abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129361399
KD, blijft soms lastig met die vroege en late leerlingen. Hier is ook de grens 1 januari. Hier twee vroege leerlingen (1 nov en 18 dec). Ook een vroege leerling zijn is soms vervelend. Kyllian ziet zn vriendjes het afgelopen jaar van groep op de BSO wisselen. Vanaf 7 jaar gaan ze naar een andere groep. Kyllian is volgens mij ook de enige op de bso die nu nog in de groep van 4 t/m 6 jaar zit van de kinderen die straks in groep 4 zitten.

In groep 4 kan een kleutertas natuurlijk echt niet meer. Kyllian wilde graag een schoudertas, geen rugtas. Dat was nog lastig, want vaak zijn die tassen meer voor tieners (te groot dus).
Deze is nu besteld:

[ Bericht 17% gewijzigd door Meimeltje op 26-07-2013 11:26:17 ]
pi_129361688
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:18 schreef Meimeltje het volgende:
KD, blijft soms lastig met die vroege en late leerlingen. Hier is ook de grens 1 januari. Hier twee vroege leerlingen (1 nov en 18 dec). Ook een vroege leerling zijn is soms vervelend. Kyllian ziet zn vriendjes het afgelopen jaar van groep op de BSO wisselen. Vanaf 7 jaar gaan ze naar een andere groep. Kyllian is volgens mij ook de enige op de bso die nu nog in de groep van 4 t/m 6 jaar zit van de kinderen die straks in groep 4 zitten.

In groep 4 kan een kleutertas natuurlijk echt niet meer. Kyllian wilde graag een schoudertas, geen rugtas. Dat was nog lastig, want vaak zijn die tassen meer voor tieners (te groot dus).
Deze is nu besteld:
[ afbeelding ]
T zou beter zijn als ze naar t kind zouden kijken dan, als t gaat om dat kwartaal (nov dec jan) elin is bijvoorbeeld een stuk verder dan een vriendinnetje van 21 dec. die gaat wel over. dan zou ik haar juist laten zitten en een Elin over laten gaan. of allemaal extra laten kleuteren :P
pi_129361884
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

T zou beter zijn als ze naar t kind zouden kijken dan, als t gaat om dat kwartaal (nov dec jan) elin is bijvoorbeeld een stuk verder dan een vriendinnetje van 21 dec. die gaat wel over. dan zou ik haar juist laten zitten en een Elin over laten gaan. of allemaal extra laten kleuteren :P
Dat is idd apart.
Hier kijken ze naast de januari grens ook naar het kind hoor! Er kunnen dus uitzonderingen gemaakt worden, maar volgens mij komt dat niet vaak voor. Op Kyllian zn vorige school maakten ze meer uitzonderingen, daar werden de kinderen van oktober t/m januari extra geobserveerd. Daardoor mocht Kyllian ook door naar groep 3, want in eerste instantie hielden ze daar oktober als grens aan. Op zn nieuwe school dus de januari grens. Ben blij dat hij wel naar groep 3 is gegaan, want twee vriendjes van zn vorige school van oktober en november zijn wel blijven kleuteren en zitten nu op zijn nieuwe school tussen kinderen die dus echt wel jonger zijn aangezien ze daar januari aanhouden.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:20:05 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_129363793
Hier wordt wel een beetje vastgehouden aan die grens, maar als er reden is om af te wijken, dan wijken ze af. Als Elin inderdaad zo goed meekomt, zou ze hier waarschijnlijk doorgaan, tenminste dat is wel de indruk die ik krijg :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129364091
anderzijds is er geen reden voor om r juist door te laten, eerder om zo'n decemberkind te laten zitten..
Ik vind het beide best, ze is gewoon gemiddeld, dus of ze nou doorgaat of blijft zitten, t enige jammere is dat van r vriendinnenclubje. Dat zou mijn enige reden zijn, maar goed, vooralsnog zitten ze nog een jaar samen
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:54:44 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_129365135
Ik weet niet hoe ver Elin is met lezen en schrijven, maar als ze erg ver daarmee is, zou dat natuurlijk wel een reden zijn. Hier hebben ze om die reden zelfs halverwege het schooljaar iemand naar groep 3 laten gaan, die nu weer doorgaat naar groep 4.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:54:49 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_129413670
Hmm boeiend om te lezen.. Ik vroeg me ook al af hoe dat uiteindelijk zou gaan. Evie is dus wel een decemberkindje, en dan dus een vroege leerling?
Zien wel hoe het zich ontwikkelt en of ze dan 1.5 jaar kleutert of 2,5 jaar... Mocht het laatste het geval zijn, dan zit Liene in groep 1 als Evie in groep 2 zit.
Hier nog een paar maanden wachten dus, terwijl Evie dr zo ontzettend veel zin in heeft, ze kan echt niet wachten en is ook enigzins uitgespeelt bij de kinderopvang...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 28 juli 2013 @ 00:10:03 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_129420083
Mijn peuter heeft gisteren zijn bijna-laatste dag op het kdv gehad.
Nu 3 weken vakantie, waarvan hij de laatste vrijdag voor de vorm nog 1x gaat.
Wij zijn dan nog vrij, maar hij mag dan nog echt voor het laatst een paar uurtjes gaan spelen, zijn afscheidsfeestje vieren, trakteren...

Dan is het weekend en daarna....
Heb ik ineens 2 kinderen op de basisschool :o

Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Op de woensdag en vrijdag slaapt hij namelijk nog steeds op het kdv! Thuis nooit, afgezien van incidentele hazenslaapjes op de bank of in de auto.
.... met gevoel voor drama....
pi_129862522
Mijn dochter kan niet wachten om naar de basisschool te gaan. Ze wil er elke week een keer langslopen. Volgens de leidsters is het KDV is ze er ook wel klaar voor. Ze moet alleen nog een jaar wachten.
pi_129864087
Bij ons op school worden praktisch alle kinderen uit oktober-januari besproken met de ouders. De helft gaat zo ongeveer over en de helft kleutert nog een jaar. Bij twijfel meestal een jaar extra kleuteren. Dat maakt zoveel verschil bij de speelse, jonge, twijfel-kindjes. Die gingen vorig jaar dus niet mee, als ik zie hoe het in groep 3 gaat, is dat maar goed ook. Ouders zijn ook blij dat het heel normaal is dat die kinderen lekker langer kleuteren.

Mijn dochter heeft dus ook verschillende kinderen in de klas die 'officieel' een klas hoger hadden 'moeten' zitten, maar die zitten echt wel goed in de huidige klas. Lopen echt niet gigantisch voor.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_129876066
Bij ons op school worden de kinderen van september-december inderdaad ook extra onder de loep genomen. Ik schat in dat afgelopen jaar ongeveer 60% van die kinderen wél door is gegaan naar groep 3 en de overige 40% niet.

De januari/februari kinderen bespreken we alleen als daar echt noodzaak voor is.
pi_129880084
Nog één week kdv, dan twee weken vakantie en dan gaat Timo ook naar school.. Gelijk volledig meedraaien als het lukt, en zo niet dan kan hij voorlopig in elk geval op woensdag thuis blijven. Ik maak me wel een beetje zorgen over de twee dagen BSO die hij straks ook heeft, dat lijkt me zo veel, dat gesleep naar een andere locatie, andere leidsters weer.

Op school komt hij gelijk in een groep met 22 kinderen, ik hoop maar dat hij zich staande weet te houden. En we hebben nog 3 weken om hem zindelijk te krijgen.... Qua plassen gaat het gelukkig al een tijdje helemaal goed, maar poepen gaat nog regelmatig mis. Hoewel afgelopen week de hele week goed :D
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:08:28 #138
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_129971027
Spannend he? Misschien komt het zo maar goed met zijn zindelijkheid als hij bij andere kinderen is. Dat zou het makkelijkst zijn.

Mijn Flipje wilde vanochtend en vorige week ook al graag mee naar de BSO met zijn broer (jaarplaats, dus hij gaat in vakanties ook vaak). Hij is echt de grootste van het KDV nu en vindt er niks meer aan :D Maar hij snapt ook dondersgoed dat het niet al te lang meer duurt voor hij mee mag naar school.

Deze week toch maar es een aftelkalender gaan maken :)
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 11:11:07 #139
5428 crew  miss_sly
pi_129971123
Praktische vraag: waar haal je van die eenvoudige gymschoenen met klittenband?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129971208
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Praktische vraag: waar haal je van die eenvoudige gymschoenen met klittenband?
scapino of van haren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_129971260
en bij de bristol :)
  Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 11:16:28 #142
5428 crew  miss_sly
pi_129971298
Dank dames, gaan we daar kijken!
pi_129974809
Ja voor J heb ik roze bij van Haren gehaald afgelopen weekend. Nog een weekje en dan is het zover!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_129977465
hier schoenenreus en bij H&M volop keuze dus :P
pi_129980292
Ze leken mij zo breed bij scapino waar ik had gekeken. ik heb nu bij intersport van dir rucanor schoentjes met elastiek gehaald. van die balletachtige dingen maar met stroeve zool. viel nog mee 9 euro.
Fake it till you make it...
pi_130022175
Ik wil letters oefenen/leren hier (ze wordt over 3 maanden 5). Hoe doen jullie dit, ik laat r soms letters zoeken in boekjes, folders en bespreken vaak een letter. Alleen wil ik er nu toch werk van maken.

De meeste zeggen, laat r gewoon op school leren, maar merk dat vriendinnetjes toch verder zijn.. en als ze thuis mee oefent gaat t op school ook wat vlotter

We hebben een ipadspel (juf jannie ofzo) dat vindt ze leuk, maar zoek ook kaartjes of andere methoden
pi_130022247
Je hebt wel spelletjes zoals letterkwartet en leesplankjes enz.
Hoewel Meike het het leukst vindt om zelf te schrijven in haar eigen schrijfboekjes.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_130022309
hier ook een ipad spel wat ze in de klas ook gebruiken..ben even de naam kwijt
en verder leest ze veel en schrijven we samen dingen (ik moet iets opschijven en zij wilt het na doen)

en ze heeft een of ander computer achtig speelgoed (ooit eens van iemand gebrkregem) die zegt dan een woord..de letters llichten op en dan moet ze de letters vervolgens zelf in de juiste volgorde indrukken.
pi_130022317
of mini loco..mischien is dat iets?
  Moderator dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:23:09 #150
5428 crew  miss_sly
pi_130022401
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:17 schreef Sandous het volgende:
Ik wil letters oefenen/leren hier (ze wordt over 3 maanden 5). Hoe doen jullie dit, ik laat r soms letters zoeken in boekjes, folders en bespreken vaak een letter. Alleen wil ik er nu toch werk van maken.

De meeste zeggen, laat r gewoon op school leren, maar merk dat vriendinnetjes toch verder zijn.. en als ze thuis mee oefent gaat t op school ook wat vlotter

We hebben een ipadspel (juf jannie ofzo) dat vindt ze leuk, maar zoek ook kaartjes of andere methoden
Ik zou er niet te veel druk op leggen, eigenlijk.

Als je er toch thuis mee aan de slag wil, kun je bijvoorbeeld wat spelen met scheerschuim en daar letters in maken. Of in een bakje wat heel fijn zand en daarin letters 'schrijven'. Gewoon met vingers, dan krijgen ze het gevoel voor die letters goed 'in de vingers' ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')