abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128236408
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128236530
Kennen jullie dat, wanneer je te lang wacht met eten dat je dan onverzadigbaar bent?
pi_128236534
Ik heb net een poging gedaan om een gesprek te openen. En vooral vanuit mezelf gepraat. Dat ik er niet gelukkiger van word etc. etc. Ik kan denk ik alleen het gesprek open houden nu en aangeven dat hij met me kan praten als er iets is.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128236655
Zal toch uit hemzelf moeten komen, joycie :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:43 schreef Perruche het volgende:
Kennen jullie dat, wanneer je te lang wacht met eten dat je dan onverzadigbaar bent?
Que?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128236673
Heel goed Joycie! wel snel, via whatsapp of wat?

Update:
O: dubbele bth pindakaas, cappuccino
T: appel en lu grainy (soort mueslireep maar met havermout en niet veel suiker)
L: pistoletje bakkeljouw, 200 gr broccolisalade, een tonic
T: kwark met jam en pitjes
T: banaan
S: bodyattack
D: thaise curry met champignon/courgette/boontjes en witte rijst
pi_128236711
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:46 schreef V1z0R het volgende:
Zal toch uit hemzelf moeten komen, joycie :{

[..]

Que?
Nou, ik ging laat lunchen en ik had ZO VEEL honger, en nu heb ik alles op en nog vet veel honger. Als ik eerder had gegeten had ik niet ZO VEEL honger en was ik meer verzadigd.
pi_128236720
Op dinsdag 25 juni 2013 10:38 schreef AdoraBelle het volgende:
Als ontbijt had ik vandaag twee beschuitjes met hazelnootpasta en na de krantenwijk nog even een volkoren? Ik zou eerder een hartig beleg nemen

afbak stokbroodje met kaas in de oven gedaan en die opgegeten. volkoren? Kaas is oké want zuivel

Tussen de middag ga ik denk ik twee boterhammen met pindakaas eten en misschien nog iets van een soepje erbij.volkoren? Heldere soep met verse groente?

Vanavond ga ik kipfilet bakken en ik wil iets met aardappelen doen, maar ik weet nog niet precies in welke vorm. Qua groente weet ik ook nog niet precies wat ik in huis heb.
ik zou ze koken of in de oven met rozemarijn

ik mis nog 1x zuivel en iig 2x fruit. Hoeveel groente neem je? Wat drink je?
Worry is a misuse of imagination
pi_128236821
Laatst had ik aardappelen gemaakt op een voor mij nieuwe manier, echt lekker! Zo in plakjes koken, heel kort, en dan af laten koelen op bakken met olijfolie, dikgesneden uiten en paprikapoede/p&z. Dan nog af en toe beetje water erbij om het smeuig te houden. Echt ik ging kapot zo lekker :~

Oh en hazelnootpasta :~ vooral op een rijstwafel :~
pi_128236857
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:47 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nou, ik ging laat lunchen en ik had ZO VEEL honger, en nu heb ik alles op en nog vet veel honger. Als ik eerder had gegeten had ik niet ZO VEEL honger en was ik meer verzadigd.
Ah zo, en ken het inderdaad :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128236900
Lastig Joycie. Je kunt hem niet dwingen niet meer te snoepen, hij is oud genoeg om te beseffen dat snoepen niet echt goed is. Misschien zou je hem juist kunnen motiveren om te gaan sporten. Of misschien samen sporten als jullie bijelkaar in de buurt wonen.
pi_128236945
Ik zou naar je broertje op je ouders wijzen en het belang van sporten en goed eten benadrukken.
Werkt iig wel bij mij en m'n broertje
pi_128238023
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:43 schreef Perruche het volgende:
ik word gewoon heel kribbig :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128239554
S: yoga
O: 2 boterhammen pindakaas
T: 2 appels, stukje chocolade
S: klein rondje hardlopen
L: forel filet en salade
T: ben opzoek naar kwark en fruit
D: avgg gok ik

[ Bericht 2% gewijzigd door Probability op 25-06-2013 15:28:15 ]
pi_128239898
quote:
:')
pi_128240628
Op Schiphol ontdekken dat je niet op Heathrow vliegt, maar op City Airport?? is best matig :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:39:41 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128240784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:36 schreef anna82 het volgende:
Op Schiphol ontdekken dat je niet op Heathrow vliegt, maar op City Airport?? is best matig :')
City is veel relaxter dan heathrow! Zit in de docklands, je kunt gewoon op de DLR stappen daar naar Bank of Tower Gateway
Kwak
  Vis een optie? dinsdag 25 juni 2013 @ 15:40:56 #18
70532 loveli
N
pi_128240839
Pluspunt: je vliegt.
crap in = crap out
pi_128240992
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

City is veel relaxter dan heathrow! Zit in de docklands, je kunt gewoon op de DLR stappen daar naar Bank of Tower Gateway
Maar m'n hotel zit naast Heathrow :D (werk) Nu even ontdekken hoe ik daar dan weer ga komen!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:48:34 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128241164
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:44 schreef anna82 het volgende:

[..]

Maar m'n hotel zit naast Heathrow :D (werk) Nu even ontdekken hoe ik daar dan weer ga komen!
oh shoot! dat is wel vervelend dan...
Kwak
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:53:19 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128241341
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:49 schreef Perruche het volgende:
Laatst had ik aardappelen gemaakt op een voor mij nieuwe manier, echt lekker! Zo in plakjes koken, heel kort, en dan af laten koelen op bakken met olijfolie, dikgesneden uiten en paprikapoede/p&z. Dan nog af en toe beetje water erbij om het smeuig te houden. Echt ik ging kapot zo lekker :~

Oh en hazelnootpasta :~ vooral op een rijstwafel :~
Lief.
Basis koken is zo ondergewaardeerd. Terwijl het meestal lekkerder id dsn dat ingewikkelde gedoe
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128241631
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Lief.
Basis koken is zo ondergewaardeerd. Terwijl het meestal lekkerder id dsn dat ingewikkelde gedoe
:D lief? Mijn vriendje vond mij wel lief dat weekend. Zijn collega vertelde me zelfs dat mijn lover op kantoor verkondigt dat ik zo lekker kan koken _O-.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:05:28 #23
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128241841
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:44 schreef anna82 het volgende:

[..]

:')

Hardloopschoenen mee :Y :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128241898
M'n vader is het dak aan het verven dus ik sta buiten na een rondje hardlopen
pi_128241910
Kan wel even gaan rekken en strekken of zo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')