abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juni 2013 @ 21:06:14 #1
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128212039
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
  maandag 24 juni 2013 @ 21:07:15 #2
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128212087
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Als iedereen nou z'n eigen niveau aanhoudt als 'ie reageert, hoeven we een ander niet de schuld te geven van een ondermaatse reactie. Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen niveau.
Prima, ik reageer niet meer op dergelijke reacties :) .
pi_128212124
Shit, ik wilde snel nieuw topic aanmaken maar was te laat :')

Vlinder, die speltcrackers haal ik bij Marqt of de ecoplaza.
Sommige delicatessenwinkels hebben ze ook.
Amisa heet t merk!
Be someone that makes you happy
  maandag 24 juni 2013 @ 21:07:51 #4
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128212126
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:03 schreef An24 het volgende:

[..]

Ga de voedingszandloper maar ff lezen. heeft een arts geschreven. Jij ook bedankt :W
Je had gelezen dat ze alleen "sommigen beweren" schreef, en niks over een arts he?
pi_128212159
@AB: je kan ook in 1x op allebei de vragen in haar post antwoorden, scheelt haar weer tijd. Stelt er iemand een serieuze vraag waar je wat aan kan hebben, beantwoord je 'm niet en ga je daarna ook nog zeggen dat ze hem zelf maar even moet herhalen. Het is voor jou dat ze die vraag stelt he, niet voor zichzelf. Stop er zelf ook wat moeite in, dan krijg je ook betere reacties.

@loveli, wilde je quoten want had vanmiddag ook een vraag aan je gesteld maar denk dat je die niet hebt gezien door de snelheid van posten vanmorgen :), maar toen was het topic dicht. Poging 2 haha. Hoe denk jij over fruit? Suikers die je moet vermijden of juist niet? Ik probeer (vanaf morgen weer) zo min mogelijk suikers binnen te krijgen, maar weet niet zo goed of de suikers uit fruit nou ook 'slechte' suikers zijn of niet. Ik eet namelijk erg graag fruit. Bijvoorbeeld als ik een hele meloen en 250gr diepvriesfruit op een dag eet, is dat dan veel te veel of is dat geen probleem omdat de suikers uit fruit andere suikers zijn dan de suikers in snoep etc?

Edit, @Nallie: thanks! Ga dr ook eens kijken dan als alternatief voor mn rijstwafels :)
  maandag 24 juni 2013 @ 21:09:03 #6
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128212178
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:07 schreef Nallie het volgende:

Amisa heet t merk!
Als je een plaatje hebt of iets anders wil ik dat wel in de openingspost doen hoor. Ik heb het maar hetzelfde gelaten want ik had nog wel het idee om een plaatje van een frikandel in de openingspost te doen met een streep erdoor, maar dat zou te lang duren. En een frikandel zonder streep erdoor zou alleen maar weer reacties uitlokken, dus leek me niet handig.
  Vis een optie? maandag 24 juni 2013 @ 21:09:24 #7
70532 loveli
N
pi_128212193
Ga ik op in als ik niet meer mobiel zit :)
crap in = crap out
pi_128212202
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Waar aan?
Aan afspreken met die jongen waar ik mee date.

Ik heb tijd in het wk-end, door de week ben ik bezig met studie/sporten en heb ik geen zin om leuk te doen dan wil ik gewoon met m'n telefoon of iPad kloten of boekjes lezen (ik kijk geen tv)

En ik vind het dan vervelend dat ik iedere dag 1-2 verplichtingen heb en dan ook nog tijdje moet reizen op de enige dag dat op dat niet heb en dan ook 24/7 leuk moet zijn en veel moet praten etc.
Worry is a misuse of imagination
pi_128212214
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:07 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je had gelezen dat ze alleen "sommigen beweren" schreef, en niks over een arts he?
Ik vind het wel best met je. veel plezier hier.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:10:11 #10
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128212240
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@AB: je kan ook in 1x op allebei de vragen in haar post antwoorden, scheelt haar weer tijd. Stelt er iemand een serieuze vraag waar je wat aan kan hebben, beantwoord je 'm niet en ga je daarna ook nog zeggen dat ze hem zelf maar even moet herhalen. Het is voor jou dat ze die vraag stelt he, niet voor zichzelf. Stop er zelf ook wat moeite in, dan krijg je ook betere reacties.
Ik kan er niks aan doen dat ik per ongeluk over die vraag heen heb gelezen. Ik wist niet welke post ze bedoelde en voor haar kost het geen moeite om 'm dan even te herhalen. In plaats daarvan zegt ze dat ik 'm al geciteerd heb, dus dan kan ik nog door alle mensen die ik geciteerd heb heen zoeken.
pi_128212253

:D :D
pi_128212279
quote:
_O-
pi_128212289
quote:
O+ O+ O+
pi_128212292
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:07 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt An dat als je onderbouwde informatie over een goed eetpatroon wilt lezen, je dat boek even moet lezen omdat het is geschreven door een arts (en het dus niet zomaar beweringen van de kassajuffrouw bij de zeeman zijn bij wijze van). Voel je niet bij alles aangevallen..

En @ je vorige reactie: ik denk niet dat ze dat gezegd had als je haar 5pag terug had geciteerd. Ik had het op mn mobiel zelfs met 20 sec gevonden.. het stond volgens mij zelfs op dezelfde pagina nog. Ik ben hier ook nog niet al te lang, maar heb ervaren dat als je zelf moeite doet om info te zoeken en je wat doet met de tips die je krijgt, je prima wordt behandeld. En ook ik heb in het begin heus wat 'domme' vragen gesteld, maar als iemand dan antwoord geeft en ik doe daar wat mee dan werkt het een stuk makkelijker dan wanneer je tegendraads/verongelijkt gaat doen.
Betekent niet dat ik alle reacties goedkeur, maar kijk ook eens naar je eigen aandeel in het in stand houden van de manier van reageren :)
  maandag 24 juni 2013 @ 21:11:29 #15
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128212306
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik vind het wel best met je. veel plezier hier.
Is het zo moeilijk om even te reageren? Ik geef aan dat ik niet in beweringen van jan en alleman geloof. Er stond niet eens bij dat het over iets van een arts ging. En dan ga je mij daarop aanvallen? Lekker krom bezig.
pi_128212323
En ja nou en ik praat niet zo extreem veel en onderbreek je niet de hele tijd. Betekent dat de medicijnen werken.

Jammer dat ik geen top entertainment meer ben laat me me rust.

(Niet alleen hij hoor)
Worry is a misuse of imagination
  maandag 24 juni 2013 @ 21:11:51 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128212325
quote:
:D
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128212326
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:07 schreef Nallie het volgende:

Amisa heet t merk!
Oh noes!
  maandag 24 juni 2013 @ 21:12:17 #19
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128212351
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt An dat als je onderbouwde informatie over een goed eetpatroon wilt lezen, je dat boek even moet lezen omdat het is geschreven door een arts (en het dus niet zomaar beweringen van de kassajuffrouw bij de zeeman zijn bij wijze van). Voel je niet bij alles aangevallen..
Als ze het op die manier zou schrijven dan zou ik het ook begrijpen. Nu lijkt het meer op een aanval met dat zwaaihandje erachter.
  Vis een optie? maandag 24 juni 2013 @ 21:12:40 #20
70532 loveli
N
pi_128212373
quote:
O+
crap in = crap out
pi_128212388
OMG stop alsjeblieft met zeiken :|W

Post lijstjes of stel normale vragen en ga anders lekker ergens anders vervelen.
Er is je vanochtend voldoende advies gegeven, onder andere door mij.
Kap nu met dat gezeur.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:14:00 #22
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128212447
Voor het gemak van _Dido_ nog even:
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:00 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

je hebt mij zelfs geciteerd.
Je kunt 'm ook gewoon even herhalen he, scheelt mij weer tijd :* .

Maar goed, ik weet dat het niet handig is, maar als ik geen honger heb ga ik ook niet iets erin proppen want dan weet ik dat het er toch weer uit komt. Dan wacht ik liever tot ik wel honger heb om dan nog wat te eten.
  Vis een optie? maandag 24 juni 2013 @ 21:14:42 #23
70532 loveli
N
pi_128212483
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:12 schreef Nallie het volgende:
OMG stop alsjeblieft met zeiken :|W

Post lijstjes of stel normale vragen en ga anders lekker ergens anders vervelen.
Er is je vanochtend voldoende advies gegeven, onder andere door mij.
Kap nu met dat gezeur.
O+
crap in = crap out
  maandag 24 juni 2013 @ 21:14:45 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128212484
XM wat Phaidra zegt.
Mijn moeder rookte tigtallen peuken als ze mij aan het voeden was.. Niet dat jij dat moet doen :D Maar een appel moet kunnen :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128212491
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:14 schreef loveli het volgende:

[..]

O+
Hartje van Loveli *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')