abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juni 2013 @ 09:08:22 #176
132191 -jos-
Money=Power
pi_128413719
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 04:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat er onjuist is. Dit is veel minder stiekem gebeurd dan jij nu aanneemt.
Troll is obvious.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_128413740
Meestal is het zo dat als de VS de EU ergens in benadeelt, de EU daar vervolgens niets tegen doet.

Zelden zo'n passieve en slaafse club meegemaakt. Snel die vrije handelszone afronden, nog even dat raketschild in Polen en Tsjechië er doorheen drukken, Assad nog even een streek leveren en we doen net alsof er niets gebeurd is.
pi_128413797
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:08 schreef -jos- het volgende:

[..]

Troll is obvious.
Onzin, doe moeite en zoek het op, ze kunnen weinig doen zonder juridische toestemming.
  zondag 30 juni 2013 @ 09:28:28 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128413834
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 02:19 schreef -jos- het volgende:
Goed dat er steeds meer info boven komt. De onderste steen moet boven komen. De politici kunnen het nu moeilijk meer gaan ontkennen.

[..]

Guardian heeft het artikel alweer weggehaald. Goed dat je het hier hebt neergezet :)
Waarschijnlijk een probleem met de official secrets act
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128414135
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 23:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

We doen er niks aan omdat het nog geen directe voelbare invloed heeft op ons (veel meer dan ongemakkelijk is afgeluisterd worden niet). Als een op een gegeven moment bijv. zou blijken dat ze PRISM hebben gebruikt om Amerikaanse bedrijven een concurentievoordeel ten opzichte van Europese/Chinese bedrijven te geven zul je waarschijnlijk wel een hevigere reactie zien, juist omdat er dan wel merkbare schade is.
We zouden op zijn minst deze personen een veilige plek moeten bieden. Zij doen wat de overheid had moeten doen maar daar te laf voor is. Nu laten wij mensen die onecht aankaarten in de steek. Dat is hetzelfde als je grond beginselen verlaten.
pi_128414269
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 23:37 schreef Misty_eyes het volgende:
Revealed: secret European deals to hand over private data to America

Nederland dus ook....
Laat je weten wanneer de FBI / NSA voor je deur staan? The Guardian heeft het artikel moeten verwijderen....
  zondag 30 juni 2013 @ 10:21:53 #182
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128414318
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 03:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Soms wel en soms is dat niet het geval want de overheid dient jou te vertegenwoordigen.
In het diepste geheim, zodat burgers niet eens weten wat de overheid doet in hun naam.
The view from nowhere.
pi_128414366
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:17 schreef QBay het volgende:

[..]

Laat je weten wanneer de FBI / NSA voor je deur staan? The Guardian heeft het artikel moeten verwijderen....
Ik buig niet voor de FBI of NSA dus ze hebben dikke pech. ;)
pi_128414629
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In het diepste geheim, zodat burgers niet eens weten wat de overheid doet in hun naam.
Genoeg volksvertegenwoordigers wisten het anders wel dit is niet even op ambtelijk niveau bedacht of iets in die richting.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:17:10 #185
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128415197
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Genoeg volksvertegenwoordigers wisten het anders wel dit is niet even op ambtelijk niveau bedacht of iets in die richting.
Als ik zie wat volksvertegenwoordigers in de VS weten dan valt dat tegen. Slechts enkelen mogen wat meer weten.

Als volksvertegenwoordigers (die wat meer weten) burgers niet informeren, dan weet de burger nog niets.

De geschiedenis van de VS staat bol van de geheime en illegale operaties, waarbij vele mensen onnodig omgekomen zijn. Het is duidelijk dat burgers hun rol meer moeten spelen om te voorkomen dat overheden hun bevoegdheden misbruiken.

Dit is zo'n moment waarop de burger op zijn strepen moet gaan staan. Want de veiligheidsdiensten en het defensie apparaat zijn in de VS buiten hun proporties gegroeid en buiten iedere controle. Sinds Bush president werd hebben een reeks schandalen plaatsgevonden, zonder correctie.
The view from nowhere.
pi_128415591
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:17 schreef QBay het volgende:

[..]

Zo wordt er wel meer verwijderd:

Danny Casolaro , dood na " zelfmoord "
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_128416203
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 02:19 schreef -jos- het volgende:
Goed dat er steeds meer info boven komt. De onderste steen moet boven komen. De politici kunnen het nu moeilijk meer gaan ontkennen.

[..]

Guardian heeft het artikel alweer weggehaald. Goed dat je het hier hebt neergezet :)
De info was er al tijden, zelfs in het NRC te lezen:

http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Echelon/

Uit 1998:

quote:
DEN HAAG/ROTTERDAM, 6 FEBR. In de Tweede Kamer en het Europees Parlement is verbaasd en geschokt gereageerd op het bericht dat de Verenigde Staten stelselmatig al het Europese telefoon-, fax- en e-mailverkeer aftappen.
quote:
ROTTERDAM, 17 OKT. De lidstaten van de Europese Unie hebben een overeenkomst met de Amerikaanse veiligheidsdienst FBI gesloten om alle vormen van datacommunicatie, zoals telefoon-, fax- en Internetverkeer, af te tappen.
Ik blijf me verbazen over de geschokte reacties. Denial ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 30 juni 2013 @ 13:16:24 #188
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_128417628
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:08 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De info was er al tijden, zelfs in het NRC te lezen:

http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Echelon/

Uit 1998:

[..]

[..]

Ik begrijp het ook niet. Het zou eerder een schok zijn als zou blijken dat overheden er in de afgelopen tien jaar volledig mee gestopt zouden zijn.
  zondag 30 juni 2013 @ 13:39:53 #189
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128418285
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:08 schreef Resonancer het volgende:

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:16 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook niet. Het zou eerder een schok zijn als zou blijken dat overheden er in de afgelopen tien jaar volledig mee gestopt zouden zijn.
Je veronderstelt dat mensen zo actief met politiek bezig zijn, dat iedereen bewust op de hoogte is van alles dat ooit in de krant heeft gestaan.
The view from nowhere.
pi_128418847
quote:
NOS: "VS luistert Duitsers intensief af"

Volgens Der Spiegel wordt Duitsland even scherp in de gaten gehouden door de VS als bijvoorbeeld China, Irak en Saudi-Arabië. Op een gemiddelde dag zou de NSA 20 miljoen Duitse telefoonverbindingen aftappen en zou de dienst 10 miljoen internetdatasets binnenkrijgen. Daarmee zou Duitsland het meest afgeluisterde Europese land zijn. Op welke schaal de andere EU-landen worden afgeluisterd, schrijft Der Spiegel niet.

http://nos.nl/artikel/524(...)rs-intensief-af.html
Haha, geweldig. Duitsland op dezelfde hoogte als dubieuze staten (vanuit Amerikaans opzicht) als China, Irak en Saoedi-Arabie _O-

En deze:
quote:
Die informatie kwam ook uit de documenten van Snowden. De Europese Unie zou in de stukken als "doelwit om in de gaten te houden" worden omschreven.
  Trouwste user 2022 zondag 30 juni 2013 @ 14:03:08 #191
7889 tong80
Spleenheup
pi_128418907
De Amerikaanse geheime dienst NSA monitort elke maand gemiddeld een half miljard telefoontjes, e-mails en sms'jes in Duitsland. Tot die conclusie komt het blad Spiegel dat inzage heeft gehad in geheime documenten afkomstig van klokkenluider Edward Snowden.

De activiteiten van de NSA blijken volgens Spiegel veel groter dan zaterdag bekend werd. Duitsland wordt door de VS net zo streng in de gaten gehouden als landen als China, Irak of Saoedi-Arabië. De VS spreken in documenten over Duitsland als 'aanvalsdoel'.

Koude Oorlog
De Duitse minister van Justitie Sabine Leutheusser-Schnarrenberger reageerde zondag verontwaardigd. 'Het tart elk voorstellingsvermogen, dat onze vrienden in de VS de Europeanen als vijanden zien'. Ze wil dat Amerika zo snel mogelijk duidelijkheid geeft over de berichten. Als de berichten waar zijn, ziet de minister vergelijkingen met de Koude Oorlog.

Volgens Spiegel verzamelt de NSA dagelijks informatie over 20 miljoen telefoontjes en rond de 10 miljoen internetuitwisselingen uit Duitsland die worden opgeslagen in Fort Meade bij Washington. Op hoogtijdagen kunnen wel 60 miljoen telefoontjes worden bekeken. Zelfs op kerstavond vorig jaar zaten de Amerikaanse spionnen niet stil met ongeveer 13 miljoen telefoonverbindingen en ongeveer 6,5 miljoen internetverbindingen.

Statistieken
Van de EU-landen wordt Duitsland daarmee het scherpst in de gaten gehouden. Volgens de statistieken die Spiegel onder ogen kreeg, verzamelt de NSA daarnaast bijvoorbeeld in Frankrijk dagelijks informatie over een kleine 2 miljoen telefoontjes en internetactiviteiten. Hoe sterk Nederland in de gaten wordt gehouden, is niet duidelijk.

Zaterdag ontstond algemene verontwaardiging over het bericht dat de NSA op grote schaal EU-diplomaten bespiedt in Washington. Politici reageerden geschokt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_128419038
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Je veronderstelt dat mensen zo actief met politiek bezig zijn, dat iedereen bewust op de hoogte is van alles dat ooit in de krant heeft gestaan.
Laat staan dat ze op de hoogte zijn van wat niet in de kranten (mag) staan.
Eisenhower1961.
pi_128419075
quote:
De VS spreken in documenten over Duitsland als 'aanvalsdoel'.

De Duitse minister van Justitie Sabine Leutheusser-Schnarrenberger reageerde zondag verontwaardigd. 'Het tart elk voorstellingsvermogen, dat onze vrienden in de VS de Europeanen als vijanden zien'. Ze wil dat Amerika zo snel mogelijk duidelijkheid geeft over de berichten. Als de berichten waar zijn, ziet de minister vergelijkingen met de Koude Oorlog.

Poe, poe, de Amerikanen zullen onder de indruk zijn van de verontwaardigde reactie van deze Duitser. Duitsland als derderangsmachtje dient zich gewoon ondergeschikt aan de wereldmacht te maken, hoe vervelend en onrechtvaardig het ook is.

Toevoeging:
En vorige maand kwam Obama nog bij Merkel in Berlijn op bezoek om mooi-weer te spelen. Al die Duitsers die aldaar met Amerikaanse vlaggetjes zwaaiden, de ironie :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Zienswijze op 30-06-2013 14:13:54 ]
  zondag 30 juni 2013 @ 14:09:37 #194
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_128419099
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 13:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Ik veronderstel dat de media weet wat ze zelf niet zo lang geleden in het nieuws gebracht hebben en dat ze daar nu aan zouden moeten refereren. Ik veronderstel dat politici dit weten.

Laten het nu juist met name de media en politici zijn die geschokt reageren.

Daarnaast, burgers in de gaten houden en spionage is iets van alle tijden. Het zou uitermate naïef om te denken dat men hier met de opkomst van het digitale tijdperk opeens mee zou stoppen.

Maar goed, volgens mij valt het overigens wel mee met hoe geschokt de gemiddelde burger is: "Het zal allemaal wel... Wat eten we vanavond... Wordt het morgen mooi weer?".
pi_128419142
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:09 schreef Dlocks het volgende:

Maar goed, volgens mij valt het overigens wel mee met hoe geschokt de gemiddelde burger is: "Het zal allemaal wel... Wat eten we vanavond... Wordt het morgen mooi weer?".
Tsja, het ook allemaal een beetje ver-van-mijn-bed-show. De gemiddelde burger houdt zich idd meer bezig met zaken als het weer, de vakantie, de crisis en de werkloosheid.
  zondag 30 juni 2013 @ 14:21:52 #196
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_128419552
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Poe, poe, de Amerikanen zullen onder de indruk zijn van de verontwaardigde reactie van deze Duitser. Duitsland als derderangsmachtje dient zich gewoon ondergeschikt aan de wereldmacht te maken, hoe vervelend en onrechtvaardig het ook is.

Toevoeging:
En vorige maand kwam Obama nog bij Merkel in Berlijn op bezoek om mooi-weer te spelen. Al die Duitsers die aldaar met Amerikaanse vlaggetjes zwaaiden, de ironie :D
In de tijd van Kennedy mocht iedereen langs komen, bij Obama was er een strenge selectie procedure en een vissenkom om hem heen gebouwd. Ik denk dat je de liefde dus een beetje overschat.
pi_128419637
Hoe je het went of keert, de gegevens die gisteren aan het licht zijn gekomen kan het begin zijn van een heleboel ellende. Dat de NSA op grote schaal het internet monitort op de strijd aan te gaan met het terrorisme is al jaren bekend. Ondanks de vele verontwaardigde reacties zullen de meeste mensen hier toch wel begrip voor hebben.

Dat de Amerikanen dit nu ook doen vanwege politieke redenen is echter vele malen ernstiger en komt voor Europa gewoon erg ongelegen. Blijft wel vreemd dat Snowden als ingehuurde kracht gewoon toegang had tot dit soort gevoelige informatie.
Je zou bijna vermoeden dat de VS met opzet deze gegevens heeft laten slingeren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_128419721
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:00 schreef Zienswijze het volgende:
Die informatie kwam ook uit de documenten van Snowden. De Europese Unie zou in de stukken als "doelwit om in de gaten te houden" worden omschreven.
.. een daar kopen we jachtvliegtuigen met ik weet niet wat voor een undocumented features van.. :{
pi_128419840
Grappig die reclame banner in dit topic: 2 people are spying on you (ik denk wel meer :))
  zondag 30 juni 2013 @ 14:50:21 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128420511
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')