Troll is obvious.quote:Op zondag 30 juni 2013 04:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat er onjuist is. Dit is veel minder stiekem gebeurd dan jij nu aanneemt.
Waarschijnlijk een probleem met de official secrets actquote:Op zondag 30 juni 2013 02:19 schreef -jos- het volgende:
Goed dat er steeds meer info boven komt. De onderste steen moet boven komen. De politici kunnen het nu moeilijk meer gaan ontkennen.
[..]
Guardian heeft het artikel alweer weggehaald. Goed dat je het hier hebt neergezet
We zouden op zijn minst deze personen een veilige plek moeten bieden. Zij doen wat de overheid had moeten doen maar daar te laf voor is. Nu laten wij mensen die onecht aankaarten in de steek. Dat is hetzelfde als je grond beginselen verlaten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
We doen er niks aan omdat het nog geen directe voelbare invloed heeft op ons (veel meer dan ongemakkelijk is afgeluisterd worden niet). Als een op een gegeven moment bijv. zou blijken dat ze PRISM hebben gebruikt om Amerikaanse bedrijven een concurentievoordeel ten opzichte van Europese/Chinese bedrijven te geven zul je waarschijnlijk wel een hevigere reactie zien, juist omdat er dan wel merkbare schade is.
Laat je weten wanneer de FBI / NSA voor je deur staan? The Guardian heeft het artikel moeten verwijderen....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:37 schreef Misty_eyes het volgende:
Revealed: secret European deals to hand over private data to America
Nederland dus ook....
In het diepste geheim, zodat burgers niet eens weten wat de overheid doet in hun naam.quote:Op zondag 30 juni 2013 03:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Soms wel en soms is dat niet het geval want de overheid dient jou te vertegenwoordigen.
Ik buig niet voor de FBI of NSA dus ze hebben dikke pech.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:17 schreef QBay het volgende:
[..]
Laat je weten wanneer de FBI / NSA voor je deur staan? The Guardian heeft het artikel moeten verwijderen....
Genoeg volksvertegenwoordigers wisten het anders wel dit is niet even op ambtelijk niveau bedacht of iets in die richting.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In het diepste geheim, zodat burgers niet eens weten wat de overheid doet in hun naam.
Als ik zie wat volksvertegenwoordigers in de VS weten dan valt dat tegen. Slechts enkelen mogen wat meer weten.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Genoeg volksvertegenwoordigers wisten het anders wel dit is niet even op ambtelijk niveau bedacht of iets in die richting.
Zo wordt er wel meer verwijderd:quote:Op zondag 30 juni 2013 10:17 schreef QBay het volgende:
[..]
Laat je weten wanneer de FBI / NSA voor je deur staan? The Guardian heeft het artikel moeten verwijderen....
De info was er al tijden, zelfs in het NRC te lezen:quote:Op zondag 30 juni 2013 02:19 schreef -jos- het volgende:
Goed dat er steeds meer info boven komt. De onderste steen moet boven komen. De politici kunnen het nu moeilijk meer gaan ontkennen.
[..]
Guardian heeft het artikel alweer weggehaald. Goed dat je het hier hebt neergezet
quote:DEN HAAG/ROTTERDAM, 6 FEBR. In de Tweede Kamer en het Europees Parlement is verbaasd en geschokt gereageerd op het bericht dat de Verenigde Staten stelselmatig al het Europese telefoon-, fax- en e-mailverkeer aftappen.
Ik blijf me verbazen over de geschokte reacties. Denial ?quote:ROTTERDAM, 17 OKT. De lidstaten van de Europese Unie hebben een overeenkomst met de Amerikaanse veiligheidsdienst FBI gesloten om alle vormen van datacommunicatie, zoals telefoon-, fax- en Internetverkeer, af te tappen.
Ik begrijp het ook niet. Het zou eerder een schok zijn als zou blijken dat overheden er in de afgelopen tien jaar volledig mee gestopt zouden zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:08 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De info was er al tijden, zelfs in het NRC te lezen:
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Echelon/
Uit 1998:
[..]
[..]
Ik blijf me verbazen over de geschokte reacties. Denial ?
quote:Op zondag 30 juni 2013 12:08 schreef Resonancer het volgende:
Ik blijf me verbazen over de geschokte reacties. Denial ?
Je veronderstelt dat mensen zo actief met politiek bezig zijn, dat iedereen bewust op de hoogte is van alles dat ooit in de krant heeft gestaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:16 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet. Het zou eerder een schok zijn als zou blijken dat overheden er in de afgelopen tien jaar volledig mee gestopt zouden zijn.
Haha, geweldig. Duitsland op dezelfde hoogte als dubieuze staten (vanuit Amerikaans opzicht) als China, Irak en Saoedi-Arabiequote:NOS: "VS luistert Duitsers intensief af"
Volgens Der Spiegel wordt Duitsland even scherp in de gaten gehouden door de VS als bijvoorbeeld China, Irak en Saudi-Arabië. Op een gemiddelde dag zou de NSA 20 miljoen Duitse telefoonverbindingen aftappen en zou de dienst 10 miljoen internetdatasets binnenkrijgen. Daarmee zou Duitsland het meest afgeluisterde Europese land zijn. Op welke schaal de andere EU-landen worden afgeluisterd, schrijft Der Spiegel niet.
http://nos.nl/artikel/524(...)rs-intensief-af.html
quote:Die informatie kwam ook uit de documenten van Snowden. De Europese Unie zou in de stukken als "doelwit om in de gaten te houden" worden omschreven.
Laat staan dat ze op de hoogte zijn van wat niet in de kranten (mag) staan.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:39 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Je veronderstelt dat mensen zo actief met politiek bezig zijn, dat iedereen bewust op de hoogte is van alles dat ooit in de krant heeft gestaan.
Poe, poe, de Amerikanen zullen onder de indruk zijn van de verontwaardigde reactie van deze Duitser. Duitsland als derderangsmachtje dient zich gewoon ondergeschikt aan de wereldmacht te maken, hoe vervelend en onrechtvaardig het ook is.quote:De VS spreken in documenten over Duitsland als 'aanvalsdoel'.
De Duitse minister van Justitie Sabine Leutheusser-Schnarrenberger reageerde zondag verontwaardigd. 'Het tart elk voorstellingsvermogen, dat onze vrienden in de VS de Europeanen als vijanden zien'. Ze wil dat Amerika zo snel mogelijk duidelijkheid geeft over de berichten. Als de berichten waar zijn, ziet de minister vergelijkingen met de Koude Oorlog.
Ik veronderstel dat de media weet wat ze zelf niet zo lang geleden in het nieuws gebracht hebben en dat ze daar nu aan zouden moeten refereren. Ik veronderstel dat politici dit weten.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:39 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Je veronderstelt dat mensen zo actief met politiek bezig zijn, dat iedereen bewust op de hoogte is van alles dat ooit in de krant heeft gestaan.
Tsja, het ook allemaal een beetje ver-van-mijn-bed-show. De gemiddelde burger houdt zich idd meer bezig met zaken als het weer, de vakantie, de crisis en de werkloosheid.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:09 schreef Dlocks het volgende:
Maar goed, volgens mij valt het overigens wel mee met hoe geschokt de gemiddelde burger is: "Het zal allemaal wel... Wat eten we vanavond... Wordt het morgen mooi weer?".
In de tijd van Kennedy mocht iedereen langs komen, bij Obama was er een strenge selectie procedure en een vissenkom om hem heen gebouwd. Ik denk dat je de liefde dus een beetje overschat.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Poe, poe, de Amerikanen zullen onder de indruk zijn van de verontwaardigde reactie van deze Duitser. Duitsland als derderangsmachtje dient zich gewoon ondergeschikt aan de wereldmacht te maken, hoe vervelend en onrechtvaardig het ook is.
Toevoeging:
En vorige maand kwam Obama nog bij Merkel in Berlijn op bezoek om mooi-weer te spelen. Al die Duitsers die aldaar met Amerikaanse vlaggetjes zwaaiden, de ironie
.. een daar kopen we jachtvliegtuigen met ik weet niet wat voor een undocumented features van..quote:Op zondag 30 juni 2013 14:00 schreef Zienswijze het volgende:
Die informatie kwam ook uit de documenten van Snowden. De Europese Unie zou in de stukken als "doelwit om in de gaten te houden" worden omschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |