Ik kan maar niet wennen aan Linux op een desktop. Ookal kan ik gewoon een VM doen of Winequote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:39 schreef µ het volgende:
[..]
Shave you away.
Zoals ze in het Engels zeggen..
Repeat werkt niet hij pakt gewoon de laatste config die ik ingevuld heb dan..quote:Op maandag 1 juli 2013 21:50 schreef devzero het volgende:
[..]
repeat
Het hangt alleen van je applicatie af welke lirc-configuratie file je moet hebben. Standaard is ~/.lircrc maar bijvoorbeeld mythtv heeft een copy in ~/.mythtv/lircrc.
[..]
Ik weet niet wat standaard gedrag van irw is, ik zou thuis eens moeten kijken met mijn setup.
Edit:
[..]
Nog een keer je vraag gelezen en ik weet niet helemaal of ik je probleem snap. dubbel drukken (druk, los, druk, los) is iets anders dan ingedrukt houden. repeat=n zorgt er voor dat bij een ingedrukte remote er iedere n seconden een event wordt gegenereerd en met een default van 1 zal kort of lang ingedrukt houden niets uitmaken.
Welke heb je geprobeerd?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:40 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik kan maar niet wennen aan Linux op een desktop. Ookal kan ik gewoon een VM doen of Wine
Wasda?quote:
Inderdaad. Fucking veel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat de 3.10 kernel blijkbaar 9 commits per uur had, als ik het zo bekijk.
Gewoon altijd een fullscreen terminal aan hebben staanquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Nu het toch een beetje over terminals gaat.
Guake.
Je systeem beheren, alle instellingen aanpassen, verbinden naar andere servers, tekst aanpassen, internetten (sort of), applicaties installeren en verwijderen, bestanden bekijken, noem maar op.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:36 schreef SherlockHolmes het volgende:
Kan iemand een lijstje opstellen wat je nou allemaal kunt doen met de Terminal?
En dan niet allesmaar gewoon de belangrijkste en meestgebruikte taken!
Overlay met tekstquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:37 schreef Devolution het volgende:
Ik wil graag een overlay op mn desktop met daarin text (veelgebruikte Bash commando's), weet iemand daar een mooi programmaatje voor? Ik draai Debian Wheezy.
Wat is een goede manier om Terminal te leren?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:38 schreef µ het volgende:
[..]
Je systeem beheren, alle instellingen aanpassen, verbinden naar andere servers, tekst aanpassen, internetten (sort of), applicaties installeren en verwijderen, bestanden bekijken, noem maar op.
Goeie vraag. Ik heb het ooit uit een boek geleerd volgens mij.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Wat is een goede manier om Terminal te leren?
Bedanktquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:42 schreef µ het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik heb het ooit uit een boek geleerd volgens mij.
Dit lijken aardige beginnetjes:
http://www.instructables.com/id/Linux-Terminal-Basics/
Nogmaals bedanktquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:46 schreef µ het volgende:
[..]
Per commando één en ander aan uitleg hier. Is in het Nederlands.
Geen idee. Ik heb de basics nooit vanaf een video/internet geleerdquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
Trouwens, zijn hier ook goede YT series voor die je misschien kent? Die echt van basic tot advanced gaan?
Ja precies. Dan hoef ik niet meer elke keer commando's online op te zoeken maar kan ik ze gewoon op een tweede workspace laten zien.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:39 schreef µ het volgende:
[..]
Overlay met tekst. Een soort wallpaper cheatsheet?
Gewoon, linux gebruiken. De rest gaat vanzelfquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Wat is een goede manier om Terminal te leren?
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:50 schreef µ het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb de basics nooit vanaf een video/internet geleerd.
Linux voor dummies en dat soort boeken..
Dan doe je dat toch.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:20 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan, moet je eerst naar help, en dan leren dat je dat command moet gebruiken, sudo. Apt-get is ook niet voor de hand liggend. Denk nou eens als een beginnende user. Dan is het simpeler om visueel te werken dan meteen te gaan 'programmeren' terwijl hij de taal niet kent.
Debian + KDE en kubuntu.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |