abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128694938
Hier mag hij zelf naar boven als een van ons achter hem loopt, anders niet. Naar beneden zou ik beginnen met zittend heel vorsichtig van de ene trede naar de volgende afglijden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128695251
Ze mag ook niet maar ze doet het als een van ons even niet oplet!

We weten waarom ze zo slecht eet de laatste dagen..net 2 keer een mega zure poep luier! nog steeds tandjes bezig dus!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:59:41 #243
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128695907
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 14:00 schreef Tinuviel het volgende:

DF en andere mama's, zijn de kapotte knieen dan over als je kindjes lopen? Bij mijn kleuter gaan ze nog steeds kapot, ook al kan hij allang lopen. Hij kruipt tijdens het spelen toch weer erg veel op zijn knieen rond.
Ze zijn nu alleen nog blauw, maar geen schaaf knieën meer.. Daan kruipt ook bijna niet meer..

Daan eet best goed. Normale porties eigenlijk. Alleen Chris eet niet zo goed, die heeft ook eerder last van de warmte. Maar dat loopt ook wel weer los..
pi_128707589
Hier wordt opzich wel goed gegeten, maar ja als het aan hem ligt eet ie de hele dag door (hij roept echt heel vaak eten,eten,eten. Om moe van te worden af en toe, want hij krijgt echt wel genoeg binnen aan z'n postuur te zien ;) )

Trap af gaat rechtopstaand best goed, eerst met een hand de leuning en ik een hand vast, nu ook met alleen de leuning vast. Al heeft hij er niet altijd zin in en dan laat hij zich in m'n armen vallen een paar treden lager, dus daar moet ik goed op bedacht zijn. Volgens mij vind ie het zo in m'n armen springen ook gewoon wel leuk. Maar hij mag dat ook alleen maar als er iemand voor hem uit loopt naar beneden. Trap op is hier wisselend, rechtop lopend of klimmend. Eigenlijk ook alleen als er iemand achter hem aan loopt, maar dat wil ooit ook nog wel eens stiekem alleen gebeuren (of bij alleen thuis als ik naar het toilet ben :) )

Jelle heeft verder toch wel wat last van de warmte volgens mij, speelt als het zo heet is als vandaag toch ook graag binnen in de koelte, maar dat heeft hij van geen vreemde, dat heb ik zelf ook. Niet dat ie helemaal niet naar buiten wil hoor, maar merk dat ie daar toch snel 'oververhit' door raakt en soms ook wat jengelig wordt daardoor.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:48:19 #245
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128712229
Bitterend, heb jij geen traphekje of een deur oid wat dichtkan? Doodeng vind ik het als ze zomaar de trap opklimmen, Cristel heeft dat ook een keer gedaan, was ze al halverwege de trap toen ik 2 tellen niet oplette, schrok me dood! :X

Kapotte knieën, check ! Maar nog niet zo erg gelukkig, ze loopt ook altijd op blote voeten op de stenen, en naar de speeltuin..... (en dat is een stukje over scherpere steentjes...) Maar ze geeft geen kik.

Cristel heeft gisteren ook gewoon goed gegeten hier, brood, appel, warm eten.....

Wat ze trouwens niet lekker vind is watermeloen en perzik, dan kijkt ze me heeeeeeeeel vies aan, ze vind het maar raar spul :P

Koek en chips daarentegen :X :@

Vanochtend deed ze trouwens het gebaar voor 'Poes' ! O+
pi_128712689
Mijn spookje klimt ook de trap op als ik niet oplet, maar dat vind ik ook doodeng want onze trap is extreem steil. Af hebben we daarom ook nog niet geoefend.

PE, wat flink van Cristel! M is een mieperd met op blote voetjes lopen, hij vindt het maar raar. Hij blokkeerde in het begin echt en durfde geen stap te zetten :+ Gaat nu wel wat beter, maar zijn hobby is het niet.

Wat knap van M&M van Soempie en Kyara, af en uit zeggen ^O^ Zover zijn we hier nog niet. Misschien ook wel gunstig, kan het ook niet tegen me gebruikt worden :D

Gebaren jullie veel PE? Ik vind het soms zo wonderbaarlijk wat ze allemaal oppikken opeens. Zo riep M afgelopen week opeens 'beie' toen hij mijn schaaltje aardbeien zag en ik heb nog steeds niet achterhaald waar hij dat geleerd heeft :?

En hij kan nu vertellen wat de auto, het hondje, de poes, het paard en het schaap doen. Die laatste twee zijn hilarisch, bij het paard begint hij luid te giechelen en het schaap is een soort keelklank 'baaaaaaaaaaaaaaaaaaa' :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:19:18 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_128718498
Vanmorgen werd er hier ook niet buiten gespeeld, hilliebillie. Hoewel M. eigenlijk altijd buiten in de tuin speelt als de deur open is. Hij vond het blijkbaar ook te heet (en ik ook, dus dat kwam goed uit. :P ).

quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 15:35 schreef Kuukske het volgende:
18 mnd hoeven wij niet. Jullie misschien ook wel niet meer dan? Billie hoeft pas weer bij 2 jaar.
Ik ga wel achter die brief aan inderdaad. Heel slordig. Ik ben blij dat ik zelf, naast het vaccinatiebewijs dat het cb bijhoudt ook nog in z'n groene buukske bij hou wanneer ie wat heeft gekregen.
Ik heb het CB vanmorgen gebeld en ze gaven aan dat er rond de 18 maanden wel gewoon een reguliere afspraak is. Vreemd toch? Nu gaan we eind augustus, omdat er blijkbaar iets mis was gegaan met onze oproep.

Weet jij al meer over de vaccinaties?

Clubsoda, wat leuk die dierengeluiden. Opeens gaat het heel hard met de woordenschat. Ik hield eerst nog wel woordjes bij in een boekje, maar ik kan het nu niet echt meer goed bijhouden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128719153
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:19 schreef Soempie het volgende:
Vanmorgen werd er hier ook niet buiten gespeeld, hilliebillie. Hoewel M. eigenlijk altijd buiten in de tuin speelt als de deur open is. Hij vond het blijkbaar ook te heet (en ik ook, dus dat kwam goed uit. :P ).

[..]

Ik heb het CB vanmorgen gebeld en ze gaven aan dat er rond de 18 maanden wel gewoon een reguliere afspraak is. Vreemd toch? Nu gaan we eind augustus, omdat er blijkbaar iets mis was gegaan met onze oproep.

Clubsoda, wat leuk die dierengeluiden. Opeens gaat het heel hard met de woordenschat. Ik hield eerst nog wel woordjes bij in een boekje, maar ik kan het nu niet echt meer goed bijhouden.
Raar. Nja, andere gemeente. Misschien ligt het daar dan aan.
Ik heb nog niet gebeld. Sowieso moet alles even opgestuurd naar het RIVM. Daaruit zal vanzelf blijken dat ie alles gehad heeft. Ik kan nu alleen maar berichten naar het cb verzinnen die niet zo vriendelijk zijn :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 8 juli 2013 @ 13:45:42 #249
30252 Soempie
Procreating
pi_128719381
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:39 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Raar. Nja, andere gemeente. Misschien ligt het daar dan aan.
Ik heb nog niet gebeld. Sowieso moet alles even opgestuurd naar het RIVM. Daaruit zal vanzelf blijken dat ie alles gehad heeft. Ik kan nu alleen maar berichten naar het cb verzinnen die niet zo vriendelijk zijn :').
Ochja, natuurlijk, ik dacht nog dat we bij hetzelfde cb zaten (of in elk geval Careyn).

En ja, extra werk waar je natuurlijk niet op zit te wachten. |:(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 8 juli 2013 @ 13:45:48 #250
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128719386
Eindelijk echt zomers weer, heerlijk!

S eet nog prima, vreetzakje als altijd :P. J wat minder, maar dat is dus ook wel redelijk normaal, als ik t hier zo lees.

Wij hebben een heel enge trap (glad hout en open tredes) dus traphekje. Hij kan wel erop klimmen, maar dat oefenen we eigenlijk nog niet vaak genoeg... :@ . Knap dat M het al staand kan zeg, Soemp! Wow!

Woordenschat gaat hier ook heel goed, superleuk! Op, uit en in gebruikt hij al goed. Regelmatig zegt hij 'oppie' (optillen) en dan binnen 1 seconde weer 'uit'. Leuk spelletje, joh :P.
O en als hij een stoeprandje op of af gaat, is het 'hotteteeeeeee'. Hoppekee dus, hihi. Hij roept t zelfs vanaf m'n rug als hij in de Wompat zit en als ik dan dus van de stoep af stap. Zo komisch.
Hij kan zichzelf echt al behoorlijk goed duidelijk maken, ik vind dat zo leuk en handig! Als hij bijvoorbeeld naar buiten wil, zegt hij 'schoenen' en loopt alvast naar de gang. En als we dan aan t wandelen zijn, vraagt hij om een handje O+ .
pi_128719969
Wij hebben ook traphekjes, vind het veel te eng dat E naar beneden klettert ofzo! Maar op zich kan ze al heel goed traplopen, ze gaat als een speer.

Qua eten wisselt het een beetje, maar ze eet genoeg. De ene dag wat meer dan de andere dag. Ik merk niet echt iets aan hoe warm het buiten is. Ze is wel een echte natnek, de drinkt best veel!

En wat woordenschat betreft knalt ze momenteel vooruit, de zegt nu heel veel dingen na. Ze gebaart ook als ze iets wil, soms dirigeert ze net zo lang tot je doet wat ze wil ;) Ze kan ook nog eens je hand pakken en ja dan iets (willen) laten doen. Zo grappig!
En als ze net wakker is hoor ik: Mama? Papa? *even stilte* JOEHOE! JOEHOE! :')
Als ze haar schoenen aan wil dan zegt ze 'toenen aan' en fietsen is helemaal geweldig, staat ze bij de achterdeur 'ietse! ietse!'
En liedjes zingen is ook de bom. 'In de maaaaan, in de maaaaan, lope lope lope...'

Dreumesjes O+
Tralalalaaa
  maandag 8 juli 2013 @ 14:09:25 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128720138
Wat schattig TAP!

Liedjes zingen doet M ook. Maar dan maakt hij zelf "teksten".

Wij hebben een tuin op het zuiden en dus bloedheet. Sinds een paar weken hebben we een schaduwdoek. Echt zo fijn! M heeft het hele weekend buiten gespeeld, op de schommel, op zijn kleed buiten met al het speelgoed wat hij daarheen heeft gesleept, in de zandbak (waar hij nu zelf in en uit kan klimmen en dan dus ook vol zand weer naar binnen komt, liefst ook half over zijn zusjes heen) en met de bal. Heerlijk O+ O+
pi_128720189
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:19 schreef Soempie het volgende:

[..]

Raar dat dat zo verschilt per consultatiebureau/ gemeente. Wij zijn net geweest en hoeven ook pas weer met 2 jaar.
pi_128720798
Heerlijk al die kleine ondernemende dreumessen. Het is zo fijn dat het eindelijk lekker weer is en ze buiten kunnen rondscharrelen. Ik word ook meteen vrolijk als ik lees over al die buitenspelende en kletsende dreumessen.
Het is ook allemaal zo herkenbaar. Als E buiten is dan is hij echt in zijn element.

Leuk ook al die verhalen over de woordenschat van die kleintjes. Ik vind het zo knap eigenlijk dat ze weten duidelijk te maken wat ze bedoelen door de combinatie van een (dieren) geluid, een woordje of je gewoon meeslepen. Hoewel het soms ook wat creativiteit van ons als ouders vergt om te begrijpen wat ze nu toch weer zien of bedoelen.
Zo zegt E 'apple' (hij wordt tweetalig opgevoed vandaar het engels appel) maar daar bedoelt hij dus ook zijn bal mee of een ballon. Eigenlijk alles wat rond is.

Liedjes zingen dat doet E nog niet. Hij is meer van het dansen op muziek.

[ Bericht 4% gewijzigd door Roosje84 op 08-07-2013 14:43:23 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 14:51:24 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721484
Wat leuk roosje!

M zegt tegen alles wat zacht is "kussen".
  maandag 8 juli 2013 @ 14:54:05 #256
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128721556
Feest der herkenning weer! Dreumesen / bijna peuters zijn zo leuk! Hier is de taalontwikkeling ook opeens in een stroomversnelling. S. is er heel actief mee bezig, krijgt geen genoeg van woordspelletjes (wat is dat? zie jij een... etc.) en boeken met veel plaatjes zijn favoriet. Opeens blijven ook alle woorden hangen, ook minder logisch woorden als kikker en krokodil (vooruit, "krokododo" :P ) En mijn vriend heeft gelukkig net op tijd z'n taalgebruik aangepast, die zegt nu netjes potverdikkie als er iets mis gaat wat de kleine meneer netjes heeft overgenomen: "fffedikkiedikkie!" :')

Hij vindt het ook weer helemaal leuk als ik liedjes zing :+ Ik zing de hele dag verzoeknummers hehe, steeds maar weer "hahaha?" (ik zag twee beren broodjes smeren) en "zo vis?" (in de maneschijn) *)

[ Bericht 4% gewijzigd door Mevr_Mus op 08-07-2013 15:15:24 ]
Oude (on)bekende.
pi_128721589
Hoi! Binnenkort ook een dreumes hier. Ben bezig voor dr feestje. Ik zit een beetje met de tijd waarop het feestje moet gaan plaatsvinden en wat normaal is voor zoiets. Ik dacht aan drie uur. Ze slaapt nu ongeveer tussen 13 en 15 uur... Maar verschilt nog elke dag op dit moment... En van 3 tot 6 vind ik dan weer niet handig want dan verwachten mensen mee te eten en het is te kort op haar bedtijd om nog tot rust te komen...
Kortom, hoe hebben jullie dat gedaan?
  maandag 8 juli 2013 @ 14:59:11 #258
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128721705
Hi SE ;). Wij vieren E haar feestje tussen 11:00 en 14:00! E slaapt vaak van 9:30 - 11:00 en van 14:30 - 16:00 dus zo proppen we het er tussen. We maken gewoon broodjes kaas/ham/knakworst e.d. en een kopje soep voor de lunch :Y)
  maandag 8 juli 2013 @ 14:59:37 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721714
Wij hadden 2 momenten: 's ochtends en 's middags. 's ochtends met opa en oma's met de taart en kaarsjes (omdat dat toch wel spannend is, wilden we dat bewust klein houden).

En na het slaapje van 3 tot 6 of zo de andere visite. Ook vaak met kinderen. Gewoon hapjes voor de volwassenen en iets lekkers voor de kindjes. En niemand ging er vanuit dat er meegegeten zou worden.

Nou was ik natuurlijk ook redelijk hoogzwanger op dat moment dus men verwachte sowieso iet zoveel geloof ik :D
pi_128721728
Wij hebben het wel van 15.00-18.00 gedaan. Ze slaapt van 12-15 meestal. We hadden naast taart en hapjes, ook stokbrood met salades enzo gedaan. Het blijft een kinderfeestje dus qua eten moet dit maar genoeg zijn geweest. Geen moppers gehad. Iedereen hield zich er wel keurig aan trouwens, dus ik heb N.ina daarna rustig in bad kunnen doen, haar normale ritueel en om 19.30 lag ze moe maar voldaan in dromenland.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 8 juli 2013 @ 15:02:02 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721782
Nog even een buitenspeelcollage

(met 1 foto van de puinhoop in huis en tuin + baby)

maandag 8 juli 2013 @ 15:02:51 #262
30252 Soempie
Procreating
pi_128721805
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:54 schreef Mevr_Mus het volgende:
Feest der herkenning weer! Dreumesen / bijna peuters zijn zo leuk! Hier is de taalontwikkeling ook opeens in een stroomversnelling. S. is er heel actief mee bezig, krijgt geen genoeg van woordspelletjes (wat is dat? zie jij een... etc.) en boeken met veel plaatjes zijn favoriet. Opeens blijven ook alle woorden hangen, ook minder logisch woorden als kikker en krokodil (vooruit, "krokododo" :p En mijn vriend heeft gelukkig net op tijd z'n taalgebruik aangepast, die zegt nu netje potverdikkie als er iets mis gaat wat de kleine meneer netjes heeft overgenomen: "fffedikkiedikkie!" :')

Hij vindt het ook weer helemaal leuk als ik liedjes zing :+ Ik zing de hele dag verzoeknummers hehe, steeds maar weer "hahaha?" (ik zag twee beren broodjes smeren) en "zo vis?" (in de maneschijn) *)
:D O+ Gaaf allemaal. TAP ook, met de 'Joehoe!' en Fee, hoppetee. _O-

Als ik hier ga zingen komt er een boze blik en wordt er driftig nee geschud. ;( Eerder deed hij dan wel gebaren mee en vorig jaar kwam er elke keer een grote glimlach, maar nu mooi niet meer. Ik zing ook best vals.

Gezichtsuitdrukkingen zijn hier nu heel interessant. Voor de spiegel gekke bekken trekken, boos kijken, schrikken, knipogen, lachen, enz. :D Thuis hebben we geen spiegel op zijn hoogte, maar op vakantie wel. Zag ik hem elke dag wel een aantal keer z'n gezichtsuitdrukkingen oefenen in de spiegel. Zo komisch. O+ :D
  maandag 8 juli 2013 @ 15:04:42 #263
30252 Soempie
Procreating
pi_128721863
quote:
17s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:02 schreef Kyara het volgende:
Nog even een buitenspeelcollage

(met 1 foto van de puinhoop in huis en tuin + baby)

[ link | afbeelding ]
Wat een plezier. Hij heeft het echt leuk in de tuin. O+
  maandag 8 juli 2013 @ 15:06:12 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721905
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:02 schreef Soempie het volgende:
Als ik hier ga zingen komt er een boze blik en wordt er driftig nee geschud. Eerder deed hij dan wel gebaren mee en vorig jaar kwam er een grote glimlach, maar nu mooi niet meer. Ik zing ook best vals.
Ik moest lachen :@

Ik zing ook vals maar hier vinden ze het nog prachtig gelukkig.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:09:02 #265
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128722010
Wat ziet dat er heerlijk uit Kyara O+

Eerste verjaardag hebben wij ook klein gehouden en dat beviel erg goed. Vooral fijn om ook even tijd te hebben met alleen ons drietjes om heel sentimenteel herinneringen op te halen aan S.'s geboorte.
Oude (on)bekende.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:13:42 #266
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128722160
quote:
17s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@

Ik zing ook vals maar hier vinden ze het nog prachtig gelukkig.
Ik moest ook lachen :D Na een fase waarin ik geacht werd mijn mond te houden worden mijn zangkunsten nu dus weer gewaardeerd. Tijdelijk waarschijnlijk want de rest van de wereld is minder gecharmeerd van mijn zang :')
Oude (on)bekende.
pi_128722504
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hi SE ;). Wij vieren E haar feestje tussen 11:00 en 14:00! E slaapt vaak van 9:30 - 11:00 en van 14:30 - 16:00 dus zo proppen we het er tussen. We maken gewoon broodjes kaas/ham/knakworst e.d. en een kopje soep voor de lunch :Y)
Oh dat vind ik ook een goede optie! En dan M naar bed als ze moe is, en dan hoef ik ook niemand weg te sturen. Niemand beledigd...(familiegedoe) En ik wil het ook graag klein houden, maar toch zitten we al op zo'n 20 man. Heb aan mijn lief gevraagd of we de lijst nog eens kunnen doornemen. Wmb schrappen we de helft, maarja zijn voornamelijk zijn vrienden :+

Taartgrijpkaarsuitblaas stukje met alleen familie is ook een goeie! Moet dan om half elf :+

Ik ga nog eens goed overleggen vanavond, en dan kunnen de kaarten de deur uit!
Yay, mijn mini wordt 1!
  maandag 8 juli 2013 @ 15:25:49 #268
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128722572
Clubsoda, ik gebaar niet zoveel met Cristel, (vind het zelf ook nog wel lastig te onthouden :P ) En ik ken alleen de filmpjes van internet, net heb ik dan wel het gebaar voor appel opgezocht (eigenlijk heel makkelijk/logisch...) Dus zo proberen we elke keer maar wat ;)

Leuke foto's Kyara! O+ Lekker aan het spelen

Whaha, vals zingen, ik kan er ook wat van :P _O-

Cristel gaat altijd dansen op muziek, en schudden met dr kontje, en door dr knieen enzo, zo grappig! Krijg het alleen niet op film }:|

wbt kinderverjaardag, wij hebben het gewoon de hele dag gehouden, meeste mensen kwamen rond 11/12 uur, en dan is het jammer voor hun, want ze moest toch écht ff naar bed (en dat wisten ze)
Grote pan soep gemaakt met bolletjes ham en/of kaas erbij, en klaar ! In de zomer is misschien salade met stokbrood wel lekker, of kipsate?
  maandag 8 juli 2013 @ 15:36:24 #269
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128722947
Verjaardagen doen we tegenwoordig vaak in 2 dagen. Mijn ouders en zusje/man en 3 kids de ene dag. Mijn schoonouders, schoonzus/man en 2 kids de andere dag. Van die 5 kinderen sliepen er de laatste verjaardag nog 4 overdag. Niet echt te doen qua bedjes. Nu beide keren van 11-19, ook omdat de familie van verder komt. ''s middags dan brood&soep en 5 uur iets warms.
Ze rijden bijna allemaal 2 uur enkele reis, en komen dus niet vaak erheen. Nu dan een dag even gezellig samen. En per familie ook genoeg aandacht voor het kind. Dat bevalt eigenlijk wel. Dat is 2 keer per jaar een weekend. Al overwegen we voor de oudste een speeltuin in het midden des lands te bestormen (iemand ideeën? Ballorig kan, maar wel duur..)
  maandag 8 juli 2013 @ 15:51:57 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128723439
Soms zijn er ook grote speeltuinen die gratis zijn. Bij mijn moeder (omgeving Arnhem) zit een hele leuke speeltuin (¤1,50 per gezin, geld moet je dan ergens in een bakje doen). Niet zo groot maar wel heel leuk. Misschien dat in het midden van het land ook van dit soort speeltuinen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')