linkje naar deel 1quote:Hallo,
Wat mij leuk lijkt is om verhalen of dingetjes te vertellen over het bedrijf waar je voor werkt wat normaal gesproken niet door de beugel kan. "Huh, wat bedoel jij?"
Nou als voorbeeld heb ik een vriend die ben een slager heeft gewerkt voor een boel restaurants door het hele land. Dus gewoon echt chique restaurants ook en het vlees valt vaak op de grond of word aangeraakt door vieze handen enzo echt gewoon smerig eigenlijk maar gebeurd wel.
Of dat je bij een winkel werkt waar je eigenlijk denkt dat je korting krijgt terwijl je gewoon keihard in je poepertje word genaaid. Want als een TV in de aanbieding is voor 100 euro klinkt dat leuk. Maar hij koste dat ook voor de aanbieding. Want dat ze zeggen "van 200 euro voor maar 100 euro" is gewoon verzonnen door de vakkenvuller van maandag!
Graag meer van dit soort leuke geheimen van het leven delen gaarne als je begreep waar ik het over had.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ook nooit waarom mensen niet hun eigen gourmetstel meenemen met de auto. Voor de prijs die je betaalt in zo'n bungalowpark kan je dan ook nog lekker vlees van de slager halen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:25 schreef Metalfreak het volgende:
Toen ik vroeger een bijbaantje had in de supermarkt van een bungalowpark: je kon gourmet of fonduepakketten bestellen, maar iedereen was daar altijd veel te laat mee, dus we konden nooit goed inschatten of we voldoende (vers) vlees hadden. Als bleek dat we tekort hadden, werd er nog gauw een vleespakketje dat een eerdere keer over was uit de diepvries gehaald en in de oven van de bakkerij ontdooid. Soms ging het vlees dan al een beetje bakken, maar gewoon: seal eraf en weer een nieuwe seal eromheen zodat de inmiddels verlopen datum niet meer zichtbaar was. Zo ging het dus ook met vlees dat net 1 a 2 dagen over de datum was, zolang er nog geen schimmel op zat werd het gewoon opnieuw verpakt. Volgens mij ging dat met de bijbehorende salades ook zo, als de datum verlopen was: datumsticker eraf en gewoon meegeven. Ik zal in elk geval niet gauw meer een gourmetpakket in een bungalowpark bestellen... De leensteengrills waren ook te ranzig voor woorden, met wat geluk was net de steen vervangen (die maakten mensen nog wel eens kapot), anders moest je het doen met mijn destijds niet zo geweldige poetskwaliteiten.
Alhoewel ik de verhalen wbt eten in deze topics te ranzig vind denk ik enerzijds ook maar 'Ach ja, gelukkig dat het met de voedselverspilling in Nederland dan toch wel meevalt en we niet hysterisch alles meteen wegflikkeren als de datum is verlopen'. Al is het dan uit het oogpunt van met zo min mogelijk zoveel mogelijk winst maken, wat niet het juiste motief is, maar okquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:25 schreef Metalfreak het volgende:
Toen ik vroeger een bijbaantje had in de supermarkt van een bungalowpark: je kon gourmet of fonduepakketten bestellen, maar iedereen was daar altijd veel te laat mee, dus we konden nooit goed inschatten of we voldoende (vers) vlees hadden. Als bleek dat we tekort hadden, werd er nog gauw een vleespakketje dat een eerdere keer over was uit de diepvries gehaald en in de oven van de bakkerij ontdooid. Soms ging het vlees dan al een beetje bakken, maar gewoon: seal eraf en weer een nieuwe seal eromheen zodat de inmiddels verlopen datum niet meer zichtbaar was. Zo ging het dus ook met vlees dat net 1 a 2 dagen over de datum was, zolang er nog geen schimmel op zat werd het gewoon opnieuw verpakt. Volgens mij ging dat met de bijbehorende salades ook zo, als de datum verlopen was: datumsticker eraf en gewoon meegeven. Ik zal in elk geval niet gauw meer een gourmetpakket in een bungalowpark bestellen... De leensteengrills waren ook te ranzig voor woorden, met wat geluk was net de steen vervangen (die maakten mensen nog wel eens kapot), anders moest je het doen met mijn destijds niet zo geweldige poetskwaliteiten.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:14 schreef eRKa het volgende:
Lang als postbode gewerkt, tijdens schoolperiode. Als student moest je toch bijverdienen, niet?
Zaterdagsdienst, met een Mercedesbus en een toffe collega. We waren best wel aan elkaar gewaagd, altijd proberen een nieuw trucje uit te halen. Zeikklanten kregen zaterdags geen post, of belangrijke dingen een dagje later.
Heerlijke tijd. Op een dag had de nummer 1 zeurpiet in onze wijk, een complete PC besteld bij Wehkamp oid. Dat was ergens 1995-1996 ofzo. Waren gewoon 5-6 grote dozen, printer, scanner 19"CRT monitor. Laat nou net die hele dure scanner uit onze handen vallen....rinkel...rinkel.... Was de beste man niet thuis, aan kindjes afgegeven, en netjes in de gang gezet. Vrouwtje kwam de papieren tekenen. Half uurtje later kwam die vent bij ons verhaal halen (naja, proberen) dat we de scanner kapot hadden geleverd. Nou, dat wisten wij ook wel, maar de bon was al getekend, dus het KON niks van ons zijn. "Niet onze schuld, meneer". Mehn, was die vent ff nijdig. Hij had me bijna een klap verkocht, hij zag het pas in toen ik hem uitdaagde om vooral te slaan.
Dat zal wel meevallen, als ik iets bestel en het blijkt kapot bij het openmaken ga ik niet de bezorger er op aanspreken, dat zegt ook wel iets over die meneer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:32 schreef bulbjes het volgende:
[..]Gelukkig ben je al met die baan gestopt, zou je niet graag aan m'n deur treffen als postbode
![]()
Je krijgt wat je verdient, gedraag je netjes tegenover de voetveeg die je door weer en wind je post brengt, en er is niks aan de hand. Geef de man/vrouw een kop koffie / glas water bij hitte en hij doet alles voor je. Gedraag je als een l*l, en je krijgt post niet/te laat/kapot.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:32 schreef bulbjes het volgende:
[..]Gelukkig ben je al met die baan gestopt, zou je niet graag aan m'n deur treffen als postbode
![]()
Ach, weer en wind......een pakketbezorger zit merendeels gewoon in z'n auto. Daarbij hoort dat 'door weer en wind' gewoon bij zijn werk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:36 schreef eRKa het volgende:
[..]
Je krijgt wat je verdient, gedraag je netjes tegenover de voetveeg die je door weer en wind je post brengt, en er is niks aan de hand. Geef de man/vrouw een kop koffie / glas water bij hitte en hij doet alles voor je. Gedraag je als een l*l, en je krijgt post niet/te laat/kapot.
Dus jij vindt het normaal om alleen maar bij een extraatje je werk pas uit te voeren zoals dat hoort?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:36 schreef eRKa het volgende:
[..]
Je krijgt wat je verdient, gedraag je netjes tegenover de voetveeg die je door weer en wind je post brengt, en er is niks aan de hand. Geef de man/vrouw een kop koffie / glas water bij hitte en hij doet alles voor je. Gedraag je als een l*l, en je krijgt post niet/te laat/kapot.
Nummer 3 gebeurt heel veel volgens mij. Overigens zijn de processen echt dramatisch daar zo te lezen, zouden wij (accountants) niet goedkeuren gok ikquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:05 schreef testje318 het volgende:
Mijn vorige werkgever was een woningcorporatie. Verschillende fraudegevallen meegemaakt:
1. Onderhoudsmedewerker vervangt keuken bij huurder en plaatst oude keuken thuis in garage.
2. Onderhoudsmedewerker schrijft in agenda dat hij aan het werk is op adres A. Ondertussen beunt hij de hele dag bij op adres B tegen betaling. Dat is dus dubbel verdienen.
3. Medewerker declareert zakelijke kilometers van een autorit waarbij hij passagier was van een andere collega.
4. Medewerker heeft alleen de verantwoordelijkheid over alle onderhoudscontracten en niemand heeft toegang tot de inhoud hiervan. Op zich geen fraude maar je kan wel raden dat de medewerker hier heeeeeeeel makkelijk misbruik van kan maken (en ws ook deed).
5. Medewerker salarisadministratie dient voor zichzelf hogere declaraties in en betaalt deze uit.
6. Directeur () laat een dure beveilingsinstallatie plaatsen op zijn woonadres in het kader van veiligheid tegen boze bewoners. Meneer woont echter 50km van de huurhuizen vandaan en vond het nodig om deze kosten door de huurders te laten betalen. Collega van me zag de rekening toevallig en vroeg aan de chef of de directeur deze niet zelf moest betalen. Antwoord chef: "zeg maar niets, straks worden jij en ik allebei ontslagen
.
Dat alles in een tijdspanne van 2 jaar. Blij dat ik er weg ben.
84 cent is ook vragen om misbruikquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:47 schreef Automatique het volgende:
Herkenbaar van dat woningcorproratie.
We kregen voor woon-werkverkeer een reiskostenvergoeding van 84 (!!!!) cent per kilometer. Sommigen schreven dan dat ze iedere keer van hun vriendin vandaan kwamen die 100 km verderop woonde, of van hun ouders die in Maastricht woonden. Werd nooit moeilijk over gedaan, zo ken ik aantal die maandelijks 800 euro bijverdienden.
En je kunt niks tegen deze ordinaire roof van gemeenschapsgelden doen.
Wat is daar fraude aan ?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:05 schreef testje318 het volgende:
Mijn vorige werkgever was een woningcorporatie. Verschillende fraudegevallen meegemaakt:
1. Onderhoudsmedewerker vervangt keuken bij huurder en plaatst oude keuken thuis in garage.
Het mag niet zonder toestemming, aangezien anders goede keukens ook vervangen gaan worden als de monteur nog een keuken nodig heeft..quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:15 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat is daar fraude aan ?
Ik neem aan dat de oude keuken normaal gesproken in de puincontainer belandt, dan moet de woningbouwcorporatie ook nog eens betalen voor het afvoeren.
Nu is het zelfs een besparing.
Woningcorporaties zijn ook gewoon echt erg met hun geldverkwisting en maar blijven beweren in de media dat ze het zo zwaar hebben... Bij mijn vorige werk hadden we ook een woningstichting als klant, op het eind van het jaar gingen ze altijd maar zinloze dingen bestellen omdat het budget van dat jaar nog niet op was met als hoogtepunt een hoog capaciteit printer van vele duizenden euro's die we met 4 man moesten tillen voor een kantoortje van 5 personen... Nee, die hadden ze echt niet nodig, maar goed, het budget moest op, anders kregen ze volgend jaar minder...quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:47 schreef Automatique het volgende:
Herkenbaar van dat woningcorproratie.
We kregen voor woon-werkverkeer een reiskostenvergoeding van 84 (!!!!) cent per kilometer. Sommigen schreven dan dat ze iedere keer van hun vriendin vandaan kwamen die 100 km verderop woonde, of van hun ouders die in Maastricht woonden. Werd nooit moeilijk over gedaan, zo ken ik aantal die maandelijks 800 euro bijverdienden.
En je kunt niks tegen deze ordinaire roof van gemeenschapsgelden doen.
Ik heb ook geen huurwoningquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Neemt de monteur dan normaal gesproken de beslissing of de keuken vervangen moet worden ja/nee ?
(ik heb geen huurwoning, geen idee hoe dat gaat bij paupers)
Vestia?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:05 schreef testje318 het volgende:
2. Onderhoudsmedewerker schrijft in agenda dat hij aan het werk is op adres A. Ondertussen beunt hij de hele dag bij op adres B tegen betaling. Dat is dus dubbel verdienen.
3. Medewerker declareert zakelijke kilometers van een autorit waarbij hij passagier was van een andere collega.
4. Medewerker heeft alleen de verantwoordelijkheid over alle onderhoudscontracten en niemand heeft toegang tot de inhoud hiervan. Op zich geen fraude maar je kan wel radien dat de medewerker hier heeeeeeeel makkelijk misbruik van kan maken (en ws ook deed).
5. Medewerker salarisadministratie dient voor zichzelf hogere declaraties in en betaalt deze uit.
6. Directeur () laat een dure beveilingsinstallatie plaatsen op zijn woonadres in het kader van veiligheid tegen boze bewoners. Meneer woont echter 50km van de huurhuizen vandaan en vond het nodig om deze kosten door de huurders te laten betalen. Collega van me zag de rekening toevallig en vroeg aan de chef of de directeur deze niet zelf moest betalen. Antwoord chef: "zeg maar niets, straks worden jij en ik allebei ontslagen
.
Dat alles in een tijdspanne van 2 jaar. Blij dat ik er weg ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |