Waarom de helft? Hij heeft het toen betaald, hij heeft het netjes achtergelaten, nu woont zij er alleen en mag zij die borg betalen lijkt me.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:12 schreef Catch22- het volgende:
Zolang zij er woont krijg je dat niet. Je kn hoogstens de helft van haar vragen.
Ik neem aan dat hij uitgaat van de helft vanuit de gedachte dat zij destijds ook de helft heeft betaald. Maar ja, als hij destijds de volle mep heeft betaald heeft hij nu inderdaad (m.i.) ook recht op het hele bedrag.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom de helft? Hij heeft het toen betaald, hij heeft het netjes achtergelaten, nu woont zij er alleen en mag zij die borg betalen lijkt me.
Maar hoezo heeft de verhuurder hier niks mee te maken?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:21 schreef florisje het volgende:
je verhuurder heeft hier toch helemaal niets mee te maken?
dit is echt iets tussen jou en je ex.
neem aan dat je alleen recht hebt op de helft van die 1250 euro.
geef haar een beetje korting en vraag 500 euro om er vanaf te zijn.
in het ergste geval moet je wachten tot zij eruit gaat.
ik weet niet wat kikje wgr is:Pquote:Op maandag 24 juni 2013 19:35 schreef KaBuf het volgende:
Kickje WGR?
Heeft je ex een nieuw contract getekend of is ze verder op jouw contract?
Bij het eerste zou je de borg zo terug moeten krijgen, bij het tweede in ieder geval niet van de verhuurder aangezien het contract nog loopt.
Tenminste, dat is mijn gedachte.
dat is wel heel naïef, lijkt me sterk dat je dit echt denkt.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:35 schreef igorkoek het volgende:
[..]
Maar hoezo heeft de verhuurder hier niks mee te maken?
destijds heb ik de borg aan hun betaald en niet aan mn ex, dus omdat ik er nu niet meer inwoon ging ik ervanuit dat de verhuurder mijn borg terug zou storten
dit is wel een slime actie van jou, dat ik daar niet aan dacht.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:39 schreef Innisdemon het volgende:
Jij krijgt de borg van je ex, of je zegt de huur op, en dan kan je ex ook vertrekken.
Sim-pel
heb je afspraken over de verdeling van lasten op papier staan? of een iets in een samenlevingscontract ofzo?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:33 schreef igorkoek het volgende:
Destijds heb ik toen de volle mep betaald.
WGR is het subforum Werk, Geldzaken en Recht.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:38 schreef igorkoek het volgende:
[..]
ik weet niet wat kikje wgr is:P
Gaat via hetzelfde contract, maar lijkt mij als ik er niet meer ingeschreven staat dan vervalt dat contract toch?
Dit. Maak het makkelijk en vraag gewoon die borg aan je ex om vervolgens het contract op haar naam te zetten. Dan wordt zij niet haar huis uitgezet. Maar het kán wel.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:39 schreef Innisdemon het volgende:
Jij krijgt de borg van je ex, of je zegt de huur op, en dan kan je ex ook vertrekken.
Sim-pel
ik zou deze optie 'aanbieden' aan je ex.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:41 schreef igorkoek het volgende:
[..]
dit is wel een slime actie van jou, dat ik daar niet aan dacht.
ik dacht dus gewoon omdat ik daar niet meer woon ben ik niks verplicht, maar het contract loopt natuurlijk gewoon door. dus ik hoef alleen maar het contract te stoppen waardoor de huur ook stopt waardoor ik mijn borg terug krijg
Dan zeg je tegen je ex dat je haar in wil laten schrijven als hoofdhuurder en dat zij de borg aan jou moet betalen. En anders ga je moeilijk doen.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:45 schreef igorkoek het volgende:
we hebben de verhuurder niet op de hoogte gesteld van de verandering,
ik heb ook geen samenlevings contract of iets gehad wat erop wijst dat wij partners waren/zijn.
het contract staat nog zoals bekend bij hun met mij als hoofdhuurder en mijn ex als inwonende
Sowieso regelen dat het contract op haar naam komt te staan. Anders is TS aansprakelijk als zij iets sloopt in het huis.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan zeg je tegen je ex dat je haar in wil laten schrijven als hoofdhuurder en dat zij de borg aan jou moet betalen. En anders ga je moeilijk doen.
Ook daarom. Dat hij de situatie al vanaf februari zo heeft gelaten verbaast me ook nogal.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sowieso regelen dat het contract op haar naam komt te staan. Anders is TS aansprakelijk als zij iets sloopt in het huis.
dat wil ik heel graag, maar het is onmogelijk om in contact te komen met haar, tig keer langs geweest niemand doet open terwijl ze er wel is. mijn nummer heeft ze geblockt dus kan ook niet bellen, haar moeder kan ik bereiken maar die is onmogelijk om mee samen te werken want die schuift alles af op het feit dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan zeg je tegen je ex dat je haar in wil laten schrijven als hoofdhuurder en dat zij de borg aan jou moet betalen. En anders ga je moeilijk doen.
Ja, natuurlijk is dat zo. TS is immers als huurder in het contract verbonden tot voldoening van de huursom. Dat zijn vriendin dat al vier maanden doet is verder niet belangrijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:49 schreef frederik het volgende:
Ik zou niet alleen kijken naar die borg van 1250 euro, maar het lijkt er erg op dat jij ook aansprakelijk blijft voor andere huurderszaken (zolang jij hoofdhuurder bent). Ik zou ook niet raar opkijken wanneer de verhuurder bij jou kan aankloppen als er een huurachterstand ontstaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |