Jullie weten wel; eindexamenfeesten zijn de ideale gelegenheid om smatjes te verleiden. Met hun net verkregen HAVO diploma zien ze dit soort feesten als de ideale gelegenheid om alle schroom van 5 jaar treurigheid af te sluiten door zich vol te gieten met enkele prosecco's en witte wijntjes.
Zo oo gisteren. Als notoire eindexamenfeestjes bezoeker wist ik me als 24 jarige ex-student met twee vrienden toegang te verschaffen tot een feest bij in een doorzonwoning hier vlak in de buurt. Respectvol als we zijn hadden we voor de geslaagde ladies een envelop met tien euro erin meegenomen zodat we niet met lage handen kwamen.
Enfin. De avond verliep gesmeerd. Lekker wat dansen op de beats van Rihanna en die gevoelige zingneger, drankje erbij etc. Totdat een paar gasten ineens moeilijk begonnen te doen; wij kennen jullie niet, wie zijn jullie en wat komen jullie doen

????? Flabberguested als ik was kon ik niet direct antwoord geven waarop die kleuter me begon te duwen

Dat ik een viespeuk was en op moest zouten. In no-time stonden er ineens tien 17 jarigen om ons heen dat we op moesten rotten. Ik wou hier sowieso weg na deze beschamende confrontatie die slecht was voor ons image, maar dat ging schijnbaar niet snel genoeg. Geeft vetkuif ineens een hoek naar een vriend van me

.!!!!! Die wijkt snel genoeg uit, wordt nog een beetje geraakt, maar de vuist eindigt in het gezicht van de vader van het feestvarken.......... Echt triest. Waarom doe je zoiets.
In de tumult zijn we vertrokken.
Klacht: de jeugd wordt steeds agressiever. Het had me niks verbaasd wanneer we neergestoken waren.