abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128312924
quote:
BERLIJN - Het grote gevaar voor Europa is emigratie. Dat zei donderdag de Duitse minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Ursula von der Leyen. „Mijn grootste zorg is dat een deel van de jongerengeneratie Europa verlaat omdat er geen vooruitzichten meer zijn vanwege de hoge jeugdwerkloosheid.” Von der Leyen beklemtoonde dat alles in het werk moet worden gesteld om te voorkomen dat jongeren naar bijvoorbeeld Noord- en Zuid-Amerika emigreren.

De minister sprak naar aanleiding van de Europese top donderdag en vrijdag in Brussel, waar de strijd tegen de jeugdwerkloosheid centraal staat. Volgens Von der Leyen moeten er bijvoorbeeld voldoende opleidingsplaatsen voor jongeren beschikbaar zijn om het vertrouwen in de EU te helpen herstellen.

In de EU zijn er naar schatting minstens 5,6 miljoen werkloze jongeren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_voor_Europa__.html

Zelf heb ik al langer emigratieplannen. Ben net afgestudeerd en heb een baan, maar ik zie de toekomst hier niet zo rooskleurig in. Ik heb bijvoorbeeld geen illusies dat ik ooit pensioen ga zien van de verplichte inleg die ik nu bijdraag, maar er zijn zoveel andere redenen te bedenken om te emigreren. Zelf blijf ik misschien in Europa, maar ook landen als Australië en Canada die veel minder hard getroffen zijn door de crisis, staan op het lijstje.
pi_128312960
Australie en Duitsland staan hoog op de lijst bij mij.
pi_128313076
Hoewel ik zelf binnenkort ook richting het Amerikaanse continent zal vertrekken voor onbepaalde tijd denk ik dat, gezien de niet louter positieve reacties van mijn omgeving (overgrote deel academisch geschoolde jongeren), het wel mee zal vallen. Het overgrote deel van de afgestudeerden vind het toch wel een grote stap. Daarnaast is het ook nog makkelijker gezegd dan gedaan om buiten de EU aan te bak te komen (met name om een work/residence permit te krijgen). Als je heel goed bent lukt het wel, maar dan kom je in Nederland ook wel aan een baan... Hoe het met Australie/Canada/Z-Amerika zit weet ik niet, maar over het algemeen hebben Westerse landen wel vrij strikte immigratieregels.
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:36:00 #4
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_128313134
Het grootste gevaar voor de EU is immigratie!!!1!1
Gr Wilders
Helemaal super.
pi_128313183
ik snap echt niet dat mensen alleen maar in ruil voor geld en een baan hier alles achter kunnen laten...
ik zou echt niet mijn familie, vrienden, hobbys en alles achter willen laten alleen maar om werkgarantie te hebben :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_128313218
Net alsof het voor zoveel jongeren appeltje eitje is om ergens buiten de EU even een baan te scoren.
Los daarvan is het hoge % jeugdwerkloosheid natuurlijk wel een probleem, maar niet omdat de jongeren vertrekken.
pi_128313391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap echt niet dat mensen alleen maar in ruil voor geld en een baan hier alles achter kunnen laten...
ik zou echt niet mijn familie, vrienden, hobbys en alles achter willen laten alleen maar om werkgarantie te hebben :P
Vergeet de regen, zeikmentaliteit en het eten niet :r
pi_128313425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

de regen is idd kut. de rest ligt aan jezelf :P
pi_128313463
Wel heerlijk overigens dat een slecht onderbouwde mening van een Duitse minister opeens een grote kop op de nieuwssites wordt.
pi_128313526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik heb de afgelopen zes jaar in 4 verschillende landen gewoond en overal waar je komt maak je nieuwe vrienden, dus dat is voor mij persoonlijk geen bezwaar. Familie is anders, maar het is niet zoals in de 50'er jaren, dat je vertrekt en nooit meer terug kan komen om familie te bezoeken.
pi_128313590
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het eten?

Ken je mij dat even uitleggen. keuze zat hier in Nederland, supermarkten met elk schap met meer dan 10 soorten van het product. toko's en restarauntjes in overvloed.
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:51:15 #12
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_128313616
Nederland is een prima land. Voor vakantie afentoe.

Overigens denk ik niet dat men in het buitenland op de gemiddelde Nederlandse pretpakketter zit te wachten. Ingenieurs, technici, IT'ers uit Europa zijn dan weer wel gewild.
pi_128313626
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:50 schreef takata het volgende:

[..]

Het eten?

Ken je mij dat even uitleggen. keuze zat hier in Nederland, supermarkten met elk schap met meer dan 10 soorten van het product. toko's en restarauntjes in overvloed.
Aardappels vlees en groenten als delicatesse :r
pi_128313690
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:48 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen zes jaar in 4 verschillende landen gewoond en overal waar je komt maak je nieuwe vrienden, dus dat is voor mij persoonlijk geen bezwaar. Familie is anders, maar het is niet zoals in de 50'er jaren, dat je vertrekt en nooit meer terug kan komen om familie te bezoeken.
dat je overal nieuwe vrienden maakt is waar, maar dat is natuurlijk geen argument. dat wil namelijk niet zeggen dat ik mijn bestaande vriendschappen kan missen. je kunt je sowieso afvragen of je wel over vriendschap kunt spreken als je gewoon heel makkelijk zegt "boeiend, maak ik toch nieuwe vrienden!" :D
en persoonlijk zie ik mijn familie ook graag wat vaker als eens in de 2 maanden of zo :P

maar goed, dit soort dingen zijn persoonlijk en jij denkt daar anders over. dus het heeft weinig nut om er verder over door te gaan :P
pi_128313736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:46 schreef Fides het volgende:
Wel heerlijk overigens dat een slecht onderbouwde mening van een Duitse minister opeens een grote kop op de nieuwssites wordt.
Gezien de populariteit van tv-programma's waarin Nederlanders totaal onvoorbereid -ze spreken zelfs de taal niet- hun heil in het buitenland zoeken, weet de Telegraaf dat ze met dit in chocoladeletters kunnen scoren.
Farts are jazz to assholes
pi_128313846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Aardappels vlees en groenten als delicatesse :r
Ik moet er ook weinig van hebben, maar gelukkig zijn er zat mogelijkheden om deze troep te ontwijken. Dus is het geen rede om dit land te verlaten. Ik snap wel dat er andere redenen zijn om dit land te verlaten zoals het weer en de gang van zaken hoe het hier nu aan toe gaat.
pi_128313895
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:57 schreef takata het volgende:
en de gang van zaken hoe het hier nu aan toe gaat.
dat is ook geen reden. net alsof het er ergens anders beter aan toe gaat.
overal zijn ze net zo corrupt hoor
pi_128314172
Mensen die denken dat USA paradijs op aarde is :') Duitsland 8-)
pi_128314278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Dat zal heus wel, maar als hier alles je tegenstaat kan ik begrijpen dat geluk elders zoekt. Of het het beter is dan zal de toekomst moeten uitwijzen.
pi_128314280
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:52 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat je overal nieuwe vrienden maakt is waar, maar dat is natuurlijk geen argument. dat wil namelijk niet zeggen dat ik mijn bestaande vriendschappen kan missen. je kunt je sowieso afvragen of je wel over vriendschap kunt spreken als je gewoon heel makkelijk zegt "boeiend, maak ik toch nieuwe vrienden!" :D
en persoonlijk zie ik mijn familie ook graag wat vaker als eens in de 2 maanden of zo :P

maar goed, dit soort dingen zijn persoonlijk en jij denkt daar anders over. dus het heeft weinig nut om er verder over door te gaan :P
Ja, op sommig heb je daar wel gelijk in hoor. Ik heb in verschillende landen hele goede vriendschappen opgebouwd. Mensen waar ik nog steeds contact mee heb, maar met de meesten niet meer. Andersom is dat ook zo. Ik weet nu wie mijn echte vrienden zijn in Nederland en ben dus af van alle oppervlakkige vriendschappen, ik mis daar niets aan. En wat betreft familie, ja ik mis hen wel als ik weg ben, maar zoals jij zegt is dat heel persoonlijk. Ik hoef mijn familie niet per se dicht bij mij te hebben.
pi_128314450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ja maar onder de zon aan het strand boeit het toch iets minder denk ik :D
pi_128314512
Nederland is trouwens helemaal geen slecht land om te wonen hoor, ik heb persoonlijk alleen genoeg argumenten om te vertrekken.

-Belastingklimaat
-Bevolkingsdichtheid
-Klimaat
-Gebrek aan vrijheid/natuur
-Verpaupering van de samenleving (in vergelijking met mijn perceptie van landen waar ik gewoond heb)
-Structuur - overal bestaat een regeltje voor en ondernemerschap wordt bijvoorbeeld niet bevorderd.

En niet alles is natuurlijk groener, want er zijn genoeg dingen prima geregeld in dit land.

Wat mij bovenal zorgen baart is het toekomstperspectief dat ik in rap tempo zie verslechteren.
pi_128315685
Tsja, waarom in Nederland blijven als je in bepaalde landen voor een fractie van wat het hier kost kan leven als een koning.

Ik kijk gewoon rustig aan hoe het gaat, maar als het ooit teveel uit de hand loopt ben ik zo weg. Kan altijd weer terugkomen als ik daar behoefte aan heb, immers.
Conscience do cost.
  donderdag 27 juni 2013 @ 11:58:32 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128316183
Ik verhuis mijn poll even uit het dubbele topic dat nu gesloten is:

Poll: Emigreren?
Ik ben allang vertrokken!
Zo snel de studie af is ben ik weg
Als er zich een kans voordoet ben ik weg
Ik blijf Nederland trouw tot in den dood
Tussenstand:
The End Times are wild
pi_128316252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:58 schreef LXIV het volgende:
Ik verhuis mijn poll even uit het dubbele topic dat nu gesloten is:

Poll: Emigreren?
Ik ben allang vertrokken!
Zo snel de studie af is ben ik weg
Als er zich een kans voordoet ben ik weg
Ik blijf Nederland trouw tot in den dood
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')