abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138726762
Take Me Away is wel MJ maar het was een klein fragmentje, en door amateurs verlengd tot een compleet nummer. Wel knap gedaan!
pi_138727736
Als je die liedjes achter elkaar draait (Xscape, A Place with No Name, Slave to the Rhythm, etc) krijg je toch wel een heel aardig album dat niet teleur gaat stellen, zeker als het materiaal compleet nieuw voor je is.
pi_138728615
Ja, als de producers de demo's niet verneuken.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  donderdag 10 april 2014 @ 19:03:03 #179
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_138735919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:28 schreef DrDentz het volgende:
Take Me Away is wel MJ maar het was een klein fragmentje, en door amateurs verlengd tot een compleet nummer. Wel knap gedaan!
Maar twijfel jij aan de echtheid van de Cascio tracks?

Ik geef toe her en der klinkt het vaag (vooral de ad libs die er in geplakt zijn van Earth Song in Keep Your Head Up bijvoorbeeld).
Ook monster klinkt vaag.

Black Widow daar in tegen vind ik echt weer als MJ klinken (en vind dit persoonlijk nog een goed nummer ook) Burn 2Night beetje zelfde gevoel als Monster.

Maar het kan er bij mij niet in dat Sony zijn naam te grabbel gooit zo'n groot bedrijf zal dat toch wel gecheckt hebben (geluid analisten) want anders hebben ze fraude gepleegd.

Maar snap uiteraard wat je bedoeld bij alle cascio tracks hoor je vaag dingen die je eerder gehoord hebt.
Water hoor je stukjes van Tell the angels no
I don't wanna leave my baby alone (heaven can wait).

Bezit alle Cascio Tracks

[ Bericht 2% gewijzigd door Nicksanders op 10-04-2014 19:44:06 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_138742803
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:03 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar het kan er bij mij niet in dat Sony zijn naam te grabbel gooit zo'n groot bedrijf zal dat toch wel gecheckt hebben (geluid analisten) want anders hebben ze fraude gepleegd.

Dat dus. Sony heeft flink wat miljoenen betaald voor de rechten om de resterende muziek uit te brengen. Als bij het 1e of 2e album uit blijken dat de tracks niet met MJ zijn dan is dat een financiele catastrofe. Dat risico gaan ze echt niet lopen.
pi_138745513
Maar toch.. als je dit hoort..

Echt precies dezelfde stem als de zanger van Breaking News, Monster en Keep Your Head Up. Echt te gek dat zoiets zou kunnen gebeuren, maar ik sluit het niet uit..
  donderdag 10 april 2014 @ 23:33:42 #182
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_138749687
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:18 schreef DrDentz het volgende:
Maar toch.. als je dit hoort..

Echt precies dezelfde stem als de zanger van Breaking News, Monster en Keep Your Head Up. Echt te gek dat zoiets zou kunnen gebeuren, maar ik sluit het niet uit..
Dat vind ik ook (verdacht veel op lijken) en daarom zou mooi zijn als ze 100% bewijs kunnen laten zien (video waarin MJ dat staat te zingen bij de Cascio's bijvoorbeeld).

Maar ook nogmaals het lijkt mij dat Sony dit niet zomaar voor lief aan heeft genomen.
Het is een bedrijf met meer dan 140.000 mensen in dienst en een miljarden omzet.
Die gaan ze lijkt mij echt niet te grabbel gooien voor 12 nummers als er voor hun geen bewijs is dat ze authentiek zijn want als het ooit uit komt is het pure fraude en zouden miljoenen mensen die de CD Michael gekocht hebben schade vergoeding kunnen eisen.

Want als ik een cd koop van Michael Jackson verwacht ik Michael Jackson te horen zelfde als ik cd koop van freddy mercury dan verwacht ik ook freddy mercury en niet Elvis dan koop ik wel een cd van Elvis.
Dit is een wat kromme vergelijking daar het hier om een sound-a-like zou gaan maar komt wel op hetzelfde neer.

Mocht dit toch niet authentiek gaan blijken staat Sony een dik probleem te wachten en zeer slechte reclame.

Kunnen jullie ook alle overige cascio tracks dan?
pi_138750273
Maarja als ik een cd koop van Milli Vanilli dan wil ik ook die jongens op de cover horen en niet wat studiomuzikanten. It happens.. overigens denk ik niet dat er ooit 'bewezen' wordt dat het niet MJ is die die liedjes zingt. Het zal altijd wel een dingetje blijven op fanboards.
  donderdag 10 april 2014 @ 23:54:12 #184
300718 Kenju
Say It!!??
pi_138750743
Ik heb effe wat tracks beluisterd, en denk een sleutel te hebben. De overeenkomsten in de vibrato en de kracht waarmee gezongen wordt op bepaalde momenten zijn gewoon anders. Hoe meer ik ernaar luister, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat Breaking News, Monster en Keep Your Head Up inderdaad niet door MJ gedaan zijn. Of iig dat de stem op eenzelfde manier gemixt is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_138752233
Heb nooit echt serieus naar dat album geluisterd op de betere nummers na, maar nu je het zegt ja. Dat is echt geen MJ op die nummers.
pi_138752346
Dus we zijn het eens dat het geen MJ is? Dat kan toch niet, dat is belachelijk.
pi_138752974
Ik ben 100% zeker dat dat geen MJ is. Vooral bij Monster is het duidelijk te horen, de klankkleur is totaal anders. Bij Keep Your Head Up hoor je dat de stem erg 'dun' klinkt in vergelijking met de MJ die wij kennen. Schandalig eigenlijk en Sony zou dit vier jaar na dato nog best mogen rectificeren.

Vaag dat ik dat album destijds maar één keer heb beluisterd, want er staan verder best wel mooie nummers op (Behind The Mask, Another Day, Much Too Soon).
pi_138753101
Ik heb die nummers ook nooit vertrouwd. En ik luister ze ook niet, dat is misschien nog wel het beste bewijs.
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_138753106
The authenticity of "Monster" has been questioned. Doubts over whether the vocals were actually by Jackson have been raised, reportedly by Katherine Jackson and Jackson's two eldest children and many of his fans. His brother Randy Jackson posted a series of messages about the album on his Twitter account stating that family members were not allowed at his studio where the album was being completed. According to Randy, when engineer Teddy Riley played him some of the tracks, "I immediately said it wasn't his voice". In a statement, Sony Music Group countered that it had "complete confidence in the results of our extensive research, as well as the accounts of those who were in the studio with Michael, that the vocals on the new album are his own". Producer Teddy Riley, Frank DiLeo and Jackson's estate have since defended Sony's claims that the song is authentic. Teddy Riley who worked on the songs "Hollywood Tonight", "Monster" and "Breaking News", claimed that he had to do "more processing to the voice, which is why people were asking about the authenticity of his voice". Riley also claimed that "With the Melodyne we actually move the stuff up which is the reason why some of the vibrato sounds a little off or processed, over-processed. We truly apologize for that happening, but you are still hearing the true Michael Jackson"

Misschien is dat wel waar wat Teddy Riley zegt, dat ze het compleet overgeproduceerd hebben waardoor het nep klinkt. Het enige wat ze zouden kunnen doen is de originele, onbewerkte demo's naar buiten brengen, om de twijfel weg te nemen.
pi_138753117
Daarom ben ik ook blij dat bij Xscape de demo's mee worden geleverd.
pi_138754951
Wanneer rockte MJ eigenlijk voor het eerst die ponytail? Ik zie het voor het eerst op foto's uit 1987.

Ik weet niet wat zijn eerste publieke optreden met die haarstijl was.
Copthorne 2.0
pi_138781466
Bad Tour hè
  zaterdag 12 april 2014 @ 22:28:32 #193
314390 Jackson5
Annie are you ok?
pi_138808615
Uitgelekt, ik heb het album!
  zaterdag 12 april 2014 @ 23:42:37 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138810977
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:28 schreef Jackson5 het volgende:
Uitgelekt, ik heb het album!
Waar vandaan?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138811539
Ik heb ook iets gedownload maar het zijn de onbewerkte demos bij elkaar gevoegd als 'Xscape (2014)', dit lijkt me niet het album dat in de winkels komt te liggen.

Michael Jackson - Xscape (2014) (Size: 110.31 MB)
01. Love Never Felt So Good (03:29)
02. She Was Loving Me (04:12)
03. I Was The Loser (04:01)
04. A Place With No Name (05:17)
05. Do You Know Where Your Children Are (04:42)
06. Slave to the Rhythm (04:39)
07. Blue Gangster (04:45)
08. Xscape (05:59)
09. All I Need (05:03)
10. I Have This Dream (05:28)
pi_138812501
Hoop niet dat All I Need daadwerkelijk op Xscape komt.. Cascio track met You Are Not Alone intro..
  zondag 13 april 2014 @ 21:21:22 #197
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_138844389
Ook gedownload.

I have this dream is verschillende dingen aan elkaar geknipt.
She was loving me dat is niet de demo van Michael toch? Heb nog niet gehoord.
Maar stond keer iets op youtube (wel liedje geschreven door Michael) maar door een andere ingezongen.
Nog nooit een demo gehoord van Michael zelf

Rest was al bekend.
En All I Need is inderdaad een Cascio Track

Inmiddels She was lovin me gehoord dit is ook geen Michael
rest zijn de bekende demo's

[ Bericht 9% gewijzigd door Nicksanders op 13-04-2014 21:34:53 ]
  zondag 13 april 2014 @ 21:43:30 #198
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_138846107
She was lovin me is wel een prachtig nummer ben benieuw naar de versie (demo's) van Michael.
  zondag 13 april 2014 @ 21:44:56 #199
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_138846202
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 21:43 schreef Nicksanders het volgende:
She was lovin me is wel een prachtig nummer ben benieuw naar de versie (demo's) van Michael.
Als het tenminste dezelfde lyrics heeft. Maar ook dat is nog niet bekend.
pi_138847202
I Have This Dream is fanmade bagger, Earth Song verknipt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')