maar wat wil het oog, is het een reflectie van iets willen wat een ander is of een maatschappelijk/persoonlijk streven?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:58 schreef HostiMeister het volgende:
Het oog wil ook wat. Iets met jezelf 'omhoog' praten om onzekerheid te verbloemen.
Maatschappelijk ideaal nastreven, zodat eventuele tekortkomingen teniet gedaan kunnen worden met: 'Maar ik zie er wel goed uit.'. Natuurlijk niet altijd, wel vaak het geval .quote:Op maandag 1 juli 2013 13:00 schreef Re het volgende:
[..]
maar wat wil het oog, is het een reflectie van iets willen wat een ander is of een maatschappelijk/persoonlijk streven?
ja maar WAT is is nou een ideaalbeeld en wat is de drijfveer om daar naar te streven? De gemiddelde mens?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom zou je niet streven naar een ideaalbeeld?
Of ik bedoel, waarom zou je er niet zo goed uit willen zien als je kan? Je hebt toch weinig te maken met hoe anderen eruit zien, het gaat om hoe je zelf in je vel zit.
Dat is niet mogelijk, of je bent dik en vol ''inhoud'' (lol), of je bent een inhoudsloze gespierde dudequote:Op maandag 1 juli 2013 13:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom zou je niet streven naar een ideaalbeeld?
Of ik bedoel, waarom zou je er niet zo goed uit willen zien als je kan? Je hebt toch weinig te maken met hoe anderen eruit zien, het gaat om hoe je zelf in je vel zit.
En combinatie van beide, natuurlijk.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:57 schreef Re het volgende:
Wat is nou het ideaalbeeld van de tevreden en gezonde mens, uiterlijk vertoon vs innerlijke tevredenheid. Waar legt men de grens, wat zijn de morele, fysische en mentale en maatschappelijk geaccepteerde waarden van hoe een mens moet zijn.
Is een dikkerd "gezellig en onverantwoordelijk", is een bodybuilder "dom met een kort lontje" Waarom streven er zoveel mensen naar een ideaalbeeld terwijl er weinig mensen een ideaalbeeld zijn?
Brandt eens los!
Welnee, op basis van de beschrijving trek ik de conclusie dat je slank, gezond en fit bent, en dat is helemaal super natuurlijk.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:04 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik ben slank, licht gespierd. Ben ik dan ook inferieur aan jou, Panzer? Gewoon interesse. Ben benieuwd waar je die grens trekt.
mijn ideaalbeeld is mn buikje weg, het gemiddelde vind ik prima, ik vind zelden iemand echt dik, of lelijk ofzo, het is al gauw goed.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:03 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar WAT is is nou een ideaalbeeld en wat is de drijfveer om daar naar te streven? De gemiddelde mens?
Oke duidelijkquote:Op maandag 1 juli 2013 13:06 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Welnee, op basis van de beschrijving trek ik de conclusie dat je slank, gezond en fit bent, en dat is helemaal super natuurlijk.
Aparte vraag. Of een apart antwoord. Uiteraard is een ideaalbeeld NIET de gemiddelde mens.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:03 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar WAT is is nou een ideaalbeeld en wat is de drijfveer om daar naar te streven? De gemiddelde mens?
Mijn jonge zusje had een beetje de chubs. Nu is ze slank en fit en kan ze 10 pullups. Ja, daar ga ik op dezelfde manier mee om.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:11 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Oke duidelijk
Wat als een dierbare overgewicht heeft? Hoe reageer je dan? Of ga je per definitie niet met 'zulke' mensen om?
Die zet je op een gezond dieet + krachttraining.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:11 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Oke duidelijk
Wat als een dierbare overgewicht heeft? Hoe reageer je dan? Of ga je per definitie niet met 'zulke' mensen om?
Jouw visie moet hun visie worden.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Mijn jonge zusje had een beetje de chubs. Nu is ze slank en fit en kan ze 10 pullups. Ja, daar ga ik op dezelfde manier mee om.Ze gaan tegen de muur.
Qua aesthetics kun je hier lang over praten, maar overgewicht (lees: niet obesitas) is niet per definitie ongezond en het feit dat jij slank en licht gespierd bent maakt jou niet gezond. Weet Panzer veel wat voor eten jij dagelijks naar binnen werkt. Ik vind het nogal een aanname. Er wel vanuit gaan dat dikke mensen lui, ongezond en weet ik wat zijn, maar slank = gezond. Selectief kritisch wat betreft gezondheid, alleen fatties moeten het ontgelden.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:11 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Oke duidelijk
Dik zijn en/of ondergewicht is gewoon ongezond. Als het om mijn familie en vrienden gaat krijgen die dat gewoon te horen. En nee mijn maat 190/90 kg valt daar neit onder. Mijn maat 1,92/130kg wel.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:12 schreef simmu het volgende:
iedereen mag leuk voor zichzelf weten hoe ze met een ideaalbeeld omgaan. ga alleen jouw ideaalbeeld niet op een ander projecteren![]()
de een is een beetje te dik prima gelukkig en een ander is met formaat slanke den diep ongelukkig. is gewoon voor iedereen anders en moet iedereen dus voor zichzelf uitvinden
Rot op, niemand is voor zijn lol dikkig.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:12 schreef simmu het volgende:
iedereen mag leuk voor zichzelf weten hoe ze met een ideaalbeeld omgaan. ga alleen jouw ideaalbeeld niet op een ander projecteren![]()
de een is een beetje te dik prima gelukkig en een ander is met formaat slanke den diep ongelukkig. is gewoon voor iedereen anders en moet iedereen dus voor zichzelf uitvinden
Ben in het geheim en tevens in het geniep bezig met razzia's op familieleden van posters uit de Dieetclub.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:15 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Jouw visie moet hun visie worden.
Panzermausisme.
Is dat wat je jezelf wijsmaakt?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:18 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Rot op, niemand is voor zijn lol dikkig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |