abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:07:42 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130092628
Eli heeft op school logopedie en fysiotherapie gehad. Maar hij zit ook op speciaal basisonderwijs, waarbij dat een deel van de faciliteiten is. Ben nooit meegeweest naar logopedie of fysiotherapie.

Wat me wel opvalt, is dat "alle" kindjes hier zo'n zin hebben in school. Eli heeft nooit echt zin gehad, vermaakte zich nog prima op het kdv (maar hij is sociaal-emotioneel ook niet de snelste, dus dat helpt ook mee).
En Aviva (begin januari jarig) hoor ik nooit over school. Die vermaakt zich ook nog op het kdv.
Grappig om te lezen. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:39:13 #227
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130095862
Is het niet gebruikelijk mee te gaan naar de schoolarts? Ik kan me niet anders heugen dan dat ikeen vragenlijst moest invullen en ook vragen beantwoorden. Ook werd er in de onderbroek gekeken (liesbreuk check?) bij de andere onderzoekjes bleef ik op de gang. (Kleurenblind test, ogentest, gehoortest)

Geen centje pijn. Ik denk eigenlijk dat dit jaar mijn officiele afscheid gaat zijn van de schoolarts. :D jongste gaat naar groep 7. :') tenzij ze op jaar oproepen. Dan duurt t nog even.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130095951
Davinia, hier ook niet hoor. Chris wilde wel naar school, maar vond het KDV ook prima. Alleen dat zijn vriendjes en vriendinnetjes verdwenen was jammer. Hij is 2 weken extra gegaan ivm vakantie, maar hij heeft de laatste paar weken wel wat speelmaatjes op nivo gemist. Dat heeft de leiding prima opgevangen verder. Af en toe naar een andere groep met meer net wel/net niet 4 jarigen, of de leiding helpen met "klusjes"..
pi_130096175
Ik moest met Kim altijd mee naar de schoolarts.
pi_130097499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Is het niet gebruikelijk mee te gaan naar de schoolarts? Ik kan me niet anders heugen dan dat ikeen vragenlijst moest invullen en ook vragen beantwoorden. Ook werd er in de onderbroek gekeken (liesbreuk check?) bij de andere onderzoekjes bleef ik op de gang. (Kleurenblind test, ogentest, gehoortest)

Geen centje pijn. Ik denk eigenlijk dat dit jaar mijn officiele afscheid gaat zijn van de schoolarts. :D jongste gaat naar groep 7. :') tenzij ze op jaar oproepen. Dan duurt t nog even.
Volgens dit linkje van GGD Amsterdam kun je mee als je dat wil. Het is hier dus kennelijk niet standaard dat er een ouder bij aanwezig is.

http://www.ggd.amsterdam.(...)idszorg/onderzoek-0/

En volgens dit linkje zijn er nog twee contactmomenten met middelbare scholieren.

http://www.ggd.amsterdam.nl/jeugd/jeugdgezondheidszorg/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:24:58 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130097611
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens dit linkje van GGD Amsterdam kun je mee als je dat wil. Het is hier dus kennelijk niet standaard dat er een ouder bij aanwezig is.

http://www.ggd.amsterdam.(...)idszorg/onderzoek-0/

En volgens dit linkje zijn er nog twee contactmomenten met middelbare scholieren.

http://www.ggd.amsterdam.nl/jeugd/jeugdgezondheidszorg/
Nou, daar hoef ik dan niet bij te zijn. :D is mijn oudste twee jaar geleden al geweest en moet ie aankomend jaar weer. Geen idee er zijn veel onderzoekjes etc op de middelbare. (Faalangst, dyslectie, rekentoets, taaltoets, psychisch welzijn, beroepskeuzetest... Etc etc)

En de bezoekjes op de basisschool is aanwezigheid wel verplicht denk ik. Ik kreeg tenminste uitnodigingen aan mij gericht en: 'wij verwachten u met kind X op datendat tijdstip' en dezelfde vragenlijsten als op het consultatiebureau
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130097689
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou, daar hoef ik dan niet bij te zijn. :D is mijn oudste twee jaar geleden al geweest en moet ie aankomend jaar weer. Geen idee er zijn veel onderzoekjes etc op de middelbare. (Faalangst, dyslectie, rekentoets, taaltoets, psychisch welzijn, beroepskeuzetest... Etc etc)
O, op die manier afscheid, haha, jij hoeft er niet meer bij te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_130100102
selene moet dit jaar ook richting schoolarts en ik had zo gedacht haar te vragen of ze wil dat ik (of de papa) meegaat. ze is behoorlijk zelfredzaam en dolgelukkig op school. daarnaast heb ik tot nu toe prima ervaringen op school.

ik ben er wel een voorstander van om school en thuis best strikt gescheiden te houden. dus ik ga niet voorlezen, maar doe wel decoraties en ik ga al zeker niet huiswerk doen met haar. komop; ze is 5. als ze extra dingen nodig heeft doen we dat wel via de formele weg met logopedie of fysio of watdan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:42:41 #234
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_130100360
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:41 schreef Moonah het volgende:

[..]

Doe je er iets mee, met die extra oefeningen?
Dat komt bij ons wel voort uit logopedie en fysiotherapie bezoeken. Ik bedenk me net dat ik daar misschien niet zo duidelijk in ben geweest.
pi_130102586
Vandaag met mijn meisje een trommeltje en beker (Nijntje) en een fruitbakje van de Hema gekocht. Ze heeft er zo'n zin in!

Ik zie zelf erg op tegen de eerste paar weken. Ze mag dan alleen maar halve dagen komen, en we kunnen dat eigenlijk niet goed opvangen. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
pi_130102765
Vaak zijn die halve dagen ook gewoon echt nodig ze zijn zo enorm moe de eerste weken :)
pi_130110196
Weet ik, maar voor zover ik weet leggen de meeste scholen het niet zo op. Het zou voor ons bijv veel makkelijker zijn om haar ma, di, do de hele dag naar school te laten gaan, en wo en vrij thuis te houden. Nou ja, inmiddels hebben we in elk geval voor 1 middag een opa en oma ingeschakeld. Het zal wel loslopen.
pi_130110797
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:42 schreef Bleie het volgende:
Weet ik, maar voor zover ik weet leggen de meeste scholen het niet zo op. Het zou voor ons bijv veel makkelijker zijn om haar ma, di, do de hele dag naar school te laten gaan, en wo en vrij thuis te houden. Nou ja, inmiddels hebben we in elk geval voor 1 middag een opa en oma ingeschakeld. Het zal wel loslopen.
Ehm, met alle respect, maar 'voor ons zou het makkelijker zijn'... Ik zou eerst kijken naar de behoeften van je kind. Bovendien denk ik dat deze regeling van de betreffende school niet uit de lucht is gevallen en dat je daar ook op had kunnen anticiperen. Of zie ik iets over het hoofd?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130110894
oei, ik had elin bijna nog een week thuisgehouden, blijkt ze maandag weer te moeten :'D
pi_130111023
Tess gaat meteen volledig naar school (van 8.30 tot 14.45, behalve de eerste dag want dan mag ze pas om 9.30 komen). Na school gaat ze maandag en donderdag door naar de BSO.
Heb de BSO wel gevraagd of ze willen bellen als het niet meer gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130111401
Wij zijn vandaag al even op school geweest, Meike en Lars starten vanaf volgende week in een nieuwe school! De juffen en meesters zijn deze week druk bezig met het inrichten van hun lokaal. We gingen even een kijkje nemen, en mochten ook even binnen kijken. Wat een prachtige school!! Lars zijn naam stond ook al op de kalender omdat hij dinsdag mag komen wennen. Trots dattie was! En zijn juf: "dinsdag kom je he Lars! ik ben zo blij dat je bij me in de klas komt!!" Man, dat kind kan niet wachten haast. Geweldig.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:39:22 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130117973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:36 schreef simmu het volgende:
selene moet dit jaar ook richting schoolarts en ik had zo gedacht haar te vragen of ze wil dat ik (of de papa) meegaat. ze is behoorlijk zelfredzaam en dolgelukkig op school. daarnaast heb ik tot nu toe prima ervaringen op school.

ik ben er wel een voorstander van om school en thuis best strikt gescheiden te houden. dus ik ga niet voorlezen, maar doe wel decoraties en ik ga al zeker niet huiswerk doen met haar. komop; ze is 5. als ze extra dingen nodig heeft doen we dat wel via de formele weg met logopedie of fysio of watdan.
dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo... Ik lees die van mij nog steeds voor, gewoon omdat het leuk is en daarnaast goed voor haar taalontwikkeling.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:45:43 #243
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130118171
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 00:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo... Ik lees die van mij nog steeds voor, gewoon omdat het leuk is en daarnaast goed voor haar taalontwikkeling.
Met 5 jaar niet meer voorlezen?! Ik ben net gestopt met het voorlezen van mijn oudste (12 jaar, leest zelf vanaf zijn 4e). En dat vindt hij eigenlijk best jammer!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_130120683
Simmu bedoelt dat ze niet op school gaat voorlezen,maar wel helpt met de decoraties. Althans, dat vermoed ik.
pi_130120781
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ehm, met alle respect, maar 'voor ons zou het makkelijker zijn'... Ik zou eerst kijken naar de behoeften van je kind. Bovendien denk ik dat deze regeling van de betreffende school niet uit de lucht is gevallen en dat je daar ook op had kunnen anticiperen. Of zie ik iets over het hoofd?
Natuurlijk weten we dit al een tijdje, maar er is gewoon niet echt een oplossing.Ik werk zelf ook in het onderwijs, en kan dus geen vrij nemen, mijn man is freelancer, en die kan ook niet zo maar 'nee' zeggen tegen opdrachtgevers - al zal hij toch wel het merendeel van die dagen thuis gaan werken.

En natuurlijk vind ik het belangrijk wat goed is voor mijn kind. Maar ze heeft ook al 4 wenochtenden gehad, en toen vond ik haar echt niet overdreven moe. Volgens mij zou ze 3 hele dagen, en dan wo en vrij thuis prima aannkunnen.

Daarbij ken ik geen enkele andere school met dit beleid, dus alle andere kinderen kunnen het blijkbaar wel?
pi_130121029
Mijn school heeft gewoon een soort individueel beleid, je mag zelf kijken hoe en wat en woensdagmiddag en vrijdagmiddag zijn standaard vrij.

Wij hebben in overleg met de juf juist wel besloten om de eerste paar maanden de oudste alleen de ochtenden te laten gaan. Ze heeft niet zo'n groot energie-level, ondanks dat ze een hele dag best wel zou willen als ik het haar nu vraag denk ik dat ze het niet trekt, haar gezondheid is er niet echt naar. Ze viel na het kijk-ochtendje (09:00 tot 10:30) als een blok in slaap achter op de fiets :D

Maar goed, wij hebben er zin in *O*
We moeten nog even gympjes kopen en een balletpakje krijgt ze van mn vader O+ om in te gymmen, helemaal leuk :D
:)
pi_130121113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 07:48 schreef bodpa09 het volgende:
Simmu bedoelt dat ze niet op school gaat voorlezen,maar wel helpt met de decoraties. Althans, dat vermoed ik.
psies :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130121131
hier is het eigenlijk standaard dat de kindjes gewoon hele dagen gaan. op woensdag en op vrijdagmiddag zijn ze vrij.
D heeft er gelukkig nooit last van gehad

en voorlezen is niet alleen goed voor taalontwikkeling, maar ook gewoon gezellig toch :)
bij ons een vast ritueel van het naar bed gaan
pi_130121481
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:03 schreef Bleie het volgende:
En natuurlijk vind ik het belangrijk wat goed is voor mijn kind. Maar ze heeft ook al 4 wenochtenden gehad, en toen vond ik haar echt niet overdreven moe. Volgens mij zou ze 3 hele dagen, en dan wo en vrij thuis prima aannkunnen.

Ik ken heel veel scholen met dit beleid juist.
En ik vond het absurd juist dat ze het bij X haar oude school niet zo hadden.

En daar hebben ze zelfs veel meer uren dan normaal.
Elke dag minstenst een half uur langer en de vrijdag is ook een volledige dag.

Kinderen hadden er zo erg veel moeite mee en de juf kon alleen maar roepen dat de middagen ook belangrijk zijn :W
pi_130121955
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat een rare reactie. Alsof je, als je zegt wat Bleie zegt, niet zou willen kijken naar de behoeften van een kind. Ze geeft toch een alternatief (dat wat hen zelf betreft makkelijker zou passen) waarbij ze ook inspringt op de behoeften van een mogelijk vermoeid kind?

Kijk, jij zit in het basisonderwijs, jij weet hoe het er aan toe gaat.

Maar voor de meeste mensen is het eerste jaar basisschool van hun kind bijna net zo overweldigend als voor het kind zelf.

De bso, het overblijven, alles moet geregeld worden, maar je weet niet hoe, of bent net te laat.

Zelf had ik de site goed gelezen, de boekjes die ik gekregen had, alles netjes geregeld (bso, overblijven, tasje met spulletjes voor fruit, drinken en lunch, gymschoenen etc), we waren er helemaal klaar voor.

Ineens hoorde ik na de eerste week van een andere kleuterouder dat haar dochter 's middags te moe was op school en dat ze dus het verzoek had gekregen haar de middag voorlopig nog maar thuis te houden. Moeder zag dat totaal niet aankomen, kind sliep al een jaar niet meer overdag en leek ook na school niet overdreven moe (geloof me, ik heb het over een lieve en betrokken moeder), maar kon het gelukkig met opa's en oma's enzo opvangen.

Zelf zou ik dan echt een groot probleem hebben gehad. Mijn ouders wonen op Aruba, mijn vrienden hebben zelf gewoon kinderen, een gezin en een werkend leven. De bso vangt alleen na schooltijd op en mijn twee oppassen voor af en toe 's avonds hebben overdag ook hun eigen bezigheden. Ik had echt een groot probleem gehad en kon me daar ook eigenlijk niet goed op voorbereiden. Ik ben echt heel blij dat mijn dochter het goed volhield allemaal. Maar dat het makkelijker zou zijn geweest om haar de woensdag en de vrijdag thuis te houden (mocht het nodig geweest zijn) dan alle middagen, vind ik een uitspraak die best gedaan mag worden, zelfs als je de behoeften van het kind 'voorop' stelt!

[ Bericht 1% gewijzigd door groofskendezoveelste op 16-08-2013 09:48:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')