abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130123043
Mijn dametje gaat per eind november naar de basisschool. Op deze school hebben ze voor groep 1 op maandag en vrijdag een volledige dag en di-wo-do halve dagen. Dat wordt dan per leerjaar opgebouwd. Lijkt me een prima systeem. Ik vind het alleen erg jammer dat er nu zoiets is als een continurooster waar je dus geen keuze krijgt om thuis te eten. Ik vond het zelf vroeger altijd heerlijk om even tussen de middag van school weg te zijn om te lunchen (bij opa en oma O+ ).
pi_130123367
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier is het eigenlijk standaard dat de kindjes gewoon hele dagen gaan. op woensdag en op vrijdagmiddag zijn ze vrij.
D heeft er gelukkig nooit last van gehad

en voorlezen is niet alleen goed voor taalontwikkeling, maar ook gewoon gezellig toch :)
bij ons een vast ritueel van het naar bed gaan
idem, prima te doen
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:33:38 #253
5428 crew  miss_sly
pi_130123389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:19 schreef WupWup het volgende:
Mijn dametje gaat per eind november naar de basisschool. Op deze school hebben ze voor groep 1 op maandag en vrijdag een volledige dag en di-wo-do halve dagen. Dat wordt dan per leerjaar opgebouwd. Lijkt me een prima systeem. Ik vind het alleen erg jammer dat er nu zoiets is als een continurooster waar je dus geen keuze krijgt om thuis te eten. Ik vond het zelf vroeger altijd heerlijk om even tussen de middag van school weg te zijn om te lunchen (bij opa en oma O+ ).
Ik zie dat bij de neefjes ook, die lunchen twee keer per week bij mijn ouders en vinden dat geweldig. Mijn ouders genieten er ook van.

Ik ben zelf wel blij met het continuerooster. Wij hebben geen oppasmogelijkheid in de buurt, dus zou ze alle dagen over moeten blijven, behalve de woensdag. Nu eet de hele klas samen met de juf de lunch, dat vind ik dan toch wel een fijn idee. Ik hoor vaak dat de overblijf niet zo soepel loopt, de goedwillende vrijwilligers die de kinderen niet goed genoeg kennen of toch niet zo goed weten hoe ze met de kinderen om moeten gaan, probleempjes die dan de kop op steken, onderling gedoe van de kinderen dat ze juist dan gaan uitvechten. Dan lijkt continuerooster me een fijnere oplossing.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_130123410
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:30 schreef mignonne het volgende:
Mijn school heeft gewoon een soort individueel beleid, je mag zelf kijken hoe en wat en woensdagmiddag en vrijdagmiddag zijn standaard vrij.

Wij hebben in overleg met de juf juist wel besloten om de eerste paar maanden de oudste alleen de ochtenden te laten gaan. Ze heeft niet zo'n groot energie-level, ondanks dat ze een hele dag best wel zou willen als ik het haar nu vraag denk ik dat ze het niet trekt, haar gezondheid is er niet echt naar. Ze viel na het kijk-ochtendje (09:00 tot 10:30) als een blok in slaap achter op de fiets :D

Maar goed, wij hebben er zin in *O*
We moeten nog even gympjes kopen en een balletpakje krijgt ze van mn vader O+ om in te gymmen, helemaal leuk :D
Hier mogen ze geen balletpakje, i.v.m. lastig aan/uitkleden ofzo -O-
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:36:12 #255
5428 crew  miss_sly
pi_130123456
Bij ons gymen ze volgens mij ook in de gewone kleren of in ondergoed, dat moet ik nog even navragen. En op welke dag dan, zodat ik kan zorgen dat ze in ieder geval soepele kleren of fijn ondergoed aan heeft.
pi_130123481
Balletpakje mag hier ook niet.

Ik zou continuerooster ook fijn vinden. Al heb ik wel de mazzel dat S haar vriendinnetjes op dezelfde dagen overblijven, dus die vindt het alleen maar leuk.
pi_130123487
Die van mijn is meteen hele dagen gegaan, geen enkel probleem. Ik was de eerste week wel vrij voor de zekerheid maar dat is niet nodig geweest, hij vond het veel te leuk en hield het prima vol.

Ik zou ook graag continuerooster willen. Omdat ik ook geen oppasmogelijkheid heb voor tussen de middag, blijft hij vier keer per week over. Ik werk drie dagen maar die vierde dag wil hij graag zelf omdat dat een dag is waarop veel vriendjes overblijven, en dat vindt ie dan veel gezelliger dan snel, snel met mij naar huis op de fiets, broodje naar binnen proppen en weer terug. Wij wonen op tien minuten fietsen van school en ik vind het dan ook maar een gestress. Zusje ook mee, snel snel alles. Maar continuerooster zou fijn zijn, dan is ie niet een van de weinigen die altijd overblijft.
pi_130123489
hier idd ook, eigen kleren + gymschoenen
pi_130123510
Onderbroekjes en gymschoenen hier ook idd. En in de winter gymen ze iedere dag, bij goed weer wisselen ze om met (langer) buiten spelen.
pi_130123670
hier mag een pakje wel, heb het nagevraagd :)
ze gymmen 1 keer per week in eigen kleding en gymschoenen en 1 keer per week in gymkleding en schoenen en voor meisjes was een gympakje/turnpakje/balletpakje prima. Mijn grote kan haar badpak ook zelf aan- en uittrekken, ik denk dat het wel goedkomt ;)
:)
pi_130123684
oh en hier dus 2 x pw gym. 1 keer met de juf en 1 keer met een gymleraar.
pi_130123720
Alleen maar leuk, toch? S zou het geweldig vinden met balletpakje, en die is altijd zo klaar met omkleden. No problem.

Hier twee keer per week gym en soms nog een dansles.
pi_130123754
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Alleen maar leuk, toch? S zou het geweldig vinden met balletpakje, en die is altijd zo klaar met omkleden. No problem.

Hier twee keer per week gym en soms nog een dansles.
ja, ze vond haar vorige pakjes ook helemaal leuk, maar daar krijg ik haar echt niet meer ingepropt :D :')
ze was zo trots toen opa een pakje beloofde, de winkel is nog tot volgende week gesloten ivm vakantie, daarna gaan we uitzoeken.
pi_130123829
oh ik geloof best dat t jullie kinderen lukt hoor :P Ik vind t gewoon jammer dat t hier niet mag, had er al heel enthousiast 1 gekocht vorig jaar
pi_130123872
dan maar op dansles :Y)
of thuis aan na schooltijd xD het staat zo schattig O+
pi_130123931
Ik vind het ook jammer KD, hier mag het dus juist ook niet. En ik weet ook dat er kinderen minder snel omkleden, waarvan de ouders op de eerste rapportagegesprekjes vriendelijk verzocht worden hun kinderen makkelijke kleding aan te doen en te trainen op zelf aan- en uitkleden. ( Mijn zoon is ehm, ook wat minder snel, geloof ik, in dat soort dingen. Die heeft het liefst dat z'n moeke alles voor hem doet nog.)

S had vorig jaar 8 danslesjes na schooltijd. En zelfs daar mochten ze toen geen balletpakje aan :o 8)7 . Ik liet haar elke donderdag in tutu naar school gaan en gaf als gymschoentjes gewoon haar balletschoentjes mee. :7
Dat vond ik helemaal stom, was een juf van het Centrum voor de Kunsten notabene, een echte balletjuf.
pi_130123944
S mag op dansles als ze haar B-diploma heeft. Ik vind één keer per week rijden wel genoeg :P .
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:57:08 #268
5428 crew  miss_sly
pi_130124065
Wij gaan straks kijken wat ze wil. Zwemles pas denk ik volgend jaar, en bij mij op de sportschool geven ze ballet en (tuimel)judo. Lijkt me allebei erg leuk voor S. Ook in de buurt is er turnen/gymmen, dat lijkt me ook leuk voor d'r. Dus we gaan bij alle drie maar eens kijken, en dan mag ze er eentje kiezen :) En wie weet biedt school of via school ook nog wel wat aan, dat zie je tegenwoordig wel vrij veel.
pi_130124178
Bij de nieuwe school doen ze nog aan schoolzwemmen en kost ook maar 60 euro per jaar *O*

En ze krijgen hier tijdens continuerooster op school thee en melk en op dinsdag en donderdag is er fruit voor de leerlingen. Ik vind het een uitkomst het continurooster.
voor mij echt een rede ook om voor deze school te kiezen het maakt het allemaal voor de kinderen ook een stuk rustiger.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:03:21 #270
5428 crew  miss_sly
pi_130124273
Schoolzwemmen is leuk, maar diploma's halen de meeste kinderen toch wel al ervoor.
pi_130124311
Elin start de 22e met zwemles, en gaat samen met 2 vriendinnetjes <3 / klasgenootjes
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:05:04 #272
5428 crew  miss_sly
pi_130124339
Dan is ze iets ouder dan 4,5 toch?
pi_130124392
jep, ze wordt in januari 5
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:06:39 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130124395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Schoolzwemmen is leuk, maar diploma's halen de meeste kinderen toch wel al ervoor.
Eli heeeft op school 2 jaar zwemles gehad en is nog steeds niet watervrij...
En deze zwemlessen waren echt wel bedoeld voor het A-diploma.

Dat wordt dus extra zwemles volgend jaar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130124423
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef Vicky het volgende:
Tess gaat meteen volledig naar school (van 8.30 tot 14.45, behalve de eerste dag want dan mag ze pas om 9.30 komen). Na school gaat ze maandag en donderdag door naar de BSO.
Heb de BSO wel gevraagd of ze willen bellen als het niet meer gaat.
Dat gaat Timo ook, precies die dagen en tijden. Ik hou mijn hart vast, maar als het nodig is kan hij op woensdag thuisblijven. En als hij op woensdag wel gaat dan is het tot 12:00. Dinsdag en vrijdag zou ik hem ook nog kunnen ophalen tijdens de lunch.
Om de week op maandag hoeft hij ook nog niet per se naar de BSO als het teveel is, maar de andere week en elke donderdag heb ik geen idee hoe ik het zou moeten opvangen als hij het niet trekt.
Hij ging (gisteren toch écht die laatste dag) wel 3 volle dagen in de week naar het kdv, hopelijk scheelt dat wat in wat hij straks op school aankan.

Ik vind het maar spannend allemaal, en hij ook want hij heeft de laatste weken ineens best wat ongelukjes gehad.. En ook al een 'mama ik wil niet naar school huilbui'. Nou ja, dat zal wel weer goed komen allemaal als hij gewend is..
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:10:20 #276
5428 crew  miss_sly
pi_130124496
S vindt het ineens ook spannend, hoor. Ze is wat labiel en had gisteren voor het eerst een huilbui waarin ze inderdaad snikte dat ze niet naar school wilde. Om zodra ze klaar was met huilen te melden dat ze er toch echt wel zin in had.

Het is ook spannend, nieuw, het betekent afscheid van andere dingen, daar mag ze van mij best even wat moeite mee hebben.
pi_130124702
Elin verheugde zich er een jaar op..en men wat vond ze het verschrikkelijk die eerste dagen :D Nu is ze aan t aftellen tot ze weer mag :)
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:19:26 #278
5428 crew  miss_sly
pi_130124797
Ik kan het me helemaal voorstellen!

Ik maak me ineens ook wel een beetje zorgen over het wegbrengen en afscheid nemen. Soms heeft ze op het kinderdagverblijf ook zo'n dag dat het afscheid nemen heel moeizaam is en lang duurt. Ik vraag me af of daar op school ook een beetje ruimte voor is? Zeker zo die eerste dagen, het is toch nogal wat voor zo'n kind!
pi_130124914
Hangt echt enorm van de school en de juf af.

Hier was er geen mogelijkheid toe. kind in de klas en ouders mochten niet binnen de kring komen.
En bij huilen moest je weg -O- ik zou er goede afspraken over maken.
pi_130125009
hier wel hoor, en nog even zwaaien bij t raam
pi_130125030
jee Pvoessss, wat heb jij allemaal negatieve ervaringen zeg.

Hier is dat allemaal heel gemoedelijk verder. Ouders brengen kleuters naar binnen en hebben minstens 5 minuten (tussen de twee bellen in) om rustig afscheid te nemen. Kindje naar de plek in de kring brengen, even in een boekje kijken wat al klaar ligt, even kletsen met buurmama's, buurkindjes. Niks geen gestress hier.
pi_130125075
Hier gaat het hek van het plein om kwart over 8 open en de deur 10 voor half 9. Dan kun je nog even samen een boekje lezen voordat je weg gaat. Maar je wordt wel geacht om half 9 echt weg te gaan. Ik heb me voorgenomen zeker de eerste weken om kwart over 8 aanwezig te zijn zodat hij als een van de eersten dat lokaal binnen gaat en ik pas weg ga als hij op zn eigen stoeltje in de kring zit.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:29:30 #283
5428 crew  miss_sly
pi_130125082
Op basis waarvan heb jij destijds voor die school gekozen, Pvoess? Het klinkt echt allemaal naar.

Ik denk dat er best wel wat ruimte is, hoor, maar ik weet het gewoon nog niet, en dat is dan echt iets waar ik me even zorgen over kan maken :') Maandag weet ik het!
pi_130125144
Ohw ja komende maandag begint het alweer voor een heleboel kinderen :D T gaat dinsdag 3 september pas, eerst nog lekker vakantie vieren nu :)
Op maandag heeft hij een andere juf, waar hij nog geen kennis mee gemaakt heeft. Dus daarom gaat hij pas dinsdag.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:33:06 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130125188
Ik kan Aviva straks niet of nauwelijks wegbrengen. ;(
Eli zit natuurlijk op speciaal basisonderwijs en beide scholen beginnen om kwart voor 9.
We hebben 1 auto en het iss geen optie dat ML Eli naar school brengt.
Ik heb afgesproken dat ik Aviva bij een juf kan overdragen. Maar ik vind het niet leuk.
De eerste week zullen we wel wat regelen, maar daarna wordt het een hels gehaast iedere ochtend...
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:34:53 #286
5428 crew  miss_sly
pi_130125242
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:31 schreef Chan het volgende:
Ohw ja komende maandag begint het alweer voor een heleboel kinderen :D T gaat dinsdag 3 september pas, eerst nog lekker vakantie vieren nu :)
Op maandag heeft hij een andere juf, waar hij nog geen kennis mee gemaakt heeft. Dus daarom gaat hij pas dinsdag.
S gaat volgende week en de week erop twee ochtenden 'wennen', vier in totaal dus.. Daarna gaan we een week op vakantie en pas op 10 september gaat ze fulltime meedraaien.
In oktober komt daar twee dagen BSO bij. Helaas op donderdag en vrijdag. Ik had liever maandag of dinsdag en vrijdag gehad, maar de maandag en dinsdag zijn uiteraard vol. We gaan even kijken hoe het allemaal loopt.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:35:03 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_130125245
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja, ze vond haar vorige pakjes ook helemaal leuk, maar daar krijg ik haar echt niet meer ingepropt :D :')
ze was zo trots toen opa een pakje beloofde, de winkel is nog tot volgende week gesloten ivm vakantie, daarna gaan we uitzoeken.
O+
Ik neem aan dat je een (ballet)speciaalzaak bedoelt?
De decathlon, mocht je die in de buurt hebben, verkoopt ze ook.
pi_130125256
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:29 schreef miss_sly het volgende:
Op basis waarvan heb jij destijds voor die school gekozen, Pvoess? Het klinkt echt allemaal naar.
Ja het is ook een nare school.
Ik heb voor de school gekozen op basis van hoe het ging toen ze bijna 4 was.
Toen had je bijvoorbeeld vrije inloop en mocht je nog elke ochtend 15 minuten in de klas blijven en dat soort dingen. en toen kwam er aan het eind van een schooljaar een brief met allemaal veranderingen.

En dat was in combi met een stugge juf erg vervelend.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:40:59 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_130125429
Eva heeft dit jaar schoolzwemmen ipv gym.
De kinderen uit gr3 (en evt 4) hebben (gratis) schoolzwemmen tot ze hun B hebben.
De kinderen die al wel A en B hebben hebben op hetzelfde moment gym.
Dat is in hetzelfde pand.

Eva zwemt ook nog 2x particulier. Hoop dat ze, met 3x in de week zwemles toch wel voor de kerst klaar is.
pi_130125437
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S gaat volgende week en de week erop twee ochtenden 'wennen', vier in totaal dus.. Daarna gaan we een week op vakantie en pas op 10 september gaat ze fulltime meedraaien.
In oktober komt daar twee dagen BSO bij. Helaas op donderdag en vrijdag. Ik had liever maandag of dinsdag en vrijdag gehad, maar de maandag en dinsdag zijn uiteraard vol. We gaan even kijken hoe het allemaal loopt.
Wat jammer dat die dagen al vol zaten. Hier is zo'n enorme leegloop op de bso dat elke dag nog plek genoeg was. Gaat ze wel op de wachtlijst voor een andere dag? Wel fijn dat de bso er pas in oktober bij komt, ik heb dat ook nog overwogen maar dat was niet haalbaar.

Weet iemand hier misschien of schoolmelk verse melk is? Of van die houdbare? Of is dat niet overal hetzelfde?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:43:15 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_130125514
Wat ik ervan weet is dat het verse melk is.
pi_130126751
hier was er wel iets ruimte voor, maar er werd vantevoren ook uitgelegd dat ze de ervaring hadden dat kinderen langer verdrietig bleven (en elkaar aansteken) als er ouders maar blijven rondhangen.

je mocht de eerste week je kind de klas inbrengen om samen het stoeltje te zoeken enzo, maar daarna werd verwacht dat je gewoon wegging. Een huilend kindje mocht bij de meester afgegeven worden.

Zwemmen doet dana sinds ruim 4,5 hier op de sportschool..gaat echt goed! Schoolzwemmen hebben ze hier helaas afgeschaft.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:33:28 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130126915
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier was er wel iets ruimte voor, maar er werd vantevoren ook uitgelegd dat ze de ervaring hadden dat kinderen langer verdrietig bleven (en elkaar aansteken) als er ouders maar blijven rondhangen.

je mocht de eerste week je kind de klas inbrengen om samen het stoeltje te zoeken enzo, maar daarna werd verwacht dat je gewoon wegging. Een huilend kindje mocht bij de meester afgegeven worden.

Zwemmen doet dana sinds ruim 4,5 hier op de sportschool..gaat echt goed! Schoolzwemmen hebben ze hier helaas afgeschaft.
Dat is fijn om te horen.
Ik voel me toch schuldig dat ik haar niet in de klas kan afgeven...
pi_130127050
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

O+
Ik neem aan dat je een (ballet)speciaalzaak bedoelt?
De decathlon, mocht je die in de buurt hebben, verkoopt ze ook.
ja een winkel hier in het dorp :)
deze wordt het O+
http://www.timetodance.eu/artikel/Kinderen/Bloch_CL3732

wegbrengen moet zich straks even uitwijzen, het lijkt erop dat ik het de eerste maanden vooral zal doen. Op woensdag en vrijdag ben ik thuis zodat ik haar zelf uit school kan halen.
Op de overige dagen gaat ze de eerste maanden 's middags naar de gastouder toe, ook drukker en minder fijn dan thuis, maar gelukkig is ze heel vertrouwd bij de gastouder en volgt onze gastouder de kindjes heel erg, als ze wil slapen dan heeft ze daar een eigen bedje, als ze op de bank wil hangen dan mag dat ook enz. Het liefst was ik die eerste tijd thuis geweest 's middags met haar, maar ik moet 40 u. p/w stage lopen dus dat zit er niet in jammer genoeg -O-
pi_130127193
Hier ook geen balletpakjes bij de kleuters. meike was daar ook heel teleurgesteld over, maar de reden was dat iedereen dat dan wel wou, en dan kon het wel zo zijn dat meike het wel zelf kon, een ander misschien niet en dan had de juf extra werk. Nu gaat ze naar groep 3 en mag het wel. Kind blij!

Hier ontfermt de juf zich over verdrietige kindjes, meestal is het verdriet zo over.

Lars heeft echt zin, hoop dat ie niet te hoge verwachtingen heeft..... Werd vanmorgen wakker met de vraag: hoeveel nachtjes nog??????
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_130127667
Bij ons gaat het gebouw open om half acht en mag je ze dan al brengen. Tot zes jaar mag je mee naar binnen, naar een speciaal wegbrengstukje van het gebouw. Daar neem je afscheid en draag je ze over aan de juf. De lessen beginnen om kwart voor negen geloof ik. De hele school heeft op woensdag en vrijdag de middag vrij.
Ik hoop dat Jelle het wel gaat trekken ja, op maandag is er nog wel wat te regelen met een halve dag, maar dinsdag en donderdag zou echt heel lastig worden. Opvang gaat dan ook niet, want dat is op school.

Iedereen er al aan gedacht om je kinderopvangtoeslag aan te passen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_130128530
Hier breng je ze in de klas en dat zal als ze ouder worden wel minder worden, maar toch stellen ze er op school prijs op als je af en toe je hoofd even om de deur steekt ;).
Fake it till you make it...
pi_130132022
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier ook geen balletpakjes bij de kleuters. meike was daar ook heel teleurgesteld over, maar de reden was dat iedereen dat dan wel wou, en dan kon het wel zo zijn dat meike het wel zelf kon, een ander misschien niet en dan had de juf extra werk. Nu gaat ze naar groep 3 en mag het wel. Kind blij!

Vast begrijpelijk vanuit juf-perspectief, maar ook wel een tikje betuttelend vind ik.

Anyroads, ik krijg komende week deze beker binnen, ben benieuwd!
in paars, jawel :D :')

https://www.rostimepalshop.nl/23-producten/7-duo-beker-to-go.html

kan ze water of limo meenemen en in het bakje wat lekkers en anders yoghurt en muesli of fruit voor als we zelf een keertje weggaan, ik zal het de juf niet aandoen dat het daar gegeten wordt ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:59:02 #299
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_130133480
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:02 schreef mefke79 het volgende:

Iedereen er al aan gedacht om je kinderopvangtoeslag aan te passen?
Wilde dat vanochtend doen maar lukte niet ivm de DIGID waar je niet mee in kon loggen ivm cyberattacks :')
Heb ik weer...
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:03:51 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130139869
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Kijk, jij zit in het basisonderwijs, jij weet hoe het er aan toe gaat.
Daarom juist...

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:03 schreef Bleie het volgende:

[..]

Natuurlijk weten we dit al een tijdje, maar er is gewoon niet echt een oplossing.Ik werk zelf ook in het onderwijs, en kan dus geen vrij nemen, mijn man is freelancer, en die kan ook niet zo maar 'nee' zeggen tegen opdrachtgevers - al zal hij toch wel het merendeel van die dagen thuis gaan werken.

En natuurlijk vind ik het belangrijk wat goed is voor mijn kind. Maar ze heeft ook al 4 wenochtenden gehad, en toen vond ik haar echt niet overdreven moe. Volgens mij zou ze 3 hele dagen, en dan wo en vrij thuis prima aannkunnen.

Daarbij ken ik geen enkele andere school met dit beleid, dus alle andere kinderen kunnen het blijkbaar wel?
Bleie, mijn reactie was wel een beetje geirriteerde. En naar jou toe is dat niet terecht (denk ik!).
Maar ik merk te vaak dat er ouders zijn die school als een kinderopvang beschouwen. En dat is het gewoon niet.
Als wij bv een studiedag hebben en die wordt gewoon op tijd aangekondigd (als in: staat in de schoolkalender, die vóór de zomervakantie meegaat), dan zijn er tig ouders die mopperen. Als het gaat over mogelijk een continurooster in de toekomst, vanuit onderwijskundig oogpunt, is daar een hoop ophef over, omdat het zo onhandig is met de opvang. Maar zoiets wordt niet van de een op de andere dag ingevoerd. Daar zul je toch op moeten anticiperen. Hoe onhandig het logistiek soms ook kan uitkomen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')