Misschien een idee om het op FOK! te vragen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 04:28 schreef Heer-Snader het volgende:
Misschien een idee om juridisch loket te bellen?
Los van of hij dat kan, als je contract voor 40 uur is en je krijgt steeds maar 38 uitbetaald heb je een bak geld cq vrije dagen van je werkgever tegoed. Of dat nou door ADV komt of niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 03:43 schreef robber57 het volgende:
adv is idd arbeidsduur verkorting of zoals het voorheen heette atv..
Het idee van mijn werkgever was dus: niemand in dit bedrijf heeft adv dus jij ook niet en bovendien zeg je met dit salaris je recht op adv op, maw: je verdient nu zo'n bak geld() daar kan geen adv meer bij
De inconsequentie:
mijn contract vermeld 40 uur, ik werk ook 40 uur pw maar mijn salaris strook vermeld 38 uur....
De vraag die mij bovenal interesseert: kan een werkgever je laten afzien van adv dagen? ik heb het idee dat dit eigenlijk helemaal niet mag/kan.
Dat is de vraag, in het contract van TS staat iets anders dan op zijn loonstrook en in de CAO. Wat prevaleert er dan?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Los van of hij dat kan, als je contract voor 40 uur is en je krijgt steeds maar 38 uitbetaald heb je een bak geld cq vrije dagen van je werkgever tegoed. Of dat nou door ADV komt of niet.
Wat houdt het dan in?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:46 schreef Gravedigger het volgende:
[quote]Mijn contract vermeld letterlijk(inclusief spelfouten):
"Het overeengekomen salaris bedraagt xxxx per maand op basis van een 40-urige werkweek,ADV is hierin verwerkt, de vakantie toeslag bedraagt 8% per jaar."
Daar heb je voor getekend en had je dus kunnen weten.
Dat hij contractueel die twee uur uitbetaald krijgt. Of dat wettelijk is toegestaan is een tweede.quote:
Als dat zo was, zou TS niet klagen. Maar hij krijgt dus 38 uur uitbetaald en werkt er 40.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:07 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Dat hij contractueel die twee uur uitbetaald krijgt. Of dat wettelijk is toegestaan is een tweede.
Op zijn loonstrook staat 38 uur, maar het kan natuurlijk ook zijn dat dat er standaard opstaat en dat de salarisadministratie dat voor het specifieke geval van TS niet heeft aangepast. Volgens zijn contract krijgt TS 40 uur uitbetaald (zijn loon is gebaseerd op een 40-urige werkweek)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als dat zo was, zou TS niet klagen. Maar hij krijgt dus 38 uur uitbetaald en werkt er 40.
Dit komt overeen met hoe mijn strook en contract eruit zien. Dus ja, mijns inziens heb je met terugwerkende kracht recht op 12/13 ADV maanden per jaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:14 schreef robber57 het volgende:
Ik krijg geen adv, de truuk zit idd in de zin in het contract "adv is hierin verwerkt".
Het salaris is per maand en dat krijg ik ook, de vraag is hoeveel uur ik voor dat salaris moet werken en dat hangt miz af van de interpretatie van de zin "40 uur - adv is hierin verwerkt" .
Ik lees hierin, na het 500 keer te hebben gelezen, dat mijn werkweek 40 uur is adv inbegrepen, dus zonder adv is mijn werkweek 38 uur.
Ik heb altijd 40 uur gewerkt en geen adv gekregen dus heb ik nog recht op adv sinds 2002....
Zie ik dit nu goed?
Deze redenatie strookt ook met mijn salarisstrook want die vermeld 38 uur, de strook wordt overigens vervaardigd door een extern admin kantoor ( dus niet van ons bedrijf).
Ik lees het als:quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:14 schreef robber57 het volgende:
Ik lees hierin, na het 500 keer te hebben gelezen, dat mijn werkweek 40 uur is adv inbegrepen, dus zonder adv is mijn werkweek 38 uur.
Ik heb altijd 40 uur gewerkt en geen adv gekregen dus heb ik nog recht op adv sinds 2002....
dat is best veel advquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:16 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Dit komt overeen met hoe mijn strook en contract eruit zien. Dus ja, mijns inziens heb je met terugwerkende kracht recht op 12/13 ADV maanden per jaar.
Dan zou ik vragen waarom je niet gelijk beloond wordt. Maar -- zoals ik het lees -- is het wel correct beschreven.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:18 schreef robber57 het volgende:
Mijn salaris is wel ongeveer rechtgetrokken naar hun niveau maar die adv dagen niet en werkgever is geenzins van plan ( goedschiks) me die adv te geven![]()
herpaderpaderp.. ik bedoel dus 12/13 dagen per jaarquote:
Dat is nog steeds heel veel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:39 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
herpaderpaderp.. ik bedoel dus 12/13 dagen per maand![]()
zou een goei fiske zijn anders
zeg, kopje koffie anders?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:39 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
herpaderpaderp.. ik bedoel dus 12/13 dagen per jaar![]()
zou een goei fiske zijn anders
supertrageninjaeditftw
Het is wel alleen de vraag of het rechtsgeldig is want werkgevers kunnen wel van alles in contracten zetten maar niet alle regeltjes kunnen zomaar overruled worden. Anders kunnen werkgevers ook in contracten zetten dat ze onder het minimumloon betalen en tja de werknemer had er toch voor getekend, enz....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:31 schreef tombolafan het volgende:
Nou ja als in je contract bv staat dat je 4000 euro per maand krijgt bij een 40-urige werkweek en je krijgt ook 4000 euro én werkt 40 uur dan klopt alléén je loonstrook niet
Had je maar niet voor een salaris-inclusief-adv moeten tekenen
ik heb bij de AH gewerkt en daar zat het ook bij in... Vakantiegeld/vrije uren mogen ook in t loon zitten, als t loon maar hoger wordt dan, dacht ik...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is wel alleen de vraag of het rechtsgeldig is want werkgevers kunnen wel van alles in contracten zetten maar niet alle regeltjes kunnen zomaar overruled worden. Anders kunnen werkgevers ook in contracten zetten dat ze onder het minimumloon betalen en tja de werknemer had er toch voor getekend, enz....
Als ik TS was zou ik eens informeren dan bij een vakbond of dit uberhaubt mocht wat zijn werkgever met hem afgesproken had.
Jij hebt daar natuurlijk parttime gewerkt neem ik aan, en jij valt daar onder een heel andere cao als TS valt dus ik verwacht dat er wel wat meer haken en ogen aan zitten. Werkgevers mogen niet zomaar teveel van CAO's afwijken en zeker in het nadeel van de werknemers.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:55 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik heb bij de AH gewerkt en daar zat het ook bij in... Vakantiegeld/vrije uren mogen ook in t loon zitten, als t loon maar hoger wordt dan, dacht ik...
dittumquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:55 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik heb bij de AH gewerkt en daar zat het ook bij in... Vakantiegeld/vrije uren mogen ook in t loon zitten, als t loon maar hoger wordt dan, dacht ik...
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:11 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
doe maar, want dit wordt niks meer vandaag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |