Nee, je maakt het simpel; er is gevoel dus ik eet ik het weg. Ga op zoek naar iemand die je gaat leren voelen zonder te vluchten voor gevoel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:00 schreef Braddie het volgende:
Ik ben een emotie eter, en een vervelings eter.
Houd in dat als er iets gebeurd wat ik heel fijn vind, of wat volkomen kut is, dat ik ga eten. Simpel
Als ik mij kapot verveel (wat vrij vaak gebeurd...) Dan ga ik óók mijn troost zoeken in eten.
Begrijpelijk stukje verhaal maar uiteindelijk bijzaak; het probleem dat je niet afvalt is omdat je je gevoelens met eten dempt. Zolang je je richt op het afvallen richt je je niet op het probleem, het afvallen is net goed vluchten als de eetbuien; het is niet bezig zijn met jezelf.quote:Ik had vroeger medicijnen voor ADHD (Concerta..) En daar ben ik in 6 weken tijd (in 1 zomervakantie) 20 kilo aangekomen ongeveer, ik ging van dunne spriet naar tonnetje rond (ja, serieus).
Heb sindsdien wel pogingen gedaan om aftevallen, ben bij een dieetclub geweest, heb ik 2 maanden gezeten, ben ik 4 kilo afgevallen2 jaar geleden ben ik gestopt met koffie drinken, gestopt met `snachts eten, en elke dag bewegen (Wat ik nu dus ook doe..) En viel ik in amper 4 maanden 23 kilo af.
Geen troost want het troost niet echt.quote:Dit is er toen weer aangekomen door wat vervelende dingen (Waaronder wondroos aan m`n enkel waardoor ik 4-5 maanden hélemaal niks meer kon, en dus troost ging zoeken in ... jawel... eten)
Je bent zo geconditioneerd om alles te bekijken vanuit eten dat je jezelf in dat hokje opsluit, je hebt hulp nodig van iemand die je weer overzicht gaat geven en een compleet mens worden zodat je als een compleet mens kan leven.quote:En nu probeer ik sinds februari/maart ongeveer weer aftevallen, maar het lukt me maar niet.
Soms heb ik periodes dat ik `snachts gewoon niet eet , maar váker heb ik periodes dat ik `snachts juist ga nadenken over dingen in m`n leven die ik beter had kunnen doen, en die gewoon kut zijn gelopen, en dan ga ik heil zoeken in eten, en ga ik mezelf daarmee nja, troosten als het ware.
Die krijg je nu, ga hulp zoeken, niet hier maar bij professionals die ervaring hebben met dit soort dingen. Zolang je jezelf in de maling neemt dat het om eten draait geef je jezelf iets om in te vluchten. Je kan hier niet zelf uitkomen omdat je alles vanuit het probleem bekijkt, begrijp je?quote:Julie denken allemaal doodleuk dat ik dit doe om aandacht te zoeken, en dat ik een aandachtshoer ben, maar ik wil verdomme gewoon serieus dat er wat tips gegeven worden.
Ik leef als een compleet mens, ik doe gewoon de dingen die ik leuk vind, probeer dagelijks 30-60 minuten te lopen/fietsen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:06 schreef Canillas het volgende:
Je bent zo geconditioneerd om alles te bekijken vanuit eten dat je jezelf in dat hokje opsluit, je hebt hulp nodig van iemand die je weer overzicht gaat geven en een compleet mens worden zodat je als een compleet mens kan leven.
Komisch, defamatie vanachter je computertje.quote:
Brad, waarom eet je 's nachts? Je bent er zelfbewust genoeg van om er topics over te openen, waarom denk je niet aan die topics op het moment dat je de koelkastdeur opentrekt? Dit is gewoon zwakte, man.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik leef als een compleet mens, ik doe gewoon de dingen die ik leuk vind, probeer dagelijks 30-60 minuten te lopen/fietsen.
Maar het is toch logisch dat ik graag wat wil afvallen? Bekijk het niet allemaal vanuit eten, maar het eten is wél m`n probleem ja.. `snachts. Overdag gaat het verder hartstikke prima, en houd ik mezelf keurig aan m`n patroon.
Ten eerste; je bent een compleet mens én je bent een emotie eter? Laat die uitspraak even tot je door dringen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Braddie het volgende:
Ik leef als een compleet mens, ik doe gewoon de dingen die ik leuk vind, probeer dagelijks 30-60 minuten te lopen/fietsen.
Maar het is toch logisch dat ik graag wat wil afvallen? Bekijk het niet allemaal vanuit eten, maar het eten is wél m`n probleem ja.. `snachts. Overdag gaat het verder hartstikke prima, en houd ik mezelf keurig aan m`n patroon.
Jezus christus Canillas, dat vet is gewoon overtollig ingenomen energie. Niks symbolisatie, power animal of weet ik het, nog even en je begint over handoplegging.quote:Dat vet aan je lichaam is symbolisch voor de gevoelens die je weg eet, wil je dat dat vet verdwijnt dan zal je eerst emotioneel alles op een rijtje moeten hebben. Zolang je gevoel weg eet, het wegduwt komt dat gevoel na een tijdje 2x zo hard terug, dan word je gespannen wat je ervaart als verveling en volgende stap is eten en weer dempen; cirkeltje is weer rond.
Precies, ingenomen energie om innerlijke energie (emotion = energie in motion) weg te duwen. Hoe meer gevoel, hoe meer eten om te dempen Kcals in > out, as symptoom van het probleem, hoe meer aankomen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:22 schreef Panzermaus het volgende:
Jezus christus Canillas, dat vet is gewoon overtollig ingenomen energie. Kcals in > out.
Doe niet zo fucking zweverig man, dit soort crea-bea symbolische verbanden kan iedereen leggen wanneer ze een snuif achter de oren hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:24 schreef Canillas het volgende:
[..]
Precies, ingenomen energie om innerlijke energie (emotion = energie in motion) weg te duwen. Hoe meer gevoel, hoe meer eten om te dempen Kcals in > out, as symptoom van het probleem, hoe meer aankomen.
Hij is ongelukkig met zichzelf en hij zijn lichaam en eten 'gekozen' om daarmee ongelukkig te zijn, daar iets aan veranderen verandert niks aan het innerlijke en mocht hij af willen dan vind die innerlijke negativiteit wel iets anders uiterlijk om ongelukkig mee te zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:22 schreef Panzermaus het volgende:
Kcals in > out. Laat dat jong structureel minder eten, geef hem een snuif pep en zet hem achter een Tyros, dan valt hij af en wordt hij vanzelf weer helemaal happy. Waarom moet je het in godsnaam zo moeilijk maken.
Omdat het niet simpel is! Emoties zijn complex en krachtig, dat is nooit simpel, was het simpel dan was er ook geen probleem.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:26 schreef Panzermaus het volgende:
Doe niet zo fucking zweverig man, dit soort verbanden kan iedereen leggen wanneer ze een snuif achter de oren hebben.
Het klinkt allemaal mooi enzo (no offense) maar het maakt de boel alleen maar complexer. Waarom niet simpel houden?
Waarom eet ik `snachts...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Komisch, defamatie vanachter je computertje.Ze heeft meer glutes dan jij terwijl ze twee keer in je past. Need I say more? Vet telt niet, Ambipur.
[..]
Brad, waarom eet je 's nachts? Je bent er zelfbewust genoeg van om er topics over te openen, waarom denk je niet aan die topics op het moment dat je de koelkastdeur opentrekt? Dit is gewoon zwakte, man.
Je kiest er dus voor. Bij je volle verstand kies je ervoor om je overgewicht in stand te houden. Waarom ga je niet wat interessants lezen op Listverse.com wanneer je je verveelt? Veel leuker.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom eet ik `snachts...
Uit verveling. Als ik niet kan slapen, en ik wil toch *iets* doen dan ga ik maar eten.. Omdat ik dan niet genoeg energie heb om een blokje te lopen of zo..
Je weet niet eens hoe ik eruit zie, debiel. Of ze moet je 1 miezerige foto hebben geshowt. Rot op debiel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Komisch, defamatie vanachter je computertje.Ze heeft meer glutes dan jij terwijl ze twee keer in je past. Need I say more? Vet telt niet, Ambipur.
[..]
Brad, waarom eet je 's nachts? Je bent er zelfbewust genoeg van om er topics over te openen, waarom denk je niet aan die topics op het moment dat je de koelkastdeur opentrekt? Dit is gewoon zwakte, man.
Zo ben je nu eenmaal. Own dat vet, own je luiigheid. Ik heb van canillas geleerd dat het allemaal begint bij zelfacceptatiequote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom eet ik `snachts...
Uit verveling. Als ik niet kan slapen, en ik wil toch *iets* doen dan ga ik maar eten.. Omdat ik dan niet genoeg energie heb om een blokje te lopen of zo..
Je verwart acceptatie met opgeven.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:14 schreef Awesome_ het volgende:
Zo ben je nu eenmaal. Own dat vet, own je luiigheid. Ik heb van canillas geleerd dat het allemaal begint bij zelfacceptatie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze man ziet er vies uitquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:32 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Zodra je je vet accepteert geef je de noodzaak om dit kwijt te raken op.
Nee de noodzaak om vet kwijt te raken is omdat dat gezonder is en je je er beter bij voelt, iets wat je als het goed is, voor jezelf doet omdat je het jezelf gunt om het goed te hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:32 schreef Awesome_ het volgende:
Zodra je je vet accepteert geef je de noodzaak om dit kwijt te raken op.
4 sneetje broodjes 400 calorieenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:51 schreef Braddie het volgende:
Ok.
Het eetpatroon is nu wel weer normaal.
2 sneetjes brood `sochtends.
2 `smiddats.
`savonds warm eten.
1,5-2 liter water per dag.
Waarom niet? Gezond eten geeft tenminste een verzadigd gevoel. Menu'tje bij de mc donalds is zo'n nabij 1000 calorieen terwijl een 'gezond' portie avondmaal maar 200-400 calorieen is. Elk gezonde man/vrouw met eetlust heeft niet genoeg aan 1 menu'tje van de mc donalds.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:49 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Zo gezond mogelijk? Zo weinig mogelijk. Je wordt dik van te veel eten, niet van 'ongezond eten'.
Ja hij eet elke dag 800kcals. Daarom is die ook zo dik.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:57 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
4 sneetje broodjes 400 calorieen
1x avondmaal 400 calorieen
2 liter water 0 calorieen
800 calorieen per dag is veel te weinig.
200-400kcals? Help me onthouden dat ik nooit kom dineren bij jou thuis.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:07 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Waarom niet? Gezond eten geeft tenminste een verzadigd gevoel. Menu'tje bij de mc donalds is zo'n nabij 1000 calorieen terwijl een 'gezond' portie avondmaal maar 200-400 calorieen is. Elk gezonde man/vrouw met eetlust heeft niet genoeg aan 1 menu'tje van de mc donalds.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |