Het is gewoon een klotesysteemquote:Op woensdag 26 juni 2013 09:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Had al TR gemacht, zal dus zsm wel gebeuren
Tsja, mensenwerk..quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als een modje #1 al had gereekst was er niks aan het handje, maarja dat is nu te laat.
Afdaling en wind mee kan hij dat gewoon weer goedmakenquote:Op woensdag 26 juni 2013 09:41 schreef Godtje het volgende:
Bauke die krijgt toch een riant salaris? Kan hij die oren niet in laten klappen? Scheelt zo 10 minuten berg op.
Hoop het ook zo!quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:37 schreef Frutsel het volgende:
Hopelijk weer wat Nederlands succes dit jaar
Eentje lijkt mij al lastig genoeg.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoop het ook zo!
Maar ben al tevreden als er een paar etappes gewonnen worden .
Kan dit niet in een Nederland-topic, deze ploeg is niet FC Holland ofzo.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:37 schreef Frutsel het volgende:
Hopelijk weer wat Nederlands succes dit jaar
Tjonge.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Kan dit niet in een Nederland-topic, deze ploeg is niet FC Holland ofzo.
Wat versta jij dan onder succes? Bauke gaat echt de tour niet winnen hoor. Ik sta bij 1 etappe al op mijn stoelquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoop het ook zo!
Maar ben al tevreden als er een paar etappes gewonnen worden .
Ik ook! Maar hoop op meerquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:11 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Wat versta jij dan onder succes? Bauke gaat echt de tour niet winnen hoor. Ik sta bij 1 etappe al op mijn stoel
Mits in vorm, zouden ze daarop zeker een goede kans maken. Omdat het tegenwoordig toch alleen maar wordt gewonnen door de best klimmende renner die de trui wél wil winnen. Maar dat is nou net het probleem, de meeste Nederlanders die willen de bolletjestrui niet echt winnen dus, dan gaan ze er ook niet voor. Uitgezonderd een Hoogerland dan, maar die rijdt niet bij Belkin.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:14 schreef ZoDiep het volgende:
Misschien kan één van onze jongens wel een gooi doen naar de bolletjestrui...
Dat was altijd omdat we met onze beste man bergop klassements-ambities hadden, nu is dat in ieder geval bij gesink niet zo. En ik heb van Johnny geen hoge pet op, het is een beste kerel, maar in het hooggebergte zie ik het niet gebeuren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mits in vorm, zouden ze daarop zeker een goede kans maken. Omdat het tegenwoordig toch alleen maar wordt gewonnen door de best klimmende renner die de trui wél wil winnen. Maar dat is nou net het probleem, de meeste Nederlanders die willen de bolletjestrui niet echt winnen dus, dan gaan ze er ook niet voor. Uitgezonderd een Hoogerland dan, maar die rijdt niet bij Belkin.
Ik zeg dan ook dat Hoogerland een type is die ervoor gaat, niet dat hij daarmee gelijk een kanshebber is. Al kan hij nog best dicht in de buurt komen als hij zijn oude vorm heeft. Want dan pakt hij toch vrij veel punten mee bij ontsnappingen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:28 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Dat was altijd omdat we met onze beste man bergop klassements-ambities hadden, nu is dat in ieder geval bij gesink niet zo. En ik heb van Johnny geen hoge pet op, het is een beste kerel, maar in het hooggebergte zie ik het niet gebeuren.
Ik heb er juist een hekel aan dat dat soort mensen de trui pakken, dat ze er voor gaan is bewonderenswaardig, maar als je dan op de alpe de bollentrui na 10 minuten ziet lossen...quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat Hoogerland een type is die ervoor gaat, niet dat hij daarmee gelijk een kanshebber is. Al kan hij nog best dicht in de buurt komen als hij zijn oude vorm heeft. Want dan pakt hij toch vrij veel punten mee bij ontsnappingen.
Dat moet hij dan maar eens opbrengen, alsof dat geen gouden prestatie zou zijn. Wat heeft welke Nederlandse renner van nu dan ook gepresteerd dat beter is dan het winnen van de bolletjestrui in de tour... niks.quote:Gesink is juist geen type die zich gaat richten op de bergtrui. Het zou mij iig verbazen.
Je hebt het er steeds over wat je wil (en we eigenlijk allemaal wel willen), maar dat doet natuurlijk niet ter zake. Het is lachwekkend dat de laatste jaren de bergtruien zelden meer worden gewonnen door de beste klimmers (niet alleen in de Tour, ook de andere twee grote rondes). En als de bergtrui eens wordt gewonnen door een klimmer, dan wil deze die eigenlijk helemaal niet hebben (Samuel Sanchez) en heeft er dan ook nauwelijks voor gereden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:34 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Ik heb er juist een hekel aan dat dat soort mensen de trui pakken, dat ze er voor gaan is bewonderenswaardig, maar als je dan op de alpe de bollentrui na 10 minuten ziet lossen...
[..]
Dat moet hij dan maar eens opbrengen, alsof dat geen gouden prestatie zou zijn. Wat heeft welke Nederlandse renner van nu dan ook gepresteerd dat beter is dan het winnen van de bolletjestrui in de tour... niks.
Heb je zeker een punt, maar ik kan het niet begrijpen en vind het ook jammer dat de bolletjestrui zo laag staat aangeschreven. Zou dat wat met het prijzengeld te maken hebben soms?quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je hebt het er steeds over wat je wil (en we eigenlijk allemaal wel willen), maar dat doet natuurlijk niet ter zake. Het is lachwekkend dat de laatste jaren de bergtruien zelden meer worden gewonnen door de beste klimmers (niet alleen in de Tour, ook de andere twee grote rondes). En als de bergtrui eens wordt gewonnen door een klimmer, dan wil deze die eigenlijk helemaal niet hebben (Samuel Sanchez) en heeft er dan ook nauwelijks voor gereden.
Ik zou het heel graag anders zien, maar ik verwacht niet dat het gaat gebeuren. Hetzelfde geldt voor Gesink of andere Nederlanders. Ik zou erg blij zijn als ze ervoor zouden strijden en het liefste natuurlijk winnen. Maar het zou mij echt zeer verbazen als de dat wel zouden doen.
En dus nogmaals, dat kunnen wij wel vinden en eventueel logisch vinden, maar wij bepalen het niet.
Het prijzengeld zal niet zo'n probleem zijn, omdat de winnaar van de bolletjestrui bij de criteriums zijn zakken flink kan vullen. Het zal voor een deel met het aanzien te maken hebben. Het is al veel langer zo (sowieso in de jaren negentig al, volgens mij daarvoor ook), dat er altijd maar een klein aantal renners echt in geïnteresseerd was. Dat waren eerder nog wel de wat betere klimmers.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:41 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Heb je zeker een punt, maar ik kan het niet begrijpen en vind het ook jammer dat de bolletjestrui zo laag staat aangeschreven. Zou dat wat met het prijzengeld te maken hebben soms?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |