abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130123043
Mijn dametje gaat per eind november naar de basisschool. Op deze school hebben ze voor groep 1 op maandag en vrijdag een volledige dag en di-wo-do halve dagen. Dat wordt dan per leerjaar opgebouwd. Lijkt me een prima systeem. Ik vind het alleen erg jammer dat er nu zoiets is als een continurooster waar je dus geen keuze krijgt om thuis te eten. Ik vond het zelf vroeger altijd heerlijk om even tussen de middag van school weg te zijn om te lunchen (bij opa en oma O+ ).
pi_130123367
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier is het eigenlijk standaard dat de kindjes gewoon hele dagen gaan. op woensdag en op vrijdagmiddag zijn ze vrij.
D heeft er gelukkig nooit last van gehad

en voorlezen is niet alleen goed voor taalontwikkeling, maar ook gewoon gezellig toch :)
bij ons een vast ritueel van het naar bed gaan
idem, prima te doen
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:33:38 #253
5428 crew  miss_sly
pi_130123389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:19 schreef WupWup het volgende:
Mijn dametje gaat per eind november naar de basisschool. Op deze school hebben ze voor groep 1 op maandag en vrijdag een volledige dag en di-wo-do halve dagen. Dat wordt dan per leerjaar opgebouwd. Lijkt me een prima systeem. Ik vind het alleen erg jammer dat er nu zoiets is als een continurooster waar je dus geen keuze krijgt om thuis te eten. Ik vond het zelf vroeger altijd heerlijk om even tussen de middag van school weg te zijn om te lunchen (bij opa en oma O+ ).
Ik zie dat bij de neefjes ook, die lunchen twee keer per week bij mijn ouders en vinden dat geweldig. Mijn ouders genieten er ook van.

Ik ben zelf wel blij met het continuerooster. Wij hebben geen oppasmogelijkheid in de buurt, dus zou ze alle dagen over moeten blijven, behalve de woensdag. Nu eet de hele klas samen met de juf de lunch, dat vind ik dan toch wel een fijn idee. Ik hoor vaak dat de overblijf niet zo soepel loopt, de goedwillende vrijwilligers die de kinderen niet goed genoeg kennen of toch niet zo goed weten hoe ze met de kinderen om moeten gaan, probleempjes die dan de kop op steken, onderling gedoe van de kinderen dat ze juist dan gaan uitvechten. Dan lijkt continuerooster me een fijnere oplossing.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_130123410
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:30 schreef mignonne het volgende:
Mijn school heeft gewoon een soort individueel beleid, je mag zelf kijken hoe en wat en woensdagmiddag en vrijdagmiddag zijn standaard vrij.

Wij hebben in overleg met de juf juist wel besloten om de eerste paar maanden de oudste alleen de ochtenden te laten gaan. Ze heeft niet zo'n groot energie-level, ondanks dat ze een hele dag best wel zou willen als ik het haar nu vraag denk ik dat ze het niet trekt, haar gezondheid is er niet echt naar. Ze viel na het kijk-ochtendje (09:00 tot 10:30) als een blok in slaap achter op de fiets :D

Maar goed, wij hebben er zin in *O*
We moeten nog even gympjes kopen en een balletpakje krijgt ze van mn vader O+ om in te gymmen, helemaal leuk :D
Hier mogen ze geen balletpakje, i.v.m. lastig aan/uitkleden ofzo -O-
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:36:12 #255
5428 crew  miss_sly
pi_130123456
Bij ons gymen ze volgens mij ook in de gewone kleren of in ondergoed, dat moet ik nog even navragen. En op welke dag dan, zodat ik kan zorgen dat ze in ieder geval soepele kleren of fijn ondergoed aan heeft.
pi_130123481
Balletpakje mag hier ook niet.

Ik zou continuerooster ook fijn vinden. Al heb ik wel de mazzel dat S haar vriendinnetjes op dezelfde dagen overblijven, dus die vindt het alleen maar leuk.
pi_130123487
Die van mijn is meteen hele dagen gegaan, geen enkel probleem. Ik was de eerste week wel vrij voor de zekerheid maar dat is niet nodig geweest, hij vond het veel te leuk en hield het prima vol.

Ik zou ook graag continuerooster willen. Omdat ik ook geen oppasmogelijkheid heb voor tussen de middag, blijft hij vier keer per week over. Ik werk drie dagen maar die vierde dag wil hij graag zelf omdat dat een dag is waarop veel vriendjes overblijven, en dat vindt ie dan veel gezelliger dan snel, snel met mij naar huis op de fiets, broodje naar binnen proppen en weer terug. Wij wonen op tien minuten fietsen van school en ik vind het dan ook maar een gestress. Zusje ook mee, snel snel alles. Maar continuerooster zou fijn zijn, dan is ie niet een van de weinigen die altijd overblijft.
pi_130123489
hier idd ook, eigen kleren + gymschoenen
pi_130123510
Onderbroekjes en gymschoenen hier ook idd. En in de winter gymen ze iedere dag, bij goed weer wisselen ze om met (langer) buiten spelen.
pi_130123670
hier mag een pakje wel, heb het nagevraagd :)
ze gymmen 1 keer per week in eigen kleding en gymschoenen en 1 keer per week in gymkleding en schoenen en voor meisjes was een gympakje/turnpakje/balletpakje prima. Mijn grote kan haar badpak ook zelf aan- en uittrekken, ik denk dat het wel goedkomt ;)
:)
pi_130123684
oh en hier dus 2 x pw gym. 1 keer met de juf en 1 keer met een gymleraar.
pi_130123720
Alleen maar leuk, toch? S zou het geweldig vinden met balletpakje, en die is altijd zo klaar met omkleden. No problem.

Hier twee keer per week gym en soms nog een dansles.
pi_130123754
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Alleen maar leuk, toch? S zou het geweldig vinden met balletpakje, en die is altijd zo klaar met omkleden. No problem.

Hier twee keer per week gym en soms nog een dansles.
ja, ze vond haar vorige pakjes ook helemaal leuk, maar daar krijg ik haar echt niet meer ingepropt :D :')
ze was zo trots toen opa een pakje beloofde, de winkel is nog tot volgende week gesloten ivm vakantie, daarna gaan we uitzoeken.
pi_130123829
oh ik geloof best dat t jullie kinderen lukt hoor :P Ik vind t gewoon jammer dat t hier niet mag, had er al heel enthousiast 1 gekocht vorig jaar
pi_130123872
dan maar op dansles :Y)
of thuis aan na schooltijd xD het staat zo schattig O+
pi_130123931
Ik vind het ook jammer KD, hier mag het dus juist ook niet. En ik weet ook dat er kinderen minder snel omkleden, waarvan de ouders op de eerste rapportagegesprekjes vriendelijk verzocht worden hun kinderen makkelijke kleding aan te doen en te trainen op zelf aan- en uitkleden. ( Mijn zoon is ehm, ook wat minder snel, geloof ik, in dat soort dingen. Die heeft het liefst dat z'n moeke alles voor hem doet nog.)

S had vorig jaar 8 danslesjes na schooltijd. En zelfs daar mochten ze toen geen balletpakje aan :o 8)7 . Ik liet haar elke donderdag in tutu naar school gaan en gaf als gymschoentjes gewoon haar balletschoentjes mee. :7
Dat vond ik helemaal stom, was een juf van het Centrum voor de Kunsten notabene, een echte balletjuf.
pi_130123944
S mag op dansles als ze haar B-diploma heeft. Ik vind één keer per week rijden wel genoeg :P .
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:57:08 #268
5428 crew  miss_sly
pi_130124065
Wij gaan straks kijken wat ze wil. Zwemles pas denk ik volgend jaar, en bij mij op de sportschool geven ze ballet en (tuimel)judo. Lijkt me allebei erg leuk voor S. Ook in de buurt is er turnen/gymmen, dat lijkt me ook leuk voor d'r. Dus we gaan bij alle drie maar eens kijken, en dan mag ze er eentje kiezen :) En wie weet biedt school of via school ook nog wel wat aan, dat zie je tegenwoordig wel vrij veel.
pi_130124178
Bij de nieuwe school doen ze nog aan schoolzwemmen en kost ook maar 60 euro per jaar *O*

En ze krijgen hier tijdens continuerooster op school thee en melk en op dinsdag en donderdag is er fruit voor de leerlingen. Ik vind het een uitkomst het continurooster.
voor mij echt een rede ook om voor deze school te kiezen het maakt het allemaal voor de kinderen ook een stuk rustiger.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:03:21 #270
5428 crew  miss_sly
pi_130124273
Schoolzwemmen is leuk, maar diploma's halen de meeste kinderen toch wel al ervoor.
pi_130124311
Elin start de 22e met zwemles, en gaat samen met 2 vriendinnetjes <3 / klasgenootjes
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:05:04 #272
5428 crew  miss_sly
pi_130124339
Dan is ze iets ouder dan 4,5 toch?
pi_130124392
jep, ze wordt in januari 5
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:06:39 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130124395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Schoolzwemmen is leuk, maar diploma's halen de meeste kinderen toch wel al ervoor.
Eli heeeft op school 2 jaar zwemles gehad en is nog steeds niet watervrij...
En deze zwemlessen waren echt wel bedoeld voor het A-diploma.

Dat wordt dus extra zwemles volgend jaar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130124423
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef Vicky het volgende:
Tess gaat meteen volledig naar school (van 8.30 tot 14.45, behalve de eerste dag want dan mag ze pas om 9.30 komen). Na school gaat ze maandag en donderdag door naar de BSO.
Heb de BSO wel gevraagd of ze willen bellen als het niet meer gaat.
Dat gaat Timo ook, precies die dagen en tijden. Ik hou mijn hart vast, maar als het nodig is kan hij op woensdag thuisblijven. En als hij op woensdag wel gaat dan is het tot 12:00. Dinsdag en vrijdag zou ik hem ook nog kunnen ophalen tijdens de lunch.
Om de week op maandag hoeft hij ook nog niet per se naar de BSO als het teveel is, maar de andere week en elke donderdag heb ik geen idee hoe ik het zou moeten opvangen als hij het niet trekt.
Hij ging (gisteren toch écht die laatste dag) wel 3 volle dagen in de week naar het kdv, hopelijk scheelt dat wat in wat hij straks op school aankan.

Ik vind het maar spannend allemaal, en hij ook want hij heeft de laatste weken ineens best wat ongelukjes gehad.. En ook al een 'mama ik wil niet naar school huilbui'. Nou ja, dat zal wel weer goed komen allemaal als hij gewend is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')