Leuk hoor, het is jammer dat katten ook voor de lol jagen, maar zo te horen gaat moeders de discussie hierover aan met de lokale kattenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de gaai is in de heg gevlucht, ik laat het maar even, hopen dat ie zich goed verstopt. MOeder gaai viel net 1 van de katten al aan, toen die een voet in de tuin zette
Goed zo moeder Gaaiquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de gaai is in de heg gevlucht, ik laat het maar even, hopen dat ie zich goed verstopt. MOeder gaai viel net 1 van de katten al aan, toen die een voet in de tuin zette
ja omdat moeke steeds in de buurt bleef en het jong er verder goed uitziet en het lijkt dat ie binnen heel korte termijn wel zou kunnen vliegen laat ik het verder maar, wil ook niet op mn geweten hebben dat moeder hem niet meer zou voeren omdat ik hem heb opgepakt.. Ik weet dat kraaiachtigen hele goede maatjes kunnen worden, zou ik wel leuk vinden, wellicht onthoudt ie me!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:18 schreef SiGNe het volgende:
In principe worden jongen die uit het nest vallen wel nog gevoed door de ouders (tenzij mensen er teveel mee bezig zijn geweest en het beestje bijv. versleept hebben).
Kat even binnenhouden/in de gaten houden..
Het jong kan je evt meelwormen geven en nat kattenvoer.
een vriend van me heeft er vorig jaar ook een 2 weken in huis gehouden, ging met zijn 2 katten verder goed gelukkig.
Het beestje komt nog steeds regelmatig bij 'm langs (maar is niet tam ofzo)
De gaai (de naam Vlaamse Gaai is verouderd, het beesie heet tegenwoordig gewoon 'gaai') is een tof slim vogelke, die redt zich wel, al dan niet met pappie of mammie.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik noem ze altijd Gaamse vlaai voor de geinquote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De gaai (de naam Vlaamse Gaai is verouderd, het beesie heet tegenwoordig gewoon 'gaai') is een tof slim vogelke, die redt zich wel, al dan niet met pappie of mammie.
Gewoon met rust laten dus.
Leuke foto's!![]()
Denk dat het nog wel een week of 2 kan duren voor die kan vliegen..quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
PICS!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 juni 2013 00:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik noem ze altijd Gaamse vlaai voor de gein
(Al zou Chaamse vlaai logischer zijn omdat Chaam wel een plaats is en Gaam niet)
Eksters en kauwen ook overigens, statige vogels.. zitten hier veel in Zeist.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
![]()
't blijft een beeldschone kraai, hoe je hem/haar ook noemt.
De hele vogelfamilie Kraai is gewoonweg TOP.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eksters en kauwen ook overigens, statige vogels.. zitten hier veel in Zeist.
Ik hebop mijn balkon ook een klein bakje met water staan en daar komt bijna dagelijks een ekster zich in wassen (en koolmezen, boomklevers en spechten komen er ook vaak)
en 's winters vreten ze potten pindakaas leeg met z'n allen.
ow zo lang nog??quote:Op zondag 23 juni 2013 00:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk dat het nog wel een week of 2 kan duren voor die kan vliegen..
Weet je toevallig waar het nest zit? dan kan je hem/haar evt terug proberen te zetten.
En misschien kan je voor een doos ofzo zorgen waar het beestje droog en uit de wind kan zitten.
nee! Dit kun je beter niet doen. Zie de link die ik eerder postte.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk dat het nog wel een week of 2 kan duren voor die kan vliegen..
Weet je toevallig waar het nest zit? dan kan je hem/haar evt terug proberen te zetten.
En misschien kan je voor een doos ofzo zorgen waar het beestje droog en uit de wind kan zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |