abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:17:32 #1
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_128363162


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering



Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal



De OP is hier te vinden.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:20:08 #2
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_128363264
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:51:42 #3
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128364180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wie heeft het over afstraffen? Ik gooi foutlopers terug de oranje bus in omdat ik er doodmoe van wordt om steeds terug te moeten lopen! Ik sta namelijk ook onder tijdsdruk, want 10 x teruglopen zit echt niet bij de looptijden inbegrepen!

Klagen bij de voorbereiders, hetzij direct (als je de betreffende persoon kent), hetzij indirect via het bezorgrapport heeft geen enkele zin. Er wordt niets mee gedaan. Die bezorgrapportjes worden hier niet eens gelezen door de TC, vaak liggen ze dagen later nog op het depot. Om dezelfde reden wordt er ook nooit wat gedaan als je aangeeft structureel te veel of te weinig hah te hebben gehad.

Ik ben dus op een gegeven moment maar opgehouden met klagen, en fouten die ik tegenkom gaan dus gewoon de oranje bus in. Alleen voor zaken als rouwkaarten (of evt de Donald Duck), dus waar mensen echt op zitten te wachten, wil ik nog wel teruggaan. Maar niet voor de zoveelste KPN-Alles-In-Een-mailing.
Ze nemen je in de meling...mailing...ehm maling zo }:| ;)

Als dat werkelijk zo is, snap ik warom ik geen 'klacht' meer van een postbezorger/bode hoor.
En idd: van fouten kan je leren en als diezelfde fout vaker komt, zou de TC je middels een gesprek er op kunnen attenderen dat dit niet te vaak moet voorkomen en er verbetering in moet zien.
Kringloper
pi_128364772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wie heeft het over afstraffen? Ik gooi foutlopers terug de oranje bus in omdat ik er doodmoe van wordt om steeds terug te moeten lopen! Ik sta namelijk ook onder tijdsdruk, want 10 x teruglopen zit echt niet bij de looptijden inbegrepen!

Klagen bij de voorbereiders, hetzij direct (als je de betreffende persoon kent), hetzij indirect via het bezorgrapport heeft geen enkele zin. Er wordt niets mee gedaan. Die bezorgrapportjes worden hier niet eens gelezen door de TC, vaak liggen ze dagen later nog op het depot. Om dezelfde reden wordt er ook nooit wat gedaan als je aangeeft structureel te veel of te weinig hah te hebben gehad.

Ik ben dus op een gegeven moment maar opgehouden met klagen, en fouten die ik tegenkom gaan dus gewoon de oranje bus in. Alleen voor zaken als rouwkaarten (of evt de Donald Duck), dus waar mensen echt op zitten te wachten, wil ik nog wel teruggaan. Maar niet voor de zoveelste KPN-Alles-In-Een-mailing.
Dat doe ik ook altijd _O- . Kan me nog goed herinneren hoe ik daar als kind zelf altijd op zat te wachten :P Verjaardagskaarten ook en voor de rest loop ik ook nauwelijks meer terug.

Feedback geven aan de voorbereiders doen we al jaren niet meer bij ons overigens... Absurd maar waar. Vroegah kreeg je voor elke scheve elastiek op je flikker (dat was weer het andere uiterste en zorgde ook voor regelrechte haat jegens bepaalde postbezorgers) maar nu? Niks, nakkes, nada terwijl ik zeker weet dat de kwaliteit die ik nu lever in de voorbereiding veel en veel minder is...
pi_128364911
Hier hetzelfde... Het houdt toch een keer op met die fouten, en klagen had hier ook niet veel effect. Misschien omdat ons aanspreekpunt alleen de TC van bezorgen was, ik weet het niet. Zelfs iemand die herhaaldelijk echt veel en erg vervelende fouten (hele straten verkeerd etc) maakt, blijft gewoon in de voorbereiding (en blijft slecht werk afleveren...) :N en de rapportjes zijn ondertussen weg, dus om nog wat te melden moet je mails gaan sturen.
Aangezien ik geen extra geld krijg voor het nabrengen van alle fouten, ga ik ook niet voor elk poststukje meer veel moeite doen. Klein stukje terug oké, hele straten.. nee.

Enige waar ik vandaag toch nog maar even melding van gemaakt heb is die flapdrol die dus op elk taslabel omcirkelt dat het de laatste is :') faal.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:38:44 #6
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_128365641
Haha, deuzig is dat laatste zeg... :')

Ik bleek dinsdag en donderdag toch te moeten werken. Niet erg op zich, maar ik bleek twee enorme wijken te hebben gekregen. En mijn fiets was kapot. Toen ben ik die dagen maar op een vrij gammele fiets gegaan. Ik kon wel wat minder meenemen dan normaal gesproken nu...

Maar sinds vandaag heb ik mijn fiets weer terug, dat wordt morgen wel lekker rijden! *O*
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juni 2013 @ 17:46:26 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128365852
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:16 schreef dud0r het volgende:
Over hah tekort of teveel kan ik wel wat zeggen.
Dit moet centraal aangepast worden en die willen het pas aanpassen als er een complete inventarisatie van de wijk is gedaan.
Dus van elk adres moeten ze weten of het een sticker heeft of niet.
Enige reden om het op je bezorgrapport te zetten is dat als er veel hah terug komt uit jouw wijk dat je kan aangeven dat je het over had. Of andersom, als er klachten komen over niet bezorgde hah heb jij jezelf ingedekt.
zelf HAH verdelen over de wijken :P

Ken een aantal wijken die zoveel overschot hebben dat hiermee de tekorten van andere wijken ruimschoots gedekt kunnen worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128367521
quote:
ze hebben er wel wat uitgesleept, alleen kunnen ze de contracten met de tijd niet verlengen,
door de stakingen.
de stuksprijs staan er niet bij of ik zie het niet goed :)
pi_128367937
Sommige postbezorgers klagen ook wel heel snel. Zo had ik eens een keer een bezorger die zijn tassen op de vestiging kwam halen, die tegen mij zei dat ik die bol.com doosjes niet meer aan de zijkant in de tas moest doen, want dat paste de tas niet meer in de fietstas! :')
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:08:22 #10
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_128368571
hier is trouwens vn de week iemand op staande voet ontslagen. Ze viel tijdens het werken en ipv te bellen met de tc nam ze de post gewoon mee naar huis om haar volgende dag (3 dagen later) te doen..

Je kan vallen ntuurlijk, maar bel gewoon even, in het ergste geval moet de tc zelf dan de rest wegbrengen, maar dan houdt je iig je baan
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_128369263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:08 schreef superkimmi het volgende:
hier is trouwens vn de week iemand op staande voet ontslagen. Ze viel tijdens het werken en ipv te bellen met de tc nam ze de post gewoon mee naar huis om haar volgende dag (3 dagen later) te doen..

Je kan vallen ntuurlijk, maar bel gewoon even, in het ergste geval moet de tc zelf dan de rest wegbrengen, maar dan houdt je iig je baan
ja dat is nog steeds heilig,post mee is moven
pi_128369298
dit is ook ernstig op vestiging vroeger wel vechtpartijen meegemaakt tot bloedens aan toe.

http://www.nu.nl/binnenla(...)mers-eindhoven.html#
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:04:37 #13
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_128370587
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:27 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja dat is nog steeds heilig,post mee is moven
ja als t nu om 1 brief gaat die je moet herstellen ofzo, ok.. maar een halve wijk 3 dagen later doen.. zelfs zonder te checken op rouw- of medische post vind ik ook niet kunnen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_128383769
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:08 schreef superkimmi het volgende:
hier is trouwens vn de week iemand op staande voet ontslagen. Ze viel tijdens het werken en ipv te bellen met de tc nam ze de post gewoon mee naar huis om haar volgende dag (3 dagen later) te doen..

Je kan vallen ntuurlijk, maar bel gewoon even, in het ergste geval moet de tc zelf dan de rest wegbrengen, maar dan houdt je iig je baan
Dat is ook wel raar, ja. Als je je tc nou niet kunt bereiken, maar dat is wat anders, vind ik. En op de meeste vestigingen zijn volgens mij ook wel 2 tc's. En als je hem/haar niet kunt bereiken, dan bel je later die dag nog een keer of zo. Of nou ja, zo zou ik het doen ;)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 05:05:32 #15
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128385153
Goedemorgen :)
Kringloper
  zaterdag 29 juni 2013 @ 05:40:15 #16
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128385184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:08 schreef superkimmi het volgende:
hier is trouwens vn de week iemand op staande voet ontslagen. Ze viel tijdens het werken en ipv te bellen met de tc nam ze de post gewoon mee naar huis om haar volgende dag (3 dagen later) te doen..

Je kan vallen ntuurlijk, maar bel gewoon even, in het ergste geval moet de tc zelf dan de rest wegbrengen, maar dan houdt je iig je baan
...ik las op voorhand: in slaap er achter aan _O- :+
Kringloper
pi_128389976
Stakingen zijn voorbij?
Woensdag wordt een een kaartje voor een concert naar mij verstuurt, aangetekend.
Concert is zondag. Dat moet wel op tijd binnen komen toch?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:35:44 #18
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128390546
Goedemiddag.
Het was vandaag een zooite op het werk.
De oudere garde was er niet, TC ook niet.
Het was weer een dag met: zoek het maar uit jongens :W
Laatste uurtje dat alle afdelingen elkaar zaten te helpen.

Mijn dag begon met onvolledige bakken, en dat iemand mij er op wees dat ik op een andere kast was ingedeeld(leuk een autowijk die ik nog nooit had gedaan en ook nogeens een +half uur later aan kon beginnen)...

^O^ :+
Kringloper
pi_128391669
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 13:35 schreef peter2671 het volgende:
Goedemiddag.
Het was vandaag een zooite op het werk.
De oudere garde was er niet, TC ook niet.
Het was weer een dag met: zoek het maar uit jongens :W
Laatste uurtje dat alle afdelingen elkaar zaten te helpen.

Mijn dag begon met onvolledige bakken, en dat iemand mij er op wees dat ik op een andere kast was ingedeeld(leuk een autowijk die ik nog nooit had gedaan en ook nogeens een +half uur later aan kon beginnen)...

^O^ :+
Zat zeker in de lucht dan. Hier ook een puinhoop. Rode bakken veel te laat. Veel fouten erin. We zaten na het voorbereiden met zo'n 10 man de herstelpost te doen. Om 12.20 u. konden we eindelijk naar huis. Nou ja... ik moest eerst Assen zien uit te komen. Dat viel door de TT niet mee.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_128394848
Volgens PostNL zou vandaag de achterstand qua pakjes alweer zijn ingehaald, muv de regio Amsterdam. Nou, ik zit anders al dagen op mijn Nespressocupjes te wachten, en de chauffeur is al geweest! :(

Hier vandaag redelijk druk, met oa Kampioen, een dik tijdschrift van een of andere makelaar wat met name in de duurdere wijken gretig aftrek vond, en een blaadje van de vakbond in heel vies plakkerig plastic.

Gisteren een preek van de VM over dat we allemaal veel te langzaam waren. Het moest veel sneller! Niet meer kletsen met elkaar, geen gewandel (muv de postverdeler), enkel productie draaien.

Om eea in de gaten te houden zou er een speciale "gedragsmanager" worden aangesteld.

Weer zo'n goed idee van PostNL. Laten we de werksfeer verpesten, en nog een extra manager aannemen, dan besparen we vast een hoop geld. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_128395009
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens PostNL zou vandaag de achterstand qua pakjes alweer zijn ingehaald, muv de regio Amsterdam. Nou, ik zit anders al dagen op mijn Nespressocupjes te wachten, en de chauffeur is al geweest! :(

Hier vandaag redelijk druk, met oa Kampioen, een dik tijdschrift van een of andere makelaar wat met name in de duurdere wijken gretig aftrek vond, en een blaadje van de vakbond in heel vies plakkerig plastic.

Gisteren een preek van de VM over dat we allemaal veel te langzaam waren. Het moest veel sneller! Niet meer kletsen met elkaar, geen gewandel (muv de postverdeler), enkel productie draaien.

Om eea in de gaten te houden zou er een speciale "gedragsmanager" worden aangesteld.

Weer zo'n goed idee van PostNL. Laten we de werksfeer verpesten, en nog een extra manager aannemen, dan besparen we vast een hoop geld. :N
en die 20 % die er af gaat, dat kan nooit goed gaan
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:47:40 #22
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_128395200
@peter2671 en KatrienDuck
Hier kon ik de post ook pas 90 minuten later ophalen vandaag. En toen had ik op 3 grijze zakken ook nog 11 losse brieven.

Overigens heb ik ook nog betaald sociaal gedaan met mijn medebezorgers: 1 collega had de sleutel van het depot in z'n broekzak gestoken ipv in het sleutelkluisje. Tc gebeld. Die kwam met 25 sleutels die allemaal niet pasten. Tc weer weg. En weer terug met nog een paar niet-passende sleutels. Inmiddels stonden er 4 pbz te wachten (en te kletsen. In de zon. In de baas z'n tijd!). Toen wisten we wel welke collega we moesten bellen. En die was inderdaad de Sjors 😋
En ja, ik heb tc aangeboden om het sleutelsysteem te herzien. Hij ging er niet op in... Heel gek.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_128395822
Wou deze toch even delen.

Bij ons postnl servicepunt wouden we weer eens een volle postzak vervangen voor een lege. Dus collega zet hem er in. Zegt ze, kijk nou 2 poststukken.

Zaten er in de "lege" zak gewoon 2 poststukken van januari......
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:27:52 #24
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128396951
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Gisteren een preek van de VM over dat we allemaal veel te langzaam waren. Het moest veel sneller! Niet meer kletsen met elkaar, geen gewandel (muv de postverdeler), enkel productie draaien.

Om eea in de gaten te houden zou er een speciale "gedragsmanager" worden aangesteld.

Weer zo'n goed idee van PostNL. Laten we de werksfeer verpesten, en nog een extra manager aannemen, dan besparen we vast een hoop geld. :N
Dan gaan jullie nu ook meemaken wat wij al een tijdje hebben ~O> -O-
Kringloper
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:29:20 #25
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128397016
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:05 schreef ikbenschipper het volgende:
Wou deze toch even delen.

Bij ons postnl servicepunt wouden we weer eens een volle postzak vervangen voor een lege. Dus collega zet hem er in. Zegt ze, kijk nou 2 poststukken.

Zaten er in de "lege" zak gewoon 2 poststukken van januari......
Januari pas? ....Paar weken terug kwamen we nog een kerstkaart tegen met stempel van vorig jaar :z
Kringloper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')