Zit wat in, maar anderzijds verklaart dat niet de aversie tegen homoseksualiteit, het afkeuren van seks als die seks niet tot bevruchting leidt, enzovoort.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:50 schreef Mathemaat het volgende:
Ik denk dat het te maken heeft met dat het duidelijk is: wie de vader van wie is.
Een soort bukkakisme, hehehehe...quote:Op maandag 24 juni 2013 18:50 schreef Mathemaat het volgende:
In de pre-islamitische Arabië had je verschillende vormen van huwelijken. Één daarvan was dat één vrouw met 40 mannen seks had en als ze zwanger werd, dan mocht zij de vader aanwijzen.
Dat zou een biologische reactie kunnen zijn op geslachtsziektes, als we het over mannelijke homofielen hebben.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zit wat in, maar anderzijds verklaart dat niet de aversie tegen homoseksualiteit, het afkeuren van seks als die seks niet tot bevruchting leidt, enzovoort.
Geslachtsziektes waren volgens mij toen niet bepaald wijdverbreid nog. Daarnaast mist voor die motivatie iedere aanwijzing.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat zou een biologische reactie kunnen zijn op geslachtsziektes, als we het over mannelijke homofielen hebben.
Het zou ook een reactie kunnen zijn op dat mensen duidelijke relaties wilden en dat mannelijke homofielen te polygaam waren.
Het was maar een hypothese.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geslachtsziektes waren volgens mij toen niet bepaald wijdverbreid nog. Daarnaast mist voor die motivatie iedere aanwijzing.
We hebben het over mannelijke. Je kunt onderzoeken erover opzoeken (je moet wel de extreme christelijke bronnen ontwijken). Een heteroseksuele (westerse) man heeft ongeveer 10 verschillende bedpartners in zijn leven. Een homoseksuele man zit ongeveer rond de 100.quote:En homoseksuelen te polygaam? Die zijn echt niet vaker polygaam dan hetero's.
Gemiddeld? Hoe kom je aan die getallen?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het was maar een hypothese.
[..]
We hebben het over mannelijke. Je kunt onderzoeken erover opzoeken (je moet wel de extreme christelijke bronnen ontwijken). Een heteroseksuele (westerse) man heeft ongeveer 10 verschillende bedpartners in zijn leven. Een homoseksuele man zit ongeveer rond de 100.
Persoonlijk snap ik niet waarom mensen zoveel verschillende bedpartners in hun leven zouden willen.
Internet. Ik hoorde jaren geleden het voor het eerst op YouTube in een hoorcollege aan een Amerikaanse universiteit over de menselijke seksuologie. Ze onderzochten of nou de man of vrouw oversekst is. De docent zei dat mannelijke homoseksuelen rond 100 á 1000 verschillende bedpartners heeft en vrouwelijke homoseksuelen rond de 3.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gemiddeld? Hoe kom je aan die getallen?
Van de heel fanatieke gaybarbezoekers geloof ik dat wel, maar over het algemeen gesteld lijkt me dat veel te hoog geschat. Homo's trouwen niet voor de grap.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:16 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Internet. Ik hoorde jaren geleden het voor het eerst op YouTube in een hoorcollege aan een Amerikaanse universiteit over de menselijke seksuologie. Ze onderzochten of nou de man of vrouw oversekst is. De docent zei dat mannelijke homoseksuelen rond 100 á 1000 verschillende bedpartners heeft en vrouwelijke homoseksuelen rond de 3.
Homo's die trouwen zijn toch juist heel zeldzaam?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van de heel fanatieke gaybarbezoekers geloof ik dat wel, maar over het algemeen gesteld lijkt me dat veel te hoog geschat. Homo's trouwen niet voor de grap.
Bovendien is de marge 100-1000 zo enorm...
Geen idee hoeveel homohuwelijken er jaarlijks worden gesloten, maar er zijn bijna een miljoen homoseksuelen in Nederland en voor al die mensen is er echt niet genoeg darkroomruimte.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:21 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Homo's die trouwen zijn toch juist heel zeldzaam?
Nee hoor, dat is helemaal niet zo zeldzaam, mits het toegestaan is dan.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:21 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Homo's die trouwen zijn toch juist heel zeldzaam?
Ik vind 10 eigenlijk al schokkend hoog, terwijl ik polygame relaties oké vind.
Yes, de bloedlijnen via de vrouwelijke lijn en geen seksuele restrictie's, geen lichamelijke trouw in relatie's, wel verlangen naar relatievorming, paar-vorming, alleen niet met dat verplicht voor eeuwig en altijd.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:50 schreef Mathemaat het volgende:
Ik denk dat het te maken heeft met dat het duidelijk is: wie de vader van wie is.
In de pre-islamitische Arabië had je verschillende vormen van huwelijken. Één daarvan was dat één vrouw met 40 mannen seks had en als ze zwanger werd, dan mocht zij de vader aanwijzen.
Waarom is dat niet handig dan? Je moet dan ook wel weten dat kinderen veel meer van de groep waren en waardevol waren ongeacht wie de vader was. De man die werd uitgekozen als opvoeder was erg blij, hij wist dat de vrouw vruchtbaar was en had gelijk al 1 of meerdere kinderen die ook zijn status fiks verhoogde.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een soort bukkakisme, hehehehe...
Nee, da's inderdaad niet zo handig. Nooit van die huwelijksvorm gehoord trouwens.
Het lijkt me verschrikkelijk als ik geen biologische band met mijn kinderen zou hebben. Ik vind trouwens dat je in meerdere posts wel erg makkelijk over de rol van de vader heen stapt. Maar misschien begrijp ik je gewoon verkeerd.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom is dat niet handig dan? Je moet dan ook wel weten dat kinderen veel meer van de groep waren en waardevol waren ongeacht wie de vader was. De man die werd uitgekozen als opvoeder was erg blij, hij wist dat de vrouw vruchtbaar was en had gelijk al 1 of meerdere kinderen die ook zijn status fiks verhoogde.
De rol van de vader is hartstikke belangerijk, hij is de opvoeder van de kinderen en daarin ronduit onmisbaar. Maar vanuit het groepsdenken van vroeger(niet het individu is belangerijk, maar het geheel, de groep) is wie de biologische vader is minder belangerijk. Het gaf zelfs wat rust in de groep omdat kinderen dus niet beter beschermt werden omdat die bloedband er was. Dat zie je nu nog bij bv chimps, waar de vrouwtjes bewust met meerdere mannetjes paren om zo de jongen veilig te houden.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het lijkt me verschrikkelijk als ik geen biologische band met mijn kinderen zou hebben. Ik vind trouwens dat je in meerdere posts wel erg makkelijk over de rol van de vader heen stapt. Maar misschien begrijp ik je gewoon verkeerd.
Maar is dat niet een gevolg van religie?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef Molurus het volgende:
Korte opmerking... ik weet niet of het al gezegd is... maar seksualiteit ligt vaak ook heel gevoelig buiten een religieuze context. Minder gevoelig, maar nog steeds heel gevoelig.
Wellicht dat een deel van de verklaring daar in zit. (Wat het dan ook is dat daarvan de oorzaak is.)
Dat zou alsnog kunnen natuurlijk, maar het is wat mij betreft niet vanzelfsprekend. Seksuele selectie is 1 van de belangrijkste mechanismes, zeker voor een sociale diersoort. Dit zie je ook bij heel veel andere diersoorten (die niet bepaald religieus zijn). Het is niet zomaar 'iedereen neukt met iedereen', er moet aan heel specifieke voorwaarden worden voldaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar is dat niet een gevolg van religie?
Zeker. Maar daar zijn individuen prima zelf toe in staat.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat zou alsnog kunnen natuurlijk, maar het is wat mij betreft niet vanzelfsprekend. Seksuele selectie is 1 van de belangrijkste mechanismes, zeker voor een sociale diersoort. Dit zie je ook bij heel veel andere diersoorten (die niet bepaald religieus zijn). Het is niet zomaar 'iedereen neukt met iedereen', er moet aan heel specifieke voorwaarden worden voldaan.
Zeker. Maar dat wil niet zeggen dat het geen gevoelig onderwerp is. Als je succesvol wil zijn dan wil je niet dat je dochter met een willekeurige knul het bed in duikt, maar met die ene knul die sterke genen heeft. Selectie is cruciaal.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker. Maar daar zijn individuen prima zelf toe in staat.
Ah, op die manier. Partnerselectie in de tweede graad. Goed punt.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zeker. Maar dat wil niet zeggen dat het geen gevoelig onderwerp is. Als je succesvol wil zijn dan wil je niet dat je dochter met een willekeurige knul het bed in duikt, maar met die ene knul die sterke genen heeft. Selectie is cruciaal.
Yep. En dat zorgt voor allerlei potentiele sociale conflicten. Het klassieke verhaal van een meisje dat verliefd wordt op een jongen die niet in de smaak valt bij de ouders. Iets wat in essentie prive is moet de goedkeuring hebben van niet alleen de ouders, maar de hele familie en de gemeenschap waarin ze leven.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Partnerselectie in de tweede graad. Goed punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |