abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128460658
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:45 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben ooit ook van plan om over de ring te gaan, maar hoe doen jullie dat eigenlijk. Halen jullie het uiterste uit jullie auto's of cruisen jullie min of meer eroverheen.

en dan doel ik niet op de nieuwere auto's (zoals DS4) maar meer de mensen met oudere auto's zoals ik.
Beetje van beide. Hangt er vanaf hoe vertrouwt je met de auto en je eigen rijvaardigheid bent, en hoe druk het is. Als beginner - en dat ben je ongeveer de eerste 100 ronden wel daar voordat je het circuit een beetje kent ;) - rijd je toch vooral rechts om de rest voorbij te laten, dus daar moet je je rijgedrag op instellen. Als het rustig is kan je mooie lijnen proberen te doen, maar dat het een seconde geleden leeg was in je achteruitkijkspiegel zegt eigenlijk niets. Accepteer gewoon dat je daar weinig voorstelt, 'nieuwe' auto of niet.

Als je erop gaat; goed in je spiegels blijven kijken, rechts houden voor (al het) snelle verkeer en richtingaanwijzer naar rechts ten teken dat je ze gezien hebt, ga zo snel als je durft maar blijf veilig binnen de grenzen van je auto. Als die verder ook goed onderhouden is - één rondje is al een behoorlijke aanslag op je remmen en banden - is er weinig aan de hand. Het is openbare tolweg, je mag er komen en andere gebruikers horen er ook rekening mee te houden dat er minder ervaren/tragere mensen rondrijden. De goede chauffeurs, zoals DS4, doen dat ook wel ;)

Ik ben er gisteren maar niet overheen gegaan. Begin van de dag vond ik het te druk, en aan het eind van de dag had ik redelijke hoofdpijn dus dat leek mij qua concentratie ook geen goed idee :P
  maandag 1 juli 2013 @ 14:59:18 #152
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_128460761
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:45 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben ooit ook van plan om over de ring te gaan, maar hoe doen jullie dat eigenlijk. Halen jullie het uiterste uit jullie auto's of cruisen jullie min of meer eroverheen.

en dan doel ik niet op de nieuwere auto's (zoals DS4) maar meer de mensen met oudere auto's zoals ik.
ik haal een kaartje, ga rijden, en dank Epona op mijn blote knietjes als ik het eind haal.
pi_128461140
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:56 schreef Dingest het volgende:

[..]

Beetje van beide. Hangt er vanaf hoe vertrouwt je met de auto en je eigen rijvaardigheid bent, en hoe druk het is. Als beginner - en dat ben je ongeveer de eerste 100 ronden wel daar voordat je het circuit een beetje kent ;) - rijd je toch vooral rechts om de rest voorbij te laten, dus daar moet je je rijgedrag op instellen. Als het rustig is kan je mooie lijnen proberen te doen, maar dat het een seconde geleden leeg was in je achteruitkijkspiegel zegt eigenlijk niets. Accepteer gewoon dat je daar weinig voorstelt, 'nieuwe' auto of niet.

Als je erop gaat; goed in je spiegels blijven kijken, rechts houden voor (al het) snelle verkeer en richtingaanwijzer naar rechts ten teken dat je ze gezien hebt, ga zo snel als je durft maar blijf veilig binnen de grenzen van je auto. Als die verder ook goed onderhouden is - één rondje is al een behoorlijke aanslag op je remmen en banden - is er weinig aan de hand. Het is openbare tolweg, je mag er komen en andere gebruikers horen er ook rekening mee te houden dat er minder ervaren/tragere mensen rondrijden. De goede chauffeurs, zoals DS4, doen dat ook wel ;)

Ik ben er gisteren maar niet overheen gegaan. Begin van de dag vond ik het te druk, en aan het eind van de dag had ik redelijke hoofdpijn dus dat leek mij qua concentratie ook geen goed idee :P
Duidelijk, ik ben zowiezo van plan om mijn ass aan de rechterkant te houden. Mischien moet ik maar eerst op zandvoort nog ff oefenen, ik ben daar ook maar 4x overheen geweest :')

quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik haal een kaartje, ga rijden, en dank Epona op mijn blote knietjes als ik het eind haal.
:') ^O^
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:12:00 #154
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_128461292
mijn eerste en tot nu toe enige keer was op een doordeweekse droge dag met temperaturen boven het vriespunt in de winter. Goede baanomstandigheden, weinig medegebruikers op de ring. En dat pas na vele rondjes met anderen meerijden, zodat ik een beetje wist wanneer welke bocht kwam.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:31:18 #155
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  maandag 1 juli 2013 @ 15:54:27 #156
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_128463007
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Duidelijk, ik ben zowiezo van plan om mijn ass aan de rechterkant te houden. Mischien moet ik maar eerst op zandvoort nog ff oefenen, ik ben daar ook maar 4x overheen geweest :')

[..]

:') ^O^
Vrijrijden op CPZ vond ik 'gevaarlijker' dan op de ring :')

Kwestie van beetje gezond verstand gebruiken en de eerste 5-10 ronden die je er rijdt op je gemak rijden en niet meteen snelle ronden neer willen zetten. Daarnaast sowieso veel marge houden gezien gras niet remt en de vangrail erg dichtbij is vergeleken bij 'moderne' circuits. Jezelf stukrijden tegen vangrail is bovendien aardig duur omdat je de schade daaraan ook nog eens mag betalen.

Ik vond ring-world.nl een paar jaar terug een nuttige site voor nieuwe rijders, maar het kan zijn dat de informatie aldaar wat verouderd is.

En kijk van tevoren even na of je verzekering de nurburgring/nordschleife uitsluit, scheelt ook weer ellende achteraf ;)

Daarnaast is het ook wel praktisch om met wat ervarener rijders een rondje mee te rijden op de passagiersstoel. Stap alleen niet direct bij mensen in die wel op 100% rondrijden, maar pak iemand die het circuit redelijk kent en gewoon voor zijn plezier rijdt. Ik ga later dit jaar sowieso nog wel een keer om de Saab zijn sticker te laten verdienen, dus mocht je dan mee willen rijden dan kun je me gerust aanspreken tzt.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 1 juli 2013 @ 15:57:19 #157
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_128463130
:X :X :X

Ik heb overigens geen foto's gemaakt am ring...
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 1 juli 2013 @ 17:03:42 #158
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_128466043
Enkele auto's die op de foto's staan heb ik ook nog gezien.

Sommige waren totaal verrot en daar reden ze dan mee op de ring :'). Maar zaten ook zeker leuke auto's bij.
  maandag 1 juli 2013 @ 17:52:19 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128467699
Fijne foto's!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128467962
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:52 schreef Duvel het volgende:
Fijne foto's!
inderdaad, alleen wel raar die Belgische kentekens net of die geblurd zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_128468506
quote:
5s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:26 schreef Duvel het volgende:
Hoe kan dat ding zo veel olie verbranden? Is ie zo oud/gaar?
Misschien heb je toch gelijk en is mijn auto gaar aan het worden/zijn :').
Daarstraks een sprintje gedaan tegen een Honda (jaja, sommige mensen onderschatten mij) en toen bleef het (volgens mij) TCS-lampje branden. En uitgaan wil ie niet meer :N.

maandag 1 juli 2013 @ 18:19:04 #162
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_128468569
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:03 schreef .Neovo. het volgende:
Enkele auto's die op de foto's staan heb ik ook nog gezien.

Sommige waren totaal verrot en daar reden ze dan mee op de ring :'). Maar zaten ook zeker leuke auto's bij.
o_O

Best lang geleden eigenlijk :')
  maandag 1 juli 2013 @ 18:25:44 #163
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_128468851
quote:
11s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Daarstraks een sprintje gedaan tegen een Honda (jaja, sommige mensen onderschatten mij) en toen bleef het (volgens mij) TCS-lampje branden. En uitgaan wil ie niet meer :N.

[ afbeelding ]
Jij zou als oud-Honda rijder toch beter moeten weten ;)

Is er geen trucje om de computer foutcodes uit te lezen (paperclip/knopjes indrukken of via de OBD II poort)?
pi_128469265
quote:
11s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef Anne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ff uitlezen met de VCDS, zal wel weer een druksensor in de ABS module wezen (wat dus inhoud dat de complete ABS computer incl hydraulischblok vervangen moet worden), en daarna ontlucht moet worden met de tester :P
pi_128469396
quote:
3s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:39 schreef Anne het volgende:
Geen idee. SD dacht eerst aan de Turbo, maar die is nog niet zo lang geleden gereviseerd.
Ik geloof dat ie laatst een andere ingeving had, maar die weet ik niet meer.
Waarom is de turbo gereviseerd ? Een turbo loopt niet zomaar kapot, als er olie in het compressor huis of turbine huis is, wat lekt via de as, houd dit in dat de druk in het compressor/turbine huis LAGER is dan de olie druk, dit kan bijvoorbeeld komen doordat het luchtfilter dicht zit, de EGR klep openblijft staan. Zijn zowel de aanvoer als retourleiding vervangen van de turbo? Intercooler icl slangen? Nieuwe olie en filter na montage ? Turbo eerst gevuld met olie, en daarna 30 a 60 sec gestart zonder de motor laten aanslaan ? Geen vreemd object in het inlaat traject(moertje van de oude turbo(!))?

oh ja, die motor die jij hebt, als mij niet vergis te minste in welke jij hebt, die lust nog wel een slok, kwam nog wel eens voor dat de olieschraap veren niet meer goed afdichten, wat resulteerd in een complete revisie :P
pi_128469423
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:25 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Jij zou als oud-Honda rijder toch beter moeten weten ;)

Is er geen trucje om de computer foutcodes uit te lezen (paperclip/knopjes indrukken of via de OBD II poort)?
Ik heb 'm uitgelezen met zo'n ODB-geval :Y, maar die vond niks.
Maar toevallig moet mag mijn auto naar de APK volgende week vrijdag, dan vraag ik of ze hem daar even uit kunnen lezen (uitgebreidere apparatuur daarzo) en eventueel kunnen resetten.
pi_128469472
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Waarom is de turbo gereviseerd ? Een turbo loopt niet zomaar kapot, als er olie in het compressor huis of turbine huis is, wat lekt via de as, houd dit in dat de druk in het compressor/turbine huis LAGER is dan de olie druk, dit kan bijvoorbeeld komen doordat het luchtfilter dicht zit, de EGR klep openblijft staan. Zijn zowel de aanvoer als retourleiding vervangen van de turbo? Intercooler icl slangen? Nieuwe olie en filter na montage ? Turbo eerst gevuld met olie, en daarna 30 a 60 sec gestart zonder de motor laten aanslaan ? Geen vreemd object in het inlaat traject(moertje van de oude turbo(!))?

oh ja, die motor die jij hebt, als mij niet vergis te minste in welke jij hebt, die lust nog wel een slok, kwam nog wel eens voor dat de olieschraap veren niet meer goed afdichten, wat resulteerd in een complete revisie :P
Geen idee. Misschien dat jij het even kunt navragen bij de vorige eigenaren :') ?

En nee, normaal gesproken lust mijn blok geen slok. Dat is iets van het laatste jaar dat ik hem heb.
pi_128469541
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:42 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik heb 'm uitgelezen met zo'n ODB-geval :Y, maar die vond niks.
Maar toevallig moet mijn auto naar de APK volgende week vrijdag, dan vraag ik of ze hem daar even uit kunnen lezen (uitgebreidere apparatuur daarzo) en eventueel kunnen resetten.
Het uilezen van het EOBD heeft enkel nut op de Powertrain (motor en versnellingsbak(, daarom ook P****, de P houd in dat de fout in de Powertrain zit :P )). Het ABS,ESP,ASR,Hillhold en al dan nog niet meer ( :+ ) valt onder het Carroserie systeem, en zal derhalve niet te benaderen zijn met een simpele EOBD tester.
pi_128469659
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Het uilezen van het EOBD heeft enkel nut op de Powertrain (motor en versnellingsbak(, daarom ook P****, de P houd in dat de fout in de Powertrain zit :P )). Het ABS,ESP,ASR,Hillhold en al dan nog niet meer ( :+ ) valt onder het Carroserie systeem, en zal derhalve niet te benaderen zijn met een simpele EOBD tester.
Sorry hoor, maar met het ding waarmee hij zojuist is uitgelezen kun je ABS gewoon benaderen.
Misschien moet je eens wat minder hard van alles roepen, voordat je mijn kant van het verhaal volledig en/of alle feiten op een rij hebt.
pi_128469707
quote:
15s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:49 schreef Anne het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar met het ding waarmee hij zojuist is uitgelezen kun je ABS gewoon benaderen.
Misschien moet je eens wat minder hard van alles roepen, voordat je mijn kant van het verhaal volledig en/of alle feiten op een rij hebt.
Jij geeft aan dat je hem met een OBD tester uit hebt gelezen, ik mag enig sinds er van uit gaan, dat ene particulier geen tester heeft liggen van een kleine 2000 euro :P
pi_128469777
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Jij geeft aan dat je hem met een OBD tester uit hebt gelezen, ik mag enig sinds er van uit gaan, dat ene particulier geen tester heeft liggen van een kleine 2000 euro :P
"ODB-geval"

Dat laat wel genoeg blijken dat ik er geen verstand van heb, of wel :') ?

Overigens whatsflapte SD net en nu weet ik weer waar hij aan dacht: Klepsteelrubbers.

Dat klinkt een stuk goedkoper als een turbo-revisie (500 euro, exclusief uit- en inbouw) ;( :') :D.
Misschien het proberen waard.
pi_128469895
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:52 schreef Anne het volgende:

[..]

"ODB-geval"

Dat laat wel genoeg blijken dat ik er geen verstand van heb, of wel :') ?

Overigens whatsflapte SD net en nu weet ik weer waar hij aan dacht: Klepsteelrubbers.

Dat klinkt een stuk goedkoper als een turbo-revisie (500 euro, exclusief uit- en inbouw) ;( :') :D.
Misschien het proberen waard.
Je hebt de fucntie al goed, dus je weet wel iets :P

Klepsteel rubbers is nou ook niet bepaald goedkoop, cilinderkop er af, nokkenassen er uit, kleppen er uit, oude klepsteelhoedjes er uit, nieuwe er in, kleppen in schuren, kleppen monteren incl nieuwe spie's. Nieuwe nokkenaskeeringen, nieuwe koppakking, nieuwe kopbouten, nieuwe d-riem incl spanner, looprol, waterpomp, multi-v riem, en multi-v spanner, krukaspoeliebout, uit en inlaatspruitstukpakkingen. En dan vergeet ik vast wel iets :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 01-07-2013 19:51:15 ]
pi_128470137
Even iets anders!

Welke internetprovider hebben jullie allemaal en wat zijn jullie ervaringen ermee?
En dan wil ik graag de ervaringen van service (indien van toepassing), kwaliteit (vaak geen/wel verbinding) enzo weten?
  maandag 1 juli 2013 @ 19:20:39 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_128470856
UPC, eigenlijk geen problemen gehad in 6 jaar.
Moet ze overigens nog wel bellen om mn abo weer goedkoper te krijgen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:22:04 #175
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_128470901
Provider: KPN
Welke diensten: Internet en Bellen via de telefoonlijn

Service:
niet vaak nodig gehad. Maar de keren dat ik ze nodig had werd het vrij snel opgelost. Rekening die niet helemaal klopte, na contact op Twitter vrij snel opgelost en geld terug. Heb het idee dat de mensen die op social media actief zijn er meer van weten en er daadwerkelijk iets aan doen dan de mensen die de telefoon opnemen. Eigen ervaring, zullen vast zat mensen zijn die er niet over te spreken zijn.

Kwaliteit:
Storingen zijn (bij mij) zeer zeldzaam. Vrijwel nooit offline. Stabiele verbinding.

Voordelen:
stabiel internet, weinig storingen.

Nadelen:
Bij KPN betaal je zowat de hoofdprijs.
Als je "te ver" van de wijkkast zit haal je niet de volle snelheid waarvoor je betaalt. Ik heb geluk dat ik dichtbij de centrale zit en dus de volle snelheid ook binnenkrijg. 40/4 Mbit.

Nu kan ik KPN wel de hemel in prijzen, maar dat heeft geen zin. Hangt ook van de locatie af waar je je bevindt. Sommige wijken zijn de telefoonkabels ruk en is er geen stabiele verbinding op te krijgen. Zelfde verhaal geldt voor de tv-kabel.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:34:16 #176
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_128471324
Service is overal ruk, dus kies gewoon een die goed te boek staat qua netwerk. Ik was op zich redelijk tevreden met UPC, maar snelheid viel wat tegen (nieuwe klanten krijgen sneller internet na verloop van tijd, bestaande blijven op trage(re) meuk achter) en had toch wel eens per 2 maanden een korte tot lange storing (30 minuten tot meerdere uren), maar dat kan ook aan de verdeelkast in onze wijk liggen.

Heb nu KPN via de glasvezel en daar ben ik erg tevreden over, veel stabiel hogere snelheden, lagere ping (praktisch bij gamen :')) en een redelijk tv-aanbod inclusief een aantal gratis HD kanalen. Maar dan moet je dus wel glasvezel in de buurt hebben liggen - anders zou ik voor een kabelboer kiezen, het netwerk daarvan is toekomstbestendiger dan adsl.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:35:54 #177
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_128471387
En :') tokkiemiep met geverfd rood haar fietste net achter me aan, kan ze er voorbij en gaat ze met de duim omhoog achterom kijkend piepen dat ik niet zo in het midden moet lopen. Vervolgens maak ik de opmering dat ze niet zo'n grote mond op moet zetten omdat het een voetpad is, kijkt ze opeens strak vooruit en fietst ze hard door _O-
  maandag 1 juli 2013 @ 19:39:34 #178
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_128471553
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef Paladijn het volgende:
Service is overal ruk, dus kies gewoon een die goed te boek staat qua netwerk. Ik was op zich redelijk tevreden met UPC, maar snelheid viel wat tegen (nieuwe klanten krijgen sneller internet na verloop van tijd, bestaande blijven op trage(re) meuk achter) en had toch wel eens per 2 maanden een korte tot lange storing (30 minuten tot meerdere uren), maar dat kan ook aan de verdeelkast in onze wijk liggen.

Heb nu KPN via de glasvezel en daar ben ik erg tevreden over, veel stabiel hogere snelheden, lagere ping (praktisch bij gamen :')) en een redelijk tv-aanbod inclusief een aantal gratis HD kanalen. Maar dan moet je dus wel glasvezel in de buurt hebben liggen - anders zou ik voor een kabelboer kiezen, het netwerk daarvan is toekomstbestendiger dan adsl.
Ik wil ook glasvezel ;(.

Ach, ik zit op een VDSL2 aansluiting, en dat gaat al een heel stuk sneller dan ADSL. Volgens mijn modem kan ik bijna 100 Mbit ontvangen, en dat is voor een telefoonlijn erg netjes.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:43:07 #179
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_128471726
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:35 schreef Paladijn het volgende:
En :') tokkiemiep met geverfd rood haar fietste net achter me aan, kan ze er voorbij en gaat ze met de duim omhoog achterom kijkend piepen dat ik niet zo in het midden moet lopen. Vervolgens maak ik de opmering dat ze niet zo'n grote mond op moet zetten omdat het een voetpad is, kijkt ze opeens strak vooruit en fietst ze hard door _O-
welkom thuis in Leeuwarden :D
  maandag 1 juli 2013 @ 19:45:48 #180
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_128471842
Ik loop wekelijks iets van 4-5x langs dat stuk, nog nooit meegemaakt dat er een fietser zo brutaal was :')
OTOH, Nederlandse fietsers :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')