abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:40:59 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128801384
Mineola als je de twee vergelijkt zie je dat het verspringt , lengte spurtje = minder gewicht aangekomen om exacte lijn te volgen en andersom gewichtssprong = minder in lengte gegroeid :)

Twinkly :o nou ja zeg!

Le ziet er goed uit.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:42:38 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128801443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:08 schreef Juud79 het volgende:
Nee, gewoon de normale curve gepakt, aangepast moet ik nog even naar op zoek..... Kyara? O-)
u riep?

http://www.tno.nl/content.cfm?context=thema&content=prop_case&laag1=891&laag2=902&laag3=69&item_id=1321

is alleen een papieren versie. Dus even uitprinten en zelf lijntjes trekken. Wel fijn dat er verschillende zijn voor het aantal weken zwangerschap.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:46:00 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128801568
Thanks! Dan zit ie op +1 en +1, met lengte en gewicht, dat kijkt toch gelijk heel anders.... ;)
pi_128801683
Mooie curves! *O* voor jullie melk!

Ik begrijp het lb :*
pi_128802635
Tsk, Twink.. Je zou d'r maar afhankelijk van zijn qua info. Daaaaag borstvoeding. Eigenlijk is het klachtwaardig.

Mooie lijntjes!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128809457
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:12 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Volgens mij heeft je mini 2x een uitstapje gemaakt naar een lijntje iets hoger, en is ie nu weer terug op de eerdere lijn :Y Prima toch?
Ah, dat kan natuurlijk ook... Ik zag het als steeds verder van z'n lijntje afwijken, maar die twee kunnen natuurlijk ook de afwijkingen zijn ipv de trendlijn 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Mineola als je de twee vergelijkt zie je dat het verspringt , lengte spurtje = minder gewicht aangekomen om exacte lijn te volgen en andersom gewichtssprong = minder in lengte gegroeid :)

Ik zie het inderdaad! Thanks!

Twinkly, echt... :X wat een idioot.

En een mooi lijntje, LE! Hij gaat goed!
pi_128816117
Mooie curves Juud, Minneola & LE.

Wat een achterlijk verhaal LE.

Crazy Princess, hier 14 maanden bv en nog niet ongesteld, maar slik ook Cerazette.

Evenstar, fijn van de plan van aanpak. Hopelijk komt je jochie dan weer mooi aan.

Davinia, vind het bv geven nu eigenlijk heel anders dan bij de 1e. Bij de 1e heb ik denk ik mijn productie aan het begin minder goed gestimuleerd door verkeerde adviezen, mijn 1e baby was veel sneller klaar met nachtvoedingen en beet. Deze keer meer nachtvoedingen en knijpen in mijn borst, maar haast geen bijten ondanks dat hij tanden krijgt.

Tot welke leeftijd van je baby kolfden jullie eigenlijk en hoeveel uur zat er dan tussen voedingen? Ik geef om 8 uur bv en dan pas weer rond 19.30 uur en die is meestal kort en stressvol, want dan gaan we bijna aan tafel. Dus ik durf het kolven nog niet zo goed op te geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128824914
Volgens mij heb ik een borstontsteking te pakken. Heb koorts (39.6 vannacht) mijn rechter borst doet zeer en er zit een rode plek op. Ik heb Luuk net die kant laten leeg drinken en heb nog gekolfd daarna. Ik kon met kolven niet masseren omdat die plek onder de schelp zit.
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 juli 2013 @ 07:51:34 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128824943
Oh no KJ... wat naar! Hopelijk was dit voldoende, beterschap!
pi_128825385
Ik zag prachtige curves voorbijkomen! ^O^

KJ, wat rot. Gaat het afbouwen wat te snel? Het hielp bij mij ook om eerst goed warm te maken en te masseren (echt heel hard knijpen en rollen tot de harde plek merkbaar zachter werd) voor het kolven. Beterschap in ieder geval!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:01:28 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128825707
Oh geds ;(
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:04:28 #237
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128825763
Mijn ventje wil aan de borst drinken en het lukt hem ook. *O*
Gisteravond de vierde poging sinds we thuis zijn en opeens hapt ie en begint fanatiek te zuigen. Al vrij snel kwam er melk en kreeg ie ook wat binnen. Daarna wel nog fles gegeven want we gingen de nacht in.

Vanochtend weer aangelegd en weer drinken, dit keer was ie veel rustiger, gisteravond nog wat maaien met zijn armen, nu lag ie rustig te drinken. Er ging flink wat melk naar binnen voor zover ik kon horen. Uit een borst laten drinken en nu wacht ik even af wat ie wil, of ie gewoon slaapt of al snel zich weer zal melden voor melk. Ik ga maar eens een dagje om de twee uur (of eerder) aanleggen en kijken hoe het gaat en hier en daar evt nog wat afgekolfde melk. Wel een beetje eng hoor....

donderdag 11 juli 2013 @ 09:05:11 #238
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128825787
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 07:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Volgens mij heb ik een borstontsteking te pakken. Heb koorts (39.6 vannacht) mijn rechter borst doet zeer en er zit een rode plek op. Ik heb Luuk net die kant laten leeg drinken en heb nog gekolfd daarna. Ik kon met kolven niet masseren omdat die plek onder de schelp zit.
Oh jakkes.....wat naar zeg. Beterschap, ik hoop dat je er snel vanaf bent... :*
pi_128826072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 07:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Direct stoppen met afbouwen en de borst leeg-leger-leegst maken. Goed warmen voor en tijdens de voeding en de harde plek goed meemasseren. Paracetamol tegen de koorts en pijn. Koelen na de voeding. Zo vaak als mogelijk voeden zolang je er nog niet helemaal vanaf bent.
pi_128826097
Juud, wat gaan jullie goed!
pi_128826436
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

Direct stoppen met afbouwen en de borst leeg-leger-leegst maken. Goed warmen voor en tijdens de voeding en de harde plek goed meemasseren. Paracetamol tegen de koorts en pijn. Koelen na de voeding. Zo vaak als mogelijk voeden zolang je er nog niet helemaal vanaf bent.
Dank je.
Ik heb nu de kinderen op de opvang. Moet ik dan nu het normale kolf schema aan houden? Ik kolf op werkdagen rond 11, 14 en 17.
komt dit nu door het laten vallen van 1 voeding? Het is wel de borst die het minst favoriet is van Luuk. Mee masseren heb ik wel geprobeerd,maar Luuk stopte gelijk met drinken. Die vingers van mama waren veel leuker...
*poef* nu is het weg
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:39:23 #242
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128826470
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:22 schreef WupWup het volgende:
Juud, wat gaan jullie goed!
Ja, opeens heeft ie het door en voldoende kracht om een TSR op te wekken en de borst vacuüm te zuigen.

(Ik was van de week toch wel een beetje bang dat het hem niet zou lukken of dat ie niet zou willen. Dat kolven vind ik zoooo stom en naar, ik zou het gerust volhouden hoor maanden lang, maar niet met plezier, de borst geven doe ik wel met plezier.)
pi_128827158
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:31 schreef Tinuviel het volgende:
Mooie curves Juud, Minneola & LE.

Wat een achterlijk verhaal LE.

Crazy Princess, hier 14 maanden bv en nog niet ongesteld, maar slik ook Cerazette.

Evenstar, fijn van de plan van aanpak. Hopelijk komt je jochie dan weer mooi aan.

Davinia, vind het bv geven nu eigenlijk heel anders dan bij de 1e. Bij de 1e heb ik denk ik mijn productie aan het begin minder goed gestimuleerd door verkeerde adviezen, mijn 1e baby was veel sneller klaar met nachtvoedingen en beet. Deze keer meer nachtvoedingen en knijpen in mijn borst, maar haast geen bijten ondanks dat hij tanden krijgt.

Tot welke leeftijd van je baby kolfden jullie eigenlijk en hoeveel uur zat er dan tussen voedingen? Ik geef om 8 uur bv en dan pas weer rond 19.30 uur en die is meestal kort en stressvol, want dan gaan we bijna aan tafel. Dus ik durf het kolven nog niet zo goed op te geven.
Tinu E (weekje ouder dan L) drinkt op werkdagen 's ochtends rond 6 uur, 's avonds rond 20 uur en twee á drie keer 's nachts waarvan meestal 2 keer heel kort alleen om weer bij mama in slaap te vallen. Op werkdagen kolf ik ergens tussen 13 en 15 een keertje. Als ik thuis ben drinkt hij overdag ook nog 1 á 2 keer.

Wat een verhalen weer over het consultatiebureau... Staat wel heel erg in contrast met wat Evenstart schreef dat ze juist het advies kreeg zeker niet te stoppen. Wel fijn dat er een plan is voor O.

KJ beterschap.

Juud wat goed van jullie en die foto O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:39:15 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128829328
Roosje van haar collega paar maanden terug moest Ik stoppen iig minderen en laten huilen :')

Oliver heeft infant anorexia en dat moet aangepakt worden dat staat Los van Borstvoeding :)!
pi_128830630
Wat een mooie curves allemaal, mineola ik vind hem er ook keurig uitzien, le wat gaat ie mooi hard omhoog, en juud ook, valt ie nou nu al gewoon binnen de normale curve!? Wat goed!

Oh en stomme cb-arts bij twinkly.

Ik heb ook nog een vraagje ook al hoor ik hier niet meer. Ik ben met 6 maanden de bv gaan afbouwen en was met 8 maand helemaal afgebouwd. Nu net 9 maanden cb controle gehad. Als ik nou lengte + gewicht invul dan kom ik op bv.com op een heel gewoon lijntje uit, precies zoals het hoort zeg maar. Maar als ik de groeigids invul dipt ie behoorlijk naar beneden. Is dat normaal? Want eigenlijk krijgt ie dus al best lang kv nu. Moet ie dan ook op dat lijntje meegroeien?
pi_128830808
Curves geven gemiddelden weer. De who-curve is gebaseerd op borstgevoede kinderen over heel de wereld. In principe geeft deze curve dus de fysiologische (normale) groei weer.
De curve van het consultatiebureau is gebaseerd op de gemiddelde groei van alle Nederlandse (of westerse?) kinderen sinds, ik dacht, de jaren 70. Grotendeels kunstgevoede kinderen, zeker na drie maanden.
Persoonlijk zou ik er altijd naar willen streven de who-curve te volgen ongeacht de soort voeding, omdat dat weergeeft hoe het volgens onze biologie zou moeten zijn.
pi_128830839
Kj, als je vaker kunt kolven, zou ik het wel proberen om die ontsteking eruit te krijgen. Hoe gaat het?
pi_128830992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:24 schreef WupWup het volgende:

Persoonlijk zou ik er altijd naar willen streven de who-curve te volgen ongeacht de soort voeding, omdat dat weergeeft hoe het volgens onze biologie zou moeten zijn.
*O* Dankjewel, toch opgelucht :@
pi_128831557
Wat goed dat D. al aan de borst drinkt Juud!! _O_ En spannend ook idd, maar je merkt vast snel genoeg of (meer) bijvoeding nodig is. Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:45:30 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128835456
KJ, sterkte :*

Juud, wat fijn!

Ik heb vandaag in een cafe gevoed (in een hoekje gaan zitten) en al voedend mijn bestelling opgegeven. Het viel me al wel op dat de jongen het heel normaal leek te vinden en ze waren best wel kindvriendelijk, ook al waren er best wel wat zakenlui aan het lunchen. Eenmaal buiten zag ik op de deur een grote sticker van VBN staan :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')