abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128816897
Succes!
pi_128817111
thnx :D!
pi_128817502
Voor diegene die denken dat je altijd een voldoende hebt als je mag verdedigen... dat is niet altijd waar. :D Zojuist van een studiegenoot vernomen dat hij dik is gezakt. Bij enkele gevallen is het zo dat de presentatie nog een laatste redmiddel is als je die bijna perfect uitvoert om in de buurt van een voldoende te komen.
pi_128818125
Ik had al een vermoeden dat ik beter niet meer in dit topic kon kijken :{.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:11:11 #55
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128818537
_O-
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_128818996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:03 schreef Sport_Life het volgende:
Niet bang zijn. Over het algemeen halen de mensen die mogen verdedigen het wel, maar er zitten ook twijfelgevallen tussen. Dat zou je zelf al snel merken bij de gesprekken tussen je begeleider en jou. ;) Maak je niet druk.
pi_128819114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:21 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Niet bang zijn. Over het algemeen halen de mensen die mogen verdedigen het wel, maar er zitten ook twijfelgevallen tussen. Dat zou je zelf al snel merken bij de gesprekken tussen je begeleider en jou. ;) Maak je niet druk.
Gesprekken met de begeleider? Welke? :')
pi_128819341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Gesprekken met de begeleider? Welke? :')
Je hebt toch een scriptiebegeleider? Scriptiedocent, bedrijfsbegeleider, weet ik het.
pi_128820403
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:03 schreef Sport_Life het volgende:
:D Toch blijf ik het een apart verhaal vinden. Dan vind ik dat ze hem ook niet goed moeten keuren. Maargoed, altijd goed voorbereiden. Ga morgenavond alvast beginnen en dan vrijdag tot en met maandag voorbereiden met de presentatie + evt verwachte vragen bedenken.

Altijd handig om oude versies met commentaar van begeleiders etc te bewaren zodat je weet waar ze over twijfelen evt.
pi_128820471
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:51 schreef LUFC het volgende:

[..]

:D Toch blijf ik het een apart verhaal vinden. Dan vind ik dat ze hem ook niet goed moeten keuren. Maargoed, altijd goed voorbereiden. Ga morgenavond alvast beginnen en dan vrijdag tot en met maandag voorbereiden met de presentatie + evt verwachte vragen bedenken.

Altijd handig om oude versies met commentaar van begeleiders etc te bewaren zodat je weet waar ze over twijfelen evt.
Een vraag die ze bijna altijd stellen is "waarom heb je voor deze aanpak gekozen?". Altijd afweren en vragen of ZIJ dat nader kunnen toelichten. ;)
pi_128820711
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:53 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Een vraag die ze bijna altijd stellen is "waarom heb je voor deze aanpak gekozen?". Altijd afweren en vragen of ZIJ dat nader kunnen toelichten. ;)
Check!

Nou ik ga nog even de presentatie afmaken en dan slapen, komende dagen feest (of niet, maar dan ga ik gewoon werken scheelt weer vakantiedagen :') )
pi_128821267
Ik had een goede presentatie, maar niet adequaat antwoord op de gestelde vragen. Toch geslaagd. Zolang je niet volledig dichtslaat en eventueel gewoon om de hete brei heenlult is het prima ^O^
pi_128821723
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:53 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Goede inderdaad, maar hoe kan je hem afweren? Want als je vraagt of ze het nader toe kunnen lichten zullen ze waarschijnlijk met iets komen als je hebt gekozen voor bijv COSO ERM, waarom die?
pi_128825524
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:13 schreef ikwordra het volgende:
Ik had een goede presentatie, maar niet adequaat antwoord op de gestelde vragen. Toch geslaagd. Zolang je niet volledig dichtslaat en eventueel gewoon om de hete brei heenlult is het prima ^O^
Bij mij was het juist zo dat ze het goed vonden als ik zei dat ik iets niet wist en er geen lulverhaal van maakte.
pi_128827217
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:48 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Op deze website staat alles wat je vraagt:
http://www.accountantworden.nl/

Voordeel van wo is natuurlijk dat het sneller en op hoger niveau wordt gedoceerd. Daarnaast heb je ook meer keus na het wo bachelor. Kies alleen voor hbo accountancy als je accountant wil worden.
Bedankt! Zo simpel kan het soms zijn :)

Wist zelf niet dat accountancy zo divers was als wordt beschreven op die site. Is jullie ervaring ook dat het echt zo is? Stom genoeg lijkt het me na erin verdiept te hebben ook best interessant. Puur hypothetisch: als ik een baan van 3/3,5 dagen heb zou ik het er als deeltijdstudie naast kunnen doen? Baanzekerheid in onderwijs is ook niet echt wat het ooit was, en als je al een hebt is het vrijwel nooit een hele baan.

Niet dat ik over één nacht ijs ga, maar tis altijd goed om in beweging te blijven ;)
pi_128827680
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:13 schreef Wizzor het volgende:

[..]

Bedankt! Zo simpel kan het soms zijn :)

Wist zelf niet dat accountancy zo divers was als wordt beschreven op die site. Is jullie ervaring ook dat het echt zo is? Stom genoeg lijkt het me na erin verdiept te hebben ook best interessant. Puur hypothetisch: als ik een baan van 3/3,5 dagen heb zou ik het er als deeltijdstudie naast kunnen doen? Baanzekerheid in onderwijs is ook niet echt wat het ooit was, en als je al een hebt is het vrijwel nooit een hele baan.

Niet dat ik over één nacht ijs ga, maar tis altijd goed om in beweging te blijven ;)
Ik heb de deeltijdopleiding (BE) gedaan naast een fulltime baan, qua stof best te doen al vond ik 4 jaar wel erg lang. Moest veel dingen laten die ik nu weer op kan pakken.
pi_128832672
Het presenteren van mijn scriptie vond ik niet zo'n probleem. Nu heb ik nooit echt moeite gehad met presenteren.

Feit is dat je een klein half jaar bezig bent geweest met een onderzoek, als het goed is je hele onderzoeken en het bedrijf van haver tot gort kent (in tegenstelling tot je docenten). Ook heb je als het goed is bewust gekozen voor een bepaalde methode/manier en sta je daar achter.

Dit zou er voor moeten zorgen dat zo'n presentatie best goed moet gaan en de verdediging ook te doen is. Onderschat het niet, want ze kunnen soms akelige vragen stellen, maar als je goed in je onderzoek zit komt het allemaal goed ;)
pi_128853934
Haha oh god kijk wat voor een PM ik krijg:

Ik heb ook gesolliciteerd bij een grote kantoor! Maar ben zo slecht in die capaciteitentests! Mijn vraag aan jouw is zou die voor mij willen maken want ben wel goed in de gesprekken maar heel slecht in de testen! Je zou mij echt ECHT een plezier doen

11 jul 2013 @ 20:20:44
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:04:09 #69
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128854049
_O-

Goed begin bij zo'n kantoor dan :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128854147
Het aanbod accepteren, inloggen, test starten en dan niks doen _O_
pi_128855164
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:06 schreef ikwordra het volgende:
Hehe. Ach, aan een kant snap ik het wel. Die capaciteitentests vind ik zelf ook maar raar. Vooral die met die 4 figuren met streepjes, bolletjes, driehoekjes etc. Dat vind ik zo debiel.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:15:05 #73
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128856906
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:06 schreef ikwordra het volgende:
Dat wordt dan vast wel opgemerkt als systeemfout of iets dergelijks, het beste is gewoon bij elke vraag het eerste antwoord te kiezen, score zo rond de 25% is wat plausibeler dan 0%.
Trouwens dom verzoek, gevalletje identiteitsfraude voordat je überhaupt aan het werk bent :')
pi_128857091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:15 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Dat wordt dan vast wel opgemerkt als systeemfout of iets dergelijks, het beste is gewoon bij elke vraag het eerste antwoord te kiezen, score zo rond de 25% is wat plausibeler dan 0%.
Trouwens dom verzoek, gevalletje identiteitsfraude voordat je überhaupt aan het werk bent :')
Ik heb het aanbod inmiddels ook gehad (heb de inloggegevens zelfs al :') ). _O-
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:28:27 #75
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128857385
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:20 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik heb het aanbod inmiddels ook gehad (heb de inloggegevens zelfs al :') ). _O-
:') _O-
Is dit eigenlijk niet meldingswaardig, ook juist als accountant met integriteit?
Zou lekker zijn als kantoor, probeer je in deze economie gewoon nette mensen een baan te geven en dan gaan ze frauderen bij hun allereerste examens :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')