abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128527024
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_128527145
Ohjee, ik moet over 4,5 week weer werken. Mijn moeder zal het meest oppassen maar ik geef nu nog fulltime de borst. Ouders gaan eind volgende week bijna 3 weken op vakantie dus heb nog maar zeer weinig tijd om te oefenen en A te laten wennen.
Ben bang dat ik nu heel snel moet afbouwen met bv. ;(
pi_128527465
Waarom venco? Kan je op werk niet gewoon kolven?
pi_128527636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:13 schreef Zolena het volgende:
Waarom venco? Kan je op werk niet gewoon kolven?
Nope, ik werk onregelmatig en alleen. Plus steeds korte diensten van bijv 5 uurtjes.
pi_128527767
Maar je hebt toch ook gewoon recht op pauze? En zou een periode van 5 uurtjes niet te overbruggen zijn zonder kolven? Dan zou je alleen moeten kijken of je op een ander moment kunt kolven voor de voedingen die hij krijgt als je werkt..
pi_128528080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:24 schreef L0t.. het volgende:
Maar je hebt toch ook gewoon recht op pauze? En zou een periode van 5 uurtjes niet te overbruggen zijn zonder kolven? Dan zou je alleen moeten kijken of je op een ander moment kunt kolven voor de voedingen die hij krijgt als je werkt..
Ja dat laatste dacht ik ook...maar ik moet eigenlijk zien te regelen dat ik vaste dagen krijg want qua oppas is het anders heel moeilijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:42:19 #7
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_128528239
goedenmorgen

is het bij jullie ook van dat heerlijke weer ;(

succes venco, ik kolf ook maar 1x per dag op m'n werk en dat gaat hartstikke goed eigenlijk,
heb wel een flinke voorraad aangelegd.
W
Z
E
pi_128528240
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nope, ik werk onregelmatig en alleen. Plus steeds korte diensten van bijv 5 uurtjes.
Vijf uur zonder kolven ging hier goed. Maar ik begrijp dat het met onregelmatige diensten niet heel handig is.
pi_128528290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:42 schreef Zolena het volgende:

[..]

Vijf uur zonder kolven ging hier goed. Maar ik begrijp dat het met onregelmatige diensten niet heel handig is.
Ik gok met die 5 uur hè. Kan best dat zij mij 15 uur over 2 dagen weet te verdelen.
pi_128528358
Nee, dat bedoel ik , met onregelmatige diensten is het wel onhandig en kolven werkt voor iedereen ook anders, dus dat het bij mij lukte betekent niet dat het bij jou goed gaat.
Niks naarder dan op het werk met ploftieten zitten.

Maar is er niet te overleggen met de planning dat je misschien de komende tijd handig ingepland wordt qua kolven?
pi_128528378
Dan heb je op een werkdag van 7 uur toch gewoon recht op 1 uur en 45 minuten kolftijd? Tot je kindje 9 maanden oud is...
Komt goed Venco, er valt vast wel iets te regelen :)

Ik ben ziek. Mama's kunnen niet ziek zijn. Het heerst geloof ik. Mini heeft het ook niet naar dr zin, heeel snel huillie. Dit wordt een lange dag, vannacht ook 2 uur wakker gelegen van de buik/maagpijn... Bluhhh

[ Bericht 1% gewijzigd door SupremeEvil op 03-07-2013 09:57:48 ]
pi_128528838
Beterschap, SE! Kun je een beetje hulp regelen vandaag zodat je zelf een beetje kunt uitzieken?

Wat een vervelende situatie zo, venco. Weten dat je er recht op hebt, en dat het niet jouw probleem zou moeten zijn, maar die van je baas, maakt het er nog niet makkelijker op om je recht ook echt te halen. Zeker in de huidige economische situatie zitten ze niet echt te wachten op werknemers die 'lastig' doen en voor je het weet mag je aansluiten bij het andere clubje hier. Lullig, oneerlijk etc. maar ik kan me voorstellen dat het je beslissing niet makkelijker maakt... Succes!
pi_128529384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef Zolena het volgende:
Nee, dat bedoel ik , met onregelmatige diensten is het wel onhandig en kolven werkt voor iedereen ook anders, dus dat het bij mij lukte betekent niet dat het bij jou goed gaat.
Niks naarder dan op het werk met ploftieten zitten.

Maar is er niet te overleggen met de planning dat je misschien de komende tijd handig ingepland wordt qua kolven?
Ja, dat moet ik wel weten. Normaal maakt ze het rooster slechts 1 week van tevoren maar nu ik ook rekening moet houden met een oppas, zal ook mijn cheffin daar rekening mee moeten houden.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:31:30 #14
381212 Gulara
From the future
pi_128529549
Lastig venco, maar hopelijk is er gewoon iets te regelen.

SE beterschap.

Mooie stats Danic.

Omen, vervelend zo'n nacht. Hopelijk gaat het vannacht beter.

Bah al die stomme werkperikelen. :( Hier nog geen werk. Als ik thuis ben mee aan de slag. Gelukkig geen zorgen om de crisis, maar wel of ik in m'n vakgebied kan (en wil) werken. Nou ja we gaan het zien.

Vriendinnen tsja. Iedereen die ik in Australië ken, ken ik nog geen jaar. Maar ik heb een leuk clubje mensen om me heen. Sinds kort ook een aantal vrouwen met baby's. Het is allemaal nog een beetje aftasten, maar ik heb er alle vertrouwen in. Al met al mag ik helemaal niet klagen over m'n sociale leven.

Nacht ging redelijk. Tussen 6-9 hee hij drie keer gedronken, want huilen en honger(?) Het was zeker onrustiger dan wannneer hij ingebakerd ligt. Maar vanochtend werd ik wakker en naast me lag een jongetje die gezellig aan het kletsen was met de knuffel in z'n armen. O+
pi_128529654
Nee heb niemand om me te helpen, ben verhuisd en ken hier niemand. Beetje sociaal isolement, want ook al een jaar geen werk. Kan ook geen werk vinden, as maandag afspraak uwv over het starten van bedrijf... (freelance dtp, geen winkel oid)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:39:11 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128529755
Oh bah Omen, niet leuk wakker worden uit een nachtmerrie... en dan ook nog hoofdpijn :{

SE oei... sterkte en beterschap daar! En wat vervelend van dat isolement :{
Ook voor de andere moeders zonder vriendinnen-met-baby's; heeft jullie cb geen koffie-ochtenden? De mijne wel, en ik kreeg ook van de GGD een folder aangeboden van moeders met moeders oid.

Mijn meisje was uitgeteld gisteravond, en heeft heerlijk geslapen vanaf een uur of 21:00 bij mij op schoot, en tot 04:00 in haar bedje. Daarna tussen ons in in het grote bed *; Het ligt niet ideaal maar ik vind het zo gezellig!
pi_128530256
LB: Toen die van ons zo klein was deden we haar in zo'n snuggel nestje. Tussen ons in, heel knus. Of op het aankleedkussen met een dekentje :)

SE: Klinkt rottig :*

Omen: Vervelend :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_128530280
Beterschap SE! Jammer dat je dan niet gewoon je bed in kunt kruipen he.. :*

Heerlijk LB! Moet bekennen dat J eigenlijk bijna altijd bij ons in bed slaapt :@ Vind het idd ook zo gezellig en handig met de nachtvoedingen. Ze slaapt ook zo lekker tussen ons in, al moet ik natuurlijk wel uitkijken dat ze straks helemaal niet meer in haar eigen bedje wil slapen..
pi_128530382
Lot: Hier nog steeds hoor :@

( een paar maanden niet, toen sliep ze alleen in dr eigen wieg en bed)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:59:52 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530389
Mja, ik kom altijd in de knoei met mn arm :') die laat ik zeg maar in de voedingshouding liggen, maar da's niet echt comfortabel...

Hoe doe jij dat dan als je de borst geeft aan de kant van het bed? Leg je haar daarna dan weer tussen jullie in? Ik geef 1 nachtvoeding, op haar kamertje, daar geef ik dan links, en in bed gaat ze verder met rechts omdat ze dan aan de goeie kant ligt :D
pi_128530461
Even iets heel anders. Één van onze katten plast sinds een aantal weken steeds binnen. Eerste maanden geen last van gehad maar nu is het zowat elke dag raak. Hij krijgt natuurlijk een stuk minder aandacht dan voorheen want er is gewoon veel minder tijd voor 'm nu J. er is. Ik vind het sneu voor 'm maar ook bloedirritant. Vannacht hadden we 'm bij wijze van hoge uitzondering bij ons laten slapen om hem te laten merken dat 'ie er nog steeds bij hoort. Hij was superblij, kon maar niet stoppen met spinnen maar toen we vanochtend wakker werden had 'ie dus wel mooi tegen de tv in de slaapkamer aangeplast :{.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad) en evt. de gouden oplossing?
pi_128530543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:59 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, ik kom altijd in de knoei met mn arm :') die laat ik zeg maar in de voedingshouding liggen, maar da's niet echt comfortabel...

Hoe doe jij dat dan als je de borst geeft aan de kant van het bed? Leg je haar daarna dan weer tussen jullie in? Ik geef 1 nachtvoeding, op haar kamertje, daar geef ik dan links, en in bed gaat ze verder met rechts omdat ze dan aan de goeie kant ligt :D
Ik leg haar dan weer tussen ons in of ze slaapt gewoon aan de bedzijde verder als ik in slaap val tijdens het voeden. We hebben een groot bed en vriend en ik liggen dan tegen elkaar aangepropt aan 1 kant van het bed :') Er blijft dan nog een groot stuk naast haar over en zolang ze nog niet beweegt durf ik dat wel aan. Zodra ze gaat rollen kan dat natuurlijk niet meer.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:09:20 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530667
Ohja, een groot bed scheelt wel. Wij liggen gedrieën op 1m40 ;)

En dat van je kat, inderdaad sneu én vervelend!! Geen tips tegen het plassen helaas. Behalve misschien elke dag even uitgebreid poes knuffelen?

Ik voel me ook best heel schuldig tegenover onze bejaarde dove kat... hij ziet mij zitten met baby op schoot dus kan er niet bij, en het heeft geen zin om lief tegen m te praten want dat hoort ie niet :{ Dus hij loopt dan echt alleen rond ;(
pi_128530689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:02 schreef L0t.. het volgende:
Even iets heel anders. Één van onze katten plast sinds een aantal weken steeds binnen. Eerste maanden geen last van gehad maar nu is het zowat elke dag raak. Hij krijgt natuurlijk een stuk minder aandacht dan voorheen want er is gewoon veel minder tijd voor 'm nu J. er is. Ik vind het sneu voor 'm maar ook bloedirritant. Vannacht hadden we 'm bij wijze van hoge uitzondering bij ons laten slapen om hem te laten merken dat 'ie er nog steeds bij hoort. Hij was superblij, kon maar niet stoppen met spinnen maar toen we vanochtend wakker werden had 'ie dus wel mooi tegen de tv in de slaapkamer aangeplast :{.
Meer mensen die hier last van hebben (gehad) en evt. de gouden oplossing?
Die van mij heeft z'n kop open liggen van jeuk door OF stress OF voedselintolerantie. Ik hoop het laatste, maar volgens de dierenarts zou het ook goed het eerste kunnen zijn door de geboorte. Zij raadden me aan een soort verstuiver voor het stopcontact te nemen dat feromonen verspreid waar de kat dan rustig van wordt. Ik heb geen idee wat het kost en of het helpt, want ik ben nu met een kap bezig, maar misschien kun je jouw dierenarts bellen om het na te vragen. Zehebben overigens ook kalmeringsmiddelen voor katten (druppels).
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:11:19 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128530725
Ach spirit da's ook sneu ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')