Ik kwam er vandaag achter dat op zowel mijn ww als op mijn loon loonheffingskorting wordt toegepast.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
Score, er is een nieuwe CAO. MOAR MONEH!
Hoezo is het dan opmerkelijk dat ik zo'n bedrag in 1x uitgeef ipv in 5x?quote:Op maandag 1 juli 2013 17:24 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, moet je ook zelf weten, tuurlijk. Maar we mogen het toch wel opmerkelijk vinden?
Herkenbaarquote:Op maandag 1 juli 2013 17:25 schreef Stormqueen het volgende:
BB moet mij ook nooit advies vragen bij een aankoop boven de 100 euro. Ik ga dan in een hoekje zitten wiegen, mijn brein kan dat niet verwerken
Al was het minder lastig om mijn handtekening onder de keukenofferte van 16500 euro te zetten, onbegrijpelijk
Omdat een kledingstuk van 168 euro waar de kad zijn klauw in hangt veel meer pijn doet dan bij eentje van 10 euro. En dat maakt niet uit als je 2k brasgeld hebt per week, maar als je niet zo veel te makken hebt is dat inderdaad een aparte keuze. Maar zoals ik al zeg, het is JOUW keuze, en je moet doen wat goed voelt. Maar opmerkelijk vind ik het wel. Ik veroordeel je verder niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:26 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hoezo is het dan opmerkelijk dat ik zo'n bedrag in 1x uitgeef ipv in 5x?Dat snap ik gewoon niet.
En nee op dit moment kan ik niet op mijzelf wonen omdat ik onregelmatig werk etc. Maar ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik daar mee ga stoppen.
Het gaat of fulltime werken worden of fulltime studeren en ja dan krijg ik wel weer stufi dus dan kan ik wel op mijzelf wonen en spullen voor in mijn kamer heb ik dan ook want ik heb genoeg meubels in mijn huidige slaapkamer staan
Je hebt ook bestelaids. Welcome to the dark sidequote:Op maandag 1 juli 2013 17:28 schreef SpaceInvaders het volgende:
Kapot pakje dat na 3 maanden een keer op komt dagen, terwijl het al opnieuw verzonden was. 2 lakjes missen wel maar ik had ze dus al gehad
Gelukkig zaten de lakjes die voor mn vriendin waren er nog in, meer lakjes voor mij YAY!quote:Op maandag 1 juli 2013 17:30 schreef Mss het volgende:
[..]
Je hebt ook bestelaids. Welcome to the dark side
Skjoe's goedmaakpostsquote:Op maandag 1 juli 2013 18:01 schreef Stormqueen het volgende:
Goed, even een nieuwe poging. Mandy, sorry dat ik dingen wat ongenuanceerd breng. Ik wil even duidelijk maken dat ik je niet aanval, dat is in elk geval niet mijn intentie.
Het is alleen zo dat zo'n bedrag voor veel mensen HEEL VEEL geld is hier om in 1 keer uit te geven. En dat lijkt misschien wel krom als je bekijkt dat velen datzelfde bedrag wèl makkelijk gespreid uitgeven.
Ik vind het best stoer dat je zoiets aan DURFT te schaffen. Ik durf dat niet. Het is niet dat ik het niet kan betalen maar ik zou twee dagen onbedaarlijk moeten huilen als ik er een vlek in maakte. En het gegeven dat ik zo denk, maakt dat het soms moeilijk inleven is in mensen die niet zo denken. Niets meer en niets minder.
Dus, kusje er op?
Je hoeft geen kusjekroel te doenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:01 schreef Stormqueen het volgende:
Goed, even een nieuwe poging. Mandy, sorry dat ik dingen wat ongenuanceerd breng. Ik wil even duidelijk maken dat ik je niet aanval, dat is in elk geval niet mijn intentie.
Het is alleen zo dat zo'n bedrag voor veel mensen HEEL VEEL geld is hier om in 1 keer uit te geven. En dat lijkt misschien wel krom als je bekijkt dat velen datzelfde bedrag wèl makkelijk gespreid uitgeven.
Ik vind het best stoer dat je zoiets aan DURFT te schaffen. Ik durf dat niet. Het is niet dat ik het niet kan betalen maar ik zou twee dagen onbedaarlijk moeten huilen als ik er een vlek in maakte. En het gegeven dat ik zo denk, maakt dat het soms moeilijk inleven is in mensen die niet zo denken. Niets meer en niets minder.
Dus, kusje er op?
ik voel me anders zo'n aidshoer.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:03 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Skjoe's goedmaakposts![]()
Ik vind het altijd zo lief
En dan vanavond nog velen chips?quote:
Ik heb genoeg aan broodquote:Op maandag 1 juli 2013 18:15 schreef megamandy het volgende:
[..]
En dan vanavond nog velen chips?
Gister had ik dus koopzondag, om 17.30 ben ik dan klaar maar omdat er maar 1 stoptrein per uur is kom ik dan pas om 19u thuisDus ik al onderweg 6 mcnuggets gehaald. Toen kwam ik thuis, beetje chips gegeten, daarna in slaap gevallen op de bank en verder dus niets meer gegeten
quote:Op maandag 1 juli 2013 18:15 schreef Nagelschaartje het volgende:
Sommige recepten op smulweb.
Recept voor lasagne:
Ingredient 1: Knorr mix voor lasagne
![]()
Ik kwam laatst ook stampot tegen met instant aardappelpuree.
Jongens daar heb ik echt geen website voor nodig, dat kan ik zelf wel verzinnen
Heb je dan echt de hele avond geen honger meer?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:16 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb genoeg aan brood
En geen chips in huis
En morgen weegdag
dat komt omdat je maag gewend is om gevoederd te worden rond die tijdquote:Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef megamandy het volgende:
[..]
Heb je dan echt de hele avond geen honger meer?Of hoe laat ga je naar bed dan? Mijn maag begint meestal rond 21-22 uur weer te rommelen
Dat valt me mee.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:18 schreef Stormqueen het volgende:
oh score, een halve pizza is ongeveer 700 kcals.
Dat mag
En geen meltaquote:Op maandag 1 juli 2013 18:18 schreef Stormqueen het volgende:
oh score, een halve pizza is ongeveer 700 kcals.
Dat mag
Ik heb wel eens dat rond 22/23 uur ik wat trek begin te krijgen, maar dat ben ik nu aan het negeren en het wordt vanzelf minderquote:Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef megamandy het volgende:
[..]
Heb je dan echt de hele avond geen honger meer?Of hoe laat ga je naar bed dan? Mijn maag begint meestal rond 21-22 uur weer te rommelen
Ja soms probeer ik om eens niet te pakken maar dan wordt het niet gezelligerquote:Op maandag 1 juli 2013 18:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat komt omdat je maag gewend is om gevoederd te worden rond die tijd
ik ook niet hoor, eten is eten.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:19 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat rond 22/23 uur ik wat trek begin te krijgen, maar dat ben ik nu aan het negeren en het wordt vanzelf minder. Heb er nu al veel minder last van dan twee weken geleden.
Ik merk wel dat ik een stuk meer drink (nee geen alcohol) sinds ik het negeer trouwens
![]()
Wat betreft die trek 's avonds merk ik geen verschil tussen een broodmaaltijd en een gewone maaltijd trouwens.
Waarom leg ik nu pas het verband tussen groenteschijf en pizza?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
normaal eet ik trouwens een hele groenteschijf, dat was dan wel weer een eye-opener
quote:Op maandag 1 juli 2013 18:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Waarom leg ik nu pas het verband tussen groenteschijf en pizza?
Ik ken groenteschijf als een vleesvervanger.
quote:Op maandag 1 juli 2013 18:23 schreef Mss het volgende:
[..]
Die heb ik op een gelamineerd kaartje staan
quote:Op maandag 1 juli 2013 18:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Mooi mental image levert dat op.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
Ik merk nu ook dat met rustig eten een halve groenteschijf meer dan voldoende is
Normaal is het zo van ERMAHGERD PIZZA SCHROK ALLES om vervolgens drie uur lang als opgeblazen zombie op de bank te hangen, zuchtend
Hier zat ik eerst ook aan te denkenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja ik heb Acne gemaild voor de maatquote:Op maandag 1 juli 2013 18:24 schreef Sharana_LV het volgende:
mandy ik vind die blouse echt super tof, denk ook dat hij heel mooi bij jou zou staan![]()
En vooral lekker je geld uitgevan aan wat je zelf leuk vind
Ik zat bij tapas ook super snel volquote:
Veel brood en aardappelsquote:Op maandag 1 juli 2013 18:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik zat bij tapas ook super snel volal hadden we ook velen brood dus dat zal ook wel meegewerkt hebben.
Ik eet altijd heel langzaamquote:
ermahgerd, je moet improviseren!quote:Op maandag 1 juli 2013 18:39 schreef IJsdraakje het volgende:
Fuuu, m'n reguliere rondje is geblokkeerd deze week. Wat voor rondje moet ik nu?!
Soms zie ik slanke mensen zo weinig eten en dan vraag ik me echt oprecht af of ze dan al vol zitten of dat ze gewoon hun slanke figuur willen behouden.quote:
doorgaans zijn ze ook wel echt sneller verzadigd dan wijquote:Op maandag 1 juli 2013 18:41 schreef Mss het volgende:
[..]
Soms zie ik slanke mensen zo weinig eten en dan vraag ik me echt oprecht af of ze dan al vol zitten of dat ze gewoon hun slanke figuur willen behouden.
Ook een deel gewenning denk ik.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:41 schreef Mss het volgende:
[..]
Soms zie ik slanke mensen zo weinig eten en dan vraag ik me echt oprecht af of ze dan al vol zitten of dat ze gewoon hun slanke figuur willen behouden.
met haar hooft?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:42 schreef Mss het volgende:
[..]
Ik had ook bijna een Ursulakaartje gemaakt
Ja we hebben laatst in de groep flashcards gemaakt ter motivatie, met helpende spreuken. En die konden we ook leuk versieren met stickers en alles. En toen had ook iemand stickers mee van de kleine zeemeermin, inclusief Ursulasticker. Toen moest ik wel even lollerenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
met haar hooft?
Maar zijn dat mantras voor als je het even moeilijk hebt ofzo?
hehehequote:Op maandag 1 juli 2013 18:44 schreef Mss het volgende:
[..]
Ja we hebben laatst in de groep flashcards gemaakt ter motivatie, met helpende spreuken. En die konden we ook leuk versieren met stickers en alles. En toen had ook iemand stickers mee van de kleine zeemeermin, inclusief Ursulasticker. Toen moest ik wel even lolleren.
Ja is ook, ik heb een grote op mijn koelkast hangen met een groepsfotoquote:Op maandag 1 juli 2013 18:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hehehe
Maar wel een nuttige exercitie, lijkt me!
Ik eet vrijwel nooit een hele pizza, ook vrijwel nooit gekund.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
Ik merk nu ook dat met rustig eten een halve groenteschijf meer dan voldoende is
Normaal is het zo van ERMAHGERD PIZZA SCHROK ALLES om vervolgens drie uur lang als opgeblazen zombie op de bank te hangen, zuchtend
en daarom woog ik 103 kilo, en jij nietquote:Op maandag 1 juli 2013 18:49 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik eet vrijwel nooit een hele pizza, ook vrijwel nooit gekund.
Is gewoon teveel.
Diepvries-pizza vind ik wel minder vullen dan bestelde pizza, maar van een diepvriespizza kan ik een hele op, alleen laat ik dan alle korstjes staan
quote:Op maandag 1 juli 2013 18:48 schreef Mss het volgende:
[..]
Ja is ook, ik heb een grote op mijn koelkast hangen met een groepsfoto. En een groepsgenootje heeft er eentje gemaakt over mooi zijn als je lacht en die hangt op mijn spiegel. En een paar in mijn portemonnee dus.
Er is een wereld voor je open gegaan?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en daarom woog ik 103 kilo, en jij niet
Toen ik een puber was kon ik wel een hele diepvriespizza opetenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:49 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik eet vrijwel nooit een hele pizza, ook vrijwel nooit gekund.
Is gewoon teveel.
Diepvries-pizza vind ik wel minder vullen dan bestelde pizza, maar van een diepvriespizza kan ik een hele op, alleen laat ik dan alle korstjes staan
Een 3/4 New York weegt ook evenveel als anderhalve diepvriespizza, wist je dat?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef megamandy het volgende:
[..]
Toen ik een puber was kon ik wel een hele diepvriespizza opeten![]()
Nu met moeite haal ik 3/4e van een kleine pizza van de New Yorker of Domino's of wat dan ook.
Ja weet ik, maar soms is het gewoon frustrerend om te zien hoe lang mijn weg is die ik nog te gaan heb, niet alleen qua kilo's maar ook mentaal.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1 step at a time, Mss. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd
geheel begrijpelijk!quote:Op maandag 1 juli 2013 18:54 schreef Mss het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar soms is het gewoon frustrerend om te zien hoe lang mijn weg is die ik nog te gaan heb, niet alleen qua kilo's maar ook mentaal.
Nee want ik let daar nooit opquote:Op maandag 1 juli 2013 18:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een 3/4 New York weegt ook evenveel als anderhalve diepvriespizza, wist je dat?
Toen ik klein was en we gingen uiteten werd ik altijd helemaal zenuwachtig als ik een groot bord met eten voor mij kreegquote:Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik zat ook gister tegen bb: kenser, ik zit gewoon vol man. En weet je wat? Ik ga stoppen met eten!
Zo stom dat dat zo'n revelatie kan zijn, damn
Ik vreet ALTIJD door tot het op is. Er is een reden dat ik zo spastisch omga met hoeveelheden voor ik het in de pan flikker
Je hoort ook vaak dat mensen zo eten omdat ze vroeger zo zijn opgevoed. Eten weggooien is zonde, mag niet, kindjes in Afrika, einz.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik zat ook gister tegen bb: kenser, ik zit gewoon vol man. En weet je wat? Ik ga stoppen met eten!
Zo stom dat dat zo'n revelatie kan zijn, damn
Ik vreet ALTIJD door tot het op is. Er is een reden dat ik zo spastisch omga met hoeveelheden voor ik het in de pan flikker
ik ben al zo fucking trots op je dat je het niet afschuift op een operatiequote:Op maandag 1 juli 2013 18:54 schreef Mss het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar soms is het gewoon frustrerend om te zien hoe lang mijn weg is die ik nog te gaan heb, niet alleen qua kilo's maar ook mentaal.
Ocherme!quote:Op maandag 1 juli 2013 18:55 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee want ik let daar nooit opIk doe er ook echt heel lang over
[..]
Toen ik klein was en we gingen uiteten werd ik altijd helemaal zenuwachtig als ik een groot bord met eten voor mij kreegWant dan was ik al bang dat ik zou falen en dat ik het bord helemaal niet op zou krijgen en dat de kok dan boos op mij zou zijn en dan kreeg ik zoveel zenuwen dat ik helemaal geen hap meer door mijn keel kreeg
Op die manier heb ik dus wel geleerd dat het niet erg is als je niet alles op krijgt.
Ja, duh. Maar ik wilde het ook hoor. Ik denk niet dat eetstoornissen alleen daardoor ontstaanquote:Op maandag 1 juli 2013 18:56 schreef Incantrix het volgende:
Moest jij vroeger altijd verplicht alles opeten SQ?
Ik heb vandaag mijn bord leeggegeten, dat gebeurt niet heel vaak
triiiix had je nog terug gelezen?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:56 schreef Incantrix het volgende:
Moest jij vroeger altijd verplicht alles opeten SQ?
Ik heb vandaag mijn bord leeggegeten, dat gebeurt niet heel vaak
Maar hou je ook het uitzicht op hoe veel beter je hieruit gaat komen?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:54 schreef Mss het volgende:
[..]
Ik ben twee jaar geleden afgewezen voor een operatie he, ben er wel mee bezig geweest. En ik houd er serieus rekening mee dat ik dat in de toekomst alsnog zal moeten doen, alleen dan moet eerst de kronkel in mijn hoofd gefixt zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben al zo fucking trots op je dat je het niet afschuift op een operatie
Hier moest ik ook aan denken ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Je hoort ook vaak dat mensen zo eten omdat ze vroeger zo zijn opgevoed. Eten weggooien is zonde, mag niet, kindjes in Afrika, einz.
Dan kost het ze dus heel veel moeite om een bord niet leeg te eten.
Als het lekker is, kan het heel onlogisch voelen om te laten staan.
Ik kook niet afgepast, maar ik schep wel meestal een klein bord op. Als dat bord leeg is, heb ik zelden nog behoefte aan meer.
Het IS ook zonde. Daarom gewoon niet meer maken dan je lichaam nodig heeft.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Je hoort ook vaak dat mensen zo eten omdat ze vroeger zo zijn opgevoed. Eten weggooien is zonde, mag niet, kindjes in Afrika, einz.
Dan kost het ze dus heel veel moeite om een bord niet leeg te eten.
Als het lekker is, kan het heel onlogisch voelen om te laten staan.
Ik kook niet afgepast, maar ik schep wel meestal een klein bord op. Als dat bord leeg is, heb ik zelden nog behoefte aan meer.
Mijn ouders hebben nooit raar gedaan met eten en zelfs dan kan het mis gaan dusquote:Op maandag 1 juli 2013 18:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, duh. Maar ik wilde het ook hoor. Ik denk niet dat eetstoornissen alleen daardoor ontstaan
Er zijn meer factoren, zoals getroost worden met snoep en om elke boterham moeten vragen, etc
Daar ben ik nog helemaal niet mee bezig, ik ben vooral bezig met volhouden. Hieruit komen is nog zo ver weg.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:58 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Maar hou je ook het uitzicht op hoe veel beter je hieruit gaat komen?
En je bent nu al zo'n baas!![]()
Waarom zou dat moeten?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:58 schreef Mss het volgende:
[..]
Ik ben twee jaar geleden afgewezen voor een operatie he, ben er wel mee bezig geweest. En ik houd er serieus rekening mee dat ik dat in de toekomst alsnog zal moeten doen, alleen dan moet eerst de kronkel in mijn hoofd gefixt zijn.
Wat ik over heb vries ik inquote:Op maandag 1 juli 2013 18:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het IS ook zonde. Daarom gewoon niet meer maken dan je lichaam nodig heeft.
Waarom dieren slachten en de resources van de aarde megasnel verteren voor iets wat je niet gebruikt? Dat zal ik nooit kunnen snappen
Daarom ook geen all you can vreet voor mij. Of lopende buffetten
Ja, ook dat nogquote:Op maandag 1 juli 2013 18:59 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben nooit raar gedaan met eten en zelfs dan kan het mis gaan dus
Neuh, moah, wellicht dat het bijdraagt, ik weet niet. Ik was altijd al een moeilijke eter, dus voor mij gaat een boel niet opquote:Op maandag 1 juli 2013 18:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, duh. Maar ik wilde het ook hoor. Ik denk niet dat eetstoornissen alleen daardoor ontstaan
Er zijn meer factoren, zoals getroost worden met snoep en om elke boterham moeten vragen, etc
Omdat je na een operatie alles weer kan verpesten door gewoon op hetzelfde tempo/dezelfde manier door te eten?quote:
Ik ga geen zes happen invriezen. En die zes happen te veel vind ik ook weer zonde... naja, stoopid bwainquote:
ik denk dat ze bedoelt, waarom zou een operatie moetenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:01 schreef megamandy het volgende:
[..]
Omdat je na een operatie alles weer kan verpesten door gewoon op hetzelfde tempo/dezelfde manier door te eten?
Dat zie ik bij familie van mij. Heeft een gastric bypass gehad en een maagverkleining maar die vrouw eet gewoon door en is dus gewoon weer aan het bijkomen.
Ooh dacht alquote:Op maandag 1 juli 2013 19:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik denk dat ze bedoelt, waarom zou een operatie moeten
Ja dat.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik denk dat ze bedoelt, waarom zou een operatie moeten
Omdat ik zo ontzettend intens veel moet afvallen en ik weet niet of dat op eigen kracht mogelijk is. Ik denk dat je lichaam op een gegeven moment in permanente spaarstand gaat.quote:
Ja, en ik denk dat DAT dus gewoon een gigagrote fabel is en een lulexcuus voor mensen om er geen moeite meer voor te doen. Als je je lichaam blijft uitdagen kun je afvallen. Echt. Iedereen kan het.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:02 schreef Mss het volgende:
[..]
Omdat ik zo ontzettend intens veel moet afvallen en ik weet niet of dat op eigen kracht mogelijk is. Ik denk dat je lichaam op een gegeven moment in permanente spaarstand gaat.
Waarom zou een operatie dat veranderen?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:02 schreef Mss het volgende:
[..]
Omdat ik zo ontzettend intens veel moet afvallen en ik weet niet of dat op eigen kracht mogelijk is. Ik denk dat je lichaam op een gegeven moment in permanente spaarstand gaat.
Niks lusten is heel makkelijk te verhelpenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:04 schreef Incantrix het volgende:
Ik haat eten, tbh. Ik ben een zeikerd en ik lust haast niks en ik heb een halve fobie om met/bij anderen te eten tenzij patat, want dan gaan mensen me stom vinden en haat-opmerkingen maken en dan vlucht ik altijd maar en ga op weg naar huis zitten janken
Spees zeikt mij ook altijd af in feite, want ik lust ook nauwelijks dingen. Dus als het daarover gaat ga ik meestal maar gewoon weg
Maar daar kun je eigenlijk ook veel aan veranderen hequote:Op maandag 1 juli 2013 19:04 schreef Incantrix het volgende:
Ik haat eten, tbh. Ik ben een zeikerd en ik lust haast niks en ik heb een halve fobie om met/bij anderen te eten tenzij patat, want dan gaan mensen me stom vinden en haat-opmerkingen maken en dan vlucht ik altijd maar en ga op weg naar huis zitten janken
Spees zeikt mij ook altijd af in feite, want ik lust ook nauwelijks dingen. Dus als het daarover gaat ga ik meestal maar gewoon weg
ik hoor je anders nooit daarover?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:04 schreef Incantrix het volgende:
Of gewoon vreten, ook al lust je het niet. Je went er vanzelf aanquote:Op maandag 1 juli 2013 19:06 schreef megamandy het volgende:
[..]
Maar daar kun je eigenlijk ook veel aan veranderen heEerst lustte ik bijna niets, tot ik mij meer ben gaan interesseren in eten en nu eet ik echt veeeeel meer. Heb gewoon echt een knop moeten omzetten.
Oh?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Niks lusten is heel makkelijk te verhelpen
Je moet ook niet af en toe wat proberen, maar gewoon consequent blijven eten. Ik heb alles leren lusten toen ik in het aidstoornissencentrum zat. Want wij moesten daar alles eten wat er op ons bord kwam. En dan ook nog van dat ziekenhuisvoedselquote:Op maandag 1 juli 2013 19:07 schreef Incantrix het volgende:
Ik probeer overigens al sinds S er is mijn smaak te ontwikkelen door te proeven, maar het gaat TERGEND sloomin 3 jaar tijd 2 groenten, 1 fruit, 1 zetmeel-iets en wat kruiden leren eten, meer niet
het is in versus uit. als je meer verbrandt dan je binnen krijgt zul je afvallen. Het zit dan niet in eeuwig honger lijden, maar in een actieve levensstijl ontwikkelenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:07 schreef Mss het volgende:
Nou, ik denk dus dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je steeds minder moet gaan eten om af te vallen en dat je dan op een bepaald moment op een punt komt dat het of permanent honger lijden is of niet meer afvallen. En dan zou een operatie eventueel moeten. Ik doe het ook liever niet hoor, daar niet van, maar het is nou eenmaal zo dat mijn hongergevoel anders in elkaar steekt dan bij anderen.
In twee jaar tijd heb ik pasta, rijst, uien (alleen rauw nietquote:Op maandag 1 juli 2013 19:07 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Of gewoon vreten, ook al lust je het niet. Je went er vanzelf aan
Enkele uitzonderingen kun je wel hebben, maar lustnie bij bijna alles is gewenning
Omdat ik me kapotschaam. En met de opmerkingen hierboven heb ik ook alweer spijtquote:
Waar haal je deze theorie vandaan Mss?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:07 schreef Mss het volgende:
Nou, ik denk dus dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je steeds minder moet gaan eten om af te vallen en dat je dan op een bepaald moment op een punt komt dat het of permanent honger lijden is of niet meer afvallen. En dan zou een operatie eventueel moeten. Ik doe het ook liever niet hoor, daar niet van, maar het is nou eenmaal zo dat mijn hongergevoel anders in elkaar steekt dan bij anderen.
Mijn pa is hier wel een goed voorbeeld in.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:07 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Of gewoon vreten, ook al lust je het niet. Je went er vanzelf aan
Enkele uitzonderingen kun je wel hebben, maar lustnie bij bijna alles is gewenning
Joh, daar hoef je toch niet over te huilen?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:10 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Omdat ik me kapotschaam. En met de opmerkingen hierboven heb ik ook alweer spijt
Tikd om weer jankend de aftocht te blazen olé
Ik probeer het, maar het lukt niet. Ik sla ervan op slot en kan dan niet meer slikken. Dat je dan rustig 10 minuten met een uitgekauwde bal groente in je waffel zit omdat je het je strot niet doorkrijgt.
Nouja
Ja dat. Ik heb nooit champignons gelust, vind het inmiddels lekkerquote:Op maandag 1 juli 2013 19:11 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Mijn pa is hier wel een goed voorbeeld in.hij luste absoluut géén pasta of spaghetti iets. Jarenlang kookte mijn moeder apart voor mijn pa. 10 jaar geleden vond ie het te gek worden dat ma iedere keer iets anders kookte, speciaal voor hem en is ie begonnen met pasta mee eten. Hij vond het niet lekker maar at gewoon een bord en pakte toen een boterham er bij (en spoelde met velen wijn
). Uiteindelijk was ie eraan gewend en nu vindt ie het gewoon lekker
Feit is gewoon is dat door het vele jojo-en wat ik de afgelopen jaren gedaan heb de afgifte van het hormoon dat je gevoel van verzadiging regelt verstoord is. Je hebt minder snel dan andere mensen je verzadiging bereikt en dit gaat eerder weer weg. Dus dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je met de hoeveelheden die je eet geen verzadiging meer bereikt. Daar ben ik bang voor, ik weet niet of het gebeurt maar het lijkt me niet onlogisch. Een operatie zou je daarbij helpen omdat je dan gewoon minder kunt eten, en omdat je ook gewoon minder verteert.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:10 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Waar haal je deze theorie vandaan Mss?
Als jouw theorie zou kloppen.. Honger lijden of niet meer afvallen... Waarom zou je met een operatie nog wel afvallen?
Het is simpel, zolang je minder eet dan je nodig hebt val je af. Dat verandert niet als je al heul lang bezig bent.
Er zijn wel tussenfases dat het even stilstaat, maar dat komt vanzelf wel weer.
En spaarstand komt alleen als je crasht, dat doe je nu niet toch?
Ik snap alleen niet dat je gaat janken omdat anderen aangeven dat het misschien anders kan.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:10 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Omdat ik me kapotschaam. En met de opmerkingen hierboven heb ik ook alweer spijt
Tikd om weer jankend de aftocht te blazen olé
Ik probeer het, maar het lukt niet. Ik sla ervan op slot en kan dan niet meer slikken. Dat je dan rustig 10 minuten met een uitgekauwde bal groente in je waffel zit omdat je het je strot niet doorkrijgt.
Nouja
"Ohai voor mij een krop sla met een tomaat."quote:Op maandag 1 juli 2013 19:15 schreef Nagelschaartje het volgende:
Vroeger was ik dus al vegetarisch, maar lustte geen aubergine, courgette, olijven, champignons en Franse kazen/geitenkaas.. Dat was echt fantastisch in restaurants
Ik denk dat er heel veel gewenning speelt bij verzadiging. Dat duurt even voor je die balans bereikt, bij jou misschien wel heel lang, maar ik geloof echt wel dat je het zonder operatie kanquote:Op maandag 1 juli 2013 19:14 schreef Mss het volgende:
[..]
Feit is gewoon is dat door het vele jojo-en wat ik de afgelopen jaren gedaan heb de afgifte van het hormoon dat je gevoel van verzadiging regelt verstoord is. Je hebt minder snel dan andere mensen je verzadiging bereikt en dit gaat eerder weer weg. Dus dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je met de hoeveelheden die je eet geen verzadiging meer bereikt. Daar ben ik bang voor, ik weet niet of het gebeurt maar het lijkt me niet onlogisch. Een operatie zou je daarbij helpen omdat je dan gewoon minder kunt eten, en omdat je ook gewoon minder verteert.
Dan hoop ik echt dat jij het niet nodig zal hebben!quote:Op maandag 1 juli 2013 19:14 schreef Mss het volgende:
[..]
Feit is gewoon is dat door het vele jojo-en wat ik de afgelopen jaren gedaan heb de afgifte van het hormoon dat je gevoel van verzadiging regelt verstoord is. Je hebt minder snel dan andere mensen je verzadiging bereikt en dit gaat eerder weer weg. Dus dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je met de hoeveelheden die je eet geen verzadiging meer bereikt. Daar ben ik bang voor, ik weet niet of het gebeurt maar het lijkt me niet onlogisch. Een operatie zou je daarbij helpen omdat je dan gewoon minder kunt eten, en omdat je ook gewoon minder verteert.
Maar exact de reacties zoals hierboven maken me aan het huilen want dat krijg ik al heel mn leven naar mn harses. Ik stel me aan, heb gewoon een schop/zetje in de goede richting nodig, lust niet bestaat niet, knop om, zet je eroverheen zeik niet zo doe niet zo moeilijk blaleut. Het gemak waarmee word gezegd dat ik gewóón maar zus-en-zo moet doen.. Echt, alsof ik het léuk vind om er altijd op aangekeken te worden/gewoon maar helemaal niks te vreten op een feestje/niet normaal uit eten te kunnen zonder eerst de kaart uitgebreid te bestuderen etc etc.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Joh, daar hoef je toch niet over te huilen?
Kennelijk is het wel iets waar je mee zit en wat aan wil doen, anders hoef je niet te huilen toch?
Ik ben wel een tegenstander, valt het op?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:18 schreef Mss het volgende:
Ik hoop het ook en ik ga er mijn best voor doen, maar als het zo is, dan is het zo. Ik ben geen tegenstander van dit soort operaties. Ik weet alleen niet of ik het zou durven. Ik vind het bijv heel knap van Mir dat ze het gaat doen.
Als je het wel probeert dan is het toch goed? Veel meer kan je er niet aan doen.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Maar exact de reacties zoals hierboven maken me aan het huilen want dat krijg ik al heel mn leven naar mn harses. Ik stel me aan, heb gewoon een schop/zetje in de goede richting nodig, lust niet bestaat niet, knop om, zet je eroverheen zeik niet zo doe niet zo moeilijk blaleut. Het gemak waarmee word gezegd dat ik gewóón maar zus-en-zo moet doen.. Echt, alsof ik het léuk vind om er altijd op aangekeken te worden/gewoon maar helemaal niks te vreten op een feestje/niet normaal uit eten te kunnen zonder eerst de kaart uitgebreid te bestuderen etc etc.
Ik moet er wél om huilen, omdat ik me al jaren inzet om dit te veranderen en het lukt niet en de meeste mensen vinden dan ook nog dat ik het zelf doe. Enfin, zie de reacties. Ik moet huilen omdat het me belemmert en omdat ik als de dood ben dat mijn kinderen ook zoals ik worden
Zal ik je helpen om nieuwe smaken te leren kennen? Heb m'n middelste eetfaler ook normaal aan het eten gekregen.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Maar exact de reacties zoals hierboven maken me aan het huilen want dat krijg ik al heel mn leven naar mn harses. Ik stel me aan, heb gewoon een schop/zetje in de goede richting nodig, lust niet bestaat niet, knop om, zet je eroverheen zeik niet zo doe niet zo moeilijk blaleut. Het gemak waarmee word gezegd dat ik gewóón maar zus-en-zo moet doen.. Echt, alsof ik het léuk vind om er altijd op aangekeken te worden/gewoon maar helemaal niks te vreten op een feestje/niet normaal uit eten te kunnen zonder eerst de kaart uitgebreid te bestuderen etc etc.
Ik moet er wél om huilen, omdat ik me al jaren inzet om dit te veranderen en het lukt niet en de meeste mensen vinden dan ook nog dat ik het zelf doe. Enfin, zie de reacties. Ik moet huilen omdat het me belemmert en omdat ik als de dood ben dat mijn kinderen ook zoals ik worden
Het word/werd niet altijd even vriendelijk gebracht. En dat is in het verleden wel eens gebeurd hoor, thuis. Heb ook wel eens op de plee gezeten met mijn bord, of op balkon. Of de bonen van gister in een zakje gekregen als ontbijt.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:15 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet dat je gaat janken omdat anderen aangeven dat het misschien anders kan.Als het niet werkt voor jou is dat ook prima. Niemand die even je eten door je strot komt duwen
het lijkt me alleen erg vervelend voor je vooral
![]()
Tsja, weet je, het lijkt me echt ONTZETTEND klote. Maar ik kan er verder ook niks zinnigs over zeggen. Ik weet niet hoe het is en ik weet niet hoe ik het op zou moeten lossen. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat je leert schijt te hebben aan wat andere mensen vinden, dan maarquote:Op maandag 1 juli 2013 19:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Zal ik je helpen om nieuwe smaken te leren kennen? Heb m'n middelste eetfaler ook normaal aan het eten gekregen.
Die ging al over zn nek van aardappelpuree..
Trix, ik zeg het bot omdat ik het zelf op dezelfde botte wijze heb gedaan.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Zal ik verhalen zoeken?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:23 schreef Mss het volgende:
Ja er zal ook zeker wel een kern van waarheid inzitten, maar met 45 kilo ben ik er niet. Het gaat om zoveel kilo's, ik heb nog nooit verhalen gehoord van mensen die dat op eigen kracht zijn afgevallen, daarom houd ik de optie open.
Een moeilijke eter zijn is ook kut en reacties als "niet zo aanstellen" helpen dan niet. Maar het verschil zit dan ook in een aansteller zijn of het wel proberen maar echt niet lusten. En als je dan meer dan gemiddeld niet lust is dat heel kut.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Thnxquote:Op maandag 1 juli 2013 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tsja, weet je, het lijkt me echt ONTZETTEND klote. Maar ik kan er verder ook niks zinnigs over zeggen. Ik weet niet hoe het is en ik weet niet hoe ik het op zou moeten lossen. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat je leert schijt te hebben aan wat andere mensen vinden, dan maar
Zijn het bepaalde smaken Trix, of soorten voedsel, of uiterlijk gebaseerd? Of alles wellicht, kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Thnx
Weet je wat ik soms haat? Dat mensen die ervoor kiezen een eetprobleem te hebben (vega) meer begrip en medewerking krijgen als iemand wiens smaakontwikkeling vergald is. Ik weet vrij zeker dat er iets mis is gegaan bij mij, sinds ik als 2-jarige 3 maanden in het ziekenhuis heb gelegen met sondevoeding omdat ik weigerde te eten..
We gaan een keertje afspreken ja, dan hebben we het erover.quote:
Ik ga even niet in op de vergelijking, omdat ik die vanuit mijn eigen standpunt bekijkquote:Op maandag 1 juli 2013 19:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Thnx
Weet je wat ik soms haat? Dat mensen die ervoor kiezen een eetprobleem te hebben (vega) meer begrip en medewerking krijgen als iemand wiens smaakontwikkeling vergald is. Ik weet vrij zeker dat er iets mis is gegaan bij mij, sinds ik als 2-jarige 3 maanden in het ziekenhuis heb gelegen met sondevoeding omdat ik weigerde te eten..
Ik snap wel dat het niet rot bedoeld is hoor, ik kan gewoon weinig hebben op dit gebiedquote:Op maandag 1 juli 2013 19:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Trix, ik zeg het bot omdat ik het zelf op dezelfde botte wijze heb gedaan.
En omdat ik dus enorm moeite heb om me in te leven. Dat betekent niet dat ik het minder klote voor je vind dat het je zo dwars zit![]()
Is zoiets als wat Taart zegt misschien wat? Iemand die je op een verkenningstocht neemt, waarbij de nadruk ligt op dat het leuk is?
Ik krijg allemaal reclamesites voor dieeten :quote:
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:23 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Het word/werd niet altijd even vriendelijk gebracht. En dat is in het verleden wel eens gebeurd hoor, thuis. Heb ook wel eens op de plee gezeten met mijn bord, of op balkon. Of de bonen van gister in een zakje gekregen als ontbijt.
Uhm dan denk ik eigenlijk dat toch wel een stuk dieper zit dan bij andere mensen die zeggen iets niet te lusten.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Thnx
ERMAHGERD REDUCE FAT PILLEN. EET ALLES EN BLIJF SLANKquote:Op maandag 1 juli 2013 19:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik krijg allemaal reclamesites voor dieeten :
en niet dingen maandenlang tegen heug en meug proberen misschien?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:30 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het niet rot bedoeld is hoor, ik kan gewoon weinig hebben op dit gebied![]()
Ik wil dat graag proberen, probeer ook veel te proeven (weet ondertussen dat bijv yoghurt echt niet lukt, vier maanden mee beziggeweest). Ben nu bezig met tomaat btw..
Textuur is de main issue, soms gecombineerd met smaak (heftige smaken eigenlijk vooral).quote:Op maandag 1 juli 2013 19:29 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zijn het bepaalde smaken Trix, of soorten voedsel, of uiterlijk gebaseerd? Of alles wellicht, kan ook natuurlijk.
Dit, voor mij werkt het juist goed als ik op leuke, gezellige momenten, de dingen weer eens proef die ik claim niet te lusten! Bijvoorbeeld heel vaak tijdens tapas eten olijven geproefd. Nu lust ik ze wel!quote:Op maandag 1 juli 2013 19:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en niet dingen maandenlang tegen heug en meug proberen misschien?
Niemand wordt blij daarvan, zelfs niet als je het WEL lust
Werk je ook met verschillende bereidingswijzes en combinaties?
Iewja, vroeger moest bij mij ieder wit vetrandje overal vanaf gehaald worden anders moest ik echt kotsen.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:32 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Textuur is de main issue, soms gecombineerd met smaak (heftige smaken eigenlijk vooral).
olijven moet ik ook nog steeds proberen maar lastig omadt in mijn hoofd zit dat ze vies zijnquote:Op maandag 1 juli 2013 19:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dit, voor mij werkt het juist goed als ik op leuke, gezellige momenten, de dingen weer eens proef die ik claim niet te lusten! Bijvoorbeeld heel vaak tijdens tapas eten olijven geproefd. Nu lust ik ze wel!
Dat wilde ik ook net gaan zeggenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:32 schreef Sharana_LV het volgende:
Trix het kan soms ook schelen om wat dingen te mengen, champignons vind ik bv nog steeds niet lekker maar las het door een hele maaltijd heen zit is de smaak niet zo overheersend en is het al een stuk beter
Ik heb dat ook nog vaak hoor met textuur - sushi krijg ik om die reden niet weg.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:32 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Textuur is de main issue, soms gecombineerd met smaak (heftige smaken eigenlijk vooral).
Had ik dus ook heel langquote:Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
olijven moet ik ook nog steeds proberen maar lastig omadt in mijn hoofd zit dat ze vies zijn
Ik heb jarenlang geen rijst gelust tot ik bij de Pinda kwam. Niet om de smaak maar vanwege de korrelsquote:Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nog vaak hoor met textuur - sushi krijg ik om die reden niet weg.
Ik ookquote:Op maandag 1 juli 2013 19:33 schreef megamandy het volgende:
[..]
Iewja, vroeger moest bij mij ieder wit vetrandje overal vanaf gehaald worden anders moest ik echt kotsen.
Oh EN omdat mijn moeder het de eerste keer op de hollandse manier maakte met veel boter en bruine suikerquote:Op maandag 1 juli 2013 19:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang geen rijst gelust tot ik bij de Pinda kwam. Niet om de smaak maar vanwege de korrels
jaaaa ermahgerdquote:Op maandag 1 juli 2013 19:33 schreef megamandy het volgende:
[..]
Iewja, vroeger moest bij mij ieder wit vetrandje overal vanaf gehaald worden anders moest ik echt kotsen.
Ik had het ook met sushi, maar omdat echt iedereen altijd maar sushi ging eten en ik soberso wat vis wou gaan leren eten (want ik at geen enkele vis) ben ik toen een keer meegegaan. Ik vond die zalmstukjes de eerste keer zoooo raar qua structuur en toen dacht ik echt mwehhh, maar na paar keer was dat weg en nu zijn ze zooo lekkerquote:Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nog vaak hoor met textuur - sushi krijg ik om die reden niet weg.
Dat jaquote:Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja de eerste keer dat ik het probeerde at ik nog geen rijst en de structuur van de vis vond ik ook maar meeeeh.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:37 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Ik had het ook met sushi, maar omdat echt iedereen altijd maar sushi ging eten en ik soberso wat vis wou gaan leren eten (want ik at geen enkele vis) ben ik toen een keer meegegaan. Ik vond die zalmstukjes de eerste keer zoooo raar qua structuur en toen dacht ik echt mwehhh, maar na paar keer was dat weg en nu zijn ze zooo lekker
Huuuu muntthee, gadverdamme.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:38 schreef Stormqueen het volgende:
oh, en verse muntthee, dat snap ik ook nog steeds niet. Alsof je spoelwater van het tandenpoetsen zit weg te klokken, gatverdamme!
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:37 schreef Debsterr het volgende:
Zie je Trix, zo gek ben je nietniet gekker dan de rest iig.
Munt en citrus dingen zoals citroen of limoen in je eten blijft voor mij ook een no-goquote:Op maandag 1 juli 2013 19:38 schreef Stormqueen het volgende:
oh, en verse muntthee, dat snap ik ook nog steeds niet. Alsof je spoelwater van het tandenpoetsen zit weg te klokken, gatverdamme!
Ditditdit peesjes en spiertjes en adertjes enzo hoef ik ook niet van die kipkluif meukquote:Op maandag 1 juli 2013 19:38 schreef Sharana_LV het volgende:
IK WIL NOG STEEDS NEVERNOOITNIET BOTJES OF GRAATJES OF WATVOORBENDEDAN OOK
vlees moet gewoon botvrij zijn en k kluif ook niet van een botje af
neee baahquote:Op maandag 1 juli 2013 19:39 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ditditdit peesjes en spiertjes en adertjes enzo hoef ik ook niet van die kipkluif meuk![]()
oh nee, in een mojito vind ik het dan wel weer lekker. Het is meer de warmheid ofo,quote:Op maandag 1 juli 2013 19:39 schreef megamandy het volgende:
[..]
Munt en citrus dingen zoals citroen of limoen in je eten blijft voor mij ook een no-go
Wat is er met Guiness dan?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:38 schreef Puckzzz het volgende:
En gewoon het idee met bepaalde dingen die 'ergens' van gemaakt zijn.
Bloedworst
Guiness
Zure zult (uitgekookte hersenen)
Soberso orgaanvlees
Nepnegerquote:Op maandag 1 juli 2013 19:39 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ditditdit peesjes en spiertjes en adertjes enzo hoef ik ook niet van die kipkluif meuk![]()
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh nee, in een mojito vind ik het dan wel weer lekker. Het is meer de warmheid ofo,
haterquote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Daar zou een verbod op moeten komen
Soms doe ik er ook nog champignonnetjes doorquote:
Je bent liefquote:
keertje manswappen?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Soms doe ik er ook nog champignonnetjes doormaar ik kan daar geen kleine hoeveelheid van maken en Intro eet het niet
Waaaaaaatquote:Op maandag 1 juli 2013 19:38 schreef Puckzzz het volgende:
En gewoon het idee met bepaalde dingen die 'ergens' van gemaakt zijn.
Bloedworst
Guiness
Zure zult (uitgekookte hersenen)
Soberso orgaanvlees
Goeie dealquote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hater![]()
Ik eet het wel op hoor, mag jij een schnitzel
Ja vooral leuk toen ik ook nog geen rijst atquote:
Geen biefstuk?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:42 schreef Mss het volgende:
Ik ben ook zo'n zeikerd met vlees. Ik eet alleen gehakt, tartaar en kipfilet. Gelukkig woon ik alleen en eet ik vaak vega
Mij is verteld dat o.a. bloed een ingredient is. Brrrrrrr....quote:
ik ken ook zo'n halfsuri die geen rijst mot, wat is dat tochquote:Op maandag 1 juli 2013 19:42 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ja vooral leuk toen ik ook nog geen rijst at!
klopt, zult = kopkaasquote:Op maandag 1 juli 2013 19:42 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zult wordt toch niet van hersenen gemaakt, alleen van het vlees van de kop?
Dat is wat ik nu ook vaak doe, gewoon maar proeven en dan maar zien hoe ver ik kom. Het lukt soms wel, hetzij met meedere keren proberen, op deze manier heb ik nu sperziebonen en rode kool gemastered. Alleen is mijn textuur-issue dus dat ik knisperen niet kan handelen en mijn moeder kookte ook alles compleet kapot, dus als er dingen die ik wel lust niet compleet gaargekookt zijn lust ik het alsnog nietquote:Op maandag 1 juli 2013 19:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik lust zo goed als alles. Alleen paprika vind ik zo overheersend qua smaak, die laat ik staan. Maar zodra het ergens doorheen zit gaat het wel en eet ik het wel.
Mijn kinderen eten zo goed als alles. Middelste dan niet maar die heeft ook een hele geschiedenis achter de rug. Maar die komt nu zelf soms dat hij dingen wil proeven en dat vind ik superstoer van hem. 99 van de 100 keer lust hij het dan niet, maar een volgende keer probeert hij het net zo makkelijk weer
Overkill als je klein bentquote:Op maandag 1 juli 2013 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ken ook zo'n halfsuri die geen rijst mot, wat is dat toch
hehehehequote:Op maandag 1 juli 2013 19:44 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Overkill als je klein bentJe nederlandse kant gaat gewoon in protest
Neequote:
Ook wel 'Hoofdkaas' genoemdquote:
Ja gatverdamme man, dat voeren wij aan de hontquote:Op maandag 1 juli 2013 19:44 schreef Mss het volgende:
[..]
Nee. Mijn ex heeft me dat wel een voorgezet en ik kreeg het echt niet weg. Maar hij sneed het in kleine stukjes en bakte het helemaal droog, dat kan er ook mee te maken hebben
.
Hartjes en maagjes hoef ik sowieso nietquote:Op maandag 1 juli 2013 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
oh, ik eet het allemaal man, zwezerik, leverkroketjes, niertjes...
Ik heb wel een keer ganzenmagen geweigerd en dingen als neuzen en oren hoef ik denk ik ook niet.
Kopkaas is bij mijn weten weer iets andersquote:
Voeten eten.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:45 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hartjes en maagjes hoef ik sowieso niet
Negers eten ook kippenpoten trouwens![]()
echt dat stuk waar ze mee lopen dat gele zegmaar
weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
GAtverdammequote:Op maandag 1 juli 2013 19:45 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
zo heet het anders wel in de volksmondquote:Op maandag 1 juli 2013 19:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Kopkaas is bij mijn weten weer iets anders
Doorbakken vlees en doorbakken zalmquote:Op maandag 1 juli 2013 19:44 schreef Mss het volgende:
[..]
Nee. Mijn ex heeft me dat wel een voorgezet en ik kreeg het echt niet weg. Maar hij sneed het in kleine stukjes en bakte het helemaal droog, dat kan er ook mee te maken hebben
.
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:40 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Soberso denken in deze sc dat je raar bent
Je moet een keer naar Loetje gaan in Amsterdamquote:Op maandag 1 juli 2013 19:44 schreef Mss het volgende:
[..]
.
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:44 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ook wel 'Hoofdkaas' genoemd
Nu hoef ik echt nooit meer...
http://www.smulweb.nl/recepten/1057246/Zure-zult-of-hoofdkaas
Chinezen ookquote:Op maandag 1 juli 2013 19:45 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
latren we keer bij loetje gaan etenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:44 schreef Mss het volgende:
[..]
.
Dat weet ik niet. Zou me niks verbazen thoquote:
GTMA IK ZIE EEN MEET!quote:Op maandag 1 juli 2013 19:47 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
latren we keer bij loetje gaan eten
Tartaar lust ik wel, maar ik heb echt een textuur issue met vlees. Als ik vroeger een stukje wat hard was in vlees tegen kwam dan hoefde het echt niet meer. Ik heb pas toen ik 22 was weer kip gegetenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:46 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Je moet een keer naar Loetje gaan in Amsterdamermnerm
nop, mij ook nietquote:Op maandag 1 juli 2013 19:47 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Zou me niks verbazen tho
Het enige wat ik nu ECHT nog niet lust is vis. Buiten vaag orgaanvleesch enzoquote:Op maandag 1 juli 2013 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een eetmauwers allemaal trouwens! Godsamme, het is maar goed dat ik niet voor jullie tegelijk hoef te koken anders hadden jullie pannen naar je hooft gekregen
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:46 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Je moet een keer naar Loetje gaan in Amsterdamermnerm
En dan lust ik het nietquote:Op maandag 1 juli 2013 19:47 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
latren we keer bij loetje gaan eten
Okay dan kom ik iig niet!quote:Op maandag 1 juli 2013 19:48 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
EHMYGEWRD JA EN NIEMAND IS UITGENODIGD
Jij bent mijquote:Op maandag 1 juli 2013 19:48 schreef Mss het volgende:
[..]
Tartaar lust ik wel, maar ik heb echt een textuur issue met vlees. Als ik vroeger een stukje wat hard was in vlees tegen kwam dan hoefde het echt niet meer. Ik heb pas toen ik 22 was weer kip gegeten
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:48 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Ja gehakt en burgers en gare worsten eet ik dan weer wel, maar een stukje bief niet. I IZ WEIRDquote:Op maandag 1 juli 2013 19:49 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Jij bent mijik at om die reden vroeger nooit gehakt. En in die smerige burgers van de BK zat het ook
Ga je naar een toko oid en je neemt iets met kip, ALTIJD VRAGEN OM KIPFILET!quote:Op maandag 1 juli 2013 19:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nop, mij ook niet
Ik heb een keer per ongeluk bami met kip gehaald bij een surinaamse afhaalchinees. Trauma's zeg ik je
Goeden tip.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:49 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ga je naar een toko oid en je neemt iets met kip, ALTIJD VRAGEN OM KIPFILET!![]()
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:48 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
zelfs aan kipfilet kunnen knarsen en fliebers vastzittenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:49 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ga je naar een toko oid en je neemt iets met kip, ALTIJD VRAGEN OM KIPFILET!![]()
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:49 schreef Mss het volgende:
[..]
Ja gehakt en burgers en gare worsten eet ik dan weer wel, maar een stukje bief niet. I IZ WEIRD
Ik denk wel dat ik van angst kan spreken ja, mijn slokdarm verlamt ook letterlijk een soort van, slikken lukt niet meer. Daarom ligt het ook zo gevoelig denk ik, ik durf ook niet goed te eten in het bijzijn van anderen, of bij iemand te eten enzo. En thnx hon, ik ga ook eens zoeken. Wie weet vind ik ook hoe ik eraf kom. Ik ben het zo zat, maar dat helpt niksquote:Op maandag 1 juli 2013 19:47 schreef PriemGirl het volgende:
Trix, als ik Google en verder zoek kom ik op 'selectieve eetstoornis'.
Gaat meestal om mensen die iets hebben mee gemaakt in verleden oid waardoor er een soort 'angst' is gecreëerd qua eten. Gaat dus niet alleen om niet lusten, maar gaat veel dieper.... Heb je ook echt angst om nieuwe dingen qua eten te proberen? Dan Google hier eens opik vind echt heel veel gelijkaardige verhalen over mensen die 'niks lusten'
Ja maar dat zie je en dan kan je ze eruit wippen, maar als het een kluifje is, zit het al in je mond als je er achterkomt dat er nog een tumor in het pootje zatquote:Op maandag 1 juli 2013 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zelfs aan kipfilet kunnen knarsen en fliebers vastzitten
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:51 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ja maar dat zie je en dan kan je ze eruit wippen, maar als het een kluifje is, zit het al in je mond als je er achterkomt dat er nog een tumor in het pootje zat
Wel vernuftig van je oudersquote:Op maandag 1 juli 2013 19:52 schreef Debsterr het volgende:
Vroeger at ik alle vis/vlees/gevogelte. Iets was namelijk kip (en dan was het ook echt kip) of scharrelkip (insert hier alles wat ik zei niet te lusten). Ik was nogal naief.
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:51 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ja maar dat zie je en dan kan je ze eruit wippen, maar als het een kluifje is, zit het al in je mond als je er achterkomt dat er nog een tumor in het pootje zat
Dat is exclusief hersenen, ogen, tong en weutikveulwat, anders zou er een vuile kop bij de ingredienten staanquote:Op maandag 1 juli 2013 19:44 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ook wel 'Hoofdkaas' genoemd
Nu hoef ik echt nooit meer...
http://www.smulweb.nl/recepten/1057246/Zure-zult-of-hoofdkaas
Ik had laatst een gesprek met mijn baas en sindsdien vind ik hem zo ongelofelijk onvolwassen op het gebied van etenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:52 schreef Stormqueen het volgende:
het probleem met dat soort lustniet eetstoornissen is helaas zo vaak dat de patienten alleen zwaar ongezond gefabriceerd zooivoer lusten
Als je nou alleen broccoli enzo zou willen
True story! Hence mijn dikke aarsch jaquote:Op maandag 1 juli 2013 19:52 schreef Stormqueen het volgende:
het probleem met dat soort lustniet eetstoornissen is helaas zo vaak dat de patienten alleen zwaar ongezond gefabriceerd zooivoer lusten
Als je nou alleen broccoli enzo zou willen
Oh dat was wel een beetje een grapje, want ik heb dat nog nooit meegemaakt ofzoquote:Op maandag 1 juli 2013 19:53 schreef megamandy het volgende:
[..]gadver.
Maar ik was ook echt trots op mijzelf in Madrid, de helft van de tijd hadden we geen idee wat we aan eten besteld hadden omdat we de menukaart niet snapte en ze het niet konden uitleggen in het engels maar ik heb gewoon alles gegeten en lustte het ook allemaal
Twee jaar geleden was ik dan denk ik gewoon naar de Mac gegaan
Al is het maar dat je jezelf hierin herkent en je beseft dat je niet alleen bent met dit probleemquote:Op maandag 1 juli 2013 19:50 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik van angst kan spreken ja, mijn slokdarm verlamt ook letterlijk een soort van, slikken lukt niet meer. Daarom ligt het ook zo gevoelig denk ik, ik durf ook niet goed te eten in het bijzijn van anderen, of bij iemand te eten enzo. En thnx hon, ik ga ook eens zoeken. Wie weet vind ik ook hoe ik eraf kom. Ik ben het zo zat, maar dat helpt niks
Neinz, alles was lekkerquote:Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Oh dat was wel een beetje een grapje, want ik heb dat nog nooit meegemaakt ofzo![]()
Heb je ook dingen gehad waarvan je spijt had achteraf?
ja, ik heb een keer kalfslever rosé besteld in frankrijk. Niet doen. Daar betekent het "rauwe lever"quote:Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Oh dat was wel een beetje een grapje, want ik heb dat nog nooit meegemaakt ofzo![]()
Heb je ook dingen gehad waarvan je spijt had achteraf?
Na jouw status op fb ging ik mijn broccoli eens goed bekijken en ik zag ook een beestjequote:Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
ik eet zelfs na er drie keer larven te hebben gevonden nog steeds graag broccoli
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:56 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Na jouw status op fb ging ik mijn broccoli eens goed bekijken en ik zag ook een beestjeEn toen dacht ik 'OMG dit heb ik nog nooit gezien, hoeveel beestjes heb ik al gegeten
![]()
' en toen dacht ik: 'ermnerm broccoli
'
Wormen in de vis? Nooooo problem OMNOMNOMquote:Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
ik eet zelfs na er drie keer larven te hebben gevonden nog steeds graag broccoli
quote:
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, ik heb een keer kalfslever rosé besteld in frankrijk. Niet doen. Daar betekent het "rauwe lever"
Wat voor?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:57 schreef Mss het volgende:
Ik ga een soepje maken. Aardappeltjes komen morgen wel.
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:59 schreef Mss het volgende:
[..]
Zo'n maaltijdsoep met tomaat. En een stokbroodje met smeerkaas
http://www.lekkerensimpel.com/ best lekkere dingen al van af gehaaldquote:Op maandag 1 juli 2013 20:02 schreef Mss het volgende:
Weten jullie nog goede receptensites met redelijk basic maaltijden? Als in, niet dat je daar iets voor nodig hebt wat voor de rest van het jaar in het kastje blijft staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |