abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128546579
Ik heb voor de zoveelste keer een nepartikel ontvangen via ebay, geen probleem want had binnen 5 uur mijn geld terug... maar nu vraag ik mij af, moet ik hiervoor gewoon een negatieve feedback achterlaten?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_128546655
Denk jij dat er sprake is van opzet?
pi_128546661
Geld terug gehad = geen transactie = geen feedback.
pi_128546796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:25 schreef Khadgar het volgende:
Geld terug gehad = geen transactie = geen feedback.
Zeker wel een transactie, want het product is verzonden/aangekomen maar blijkt FAKE te zijn ;)

Feedback mogelijkheid staat anders nog steeds open op ebay ;)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_128546976
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:22 schreef Chandler het volgende:
maar nu vraag ik mij af, moet ik hiervoor gewoon een negatieve feedback achterlaten?
Wat denk je zelf? Mits inderdaad een artikel gekregen welke niet voldeed aan de omschrijving, dan zeker een negatieve recensie achterlaten...

Maar wel even kijken of jij niet diegene bent die "in de fout gegaan is" door niet goed gelezen te hebben...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_128547080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Mits inderdaad een artikel gekregen welke niet voldeed aan de omschrijving, dan zeker een negatieve recensie achterlaten...

Maar wel even kijken of jij niet diegene bent die "in de fout gegaan is" door niet goed gelezen te hebben...
In dit geval staat er 32GB op het kaartje maar past er niet meer op dan 4gb... dus fake... maar goed, sommige mensen zeggen dan als je een refund krijgt toch nog goede feedback uit te delen...
Like trump...
  Redactie Frontpage woensdag 3 juli 2013 @ 17:34:04 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_128547094
Niet zozeer fake, maar gewoon verkeerd artikel. Productiefout of moedwillige misleiding, maar geen 'fake'
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_128547166
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:34 schreef Innisdemon het volgende:
eer fake, maar gewoon verkeerd artikel. Productiefout.
Helaas dus echt niet, want heb er meerdere besteld en meerdere fake geleverd gekregen..

oh en moedwillig 32gb aanbieden als er maar 4 van werkt?
Like trump...
  Redactie Frontpage woensdag 3 juli 2013 @ 17:35:52 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_128547217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:34 schreef Chandler het volgende:

[..]

Helaas dus echt niet, want heb er meerdere besteld en meerdere fake geleverd gekregen..

oh en moedwillig 32gb aanbieden als er maar 4 van werkt?
Jezes, als je alternatieve uitleggen niet aan wilt nemen, waarom post je dan in hemelsnaam. Ga ergens anders lopen janken over dit soort aankopen.

stakker.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_128547285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:35 schreef Innisdemon het volgende:
Jezes, als je alternatieve uitleggen niet aan wilt nemen, waarom post je dan in hemelsnaam. Ga ergens anders lopen janken over dit soort aankopen.

stakker.
Hihi, nee van jou wil ik inderdaad niets meer aannemen...

Ow en fake zou kunnen kloppen maar dan is het altijd nog moedwillig en daarvoor zou ik dan wel negatief feedback kunnen achterlaten, want normaal duurt een dispute via ebay tussen de 5-14 dagen maar dit was rap geregeld, lijkt mij dat de verkoper wist dat hij troep verkocht.

[ Bericht 18% gewijzigd door Chandler op 03-07-2013 17:45:25 ]
Like trump...
  Donald Duck held woensdag 3 juli 2013 @ 18:15:43 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_128548714
Losse bestanden van samen meer dan 4 gig passen niet, of een enkel bestand van meer dan 4 gig past niet?
Een fat32 bestandssysteem (waarin de kaart waarschijnlijk geformatteerd is) ondersteunt zulke grote bestanden niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_128548903
Ik heb het getest met een tool die iedere sector van de sd kaart checkt, deze gaf aan dat 4GB goed was en de rest 'corrupted' dus in mijn ogen fake.
Like trump...
pi_128552126
Waarom zou je bij een snelle teruggave van je geld een positieve recensie achterlaten? Ja, hij heeft me bedonderd (je stelt immers dat het fake producten betreft), maar toen ik hem ermee confronteerde was hij snel met geld terug geven dus ik raad deze verkoper aan iedereen aan?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_128553264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef The_stranger het volgende:
Waarom zou je bij een snelle teruggave van je geld een positieve recensie achterlaten? Ja, hij heeft me bedonderd (je stelt immers dat het fake producten betreft), maar toen ik hem ermee confronteerde was hij snel met geld terug geven dus ik raad deze verkoper aan iedereen aan?
Duidelijk! :)

Ik ga voor't eerst in mijn ebay carrière iemand 2x slechte feedback geven! :@
Like trump...
pi_128554597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef The_stranger het volgende:
Maar het is wel wat apart dat hij het geld dan zo snel teruggeeft, als hij moedwillig de boel wilde bedonderen. Er zijn niet veel oplichters die het geld binnen een paar uur terugstorten.

Kun je geen neutrale recensie meer geven? En dat je daar dan in zet dat je niet datgene kreeg wat was afgesproken maar dat je de verkoper het voordeel van de twijfel geeft omdat het geld wel snel terug werd gestort nadat je aan de bel trok?
pi_128555463
Als je replica gehad hebt altijd negatieve feedback achterlaten. Dat is enige manier dat andere mensen er niet intrappen. Zou je mij de verkoper kunnen dm'en. Dan zal ik kijken of ik misschien actie kan ondernemen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_128566599
Sowieso een negatieve feedback geven. Het is namelijk een bekende oplichtingstruc met die SD kaarten. Er wordt dan geadverteerd met bv 32gb kaarten en op de kaarten zelf staat ook gewoon 32gb gedrukt. Echter zul je er nooit meer op krijgen dan 4 gb. Je kunt wel zonder foutmeldingen en zo 32gb aan bestanden erop kopiëren maar alleen de laatste 4gb aan bestanden zullen er daadwerkelijk opstaan en de rest is dan corrupted. Het feit dat de verkoper je geld zo snel terug storten doet ook vermoeden dat diegene donders goed weet wat die verkoopt.
  donderdag 4 juli 2013 @ 07:23:10 #18
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_128569288
Zo heb ik wel eens negatieve feedback gegeven nadat ik eerst hetzelfde product (geen SD-card trouwens) weer bij de verkoper moest kopen, voordat ik een garantieclaim (beschadigd artikel in ongeopende verpakking) kon indienen.
Toen de verkoper niet reageerde op mijn opmerking dat dat volgens de wet niet mag, niets meer gehoord, dus negatieve feedback gegeven.

Krijg je vervolgens een 'likker' aan de mail met een excuses, had niet gemogen, blabla, we lossen het op, maar verander dan wel de feedback naar positief.
Ik beloofde de feedback aan te passen als ze de garantie goed oplosten. En dat deden ze dus niet, duurde 3 weken, 8 mailtjes, niet nagekomen afspraken... ging-ie daarna klagen dat ik de positieve feedback niet wilde veranderen.

Dáár is de feedback toch voor? Slechte ervaringen bekend maken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:01:23 #19
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_128734051
Bij opzettelijke nep maar geld terug: neutrale feedback en één ster voor de nauwkeurigheid van de omschrijving.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_128748187
Communicatie met de verkoper 5 sterren, snelheid van de verzending.. ook een aantal sterretjes en object omschrijving 1 ster. En dan zou ik zeggen dat de oplossing (geld terug), neutraal of positief waard is.
pi_128749746
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:01 schreef Beelzebufo het volgende:
Bij opzettelijke nep maar geld terug: neutrale feedback en één ster voor de nauwkeurigheid van de omschrijving.
Misschien snap ik niets van ebay, maar waarom neutraal en niet (zwaar) negatief?

Als ik op op de markt Björn Borg ondergoed aanbied voor 15 euro 't stuk en na een keer wassen komt het merkje Pyanpyon naar boven. Krijg ik dan ook een neutrale beoordeling als ik wel je geld terug geef maar het bord Björn Borg laat staan?

De verkoper verkoopt naar alle waarschijnlijkheid bewust fakes. Hij bedonderd de boel dus. Gecombineerd met het feit dat het met SD kaarten heel veel gebeurd, waarom dan een neutrale beoordeling?
C. Sagan
pi_128753001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:43 schreef RicDan het volgende:
Communicatie met de verkoper 5 sterren, snelheid van de verzending.. ook een aantal sterretjes en object omschrijving 1 ster. En dan zou ik zeggen dat de oplossing (geld terug), neutraal of positief waard is.
Nooit positieve feedback achterlaten bij mensen die fakes verkopen.Verkopers met positieve feedback vallen minder snel op bij andere kopers. Daarmee houd je het dus in stand dat andere kopers bij hem kopen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:13:47 #23
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_128757543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:11 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Misschien snap ik niets van ebay, maar waarom neutraal en niet (zwaar) negatief?

[...]

waarom dan een neutrale beoordeling?
Omdat je zaak is opgelost. Je blijft niet met een (financieel) nadeel achter.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_128758251
Wtf haha mensendie ook echt een positieve beoordeling geven haha je wordt hier gwn opgelicht
Zie!
pi_128759239
Uiteraard negatieve feedback achterlaten. Oplichters zijn het..
pi_128760639
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:13 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Omdat je zaak is opgelost. Je blijft niet met een (financieel) nadeel achter.
Opgelost? Je hebt een oplichter betrapt en hij hoopt door zo snel mogelijk het geld terug te geven geen verdere problemen te krijgen.
Door beter dan negatieve reviews achter te laten behoed je anderen mensen niet er ook in te trappen. Melden bij EBAY zelf zou eigenlijk ook moeten...
C. Sagan
pi_128761506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:42 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Opgelost? Je hebt een oplichter betrapt en hij hoopt door zo snel mogelijk het geld terug te geven geen verdere problemen te krijgen.
Door beter dan negatieve reviews achter te laten behoed je anderen mensen niet er ook in te trappen. Melden bij EBAY zelf zou eigenlijk ook moeten...
Ja dat zou ideale zijn. Je kan ook mij een DM sturen met de verkoper en dan zal ik er voor zorgen dat er actie ondernomen wordt.

Veel kopers vergeten dat zij vaak niet de enige zijn die de dupe zijn. Als veel meer kopers slechte feedback zouden geven is het ook voor eBay zelf sneller duidelijker dat het gebeurt.
pi_128761614
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:04 schreef RPG het volgende:

[..]
Veel kopers vergeten dat zij vaak niet de enige zijn die de dupe zijn. Als veel meer kopers slechte feedback zouden geven is het ook voor eBay zelf sneller duidelijker dat het gebeurt.
Bij de buren op GoT was er laatst iemand die vroeg of hij het aanbod van 10 euro voor een positieve review van een duidelijke oplichter moest accepteren...

Het is toch duidelijk dat oplichters zo snel mogelijk van ebay af moeten? Nu gaat het om een lousy kaartje van een paar euro, maar als hij genoeg beter dan negatieve reviews heeft, gaat hij en-masse iphones en andere duurdere dingen "verkopen". Natuurlijk kun je hem vertrouwen, reviews over hem zijn immers niet negatief...
C. Sagan
pi_128761692
Ja compleet mee eens. En vaak zijn de kopers, die wel positieve feedback achterlaten, dan boos op eBay dat eBay er zo weinig aan doet. Maar als een verkoper alleen maar positieve feedback heeft van alle kopers is het erg lastig om dan te zeggen dat hij een slechte verkoper is.

Daarom snap ik ook niet dat sommige mensen hier gewoon roepen dat ze positieve feedback kunnen achterlaten.
pi_128766591
Je wordt keihard opgelicht en dan zit je nog te twijfelen of je positieve of negatieve feedback achterlaat? :')
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')