abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128355464
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:00 schreef Braddie het volgende:
Ik ben een emotie eter, en een vervelings eter.
Houd in dat als er iets gebeurd wat ik heel fijn vind, of wat volkomen kut is, dat ik ga eten. Simpel
Als ik mij kapot verveel (wat vrij vaak gebeurd...) Dan ga ik óók mijn troost zoeken in eten.
Nee, je maakt het simpel; er is gevoel dus ik eet ik het weg. Ga op zoek naar iemand die je gaat leren voelen zonder te vluchten voor gevoel.

Stel jezelf eens voor; wat als jij nooit zo vluchten voor gevoelens, ze gewoon kon voelen zonder oordeel of verzet, hoe zou je leven er dan uit zien?
quote:
Ik had vroeger medicijnen voor ADHD (Concerta..) En daar ben ik in 6 weken tijd (in 1 zomervakantie) 20 kilo aangekomen ongeveer, ik ging van dunne spriet naar tonnetje rond (ja, serieus).

Heb sindsdien wel pogingen gedaan om aftevallen, ben bij een dieetclub geweest, heb ik 2 maanden gezeten, ben ik 4 kilo afgevallen :') 2 jaar geleden ben ik gestopt met koffie drinken, gestopt met `snachts eten, en elke dag bewegen (Wat ik nu dus ook doe..) En viel ik in amper 4 maanden 23 kilo af.
Begrijpelijk stukje verhaal maar uiteindelijk bijzaak; het probleem dat je niet afvalt is omdat je je gevoelens met eten dempt. Zolang je je richt op het afvallen richt je je niet op het probleem, het afvallen is net goed vluchten als de eetbuien; het is niet bezig zijn met jezelf.
quote:
Dit is er toen weer aangekomen door wat vervelende dingen (Waaronder wondroos aan m`n enkel waardoor ik 4-5 maanden hélemaal niks meer kon, en dus troost ging zoeken in ... jawel... eten)
Geen troost want het troost niet echt.
quote:
En nu probeer ik sinds februari/maart ongeveer weer aftevallen, maar het lukt me maar niet.
Soms heb ik periodes dat ik `snachts gewoon niet eet , maar váker heb ik periodes dat ik `snachts juist ga nadenken over dingen in m`n leven die ik beter had kunnen doen, en die gewoon kut zijn gelopen, en dan ga ik heil zoeken in eten, en ga ik mezelf daarmee nja, troosten als het ware.
Je bent zo geconditioneerd om alles te bekijken vanuit eten dat je jezelf in dat hokje opsluit, je hebt hulp nodig van iemand die je weer overzicht gaat geven en een compleet mens worden zodat je als een compleet mens kan leven.
quote:
Julie denken allemaal doodleuk dat ik dit doe om aandacht te zoeken, en dat ik een aandachtshoer ben, maar ik wil verdomme gewoon serieus dat er wat tips gegeven worden.
Die krijg je nu, ga hulp zoeken, niet hier maar bij professionals die ervaring hebben met dit soort dingen. Zolang je jezelf in de maling neemt dat het om eten draait geef je jezelf iets om in te vluchten. Je kan hier niet zelf uitkomen omdat je alles vanuit het probleem bekijkt, begrijp je?

Wat zijn je ideeën hierover? Hoe wil je hulp gaan zoeken/vinden?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128355566
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:06 schreef Canillas het volgende:
Je bent zo geconditioneerd om alles te bekijken vanuit eten dat je jezelf in dat hokje opsluit, je hebt hulp nodig van iemand die je weer overzicht gaat geven en een compleet mens worden zodat je als een compleet mens kan leven.
Ik leef als een compleet mens, ik doe gewoon de dingen die ik leuk vind, probeer dagelijks 30-60 minuten te lopen/fietsen.

Maar het is toch logisch dat ik graag wat wil afvallen? Bekijk het niet allemaal vanuit eten, maar het eten is wél m`n probleem ja.. `snachts. Overdag gaat het verder hartstikke prima, en houd ik mezelf keurig aan m`n patroon.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2013 12:11:10 ]
pi_128355761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

CY heeft een mini ass.
Komisch, defamatie vanachter je computertje. :) Ze heeft meer glutes dan jij terwijl ze twee keer in je past. Need I say more? Vet telt niet, Ambipur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik leef als een compleet mens, ik doe gewoon de dingen die ik leuk vind, probeer dagelijks 30-60 minuten te lopen/fietsen.

Maar het is toch logisch dat ik graag wat wil afvallen? Bekijk het niet allemaal vanuit eten, maar het eten is wél m`n probleem ja.. `snachts. Overdag gaat het verder hartstikke prima, en houd ik mezelf keurig aan m`n patroon.
Brad, waarom eet je 's nachts? Je bent er zelfbewust genoeg van om er topics over te openen, waarom denk je niet aan die topics op het moment dat je de koelkastdeur opentrekt? Dit is gewoon zwakte, man.
pi_128355781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Braddie het volgende:

Ten eerste; je bent een compleet mens én je bent een emotie eter? Laat die uitspraak even tot je door dringen.

Ja je houd je aan je patroon, lees: je zit opgesloten in dat patroon. Heb je werkelijk een patroon nodig? Wat als je geen patroon hebt, weet je dan niet meer wat je moet? Je leunt op een structuur, bent er afhankelijk van, kan je een compleet en vrij mens zijn zolang je afhankelijk bent?

Graag af willen vallen is logisch; 's nachts eetbuien is emotioneel. Je bent een emotie eter zeg je, zou dan een goed begin niet zijn om je relatie met eten te veranderen ipv je eetgedrag te willen manipuleren zodat je zogenaamd 'goed' eet?

Dat vet aan je lichaam is symbolisch voor de gevoelens die je weg eet, wil je dat dat vet verdwijnt dan zal je eerst emotioneel alles op een rijtje moeten hebben. Zolang je gevoel weg eet, het wegduwt komt dat gevoel na een tijdje 2x zo hard terug, dan word je gespannen wat je ervaart als verveling en volgende stap is eten en weer dempen; cirkeltje is weer rond.

Eten is niet je probleem; eten is iets buiten je, wat los van je staat, dat je je gevoel weg eet ipv op dat vlak gezond te worden, dat is het probleem.

Vandaar mij vraag; heb je plannen/ideeën om voor dat gebied hulp te gaan zoeken?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128355927
quote:
Dat vet aan je lichaam is symbolisch voor de gevoelens die je weg eet, wil je dat dat vet verdwijnt dan zal je eerst emotioneel alles op een rijtje moeten hebben. Zolang je gevoel weg eet, het wegduwt komt dat gevoel na een tijdje 2x zo hard terug, dan word je gespannen wat je ervaart als verveling en volgende stap is eten en weer dempen; cirkeltje is weer rond.
Jezus christus Canillas, dat vet is gewoon overtollig ingenomen energie. Niks symbolisatie, power animal of weet ik het, nog even en je begint over handoplegging. :')

Kcals in > out. Laat dat jong structureel minder eten, geef hem een snuif pep en zet hem achter een Tyros, dan valt hij af en wordt hij vanzelf weer helemaal happy. Waarom moet je het in godsnaam zo moeilijk maken. :')

Beun je zelf bij als psycholoog ofzo? Dit is puur een kwestie van de vraag naar dat soort lolbroeken wat opvoeren.
pi_128355981
Open elke keer als je wilt eten 's nachts gewoon een topic op FOK!, dat lijkt me veel beter voor de lijn.

Niet voor FOK!, maar dat is een ander verhaal.
Ja doei.
pi_128356003
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:22 schreef Panzermaus het volgende:
Jezus christus Canillas, dat vet is gewoon overtollig ingenomen energie. Kcals in > out.
Precies, ingenomen energie om innerlijke energie (emotion = energie in motion) weg te duwen. Hoe meer gevoel, hoe meer eten om te dempen Kcals in > out, as symptoom van het probleem, hoe meer aankomen.
pi_128356081
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:24 schreef Canillas het volgende:

[..]

Precies, ingenomen energie om innerlijke energie (emotion = energie in motion) weg te duwen. Hoe meer gevoel, hoe meer eten om te dempen Kcals in > out, as symptoom van het probleem, hoe meer aankomen.
Doe niet zo fucking zweverig man, dit soort crea-bea symbolische verbanden kan iedereen leggen wanneer ze een snuif achter de oren hebben. :')

Het klinkt allemaal mooi enzo (no offense) maar het maakt de boel alleen maar complexer. Waarom niet simpel houden?
pi_128356095
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:22 schreef Panzermaus het volgende:
Kcals in > out. Laat dat jong structureel minder eten, geef hem een snuif pep en zet hem achter een Tyros, dan valt hij af en wordt hij vanzelf weer helemaal happy. Waarom moet je het in godsnaam zo moeilijk maken. :')
Hij is ongelukkig met zichzelf en hij zijn lichaam en eten 'gekozen' om daarmee ongelukkig te zijn, daar iets aan veranderen verandert niks aan het innerlijke en mocht hij af willen dan vind die innerlijke negativiteit wel iets anders uiterlijk om ongelukkig mee te zijn.

Als het zo simpel was zoals jij zei (of zou willen dat het was) dan was er om te beginnen niet een dergelijk probleem.

Er komen volgens mij zoveel problemen met eten topics voorbij dat er best wel eens iets dieper op mag worden in gegaan.
pi_128356127
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:26 schreef Panzermaus het volgende:
Doe niet zo fucking zweverig man, dit soort verbanden kan iedereen leggen wanneer ze een snuif achter de oren hebben. :')

Het klinkt allemaal mooi enzo (no offense) maar het maakt de boel alleen maar complexer. Waarom niet simpel houden?
Omdat het niet simpel is! Emoties zijn complex en krachtig, dat is nooit simpel, was het simpel dan was er ook geen probleem.
pi_128356335
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:17 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Komisch, defamatie vanachter je computertje. :) Ze heeft meer glutes dan jij terwijl ze twee keer in je past. Need I say more? Vet telt niet, Ambipur.

[..]

Brad, waarom eet je 's nachts? Je bent er zelfbewust genoeg van om er topics over te openen, waarom denk je niet aan die topics op het moment dat je de koelkastdeur opentrekt? Dit is gewoon zwakte, man.
Waarom eet ik `snachts...
Uit verveling. Als ik niet kan slapen, en ik wil toch *iets* doen dan ga ik maar eten.. Omdat ik dan niet genoeg energie heb om een blokje te lopen of zo..
pi_128356589
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:35 schreef Braddie het volgende:

[..]

Uit verveling. Als ik niet kan slapen, en ik wil toch *iets* doen dan ga ik maar eten.. Omdat ik dan niet genoeg energie heb om een blokje te lopen of zo..
Je kiest er dus voor. Bij je volle verstand kies je ervoor om je overgewicht in stand te houden. Waarom ga je niet wat interessants lezen op Listverse.com wanneer je je verveelt? Veel leuker. :D
pi_128356757
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:17 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[..]

Je weet niet eens hoe ik eruit zie, debiel. Of ze moet je 1 miezerige foto hebben geshowt. Rot op debiel.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:14:12 #164
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128357340
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:35 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zo ben je nu eenmaal. Own dat vet, own je luiigheid. Ik heb van canillas geleerd dat het allemaal begint bij zelfacceptatie
BEASTMODE
pi_128357420
Braddie, wat een rare ben je ook.. Dat je zulke topics blijft openen :)
pi_128357644
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:14 schreef Awesome_ het volgende:
Zo ben je nu eenmaal. Own dat vet, own je luiigheid. Ik heb van canillas geleerd dat het allemaal begint bij zelfacceptatie
Je verwart acceptatie met opgeven.
pi_128357736
Braddie, kijk eens wat ik vandaag ga eten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:32:10 #168
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128357768
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:27 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je verwart acceptatie met opgeven.
Zodra je je vet accepteert geef je de noodzaak om dit kwijt te raken op.

BEASTMODE
pi_128357903
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:32 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Deze man ziet er vies uit :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:41:19 #170
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128358122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Deze man ziet er vies uit :)
Ok. ;) :)
BEASTMODE
pi_128358340
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:32 schreef Awesome_ het volgende:

Nee de noodzaak om vet kwijt te raken is omdat dat gezonder is en je je er beter bij voelt, iets wat je als het goed is, voor jezelf doet omdat je het jezelf gunt om het goed te hebben.

Dat neemt verder niet weg dat je zo dik bent als je bent op het moment dat je het bent, dat niet accepteren of vinden dat dat anders zou moeten zijn dan het is op het moment dat het zo is is waanzin. Je bent zoals je bent, altijd, energie die verspilt aan op een negatieve manier vinden dat je anders zou moeten zijn zou je beter kunnen spenderen aan een gezonde maaltijd voorbereiden, leuke activiteiten, leren op een positieve manier met jezelf om te gaan, etc.

Jouw verhaal heeft zoals zoveel verhalen negativiteit als basis en wat je onderneemt uit negativiteit doet je uitkomen bij negativiteit. Jezelf goed vinden zoals je bent heeft maar met ding te maken; jezelf goed vinden zoals je bent. Geloven in andere versies van jezelf in je hoofd is niet meer dan gedachten invluchten voor de realiteit en de realiteit is dat de realiteit zo prettig is zoals je die zelf maakt; verzet en negativiteit maakt het in ieder geval onprettig.
pi_128358658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:51 schreef Braddie het volgende:
Ok.
Het eetpatroon is nu wel weer normaal.
2 sneetjes brood `sochtends.
2 `smiddats.
`savonds warm eten.
1,5-2 liter water per dag.
4 sneetje broodjes 400 calorieen
1x avondmaal 400 calorieen
2 liter water 0 calorieen

800 calorieen per dag is veel te weinig.
pi_128358978
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 07:49 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Zo gezond mogelijk? Zo weinig mogelijk. Je wordt dik van te veel eten, niet van 'ongezond eten'.
Waarom niet? Gezond eten geeft tenminste een verzadigd gevoel. Menu'tje bij de mc donalds is zo'n nabij 1000 calorieen terwijl een 'gezond' portie avondmaal maar 200-400 calorieen is. Elk gezonde man/vrouw met eetlust heeft niet genoeg aan 1 menu'tje van de mc donalds.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:12:14 #174
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128359098
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:57 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

4 sneetje broodjes 400 calorieen
1x avondmaal 400 calorieen
2 liter water 0 calorieen

800 calorieen per dag is veel te weinig.
Ja hij eet elke dag 800kcals. Daarom is die ook zo dik.
BEASTMODE
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:13:08 #175
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128359122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:07 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Waarom niet? Gezond eten geeft tenminste een verzadigd gevoel. Menu'tje bij de mc donalds is zo'n nabij 1000 calorieen terwijl een 'gezond' portie avondmaal maar 200-400 calorieen is. Elk gezonde man/vrouw met eetlust heeft niet genoeg aan 1 menu'tje van de mc donalds.
200-400kcals? Help me onthouden dat ik nooit kom dineren bij jou thuis.
BEASTMODE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')