Zo ik ben helemaal kapot, maar wat een geweldig geniaal festival was het zeg. Iets wat ik nooit meer ga vergeten.
Zoveel vette bands gezien, ook gewoon het randprogramma. Je kijkt je ogen uit. Een festival zoals alle festivals zou moeten zijn.
Was afgelopen dinsdag al vertrokken dus er zit weinig leven meer in hier. Maar wat heb ik veel vette dingen gezien zeg.
Even een kort verslagje wat ik me kan herrineren. Vrijdag: Haim, Kodaline, Peace, Solange, Bastille en toen zomaar uitgekomen bij Chic & Nile Rodgers

. Zou zelf nooit naar zoiets gaan, maar aangezien onze groep Arctic Monkeys en Portishead al hebben gezien kozen we voor Chic (en vooral voor Nile Rodgers), enorm fijne disco muziek. Hing ook heel leuke sfeer, heb ze niet meegemaakt maar leek net even of we in de 70's waren. Daarna nacht goed doorgetrokken!
Zaterdag de dag begonnen The Stave, The 1975 en Dry The River op de other stage. Toen even overal wat rondgelopen en hier en daar een kijkje genomen maar nergens blijven hangen. Tot dat Elvis Costello moest spelen op de Pyramid Stage. Zou nooit een kaartje gekocht hebben van Elvis Costello maar op dat is het mooie van zo'n festival, toch meegenomen en geen seconde spijt van gehad. Echt heerlijke festival muziek. Toen gewacht op Primal Scream wat wel aangenaam was, maar niet echt helemaal mijn ding. In de UK wel gigantisch groot zo te zien aan de horde fans. Toen de lange wacht gemaakt voor een goed plekje bij The Rolling Stones.
We stonden ongeveer een goede metertje of 12 van het podium dus hadden een goed zicht.
Ben Was geen fan van de Rolling Stones, maar die oude lullen rockte wel geweldig op het podium. Af en toe vroeg ik me wel af of ze het einde van de show gingen halen. Op Satisfaction ging het hele terrein plaat overinges. Genoten van de show, en geweldig om toch eens meegemaakt te hebben. Toen op aanraden van veel Britten snachts gaan feesten bij Arcadia. Stond een enorme mechanische soort van spin met allerlei lichten en lasers met heerlijke dance muziek. Wederom tot de vroege uurtjes doorgegaan! Stond op een gegeven moment nog naast Florence Welsh die daar ook aan het feesten was.
Zondag ochtend was ik echt gebroken. Maar toch weer op tijd naar het festival terrein gegaan, en begonnen met First Aid Kit. Fijne show, leuke muziek, leuk om je dag mee te beginnen. Toen gewacht op Rufus Wainright was leuk maar ook niet meer dan dat, niet helemaal mijn ding. Maar mijn vader had het een beetje verplicht om daar heen te gaan

. Toen even wat rust gehad, maar werd alleen maar zenuwachtiger van. Waarom? Zie einde (cliffhanger

). Toen was het de beurt aan Kenny Rodgers, keek ik wel naar uit. Aangezien mijn vader enorm fan was van die man, dus daardoor kende ik veel van zijn nummers. En voelde het ook wel aan als nostalgie voor mij. Leuk optreden, kende er redelijk wat van. Dus me goed vermaakt. Toen weer wat gewacht tot dat Vampire Weekend aan de beurt was. Enorm leuke band die ik al een tijdje op mijn verlanglijstje had staan. Festivalband puur sang. Deed het ook goed bij het Britse publiek.
Gelijk na Vampire Weekend zijn we op weg gegaan naar de Other Stage. Daar nog een klein stukje van Editors heb mee kunnen pakken op een afstandje. Klonk erg goed, maar raar om ze nu oppeens overdag te zien (ben de nacht beelden van Werchter gewend). Toen was het zover, het bandje van mijn vriendinnetje en mij. Ik stond echt te trillen van de zenuwen en iedereen dacht ik ziek werd. Maar nee het moment was daar, ze speelde onze plaat Tonight, Tonight. Op dat moment heb ik met trillende handen mijn vriendinnetje te huwelijk gevraagd. And she said yes

. Mensen om ons heen begonnen ook te applaudiseren en te schreeuwen. Geweldig moment wat ik nooit meer zal vergeten.
Daarna de set afgekeken en was er met mijn hoofd even niet meer bij. Dus niet meer veel meer van het einde van de set meer meegekregen.Toen gewacht op The XX die ook nog eens een geweldig showtje hebben weggegeven. Met het laatste beetje energie wat we nog over hadden hebben we het avondje afgemaakt in de Shangri-La.
Geweldige ervaring gehad, en dus iets prachtigs aan over gehouden. Volgend jaar proberen we er zeker weer bij te zijn.