quote:
Op donderdag 27 juni 2013 17:35 schreef Drommeldaris het volgende: Zoals een goede huurder betaamd geef ik het voornemen om binnenkort te verhuizen door aan mijn huisbaas. In de mail staat duidelijk dat er nog geen vooruitzicht is op een appartement en dus nog niks zeker is.
interssant wordt dan de exacte tekst van die mail..
als je bv schriftelijk je huur opzegt, maar in een soort van disclaimer het recht voorbehoud deze opzeggeing weer in te trekken, is dat volgens mij niet een rechtskrachtige vorwaarde... huur opzeggen is gewoon je huur opzeggen, zonder 'ontsnappingsclausule...
ook een eventuele uitleg over je persoonlijke situatie en een hoop smalltalk bij een huur-opzegging toevoegen geeft je niet opeens meer rechten.
De enige kans dat je gelijk zou kunnen hebben, is als je dadwerkelijk je huur NIET opgezegd hebt, maar dan is eigenlijk die mail aan de huurbaas weinig zinvol.. die heeft verder niks ermee te maken of je aan het kijken bent naar een woning en 'overweegt' op een later datum de huur 'misschien' te willen opzeggen.
Voor een huurbaas maakt enkel de huuropzegging wat uit, is je huur opgezegd, heeft hij verder gewoon gelijk...
Is je huur niet opgezegd, hoef jij ook verder je geen zorgen te maken, omdat je gewoon die woning verder kunt blijven huren.. enkel moet dan niet zwart-op-wit in die mail staan dat je de huur per datum XX-XX wilt opzeggen.
edit, heb de mail gelezen:
WGR / Huisbaas reageerd niet (kamer ten onrechte aan iemand anders verhuurd)tja, een heel verwarrende mail, en een beetje dom dat te sturen, maar ik geef de huisbaas gelijk dat je de huur wilt opzeggen en hem aangeeft dat hij de kamer kan verhuren per 1 augustus
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25