idem, prima te doenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier is het eigenlijk standaard dat de kindjes gewoon hele dagen gaan. op woensdag en op vrijdagmiddag zijn ze vrij.
D heeft er gelukkig nooit last van gehad
en voorlezen is niet alleen goed voor taalontwikkeling, maar ook gewoon gezellig toch
bij ons een vast ritueel van het naar bed gaan
Ik zie dat bij de neefjes ook, die lunchen twee keer per week bij mijn ouders en vinden dat geweldig. Mijn ouders genieten er ook van.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:19 schreef WupWup het volgende:
Mijn dametje gaat per eind november naar de basisschool. Op deze school hebben ze voor groep 1 op maandag en vrijdag een volledige dag en di-wo-do halve dagen. Dat wordt dan per leerjaar opgebouwd. Lijkt me een prima systeem. Ik vind het alleen erg jammer dat er nu zoiets is als een continurooster waar je dus geen keuze krijgt om thuis te eten. Ik vond het zelf vroeger altijd heerlijk om even tussen de middag van school weg te zijn om te lunchen (bij opa en oma).
Hier mogen ze geen balletpakje, i.v.m. lastig aan/uitkleden ofzoquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:30 schreef mignonne het volgende:
Mijn school heeft gewoon een soort individueel beleid, je mag zelf kijken hoe en wat en woensdagmiddag en vrijdagmiddag zijn standaard vrij.
Wij hebben in overleg met de juf juist wel besloten om de eerste paar maanden de oudste alleen de ochtenden te laten gaan. Ze heeft niet zo'n groot energie-level, ondanks dat ze een hele dag best wel zou willen als ik het haar nu vraag denk ik dat ze het niet trekt, haar gezondheid is er niet echt naar. Ze viel na het kijk-ochtendje (09:00 tot 10:30) als een blok in slaap achter op de fiets![]()
Maar goed, wij hebben er zin in![]()
We moeten nog even gympjes kopen en een balletpakje krijgt ze van mn vaderom in te gymmen, helemaal leuk
ja, ze vond haar vorige pakjes ook helemaal leuk, maar daar krijg ik haar echt niet meer ingeproptquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Alleen maar leuk, toch? S zou het geweldig vinden met balletpakje, en die is altijd zo klaar met omkleden. No problem.
Hier twee keer per week gym en soms nog een dansles.
Eli heeeft op school 2 jaar zwemles gehad en is nog steeds niet watervrij...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Schoolzwemmen is leuk, maar diploma's halen de meeste kinderen toch wel al ervoor.
Dat gaat Timo ook, precies die dagen en tijden. Ik hou mijn hart vast, maar als het nodig is kan hij op woensdag thuisblijven. En als hij op woensdag wel gaat dan is het tot 12:00. Dinsdag en vrijdag zou ik hem ook nog kunnen ophalen tijdens de lunch.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef Vicky het volgende:
Tess gaat meteen volledig naar school (van 8.30 tot 14.45, behalve de eerste dag want dan mag ze pas om 9.30 komen). Na school gaat ze maandag en donderdag door naar de BSO.
Heb de BSO wel gevraagd of ze willen bellen als het niet meer gaat.
S gaat volgende week en de week erop twee ochtenden 'wennen', vier in totaal dus.. Daarna gaan we een week op vakantie en pas op 10 september gaat ze fulltime meedraaien.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:31 schreef Chan het volgende:
Ohw ja komende maandag begint het alweer voor een heleboel kinderenT gaat dinsdag 3 september pas, eerst nog lekker vakantie vieren nu
![]()
Op maandag heeft hij een andere juf, waar hij nog geen kennis mee gemaakt heeft. Dus daarom gaat hij pas dinsdag.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja, ze vond haar vorige pakjes ook helemaal leuk, maar daar krijg ik haar echt niet meer ingepropt![]()
ze was zo trots toen opa een pakje beloofde, de winkel is nog tot volgende week gesloten ivm vakantie, daarna gaan we uitzoeken.
Ja het is ook een nare school.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:29 schreef miss_sly het volgende:
Op basis waarvan heb jij destijds voor die school gekozen, Pvoess? Het klinkt echt allemaal naar.
Wat jammer dat die dagen al vol zaten. Hier is zo'n enorme leegloop op de bso dat elke dag nog plek genoeg was. Gaat ze wel op de wachtlijst voor een andere dag? Wel fijn dat de bso er pas in oktober bij komt, ik heb dat ook nog overwogen maar dat was niet haalbaar.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
S gaat volgende week en de week erop twee ochtenden 'wennen', vier in totaal dus.. Daarna gaan we een week op vakantie en pas op 10 september gaat ze fulltime meedraaien.
In oktober komt daar twee dagen BSO bij. Helaas op donderdag en vrijdag. Ik had liever maandag of dinsdag en vrijdag gehad, maar de maandag en dinsdag zijn uiteraard vol. We gaan even kijken hoe het allemaal loopt.
Dat is fijn om te horen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier was er wel iets ruimte voor, maar er werd vantevoren ook uitgelegd dat ze de ervaring hadden dat kinderen langer verdrietig bleven (en elkaar aansteken) als er ouders maar blijven rondhangen.
je mocht de eerste week je kind de klas inbrengen om samen het stoeltje te zoeken enzo, maar daarna werd verwacht dat je gewoon wegging. Een huilend kindje mocht bij de meester afgegeven worden.
Zwemmen doet dana sinds ruim 4,5 hier op de sportschool..gaat echt goed! Schoolzwemmen hebben ze hier helaas afgeschaft.
ja een winkel hier in het dorpquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een (ballet)speciaalzaak bedoelt?
De decathlon, mocht je die in de buurt hebben, verkoopt ze ook.
Vast begrijpelijk vanuit juf-perspectief, maar ook wel een tikje betuttelend vind ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier ook geen balletpakjes bij de kleuters. meike was daar ook heel teleurgesteld over, maar de reden was dat iedereen dat dan wel wou, en dan kon het wel zo zijn dat meike het wel zelf kon, een ander misschien niet en dan had de juf extra werk. Nu gaat ze naar groep 3 en mag het wel. Kind blij!
Wilde dat vanochtend doen maar lukte niet ivm de DIGID waar je niet mee in kon loggen ivm cyberattacksquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:02 schreef mefke79 het volgende:
Iedereen er al aan gedacht om je kinderopvangtoeslag aan te passen?
Daarom juist...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kijk, jij zit in het basisonderwijs, jij weet hoe het er aan toe gaat.
Bleie, mijn reactie was wel een beetje geirriteerde. En naar jou toe is dat niet terecht (denk ik!).quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:03 schreef Bleie het volgende:
[..]
Natuurlijk weten we dit al een tijdje, maar er is gewoon niet echt een oplossing.Ik werk zelf ook in het onderwijs, en kan dus geen vrij nemen, mijn man is freelancer, en die kan ook niet zo maar 'nee' zeggen tegen opdrachtgevers - al zal hij toch wel het merendeel van die dagen thuis gaan werken.
En natuurlijk vind ik het belangrijk wat goed is voor mijn kind. Maar ze heeft ook al 4 wenochtenden gehad, en toen vond ik haar echt niet overdreven moe. Volgens mij zou ze 3 hele dagen, en dan wo en vrij thuis prima aannkunnen.
Daarbij ken ik geen enkele andere school met dit beleid, dus alle andere kinderen kunnen het blijkbaar wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |