abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128393301
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar als 80% een 8 of 9 haalt dan zal de docent toch echt de waardering aanpassen ;)
Dan neem ik aan dat de docent door heeft dat er iets niet klopt.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:40:30 #102
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_128399090
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 14:56 schreef Greyson het volgende:
Ik heb in mijn studententijd ook kneuzen bijgelapt die niet eerlijk wilde spelen. Stuk of 10 studenten die de 'easy way' dachten te gaan.
Hier ook. Destijds heb ik als lid van de opleidingscommissie ook melding gekregen van fraude. Waren genoeg studenten die graag wilden aangeven wie het waren, puur omdat het gewoon de waarde van je diploma aantast. Dat heeft niets te maken met NSB, matennaaien of een ander niet een goed cijfer gunnen, maar jezelf een diploma met waarde gunnen. Wat heeft een diploma namelijk voor zin als je het ook kan krijgen door de toetsen/examens/tentamens te jatten? Leg dat diploma dan gewoon onder 't kopieerapparaat.

Maar blijkbaar vinden sommige mensen dat frauderen gewoon mag. Zullen we bij het volgende zakje geld wat in de zakken van een graaier valt ook maar zeggen "Ja maar die klokkenluider is gewoon een matennaaiende NSB'er die zo'n arme fraudeur geen extra centje gunt"? :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:43:50 #103
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_128399166
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:40 schreef destrovel het volgende:

[..]

Hier ook. Destijds heb ik als lid van de opleidingscommissie ook melding gekregen van fraude. Waren genoeg studenten die graag wilden aangeven wie het waren, puur omdat het gewoon de waarde van je diploma aantast. Dat heeft niets te maken met NSB, matennaaien of een ander niet een goed cijfer gunnen, maar jezelf een diploma met waarde gunnen. Wat heeft een diploma namelijk voor zin als je het ook kan krijgen door de toetsen/examens/tentamens te jatten? Leg dat diploma dan gewoon onder 't kopieerapparaat.

Maar blijkbaar vinden sommige mensen dat frauderen gewoon mag. Zullen we bij het volgende zakje geld wat in de zakken van een graaier valt ook maar zeggen "Ja maar die klokkenluider is gewoon een matennaaiende NSB'er die zo'n arme fraudeur geen extra centje gunt"? :')
Nogmaals, een proefwerk uit 4 Havo over één kam scheren met tentamens uit HBO-opleidingen ed is niet terrecht.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:44:44 #104
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_128399187
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:43 schreef Joeri. het volgende:

[..]

Nogmaals, een proefwerk uit 4 Havo over één kam scheren met tentamens uit HBO-opleidingen ed is niet terrecht.
Universiteit, dankuwel. En hoezo niet terecht? Het blijft om de waarde van je diploma gaan.
Genoeg mensen die met enkel een middelbare schooldiploma de arbeidsmarkt op willen gaan.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 19:00:25 #105
269938 Joeri.
pi_128399527
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:44 schreef destrovel het volgende:

[..]

Universiteit, dankuwel. En hoezo niet terecht? Het blijft om de waarde van je diploma gaan.
Genoeg mensen die met enkel een middelbare schooldiploma de arbeidsmarkt op willen gaan.
ed staat voor en dergelijke, daar valt de Uni gewoon onder. En je mag je of jij zeggen. Volgens mij is de belevingswereld, de waarde van de daadwerkelijke lesstof die je tot je krijgt en de omgangscultuur op middelbare scholen wat anders dan op jou Universisteit.

Bij mij op de middelbare school werd door leerlingen onder elkaar spieken gedoogd, iedereen had het wel eens geprobeerd. Wij zagen het als 14-,15-,16jarige niet als ernstige fraude wanneer wij op een briefje in onze mauw hadden oid, hier kijk je anders naar en ben je op een andere manier bewust van. Terwijl de studenten op uw Uni denk ik wel een soort van sociale controle is dat men het niet accepteert dat er spiekbriefjes te voorschijn komen. Gewoon een voorbeeldje.

Wellicht zie je dit onderscheid zelf niet in, maar ik heb het geprobeerd en ga er geen tijd meer aan verspillen.

Dank u.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  zondag 30 juni 2013 @ 01:20:32 #106
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_128411358
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:43 schreef Joeri. het volgende:

[..]

Het gaat niet over het frauderen maar over het verklikken.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  zondag 30 juni 2013 @ 02:31:15 #107
269938 Joeri.
pi_128412495
quote:
19s.gif Op zondag 30 juni 2013 01:20 schreef RhytmicalRemedy het volgende:

[..]

Het gaat niet over het frauderen maar over het verklikken.
Klopt, maar ook verklikken moet in context geplaatst worden.
  zondag 30 juni 2013 @ 19:21:33 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_128429427
Nogmaals, aangezien de behaalde cijfers je lotingkansen bepalen is ook het frauderen op het VWO een ernstige zaak. Ik ben een tegenstander van dit lotingsysteem maar het bestaat helaas nog dus zullen we het er mee moeten doen. Aangezien bij veel opleidingen het niveau wordt aangepast aan de instromende leerlingen/studenten is het wenselijk dat iedereen op eigen kracht al dan niet het diploma behaalt waarmee hij toelating krijgt tot die opleiding.

[ Bericht 33% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-06-2013 19:31:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128458479
goed werk maar ik hoop voor je dat de docent je niet verlult want het spreekwoord luidt: snitches get stitches
  maandag 1 juli 2013 @ 14:05:10 #110
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_128458501
Het zit in je bloed om een vieze judas te zijn.
  maandag 1 juli 2013 @ 16:26:24 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_128464442
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:04 schreef gosha09 het volgende:
goed werk maar ik hoop voor je dat de docent je niet verlult want het spreekwoord luidt: snitches get stitches
Daarom alleen anoniem klokkenluiden. ;)
#NoDAPL
pi_128655809
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:54 schreef DjTuEn het volgende:

oke duidelijk jij bent het dus niet mee eens dat ik het op deze manier heb gedaan, benieuwt wat andere mensen er van denken :)
Dat jij eerbaar en eerlijk bent die die droef toeter die zegt dat je moet oppleuren die verdiend een schop onder zijn achterste.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2013 13:46:28 ]
pi_128661100
Ik vind het opzich wel redelijk om het te melden... Maar meer als les voor de docent. Want het is gewoon niet slim om oude examens als toetsen te gebruiken, veel docenten pakken examenteksten maar zorgen dat die verder niet herkenbaar zijn. Dan heb je geen probleem.

Verder heeft ze geen namen genoemd dus zo'n ramp is het nou ook weer niet, ze moeten alleen maar met z'n allen het proefwerk overmaken. Dat is natuurlijk vervelend, maar niemand krijgt straf of een 1. Misschien was de docent er wel zelf achter gekomen en dan zou hij echt naar daders gaan zoeken ipv het maar een beetje door de vingers laten glippen.

Als je 'fraude' pleegt dan weet je dat het fout kan gaan, ik zou zoiets hebben van: "Kut niet gelukt, ach was het proberen waard." En als je het op SE's gaat doen dan weet je al helemaal dat je gedoe krijgt. Als je de antwoorden maar aan de helft van de klas doorspeelt dan weet je gewoon dat het fout kan gaan, of geef iedereen de antwoorden of zorg dat het binnen een klein groepje blijft.

Heel lulverhaal dit. Maar docenten moeten gewoon zorgen dat je niet zo belachelijk makkelijk kan frauderen. Ja, je bent een verklikker maar je hebt geen namen genoemd dus care. Ben je echt bang dat je gezeik krijgt, vertel het dan eerlijk aan je klas. Dat kunnen ze waarschijnlijk beter waarderen dan als ze het van iemand anders horen.
pi_128664246
ts is nsber
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:38:37 #115
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_128666926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:42 schreef JoelBaka het volgende:
Ik vind het opzich wel redelijk om het te melden... Maar meer als les voor de docent. Want het is gewoon niet slim om oude examens als toetsen te gebruiken, veel docenten pakken examenteksten maar zorgen dat die verder niet herkenbaar zijn. Dan heb je geen probleem.
Ik ben het met je eens dat leraren geen oude examens moeten gebruiken als schooltoets, al is het maar omdat het niet eerlijk is dat de leerling die toevallig dat oude examen al heeft gemaakt om zich voor te bereiden op het centrale examen een groot voordeel heeft op de leerlingen die dat niet hebben gedaan. Hierbij kan ook nog meespelen dat de ene leerling die met gemiddeld een 8 of hoger wil slagen toevallig getipt wordt dat die leraar oude examens gebruikt en de andere niet. Het is concurrentievervalsing.

Voor het geval er een misverstand ontstaat, ik ben er helemaal geen voorstander dat er zwaar wordt getild aan de cijfers die je op het VWO haalt maar zo is het huidige systeem vooralsnog. Gelukkig mogen universiteiten binnenkort (volgend jaar?) 100% van de studenten geneeskunde zelf selecteren. Als je dan toch leerlingen wil selecteren op basis van het VWO-onderwijs, selecteer dan op het volgen van vakken op een hoger niveau dan het VWO-niveau (die dan dus aangeboden zouden moeten worden) en het volgen van extra vakken.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')