Beetje van beide. Hangt er vanaf hoe vertrouwt je met de auto en je eigen rijvaardigheid bent, en hoe druk het is. Als beginner - en dat ben je ongeveer de eerste 100 ronden wel daar voordat je het circuit een beetje kentquote:Op maandag 1 juli 2013 14:45 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben ooit ook van plan om over de ring te gaan, maar hoe doen jullie dat eigenlijk. Halen jullie het uiterste uit jullie auto's of cruisen jullie min of meer eroverheen.
en dan doel ik niet op de nieuwere auto's (zoals DS4) maar meer de mensen met oudere auto's zoals ik.
ik haal een kaartje, ga rijden, en dank Epona op mijn blote knietjes als ik het eind haal.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:45 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben ooit ook van plan om over de ring te gaan, maar hoe doen jullie dat eigenlijk. Halen jullie het uiterste uit jullie auto's of cruisen jullie min of meer eroverheen.
en dan doel ik niet op de nieuwere auto's (zoals DS4) maar meer de mensen met oudere auto's zoals ik.
Duidelijk, ik ben zowiezo van plan om mijn ass aan de rechterkant te houden. Mischien moet ik maar eerst op zandvoort nog ff oefenen, ik ben daar ook maar 4x overheen geweestquote:Op maandag 1 juli 2013 14:56 schreef Dingest het volgende:
[..]
Beetje van beide. Hangt er vanaf hoe vertrouwt je met de auto en je eigen rijvaardigheid bent, en hoe druk het is. Als beginner - en dat ben je ongeveer de eerste 100 ronden wel daar voordat je het circuit een beetje kent- rijd je toch vooral rechts om de rest voorbij te laten, dus daar moet je je rijgedrag op instellen. Als het rustig is kan je mooie lijnen proberen te doen, maar dat het een seconde geleden leeg was in je achteruitkijkspiegel zegt eigenlijk niets. Accepteer gewoon dat je daar weinig voorstelt, 'nieuwe' auto of niet.
Als je erop gaat; goed in je spiegels blijven kijken, rechts houden voor (al het) snelle verkeer en richtingaanwijzer naar rechts ten teken dat je ze gezien hebt, ga zo snel als je durft maar blijf veilig binnen de grenzen van je auto. Als die verder ook goed onderhouden is - één rondje is al een behoorlijke aanslag op je remmen en banden - is er weinig aan de hand. Het is openbare tolweg, je mag er komen en andere gebruikers horen er ook rekening mee te houden dat er minder ervaren/tragere mensen rondrijden. De goede chauffeurs, zoals DS4, doen dat ook wel
Ik ben er gisteren maar niet overheen gegaan. Begin van de dag vond ik het te druk, en aan het eind van de dag had ik redelijke hoofdpijn dus dat leek mij qua concentratie ook geen goed idee
quote:Op maandag 1 juli 2013 14:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik haal een kaartje, ga rijden, en dank Epona op mijn blote knietjes als ik het eind haal.
Vrijrijden op CPZ vond ik 'gevaarlijker' dan op de ringquote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Duidelijk, ik ben zowiezo van plan om mijn ass aan de rechterkant te houden. Mischien moet ik maar eerst op zandvoort nog ff oefenen, ik ben daar ook maar 4x overheen geweest
[..]![]()
inderdaad, alleen wel raar die Belgische kentekens net of die geblurd zijnquote:
Misschien heb je toch gelijk en is mijn auto gaar aan het worden/zijnquote:Op maandag 1 juli 2013 11:26 schreef Duvel het volgende:
Hoe kan dat ding zo veel olie verbranden? Is ie zo oud/gaar?
o_Oquote:Op maandag 1 juli 2013 17:03 schreef .Neovo. het volgende:
Enkele auto's die op de foto's staan heb ik ook nog gezien.
Sommige waren totaal verrot en daar reden ze dan mee op de ring. Maar zaten ook zeker leuke auto's bij.
Jij zou als oud-Honda rijder toch beter moeten wetenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien heb je toch gelijk en is mijn auto gaar aan het worden/zijn.
Daarstraks een sprintje gedaan tegen een Honda (jaja, sommige mensen onderschatten mij) en toen bleef het (volgens mij) TCS-lampje branden. En uitgaan wil ie niet meer.
[ afbeelding ]
Ff uitlezen met de VCDS, zal wel weer een druksensor in de ABS module wezen (wat dus inhoud dat de complete ABS computer incl hydraulischblok vervangen moet worden), en daarna ontlucht moet worden met de testerquote:Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien heb je toch gelijk en is mijn auto gaar aan het worden/zijn.
Daarstraks een sprintje gedaan tegen een Honda (jaja, sommige mensen onderschatten mij) en toen bleef het (volgens mij) TCS-lampje branden. En uitgaan wil ie niet meer.
[ afbeelding ]
Waarom is de turbo gereviseerd ? Een turbo loopt niet zomaar kapot, als er olie in het compressor huis of turbine huis is, wat lekt via de as, houd dit in dat de druk in het compressor/turbine huis LAGER is dan de olie druk, dit kan bijvoorbeeld komen doordat het luchtfilter dicht zit, de EGR klep openblijft staan. Zijn zowel de aanvoer als retourleiding vervangen van de turbo? Intercooler icl slangen? Nieuwe olie en filter na montage ? Turbo eerst gevuld met olie, en daarna 30 a 60 sec gestart zonder de motor laten aanslaan ? Geen vreemd object in het inlaat traject(moertje van de oude turbo(!))?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:39 schreef Anne het volgende:
Geen idee. SD dacht eerst aan de Turbo, maar die is nog niet zo lang geleden gereviseerd.
Ik geloof dat ie laatst een andere ingeving had, maar die weet ik niet meer.
Ik heb 'm uitgelezen met zo'n ODB-gevalquote:Op maandag 1 juli 2013 18:25 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Jij zou als oud-Honda rijder toch beter moeten weten
Is er geen trucje om de computer foutcodes uit te lezen (paperclip/knopjes indrukken of via de OBD II poort)?
Geen idee. Misschien dat jij het even kunt navragen bij de vorige eigenarenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Waarom is de turbo gereviseerd ? Een turbo loopt niet zomaar kapot, als er olie in het compressor huis of turbine huis is, wat lekt via de as, houd dit in dat de druk in het compressor/turbine huis LAGER is dan de olie druk, dit kan bijvoorbeeld komen doordat het luchtfilter dicht zit, de EGR klep openblijft staan. Zijn zowel de aanvoer als retourleiding vervangen van de turbo? Intercooler icl slangen? Nieuwe olie en filter na montage ? Turbo eerst gevuld met olie, en daarna 30 a 60 sec gestart zonder de motor laten aanslaan ? Geen vreemd object in het inlaat traject(moertje van de oude turbo(!))?
oh ja, die motor die jij hebt, als mij niet vergis te minste in welke jij hebt, die lust nog wel een slok, kwam nog wel eens voor dat de olieschraap veren niet meer goed afdichten, wat resulteerd in een complete revisie
Het uilezen van het EOBD heeft enkel nut op de Powertrain (motor en versnellingsbak(, daarom ook P****, de P houd in dat de fout in de Powertrain zitquote:Op maandag 1 juli 2013 18:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb 'm uitgelezen met zo'n ODB-geval, maar die vond niks.
Maar toevallig moet mijn auto naar de APK volgende week vrijdag, dan vraag ik of ze hem daar even uit kunnen lezen (uitgebreidere apparatuur daarzo) en eventueel kunnen resetten.
Sorry hoor, maar met het ding waarmee hij zojuist is uitgelezen kun je ABS gewoon benaderen.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Het uilezen van het EOBD heeft enkel nut op de Powertrain (motor en versnellingsbak(, daarom ook P****, de P houd in dat de fout in de Powertrain zit)). Het ABS,ESP,ASR,Hillhold en al dan nog niet meer (
) valt onder het Carroserie systeem, en zal derhalve niet te benaderen zijn met een simpele EOBD tester.
Jij geeft aan dat je hem met een OBD tester uit hebt gelezen, ik mag enig sinds er van uit gaan, dat ene particulier geen tester heeft liggen van een kleine 2000 euroquote:Op maandag 1 juli 2013 18:49 schreef Anne het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar met het ding waarmee hij zojuist is uitgelezen kun je ABS gewoon benaderen.
Misschien moet je eens wat minder hard van alles roepen, voordat je mijn kant van het verhaal volledig en/of alle feiten op een rij hebt.
"ODB-geval"quote:Op maandag 1 juli 2013 18:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat je hem met een OBD tester uit hebt gelezen, ik mag enig sinds er van uit gaan, dat ene particulier geen tester heeft liggen van een kleine 2000 euro
Je hebt de fucntie al goed, dus je weet wel ietsquote:Op maandag 1 juli 2013 18:52 schreef Anne het volgende:
[..]
"ODB-geval"
Dat laat wel genoeg blijken dat ik er geen verstand van heb, of wel?
Overigens whatsflapte SD net en nu weet ik weer waar hij aan dacht: Klepsteelrubbers.
Dat klinkt een stuk goedkoper als een turbo-revisie (500 euro, exclusief uit- en inbouw)![]()
![]()
.
Misschien het proberen waard.
Ik wil ook glasvezelquote:Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef Paladijn het volgende:
Service is overal ruk, dus kies gewoon een die goed te boek staat qua netwerk. Ik was op zich redelijk tevreden met UPC, maar snelheid viel wat tegen (nieuwe klanten krijgen sneller internet na verloop van tijd, bestaande blijven op trage(re) meuk achter) en had toch wel eens per 2 maanden een korte tot lange storing (30 minuten tot meerdere uren), maar dat kan ook aan de verdeelkast in onze wijk liggen.
Heb nu KPN via de glasvezel en daar ben ik erg tevreden over, veel stabiel hogere snelheden, lagere ping (praktisch bij gamen) en een redelijk tv-aanbod inclusief een aantal gratis HD kanalen. Maar dan moet je dus wel glasvezel in de buurt hebben liggen - anders zou ik voor een kabelboer kiezen, het netwerk daarvan is toekomstbestendiger dan adsl.
welkom thuis in Leeuwardenquote:Op maandag 1 juli 2013 19:35 schreef Paladijn het volgende:
Entokkiemiep met geverfd rood haar fietste net achter me aan, kan ze er voorbij en gaat ze met de duim omhoog achterom kijkend piepen dat ik niet zo in het midden moet lopen. Vervolgens maak ik de opmering dat ze niet zo'n grote mond op moet zetten omdat het een voetpad is, kijkt ze opeens strak vooruit en fietst ze hard door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |