abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128144538
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds juni 2013 bezig met onze derde en laatste PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

dobbey
Ivm overgang (32 jaar) de kans gekregen om eenmalig IVF te proberen waar uit 1 eicel is gekomen die niet gedeeld heeft. Voor ons zelf houd dit traject op en 24 januari hebben wij het intake gesprek bij het Geertgen voor eiceldonatie.

Hobbesje
In 2006 spontaan zwanger en in november bevallen van een zoon. In 2007 weer gestopt met de pil waarna geen zwangerschap meer volgde, in 2009 doorgestuurd naar de gyn. Daar werd al snel duidelijk bij de eerst IUI werd dat het niet zo (meer - onze eerste is echt een wonder!) kon lukken omdat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer zijn. Daarna met IVF/ICSI in 2010 zwanger geworden van onze tweede zoon. Van de cryootjes uit deze behandeling in 2012 zwanger geweest, maar met 14 weken klopte er geen hartje meer. In 2013 weer zwanger van het laatste cryootje, maar een miskraam met 6 weken. Nu weer opnieuw aanmelden voor ISCI.

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door _NIKKI_ op 23-06-2013 16:06:10 ]
  zondag 23 juni 2013 @ 12:53:27 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_128145716
Haal mij maar even uit de OP. Ik lees/ post nog wel mee, maar op dit moment zijn we niet echt in het ziekenhuis meer bezig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_128146700
Hobbes; ik snap je teleurstelling qua aantal, maar iig wel een tp morgen!

Nikki; jeetje wat een boel follikels! Ben benieuwd wanneer de punctie is.

Ik heb ongeveer 10 follikels die meedoen, nog heel wat kleintjes en heel wat groteren, maar ze willen voor de middelsten gaan. Waarschijnlijk morgen nog een echo maar dat hoor ik vanmiddag omdat er nog overlegd moest worden. De verwachting is dat ik woensdag de punctie heb.

Verder niet bijgelezen, sorry dames. Ik zit even in mijn eigen bubbel en aangezien Hobbesje en Nikki in hetzelfde traject zitten heb ik hen wel gevolgd.
pi_128153882
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef Chanty het volgende:
Haal mij maar even uit de OP. Ik lees/ post nog wel mee, maar op dit moment zijn we niet echt in het ziekenhuis meer bezig.
Ik heb je eruitgehaald.
pi_128153979
Poezebeest spannend!

Ik ben net gebeld en heb dinsdag om 8:00 uur de punctie. Vanavond om 20:00 uur de pregnyl zetten. Ik moet maar één poeder in plaats van twee. Ik vroeg naar uitleg ervan en ze zei dat het kwam omdat ik goed had gereageerd op de medicatie :? Dat zit me dan een soort van niet lekker, maargoed ze zullen vast weten wat ze doen.
pi_128154245
Nikki; Hoeveel is 1 poeder dan? Ik heb altijd maar 1 poeder, 5000 EH. Spannend weer en ook fijn want het spuiten zit er na vanavond weer op.
pi_128155467
Ja dat het spuiten er na vanavond op zit vind ik ook fijn. Het is altijd een soort flow waar je in zit, maar toch fijn als dat weg is. Eén poeder is inderdaad 5.000 EH. Het schijnt dat men altijd 10.000 EH deed om zeker van een eisprong te zijn, maar 5.000 doet hetzelfde trucje. Tenminste dat las ik net even snel online. ;)
  zondag 23 juni 2013 @ 17:13:58 #8
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_128156327
Wat raar, ik had ook maar 5.000 EH maar wel 2 ampullen in huis voor het geval dat.

Maar spannend zeg!! Ik ga duimen
Be happy with the little things in life
  maandag 24 juni 2013 @ 10:19:48 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128184692
Eén jaar geleden werd ik voor het laatst ongesteld. Wat ontzettend oneerlijk dat er in dit topic nog zoveel dezelfde mensen zitten, die soms nog zo weinig zijn opgeschoten -O-

Het lukt niet meer om echt mee te lezen, maar zo nu en dan spiek ik even in de hoop dat er nieuws is. Ik denk dus wel aan jullie! :* Maak goed gebruik van dit virtuele warme bad, dat kan echt weldadig zijn!
  maandag 24 juni 2013 @ 16:30:14 #10
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_128199173
Nikki: wij hebben zowiezo maar 1 ampul pregnyl (en krijgen ook geen reserve mee). Ik heb nog nooit meer gespoten (alle 3 keer 1 ampul).

Vandaag terugplaatsing gehad van een goede kwaliteit embryootje, de andere 2 hebben de vriezer niet gehaald. Dus deze moet extra z'n best doen...!
pi_128199242
Hobbesje pupo *O*
Ik duim voor je :* :* :*
  maandag 24 juni 2013 @ 16:49:44 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_128200055
Hobbes PUPO ik ga voor je duimen
pi_128201933
Hobbes; succes met broeden! Jammer dat er niks de vriezer in kon. Succes met de wachtweken!

Ik heb woensdagochtend de punctie, ben benieuwd weer.
  maandag 24 juni 2013 @ 18:45:54 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_128204926
Poezebeest voor jou dus ook een spannende week, mijn duimen draaien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 juni 2013 @ 18:53:18 #15
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_128205275
DV :( niet leuk is dat he? :*
pi_128205552
DV; het is ook gewoon heel stom. Dikke knuffel voor jou :*
  maandag 24 juni 2013 @ 18:59:18 #17
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_128205579
Nee niet echt, Ik gun het haar echt van harte daar niet van, maar pfff soms vind ik het gewoon allemaal oneerlijk
pi_128206128
Hobbesje *O* Pupo!! Zet hem op kleine Emmy! :+

Poezebeest, spannend! Ik ga ook voor jou hard duimen.

DV, :* damn wat gun ik jou een Yogho-yogho-moment met een klok die vooruit kan!
pi_128207865
Hobbes pupo! Jammer dat de andere twee de vriezer niet hebben gehaald. Misschien een stomme vraag, maar hadden ze dan niet beter een extra emmy terug kunnen plaatsen? Of mag dat niet?

Poezebeest ook een punctie! Spannend!

DV dikke knuffel voor jou. :*

Wij hebben alle spullen gepakt en vertrekken morgen om 5 uur richting Brussel.
Ik zal blij zijn als het weer achter de rug is morgen. :)
pi_128210507
Succes Nikki! Hopelijk een goede oogst (toch? Punctie morgen?)
pi_128210946
Ja die oogst wordt wel goed Lijnloos. ;) Ik denk minimaal 20 eitjes...maar de kwaliteit en de embryoselectie maken het lastiger. Meer eitjes is vaak slechtere kwaliteit namelijk. En met de selectie valt ook gemiddeld nog 50% af, dus fingers crossed dat we wat overhouden om zondag terug te plaatsen. :)
pi_128211229
Hmmm, dan ga ik voor jullie duimen voor een mooi aantal met veel goeie eitjes en dan een top bevruchting!
pi_128211475
Nikki; zondag pas een tp. Ik vind dat toch bijzonder dat er zoveel verschillend beleid is. Een vriendin van mij had 6 bevruchtingen waarvan er 3 op dag 1 de vriezer in gingen en er vervolgens per dag gekeken werd hoe het er voor stond. Uiteindelijk op dag 5 de tp van 1 en 1 de vriezer in. Er zal vast nog geen wetenschappelijk onderzoek zijn gedaan wat nu het beste is.
pi_128211648
Bij mij komt het door de pgd hoor Poezebeest. Normaal is het op dag 3 de tp.
pi_128212260
Nikki; dat bedacht ik me ook al toen ik had gepost :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')