Daarom succes, goede actiequote:Op woensdag 3 juli 2013 00:47 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Ja, het gaat mij idd om andere studenten te waarschuwen.
Ik zou geen website gestart zijn en er tijd, geld en energie ingestoken hebben als ik niet van mijn gelijk overtuigd was. Daarom lever ik ook de bewijzen (e-mails). Na elke claim, zie je een screenshot die de claim ondersteund.
Zo ziet iedereen hoe het bedrijf met haar klanten communiceert...
Ik heb op een gegeven moment ook gewoon automatische e-mails van hen gekregen... Reactietijd was meestal een dag of 2-3. Dat is gewoon veel en veel te langzaam. Als ik een e-mail op vrijdag verstuurde, kreeg ik bijv. pas op woensdag of soms zelfs donderdag een antwoord (want in de weekenden zijn ze ''vrij''...).
Is het nodig om de naam van de eigenaar te verwijderen? Mijn naam staat er namelijk ook, en zijn naam is toch te lezen in de e-mails.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:50 schreef afgelopen het volgende:
[..]
Daarom succes, goede actieAlleen wanneer je ervoor gaat (of als het erop lijkt) om mensen aan de schandpaal te nagelen kunnen ze je aanklagen voor smaad, dus je kunt ervoor kiezen om namen te verwijderen en je te richten op waarschuwen en niet het bedrijf beschuldigen van oplichten. Hoezeer je natuurlijk feitelijk gelijk hebt en er waarschijnlijk ook oplichting plaatsvindt, maar daar heb je straks niks aan als je een schadevergoeding moet betalen van de rechter.
Alleen als je echt kunt onderbouwen dat die naam moet blijven staan kun je het wel proberen en hem gewoon geen oplichter noemen, maar schrijven als: pas na 1,5 week kreeg ik eindelijk weer een reactie van... etc.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:59 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Is het nodig om de naam van de eigenaar te verwijderen? Mijn naam staat er namelijk ook, en zijn naam is toch te lezen in de e-mails.
Als ik de naam in de e-mails weghaal, kunnen anderen zeggen: ''maar hoe weten we dat die e-mails van hem afkomstig zijn?''
En dan gaan ze twijfelen aan de betrouwbaarheid van mijn review.
quote:
Representative fout schrijvenquote:Representive Business University
HAN, Business School
January 2006 – January 2010 (4 years 1 month)
Represent the college of Business during information days
Dat zul je lezen in deel 3quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:15 schreef VacaLoca het volgende:
Ohh dus je hebt na al het gedoe wél een stage die door hun werd aangeboden geaccepteerd en bent wél met een door hun verstrekte visa naar Amerika gegaan?
Sorry hoor, maar op je site beschrijf je het maandenlange proces en alle indicaties van dat het geen betrouwbare, of iig onprofessionele, toko is.
Waarom ben je dan toch all the way met hun gegaan, tot dure VISA aanvraag en betaling vergoeding aan toe? Waarom niet al eerder je conclusies getrokken en het zelf gaan regelen bij een sponsor in de US?
En vertwintigvoudigd t.o.v. gisteren (page views per day). Lol. The power of social mediaquote:Op woensdag 3 juli 2013 01:16 schreef eentweedrievraag het volgende:
Woow, volgens mij heeft zijn ''waarschuwing'' (iets wat voor velen kan overkomen als 'bedreiging') het omgekeerde effect gehad. Ik had verwacht enkel wat tips te krijgen, maar ik ben ook meer informatie te weten gekomen over het bedrijf & de eigenaar, en links naar andere topics/websites heeft ook wel geholpen. Mijn blog had eerst niet zoveel views, maar het aantal views is echt enorm sterk gestegen (vertienvoudigd).
Vergeet trouwens die labels aan de zijkant niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:39 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Ik had eerst niet zoveel website views per dag (jonge website, niet zo lang online).
Maar ja, ik heb al het eerste deel volledig aangepast. Ik ga nu verder met deel 2.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles negatief belichten. Het 'bedrijf in het kort' moet neutraal geladen zijn. "Lokken, valse beloftes, wijs maken, ondermaatse diensten" vallen daar niet onder en zou ik vermijden. Vermeld anders ook 'so far so good' dingen en ander positiefs, want een goede review benadrukt zowel de goede als slechte dingen.
Ook het posten van mails, namen, etc lijken veel op naming & shaming.
Slechts een klein stukje behandeld, maar trek de lijn door en je weet wat ik ervan vind.
Deze wiki vertelt het kort en bondig: http://nl.wikipedia.org/wiki/Smaad
Daar ben ik van op de hoogte, alle berichten die er eerst stonden, zijn meteen (zonder 2e check) geplaatst. Ik heb net alles herzien en veel gewijzigd / verwijderdquote:Op woensdag 3 juli 2013 02:22 schreef BlueMage het volgende:
Ik zou je wat serieuzer nemen als je niet zoveel taalfouten op je site zou maken.
O ja, en vergeet niet dat die kerel meeleest. Hallo trouwensquote:Op woensdag 3 juli 2013 02:28 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Daar ben ik van op de hoogte, alle berichten die er eerst stonden, zijn meteen (zonder 2e check) geplaatst. Ik heb net alles herzien en veel gewijzigd / verwijderd.
Het was niet mijn intentie 'om de media te zoeken'.quote:Op woensdag 3 juli 2013 02:31 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
O ja, en vergeet niet dat die kerel meeleest. Hallo trouwensEn dat dit tegen je kan worden gebruikt. (jouw intentie van de media zoeken, website starten, etc.) (want dat is belangrijk in smaad-en lasterzaken, alhoewel ik daar ook niet veel vanaf weet.)
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven...quote:Op woensdag 3 juli 2013 02:42 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Het was niet mijn intentie 'om de media te zoeken'.
Hij gaf in een telefoongesprek aan dat wat ik doe 'strafbaar is' en dat ik de website onmiddelijk offline moet halen 'of anders...'. Ik heb dit topic geopend om advies te vragen. Ik zou niet weten waarom advies vragen strafbaar is? Het is uitgegroeid tot dit, omdat er kennelijk meerdere mensen zijn die het een verdacht bedrijf vinden.
Ik heb in ieder geval mijn website aangepast, en aangezien het een nieuwe website is, is er altijd ruimte om fouten te verbeteren. Niets is perfect.
Daarnaast heb ik in ieder geval de moeite genomen om een aantal dingen te wijzigen. Ik wil xA geen schade aanbrengen, ik wil voorkomen dat mede studenten schade oplopen. Dat ik een beetje extreem ben geweest in mijn verwoording... nou ja, dat kan gebeuren. Zo ben ik soms nou eenmaal...
Dat verandert echter niets aan het feit dat het bedrijf neppe reviews plaatst op het internet, waaronder op dit forum (zoals door meerdere members is bevestigd. Niet alleen op dit forum, maar ook op Allesamerika).
Valt dat niet onder 'misleiding'?
Mijn gehele website is trouwens aangepast. Ook de indeling, de labels, contactformulier, etc.
Hoe zit het met het openbaren van e-mails om mijn claims te ondersteunen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 02:53 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven...
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht...
Termen uit het recht kunnen vaag zijn en verschillend geïnterpreteerd worden (ruchtbaarheid bijv.) en ik weet er bijna niks van, maar desalniettemin zou ik goed oppassen in ieder geval.
Keep us informed
Geen idee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 02:55 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Hoe zit het met het openbaren van e-mails om mijn claims te ondersteunen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |