vroeg ik ook niet omquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan je absoluut niet serieus nemen na deze post.
Je zet jezelf alleen een beetje voor schut. daar wilde ik je voor behoeden.quote:
Tja, uiteindelijk is de keuze aan haar (druk van buitenaf is dan ook zinloos). Zelf denk ik dat ze de basissnelheid mist voor de 100 meter, dus als ze gaat switchen dan beter 200 meter en bv. verspringen (als ze dat nog verder kan ontwikkelen qua afstand).quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij misschien. Iemand die atletiek redelijk volgt. Maar de novice die alleen de OS kijkt kent Bolt, Lewis, Johnson, Martina, Owens, Blankers-koen.. en Nederlandse atletiekmedailles onthouden we wel. Op welke discipline dan ook.
Qua prestige is het nummer (en dan vooral de 100 meter) alleen groter internationaal als je werkelijk wint. Tienkamp en zevenkamp ligt prima bij de echte volgers.
En ik zie haar misschien brons pakken op de 200. Felix en Fraser-Pryce in topvorm zijn te goed. Op de meerkamp zit er meer in als speer/hoog beter kan. Alleen Johnson-Thompson vind ik op dit moment duidelijk beter, en Theissen-Eaton vergelijkbaar
Denk dat je Heike Drechsler bedoelt. Krabbe was geen verspringster.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:32 schreef tong80 het volgende:
Ze moet natuurlijk gewoon gaan sprinten en het verspringen erbij doen. Deed Katrin Krabbe destijds ook. Carl Lewis.
Je hebt gelijk. Mijn fout.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
Denk dat je Heike Drechsler bedoelt. Krabbe was geen verspringster.
Schippers heeft zeker de mogelijkheden voor die combinatie en is nog jong genoeg om na Rio wat jaartjes te meerkampen.
Was al bekend natuurlijk, maar bij persconferentie nogmaals bevestigd.twitter:Diamond_League twitterde op woensdag 27-08-2014 om 14:37:15.@schippersdafne: I will see whether I go back to heptathlon. I'll go to Gotzis in May and then we'll see. I've trained as normal for hept. reageer retweet
quote:Schippers uitgeroepen tot Europees atlete van het jaar
Dafne Schippers is zaterdag uitgeroepen tot beste atlete van Europa in het jaar 2014. De tweevoudig Europees sprintkampioene kreeg de meeste stemmen bij de verkiezing, waarvoor 12 atletes waren genomineerd. De 22-jarige Utrechtse is de eerste Nederlandse atlete die de prestigieuze titel krijgt sinds de introductie in 1993.
Schippers ontving tijdens een gala in de Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe de bijbehorende trofee, de Golden Track. De veelzijdige atlete kroonde zich deze zomer met goud op de 100 en 200 meter bij de EK in Zürich tot sprintkoningin van het toernooi. Ze liep bovendien de beste Europese tijden van het jaar op beide afstanden: 11,03 en 22,03.
Ze verbeterde voorts op vijf onderdelen het Nederlands record. Die reeks begon in mei met 6545 punten op de zevenkamp, het onderdeel waar haar hart ligt. Daarna dook ze op de 100 meter met 11,03 onder de stokoude toptijd van Nelli Cooman (11,08). Op de 200 meter scherpte ze haar eigen Nederlands record een aantal keren aan tot de buitengewoon snelle 22,03. Onderwijl verbeterde ze met de nationale estafetteploeg het record op de 4x100 meter (42,40) en verraste iedereen met een recordsprong bij het verspringen van 6,78 meter.
Sifan Hassan was ook kandidate voor Europees atlete van het jaar. De Arnhemse atlete, die jaren geleden vluchtte uit Ethiopië en eind 2013 haar Nederlandse paspoort kreeg, brak in 2014 internationaal door. Ze veroverde op de EK de titel op de 1500 meter en won zilver op de 5000 meter. Ze was bovendien met haar tijd van 3.57,00 de snelste van de wereld van dit jaar op de 1500 meter. Hassan zette dit seizoen ook Europa's beste tijden op de klokken op de 3000 en 5000 meter.
Bron: Telegraaf
Liever in december. Dan is het officiëelquote:Op zondag 12 oktober 2014 16:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt wordt ze volgende maand tot Sportvrouw van het Jaar verkozen.
December ook goed.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Liever in december. Dan is het officiëel
quote:
Ben bang dat het Wüst wordt de Nederlanders kennende.quote:
Twee Europese titels tegenover 2x olympisch goud, 3x olympisch zilver, een Europese en een wereldtitel.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben bang dat het Wüst wordt de Nederlanders kennende.
Nederlandse records verbeteren op drie verschillende onderdelen en gekozen worden tot beste altele in de atletiek zegt ze idd niks ben ik bang. Als het maar glijdt of rijdt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:45 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Twee Europese titels tegenover 2x olympisch goud, 3x olympisch zilver, een Europese en een wereldtitel.
Dan is de keus snel gemaakt voor veel mensen.
Het blijft lastig en eigen voorkeuren spelen natuurlijk ook mee.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:45 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Twee Europese titels tegenover 2x olympisch goud, 3x olympisch zilver, een Europese en een wereldtitel.
Dan is de keus snel gemaakt voor veel mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |