Jantje is mijn landgenoot niet maar toch ben ik ook blij, omdat eindelijk een renner het sprintende peloton is voorgebleven,quote:Op zondag 30 juni 2013 18:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
JA JANTJE is MIJN LANDGENOOT en daar ben ik BLIJ mee OLE OLE
Zelfs Gio Lippens had het goed, al komt dat meer omdat hij naast de Belgische radiocollega's zit en die hadden het natuurlijk direct door.quote:
Ze hebben hun rit binnen, dus ze zullen er niet wakker van liggen. Maar dat ze waarschijnlijk laatst gaan worden op een uur of 9 lijkt me een zekerheidje.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:16 schreef Wombcat het volgende:
Argos-Shimano gewoon niemand in de eerste groep en nu stijf onderaan in het ploegenklassement
Ze zullen er niet wakker van liggen idd. Maar dat je in een peloton van 100 man niemand mee hebt, is wel heel matig qua klimmersbenen.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze hebben hun rit binnen, dus ze zullen er niet wakker van liggen. Maar dat ze waarschijnlijk laatst gaan worden op een uur of 9 lijkt me een zekerheidje.
Dumoulin moet het wel kunnen.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze zullen er niet wakker van liggen idd. Maar dat je in een peloton van 100 man niemand mee hebt, is wel heel matig qua klimmersbenen.
Reactie Boomquote:Bauke Mollema was zondag in de tweede etappe van de Tour de France bij de les. Bij het opdraaien van de Côte du Salario, het slotklimmetje op twaalf kilometer van de streep in Ajaccio, zat de kopman van het Belkin Pro Cycling Team dankzij hulp van Laurens ten Dam aan de kop van het peloton en werd hij niet verrast.
"Het verliep allemaal prima. Op het klimmetje werd lekker doorgereden en daardoor werd er het laatste stuk ook niet zo gestrest. Dat was wel lekker. Toen Christopher Froome aanviel, had ik mee kunnen glippen – ik voelde me goed, maar ik zag het niet zitten. De rest van de favorieten zou ons nooit laten lopen. Ik bleef rustig en liet de mannen van Alberto Contador het vuile werk opknappen.”
Spierpijn
Van zijn val in de openingsrit had Mollema, die uiteindelijk als vijftigste over de streep kwam, weinig last. “Ik heb wat schaafwonden en had wat spierpijn in mijn rug, maar het is niks ernstigs.”
Boom
Lars Boom maakte zondag net als een dag eerder deel uit van een kopgroep. “Ik moest eigenlijk wel”, sprak de Nederlander na afloop. “Er was sprake dat de jury alle punten die gisteren aan de finish voor het puntenklassement waren uitgedeeld, zou afnemen. Vanwege de chaos. Ik had gisteren de tussensprint gewonnen en als de jury het plan daadwerkelijk zou uitvoeren, hoefde ik vandaag eigenlijk alleen maar mee te zitten om de groene trui te pakken. Helaas werd uiteindelijk anders beslist.”
100th Tour de France (WT)
Stage 2 » Bastia › Ajaccio (154k/95.7m)
1 Jan Bakelants 3:43:11
14 Bram Tankink +0:01
50 Bauke Mollema ,,
70 Lars Petter Nordhaug ,,
88 Laurens ten Dam ,,
89 Robert Gesink ,,
119 Sep Vanmarcke + 12:44
128 Maarten Wynants ,,
155 Lars Boom +17:35
190 Tom Leezer ,,
/http://www.blancoprocyclingteam.com/teamnews/bij-de-les-1007
Dat hij hier nu rijdt is volledig volgens de regels van het MPCC. De afspraak is namelijk dat je je licentie in moet leveren totdat de waarden weer normaal zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat niet eens, wel het feit dat sommige renners met verdachte waarden of testen maanden aan de kant staan zonder dat ze iets te horen krijgen en anderen gewoon weer mogen starten en alle convenanten en afspraken lekker aan de kant worden geschoven...
Maar ja, Europcar die maken al jaar in jaar uit de Tour voor de Fransen zo ongeveer, dus iedereen staat daar weer op de banken natuurlijk.
Ja dusquote:Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef danos het volgende:
Zou lol zijn als Maarten en Herbert de slotkilometer even opnieuw hebben opgenomen
Jaquote:Op zondag 30 juni 2013 19:07 schreef danos het volgende:
Zou lol zijn als Maarten en Herbert de slotkilometer even opnieuw hebben opgenomen
TT's als 'Bastia - Ajaccio #6 AICAR op kop!' helpen ook prima mee.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:41 schreef marcodej het volgende:
Oh jee, dit begint een kutreeks te worden. Heeft nog lang geduurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |