quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:11 schreef Arcee het volgende:
Schippers wint 100 meter met nationaal record
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dafne Schippers heeft op de tweede dag van de Diamond League-wedstrijden in Londen de 100 meter gewonnen. In de finale was ze met een nationaal record van 10,92 de concurrentie de baas.
Bij de FBK Games in mei had Schippers het record op 10,94 gebracht. In Londen liet ze, na een redelijke start, op de laatste meters wereldtoppers Blessing Okagbare en Mureille Ahouré knap achter zich.
Schippers blijft kritisch
Over haar start was Schippers nog niet tevreden. "Ik zit er nog een beetje achter, maar ik kom er wel steeds dichter bij. Het is nu een kwestie van doortrainen."
Door de winst tankt de Nederlandse veel vertrouwen richting de WK atletiek in Peking, die van 22 tot en met 30 augustus plaatsvinden. "Daar hoop ik bij de start er wel meteen bij te zitten."Wat een race.twitter:dafneschippers twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 19:03:21Wauw winnen in DL Londen. In Nederlands Record! En dat in dit wereld veld! Met genoeg verbeteringsmogelijkheden
reageer retweet
Ze is nog wel een stukje verwijderd van de betere Amerikanen dit seizoen en van SAFPquote:Op zondag 26 juli 2015 01:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
even serieus, als we ook nog eens de okagbare's van deze wereld gaan verslaan... t wordt nu toch wel een beetje vreemd
Klopt maar Okagbare is gewoon wereldtopquote:Op zondag 26 juli 2015 09:55 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ze is nog wel een stukje verwijderd van de betere Amerikanen dit seizoen en van SAFP
Dat zeker ja, heeft dit seizoen ook al een stuk sneller gelopen dan Schippers nuquote:Op zondag 26 juli 2015 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt maar Okagbare is gewoon wereldtop
Inderaad: http://www.iaaf.org/recor(...)or/women/senior/2015quote:Op zondag 26 juli 2015 09:55 schreef Max23 het volgende:
Ze is nog wel een stukje verwijderd van de betere Amerikanen dit seizoen en van SAFP
Tja ik geloof graag in sprookjes maar ik vind haar toch ook wel steeds mannelijker in het gezicht worden jaquote:
Juventus in de jaren 90 had zo'n Nederlandse atletiekdokter in dienst. Ben zijn naam even kwijt. Iets van Kraaijenveld ofzo.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja ik geloof graag in sprookjes maar ik vind haar toch ook wel steeds mannelijker in het gezicht worden ja
Het is een Nederlander dus gewoon talent...quote:Op maandag 27 juli 2015 14:59 schreef DeeBee het volgende:
Ze is ondertussen 12e atlete op de Europese all-time lijst op de 100 meter...tussen en, eehm, 'illuster' gezelschap namen.
Jij bent er dus van overtuigd dat ze doping gebruikt?quote:Op maandag 27 juli 2015 16:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het is een Nederlander dus gewoon talent...
Onschuldig tot tegendeel bewezen is toch.quote:Op maandag 27 juli 2015 16:46 schreef Max23 het volgende:
[..]
Jij bent er dus van overtuigd dat ze doping gebruikt?
Omdat?quote:Op maandag 27 juli 2015 16:47 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Onschuldig tot tegendeel bewezen is toch.
Maar ik heb wel mijn vermoedens ja.
Boven het maaiveld. Net als Froome.quote:
En waarschijnlijk omdat ze blank isquote:Op maandag 27 juli 2015 16:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Boven het maaiveld. Net als Froome.
Dus zal er wel doping aan te pas komen, want iemand kan toch niet gewoon zo goed zijn?
Precies.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:51 schreef DeeBee het volgende:
Ze staat tussen allemaal Oost-Blokkers die de prestaties geleverd hebben met behulp van georganiseerd dopinggebruik dat staats gefinancieerd en geregeld was met het doel maximaal talent af te leveren.
Dat is ondertussen 25-30 jaar geleden, maar dat waren wel vrouwen die 10 jaar lang testosteron tot zich hadden genomen. Nu is er ook zoiets als natuurlijke progressie en talent, maar we komen nu in een gebied dat enige scepsis ook wel op z'n plek is. Zoals iemand al een keer opperde: als die Dafina Schipperova was, dan zouden we ons rot lachen.
Wat wel voor Schippers spreekt is dat ze op meerdere onderdelen talent heeft en ze niet compleet uit het niets komt (ook juniorentitels enzo). Ik geniet ook ontzettend van haar prestaties, maar ik snap dat mensen zo nu en dan haar opkomst vrij snel vinden gaan nu...
Toch blijft het ongelofelijk vet dat er met de Spelen in aantocht Nederlandse kanshebbers (voor medailles) in de atletiek zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |