quote:
Op maandag 1 juli 2013 10:33 schreef SherlockHolmes het volgende:Mijn vergelijking van Ubuntu na 2 weken het te gebruiken, met Windows, met name Windows 8.1 .
Na 2 weken Ubuntu te gebruiken, kan ik het volgende er over zeggen.
Laat me horen of jullie de review goed vinden!

Ik vind 'm kut. Maar misschien komt dat omdat ik al jaaaaren geen Windows gebruik (tenzij je een VM om specifieke zaken te kunnen doen bij Vendors die alleen Windowsmeuk maken) en zelf de nodige Windows rants heb, onnodig diskspace gebruik om zgn backward compatibily te kunnen garanderen, over Windows 8 maar te zwijgen (computer repair service slacker).
De terminal wordt hier dagelijks gebruikt en daar ligt denk ik ook het probleem met je review. Daar waar jij het als iets engs ziet, zie ik het als het de heilige graal. Ik ben niet zo van het grafische geweld, ik zet al die fancy meuk altijd uit, het is leuk in de eerste uren, daarna is het drama.
Een voorbeeld, mijn playlist is gewoon een tekstbestandje, mijn player is mplayer, voor films en muziek, mijn editor is vim en mijn irc-client (irssi) draai ik remote in een screen. Verder heb ik een zo'n 72 specifieke functies om alles in m'n terminal te regelen (van hoe het eruit ziet, tot functionaliteiten) en dan heb ik ook nog eens een bin-dir waar ik de wereld mee 0wn. Daar waar jij de terminal als nadeel ziet, zie ik het als een absoluut voordeel.
Desktop icons? Mijn desktop bevat de folders van m'n homedir. Programma's staan in een menu, die hoeven niet neergezet te worden door de installer. Dat mag je lekker zelf doen, want er zijn zoveel DE en WM's (desktop enviroments: KDE/Gnome/Unity en WindowManagers: WindowMaker, FVWM, FVWM2, etc) dat het gewoon niet te doen is. Bij OSX krijg je ze ook niet standaard in je balk onderaan, ondanks dat die ook een redelijk standaard GUI hebben zoals Windows.
Ik ben niet het publiek van je review. Een ding zal ik wel eerlijk zeggen, als ik iemand in mijn omgeving aan de Unix wil hebben dan install ik het voor de personen, want dat gaat sneller en beterder (disklayout goed fixen ed).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.