voelen dat er écht een crisis gaande is, maak de levensmiddelen duurder, zorg voor minder leningen etc. In het gat dat ontstaat zal ik of iemand anders inspringen en een verandering bewerkstelligen, daar ben ik van overtuigd.
Als het eenmaal in gang is gezet is het moeilijk te stoppen. Jammer alleen dat de Nederlanders zich blijkbaar langdurig keihard laten naaien voordat ze het zat zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:41:38 #61
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128557151
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als het eenmaal in gang is gezet is het moeilijk te stoppen. Jammer alleen dat de Nederlanders zich blijkbaar langdurig keihard laten naaien voordat ze het zat zijn.
Het proces is belangrijker dan de duur. Zoals je zegt, het is eenmaal in gang gezet en is onvermijdelijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:44:32 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128557278
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het proces is belangrijker dan de duur. Zoals je zegt, het is eenmaal in gang gezet en is onvermijdelijk.
En uiteindelijk zal het volk altijd winnen: de macht van het getal.
In vroeger tijden hadden ze allang 4 rijen dik voor de guillotines staan wachten :r

Onbegrijpelijk hoe hard Nederland is afgegleden de laatste tijd. Ik herken Nederland niet meer.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:46:41 #63
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128557398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En uiteindelijk zal het volk altijd winnen: de macht van het getal.
In vroeger tijden hadden ze allang 4 rijen dik voor de guillotines staan wachten :r

Onbegrijpelijk hoe hard Nederland is afgegleden de laatste tijd. Ik herken Nederland niet meer.
Ik ben 25 jaar dus ik vind het moeilijk om te oordelen over het Nederland van vroeger. Wat ik wel weet is dat ik in de schoolbanken andere verhalen heb geleerd over Nederland, de Nederlandse geest en hoe wij als bevolking met elkaar omgingen. Als ik dit naast de huidige tijdsgeest leg dan vind ik weinig synoniemen.

Een positief aspect hierin valt te herkennen in het feit dat deze verschillen naar de oppervlakte lijken te drijven en voor meer Nederlanders zichtbaar worden. Dat zal mensen sterken in de gedachte dat de huidige situatie niet is zoals gewenst en dat een verandering noodzakelijk is!
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:52:20 #64
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128557678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik ben 25 jaar dus ik vind het moeilijk om te oordelen over het Nederland van vroeger. Wat ik wel weet is dat ik in de schoolbanken andere verhalen heb geleerd over Nederland, de Nederlandse geest en hoe wij als bevolking met elkaar omgingen. Als ik dit naast de huidige tijdsgeest leg dan vind ik weinig synoniemen.

Een positief aspect hierin valt te herkennen in het feit dat deze verschillen naar de oppervlakte lijken te drijven en voor meer Nederlanders zichtbaar worden. Dat zal mensen sterken in de gedachte dat de huidige situatie niet is zoals gewenst en dat een verandering noodzakelijk is!
Ten eerste omdat er geen solidariteit is tussen de burgers. Iedereen wijst naar elkaar: Links,. Rechts. Autochtoon. Allochtoon. Huizenbezitters en mensen die al jaren zoeken. De oude garde die alles meehad, en de jonge generatie die nu overal buitenvalt. Etc etc.

Divide and Conquer.

Ten tweede omdat men jarenlang GEÏNDOCTRINEERD is met het stigma dat demonstreren en protesteren alleen iets is voor "LINKS LANGHARIG WERKSCHUW TUIG!", en dus weggezet worden als kansloze sneue idioten die niets beters te doen hebben dan zeuren.

Daarnaast is er uiteraard ook nog het "Ach, we hebben het toch best goed hier!?", en "We kennen hier geen echte armoede!", en dat soort simpele dooddoeners waarmee alle (terechte) kritiek weggewoven wordt. Het grote schouderophalen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:52:52 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128557705
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

GC / Hoe waren de jaren 80?

Was heel anders toen. De Nederlandse regering was er voor het Nederlandse volk, en niet voor Brussel. Omdat Nederlanders over het algemeen toch slim, zuinig, hardwerkend en spaarzaam zijn hadden wij een hele goede positie. Nu worden wij gemiddeld met de rest van Europa.
Ook kon je toen op 1 inkomen van een niet-stressbaan gemakkelijk een huis kopen. Tegen 3x je jaarsalaris.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:54:44 #66
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128557808
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ten eerste omdat er geen solidariteit is tussen de burgers. Iedereen wijst naar elkaar: Links,. Rechts. Autochtoon. Allochtoon. Huizenbezitters en mensen die al jaren zoeken. De oude garde die alles meehad, en de jonge generatie nu overal buitenvalt. Etc etc.

Divide and Conquer.

Ten tweede omdat men jarenlang GEÏNDOCTRINEERD is met het stigma dat demonstreren en protesteren alleen iets is voor "LINKS LANGHARIG WERKSCHUW TUIG!", en dus weggezet worden als kansloze sneue idioten die niets beters te doen hebben dan zeuren.

Daarnaast is er uiteraard ook nog het "Ach, we hebben het toch best goed hier!?", en "We kennen hier geen echte armoede!", en dat soort simpele dooddoeners waarmee alle (terechte) kritiek weggewoven wordt. Het grote schouderophalen.
Klopt, ik denk dat je hier een valide punt hebt. Wat je echter niet moet vergeten is dat we naar een punt toe drijven waarin juist meer mensen zullen erkennen dat er zaken dienen te veranderen dan dat er mensen bij komen die hun schouder zullen gaan ophalen. Een revolutie komt dus eerder dichterbij dan verder weg!
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:57:06 #67
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128557936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Was heel anders toen. De Nederlandse regering was er voor het Nederlandse volk, en niet voor Brussel. Omdat Nederlanders over het algemeen toch slim, zuinig, hardwerkend en spaarzaam zijn hadden wij een hele goede positie. Nu worden wij gemiddeld met de rest van Europa.
Ook kon je toen op 1 inkomen van een niet-stressbaan gemakkelijk een huis kopen. Tegen 3x je jaarsalaris.
Bouwjaar 1976 hier.
Hoe hebben we het in godsnaam toch zo ver laten komen vraag ik me tegenwoordig, al dan niet hoofdschuddend, vaak af :N
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:57:44 #68
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128557965
quote:

[..]

Ongelooflijk eigenlijk hoe snel wij die prachtige positie ten grabbel hebben gegooid. In de basis hebben wij als volk de kwaliteiten nog om innovatief, intelligent en hardwerkend door het leven te komen, het moet slechts hervonden worden en worden beloond. Een schone taak voor de nieuwe volksvertegenwoordiger(s).
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:58:24 #69
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128558003
quote:

[..]

Des te schrijnender dus dat voornamelijk VVD en CDA dat de laatste 15 jaar echt helemaal compleet hebben weten af te breken en te verneuken.

De bevolking was gemiddeld goed opgeleid. Weinig werkloosheid. We hadden prima onderwijs en goede betaalbare zorg. We hadden een sociaal en eerlijk vangnet voor mensen die het even iets minder hadden. Etc etc.

We waren een moderne kenniseconomie. Nu worden we aan alle kanten ingehaald, weigeren we te investeren in onderwijs, is de zorg onbetaalbaar geworden, is de woningnood en de huizenmarkt verneukter dan ooit, en het ergste is misschien nog wel dat het land geregereerd wordt door volstrekte debielen die daar ook nooit aansprakelijk voor gesteld zullen worden, maar straks allemaal afvloeien naar andere pluche-baantjes, ondanks aangetoonde incompetentie. Want corrupt.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:59:50 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128558086
Hebben we niet genoeg eigen werklozen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128558155
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:58 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Des te schrijnender dus dat voornamelijk VVD en CDA dat de laatste 15 jaar echt helemaal compleet hebben weten af te breken en te verneuken.

De bevolking was gemiddeld goed opgeleid. Weinig werkloosheid. We hadden prima onderwijs en goede betaalbare zorg. We hadden een sociaal en eerlijk vangnet voor mensen die het even iets minder hadden. Etc etc.

We waren een moderne kenniseconomie. Nu worden we aan alle kanten ingehaald, weigeren we te investeren in onderwijs, is de zorg onbetaalbaar geworden, is de woningnood en de huizenmarkt verneukter dan ooit, en het ergste is misschien nog wel dat het land geregereerd wordt door volstrekte debielen die daar ook nooit aansprakelijk voor gesteld zullen worden, maar straks allemaal afvloeien naar andere pluche-baantjes, ondanks aangetoonde incompetentie. Want corrupt.
ben jij wel goed bij je hoofd ? de jaren 80 waren hetzelfde als nu alleen zonder de mobiele telefoon en internet
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:01:11 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128558189
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:58 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit alleen CDA en VVD zijn. Eigenlijk hebben alle grotere middenpartijen meegedaan aan het doorschieten van de liberalisering en het afdragen van soevereiniteit aan Europa. Ook PvdA en D66.
The End Times are wild
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:01:43 #73
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128558219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:59 schreef Leandra het volgende:
Hebben we niet genoeg eigen werklozen?

:r
A murky, forgotten land.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:02:40 #74
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128558281
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:54 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Klopt, ik denk dat je hier een valide punt hebt. Wat je echter niet moet vergeten is dat we naar een punt toe drijven waarin juist meer mensen zullen erkennen dat er zaken dienen te veranderen dan dat er mensen bij komen die hun schouder zullen gaan ophalen. Een revolutie komt dus eerder dichterbij dan verder weg!
Eens, maar je ziet ook dat de gemiddelde debiele stemmer eerder wijst naar allochtonen en "DE &^%$#@ EU &%*^$#@!!!", ipv naar de verantwoordelijke eigen politici, waar ze vaak zelf op gestemd hebben.

Heel veel mensen zijn nog steeds van mening dat Zalm een prima minister van financieen was. Heel veel mensen vinden Jorritsma een prima voorbeeld van een sterke vrouwelijke politici. Heel veel mensen hebben nog altijd sympathie voor JP Balkenende. Etc etc.

Aantoonbaar incompetente en zeer FOUTE mensen, die in veel andere landen gewoon in de bak zouden verdwijnen, of op zijn minst met pek en veren weg zouden zijn gejaagd, maar hier komen ze overal nog steeds opdraven en worden ze met alle egards ontvangen en behandeld.

Ziekelijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:04:21 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128558402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:00 schreef arjan1212 het volgende:

De bevolking was gemiddeld goed opgeleid. Weinig werklo
In de jaren 80:
- Hadden we de gulden.
- Konden we studeren, zwembaden, bibliotheken, gemeentehuizen, premie-A woningen et cetera, et cetera, allemaal subsidiëren met de belastinginkomsten. Tegenwoordig verdwijnt dat geld elders
- Was één inkomen genoeg om rond te komen voor een gezin
- Was tot je 72-ste doorwerken een belachelijk voorstel
- Werd fietsendiefstal nog als een vergrijp gezien.
- Waren er geen Oost-Europeanen die onze bejaarden doodmepten om een tientje
etc, etc, etc
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')