Dan neem ik aan dat de docent door heeft dat er iets niet klopt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar als 80% een 8 of 9 haalt dan zal de docent toch echt de waardering aanpassen
Hier ook. Destijds heb ik als lid van de opleidingscommissie ook melding gekregen van fraude. Waren genoeg studenten die graag wilden aangeven wie het waren, puur omdat het gewoon de waarde van je diploma aantast. Dat heeft niets te maken met NSB, matennaaien of een ander niet een goed cijfer gunnen, maar jezelf een diploma met waarde gunnen. Wat heeft een diploma namelijk voor zin als je het ook kan krijgen door de toetsen/examens/tentamens te jatten? Leg dat diploma dan gewoon onder 't kopieerapparaat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:56 schreef Greyson het volgende:
Ik heb in mijn studententijd ook kneuzen bijgelapt die niet eerlijk wilde spelen. Stuk of 10 studenten die de 'easy way' dachten te gaan.
Nogmaals, een proefwerk uit 4 Havo over één kam scheren met tentamens uit HBO-opleidingen ed is niet terrecht.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:40 schreef destrovel het volgende:
[..]
Hier ook. Destijds heb ik als lid van de opleidingscommissie ook melding gekregen van fraude. Waren genoeg studenten die graag wilden aangeven wie het waren, puur omdat het gewoon de waarde van je diploma aantast. Dat heeft niets te maken met NSB, matennaaien of een ander niet een goed cijfer gunnen, maar jezelf een diploma met waarde gunnen. Wat heeft een diploma namelijk voor zin als je het ook kan krijgen door de toetsen/examens/tentamens te jatten? Leg dat diploma dan gewoon onder 't kopieerapparaat.
Maar blijkbaar vinden sommige mensen dat frauderen gewoon mag. Zullen we bij het volgende zakje geld wat in de zakken van een graaier valt ook maar zeggen "Ja maar die klokkenluider is gewoon een matennaaiende NSB'er die zo'n arme fraudeur geen extra centje gunt"?
Universiteit, dankuwel. En hoezo niet terecht? Het blijft om de waarde van je diploma gaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:43 schreef Joeri. het volgende:
[..]
Nogmaals, een proefwerk uit 4 Havo over één kam scheren met tentamens uit HBO-opleidingen ed is niet terrecht.
ed staat voor en dergelijke, daar valt de Uni gewoon onder. En je mag je of jij zeggen. Volgens mij is de belevingswereld, de waarde van de daadwerkelijke lesstof die je tot je krijgt en de omgangscultuur op middelbare scholen wat anders dan op jou Universisteit.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:44 schreef destrovel het volgende:
[..]
Universiteit, dankuwel. En hoezo niet terecht? Het blijft om de waarde van je diploma gaan.
Genoeg mensen die met enkel een middelbare schooldiploma de arbeidsmarkt op willen gaan.
Het gaat niet over het frauderen maar over het verklikken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:43 schreef Joeri. het volgende:
[..]
Nogmaals, een proefwerk uit 4 Havo over één kam scheren met tentamens uit HBO-opleidingen ed is niet terrecht.
Klopt, maar ook verklikken moet in context geplaatst worden.quote:Op zondag 30 juni 2013 01:20 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Het gaat niet over het frauderen maar over het verklikken.
Daarom alleen anoniem klokkenluiden.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:04 schreef gosha09 het volgende:
goed werk maar ik hoop voor je dat de docent je niet verlult want het spreekwoord luidt: snitches get stitches
Dat jij eerbaar en eerlijk bent die die droef toeter die zegt dat je moet oppleuren die verdiend een schop onder zijn achterste.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:54 schreef DjTuEn het volgende:
oke duidelijk jij bent het dus niet mee eens dat ik het op deze manier heb gedaan, benieuwt wat andere mensen er van denken
Ik ben het met je eens dat leraren geen oude examens moeten gebruiken als schooltoets, al is het maar omdat het niet eerlijk is dat de leerling die toevallig dat oude examen al heeft gemaakt om zich voor te bereiden op het centrale examen een groot voordeel heeft op de leerlingen die dat niet hebben gedaan. Hierbij kan ook nog meespelen dat de ene leerling die met gemiddeld een 8 of hoger wil slagen toevallig getipt wordt dat die leraar oude examens gebruikt en de andere niet. Het is concurrentievervalsing.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:42 schreef JoelBaka het volgende:
Ik vind het opzich wel redelijk om het te melden... Maar meer als les voor de docent. Want het is gewoon niet slim om oude examens als toetsen te gebruiken, veel docenten pakken examenteksten maar zorgen dat die verder niet herkenbaar zijn. Dan heb je geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |