eind augustus voor een bruiloft, misschien eind september voor een bruiloft, en dan half oktober een gewoon bezoekje. Dan waarschijnlijk sinterklaas, maar dan is het ook genoeg.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
Nog NL-bezoeken op de kalender staan hier trouwens?
Wij gaan eind augustus een lang weekend. En eind september nog een keer, en in november voor een hardloopwedstrijd.![]()
DHLquote:Op maandag 29 juli 2013 16:59 schreef flipsen het volgende:
Grrrr, tussen 2 betalingen in werkt mijn ABN pas opeens niet meerNieuwe aangevraagd (na 22 minuten in de wacht, geweldig) en deze kan uiteraard alleen naar het Nederlandse adres worden gestuurd. Grmbl "#)(!* Misschien zelf nog even heen en weer dan komende week, is immers maar een uurtje of 15 vliegen vanuit Bariloche en slechts een euro of 1200
![]()
De eerstvolgende klant komt pas begin september, dus die kan hem wel meenemen maar dan zit ik nog steeds anderhalve maand zonder internetbankieren. En dat komt niet echt handig uit
Waarom heb je je huidige adres dan niet opgegeven?quote:Op maandag 29 juli 2013 16:59 schreef flipsen het volgende:
Grrrr, tussen 2 betalingen in werkt mijn ABN pas opeens niet meerNieuwe aangevraagd (na 22 minuten in de wacht, geweldig) en deze kan uiteraard alleen naar het Nederlandse adres worden gestuurd. Grmbl "#)(!* Misschien zelf nog even heen en weer dan komende week, is immers maar een uurtje of 15 vliegen vanuit Bariloche en slechts een euro of 1200
![]()
De eerstvolgende klant komt pas begin september, dus die kan hem wel meenemen maar dan zit ik nog steeds anderhalve maand zonder internetbankieren. En dat komt niet echt handig uit
In Argentnie? Geen zin in gezeikquote:Op maandag 29 juli 2013 17:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Waarom heb je je huidige adres dan niet opgegeven?
Ohquote:
Kerst doen jullie ook 'gewoon' thuis?quote:Op maandag 29 juli 2013 17:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
eind augustus voor een bruiloft, misschien eind september voor een bruiloft, en dan half oktober een gewoon bezoekje. Dan waarschijnlijk sinterklaas, maar dan is het ook genoeg.
Net als vorige week, word ik gebeld door iemand van UPS. "We hebben hier een envelop met papieren uit Chili, wat is uw adres precies?". Dus ik geef mijn adres, zeggen ze "Ja, maar dat ligt 24km buiten het centrum van de stad, daar komen we niet! Heeft u geen adres in het centrum?"...quote:Op maandag 29 juli 2013 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt toch niet naar Argentinie gestuurd, zal door iemand moeten worden meegenomen of verstuurd met DHL, etc.
Met zoveel contacten in de reisbranche ken je toch wel iemand in een hotel of een reisbureau in de stad?quote:Op maandag 29 juli 2013 17:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Net als vorige week, word ik gebeld door iemand van UPS. "We hebben hier een envelop met papieren uit Chili, wat is uw adres precies?". Dus ik geef mijn adres, zeggen ze "Ja, maar dat ligt 24km buiten het centrum van de stad, daar komen we niet! Heeft u geen adres in het centrum?"...
http://www.ruta0.com/ruta(...)27&hasta=974&tipoq=1quote:Op maandag 29 juli 2013 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe ver is Puerto Montt overigens ongeveer rijden vanaf San Martin?
Echt uitdagend ziet het er allemaal niet uit in vergelijking met een goed skigebied in de Alpen, maar voor mijn vriendin is het wel weer leuk om nog een keer wat te skieen.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:21 schreef flipsen het volgende:
Heb ook wel een adres in de stad, maar vond het nogal idioot dat een koeriersdienst niet even bij je htuis komt... In Cerro Catedral heb je geen eens skis nodig om beneden te komen, de stoeltjeslift is goed genoeg
Vorige week is de vierpersoons stoeltjeslift "ontspoort", 2 doden geloof ik
Dat valt mee, alleen zal het wel moeilijk zijn om met een huur auto(en auto van iemand anders) de grens over te gaan.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
http://www.ruta0.com/ruta(...)27&hasta=974&tipoq=1
In de afgelopen 13 jaar heb ik 2x Kerst in NL gevierd en 1x oud & nieuw. Oud en nieuw heb ik nog nooit in Engeland gevierd. Laatste keer Oud en nieuw in Europa was ook ruim 5 jaar geleden.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
Met kerst komen mensen overigens dit jaar naar onsFijn.
zover heb ik nog niet nagedacht. Kerst is altijd lastig, met ouders die 1000 km uit elkaar wonen en een paar ouders die gescheiden zijn. Ik heb er tot nu toe weinig zin in dit jaar, het liefst zou ik op vakantie gaan. Wellicht.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kerst doen jullie ook 'gewoon' thuis?Of komen er dan mensen naar jullie?
Ik heb begrepen dat nu kinderen vanaf hun 18e moeten kiezen of ze nu wel of niet Nederlander willen blijven en dus de andere nationaliteiten moeten afleggen, voor zover dat kan (o.a. Marokko en Argentinië staan dat niet toe).quote:Op maandag 29 juli 2013 10:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, nee, die kinderen zijn in nederland geboren en waren 9 en 5 toen de ouders met hen naar de VS vertrokken. En ik weet dus niet of die ouders dual citizenship hebben, dat wil ik juist weten, hoe logisch/mogelijk dat is.
Het is hypothetisch, ik ben een verhaal aan het schrijven en dit is de situatie. De hoofdpersoon is het kind van 9 (nu 29) en ik besefte ineens dat ik niet weet of hij nou wel of geen Amerikaans paspoort zou hebben.
Dat is alleen zo bij 2 EU nationaliteitenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:02 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat nu kinderen vanaf hun 18e moeten kiezen of ze nu wel of niet Nederlander willen blijven en dus de andere nationaliteiten moeten afleggen, voor zover dat kan (o.a. Marokko en Argentinië staan dat niet toe).
storm in een glas melk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die NZ melk zal het ook wel niet meer worden
Goed voor Nutricia lijkt mequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
storm in een glas melk.
Fonterra heeft excuses aangeboden...einde verhaal.
NZ heeft melkpoeder in overvloed,China heeft het nodig en dan is zo iets toch weer snel vergeten
bronquote:Nederlanders die in het buitenland wonen en een nieuw paspoort nodig hebben of een DigiD, kunnen daarvoor vanaf donderdag op Schiphol terecht bij een nieuwe balie van de gemeente Haarlemmermeer.
Minister Ronald Plasterk van Binnnenlandse Zaken komt de gemeentebalie in vertrekhal 1 openen. Samen met burgemeester Theo Weterings reikt hij donderdagmiddag een nieuw paspoort uit aan een Nederlander die in de Verenigde Staten woont.
Plasterk zet daarna in het gemeentehuis in Hoofddorp zijn handtekening onder de afspraken over het thuisbezorgen van paspoorten en identiteitskaarten. Haarlemmermeer is een van de zes gemeenten die meedoen aan een proef. De andere gemeenten zijn Molenwaard, Dordrecht, Arnhem, Den Bosch en Amersfoort.
Dat is toch het oude sofinummer? Die krijg je toch al als je de NL nationaliteit krijgt?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 10:55 schreef Gaoxing het volgende:
Ik had trouwens ook een burgerservicenummer nodig voor de kinderen, die graag een kinderbankrekening wilden openen. Dat ging dus niet.....
Ik heb net 100 euro betaald voor een nieuwe id kaart. Vond het verrekte duur...En DigiD is verrekte irritant. Ik heb het nodig voor duo/ib-groep, en zonder gaat niet. Je hebt ook nog een Nederlands telefoonnummer nodig om in te loggen....quote:
Nee, dan moet je ook resident zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 10:58 schreef Individual het volgende:
Dat is toch het oude sofinummer? Die krijg je toch al als je de NL nationaliteit krijgt?
100 euro? What?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb net 100 euro betaald voor een nieuwe id kaart. Vond het verrekte duur...En DigiD is verrekte irritant. Ik heb het nodig voor duo/ib-groep, en zonder gaat niet. Je hebt ook nog een Nederlands telefoonnummer nodig om in te loggen....
Ja, de id kaart is 80 euro. Dan nog een keer 13 euro erbovenop voor het naar huissturen per aangetekende post. Dan rekening ik nog niet de 20 euro mee voor pasfoto's laten maken, en de 18 euro voor een retourtje naar de ambassade....quote:
Holy Guacamoletmquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, de id kaart is 80 euro. Dan nog een keer 13 euro erbovenop voor het naar huissturen per aangetekende post. Dan rekening ik nog niet de 20 euro mee voor pasfoto's laten maken, en de 18 euro voor een retourtje naar de ambassade....
volgens mij zijn de tarieven nu overal hetzelfde. iig op de ambassades....ik heb even rondgeklikt. overal 78.50 euro...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Holy GuacamoletmHier was het dacht ik 35 euro voor een paspoort....
Dan heb ik dus net op tijd een nieuw paspoort aangevraagdquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
volgens mij zijn de tarieven nu overal hetzelfde. iig op de ambassades....ik heb even rondgeklikt. overal 78.50 euro...
Had de aflevering al eens gezien, ken haar verder niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De buurvrouw van Flip?
http://tvblik.nl/onverwacht-bezoek/argentinie
Sws een leuk programma en volgens mij is er ook een in Tucuman
En hebben je kinderen nu wel een burgerservicenummer? Of is dat teveel gedoe?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Nee, dan moet je ook resident zijn.
Nee, volgens mij kan dat gewoon niet als je er niet woont. Naja, misschien heeft HSBC ook wel een kinderrekeningquote:Op donderdag 15 augustus 2013 02:43 schreef breaky het volgende:
En hebben je kinderen nu wel een burgerservicenummer? Of is dat teveel gedoe?
als je daarmee die f@%#ing Aussie versla dan heiligt het doel de middelenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zouden de All Blacks die bedorven melk gedronken hebben?
Wat denk je zelf licht?quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Wat heb jij überhaupt met KAA te maken?
quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
Quote mij eens niet. Je posts worden hier niet weergegeven.
Ik heb nooit een Nederlands rijbewijs gehaald. Ik ben één keer afgereden en gezakt, en vertrok de volgende dag voor een halfjaar naar Frankrijk. Toen ik daarvan terugkwam, had ik een maand om m'n bruiloft en m'n verhuizing te regelen, trouwde, stopte 10 dagen later alles in een container, waar het nu nog staat, vierde kerst, vertrok naar China, en dat was dat. Ik heb toen niet geweten dat je geen Nls rijbewijs kunt halen als je er niet (185 dagen) ingeschreven staat. Ik heb wel een Guamees/US rijbewijs gehaald, maar dat is nu verlopen. En ik heb een Thai rijbewijs, waarmee ik de afgelopen maanden in NL heb rondgecrosst. Dat was voor het eerst, want voorheen ging ik als hub er niet was altijd over op het ov, maat met twee kinderen ging dat echt niet meer lukken in de binnenlanden van Friesland en Drenthe.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 04:46 schreef breaky het volgende:
Je Nederlandse rijbewijs is niet geldig in daar?
Ik me eigenlijk niet zoveel voorstellen bij Dubai. Er komen alleen beelden van hoogbouw, moskeeen en grote shopping malls bij me op...
Tja ik heb alleen een Laotiaans motor rijbewijs. Was voordat ik migreerde wel begonnen met proeflessen maar het was al te laat. We hebben nu sinds kort een auto en daar rij ik in al heb ik daarvoor geen rijbewijsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 07:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik heb nooit een Nederlands rijbewijs gehaald. Ik ben één keer afgereden en gezakt, en vertrok de volgende dag voor een halfjaar naar Frankrijk. Toen ik daarvan terugkwam, had ik een maand om m'n bruiloft en m'n verhuizing te regelen, trouwde, stopte 10 dagen later alles in een container, waar het nu nog staat, vierde kerst, vertrok naar China, en dat was dat. Ik heb toen niet geweten dat je geen Nls rijbewijs kunt halen als je er niet (185 dagen) ingeschreven staat. Ik heb wel een Guamees/US rijbewijs gehaald, maar dat is nu verlopen. En ik heb een Thai rijbewijs, waarmee ik de afgelopen maanden in NL heb rondgecrosst. Dat was voor het eerst, want voorheen ging ik als hub er niet was altijd over op het ov, maat met twee kinderen ging dat echt niet meer lukken in de binnenlanden van Friesland en Drenthe.
En je idee van Dubai klopt wel zo ongeveer. Plus strand. Heel veel strand
heb de eerste tijd ook zonder NZ rijbewijs rond gereden totdat ik werd aangehouden en toen de onschuldige tourist uitgehangen....daarna toch maar even een rijbewijs gregeldquote:Op woensdag 21 augustus 2013 07:54 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja ik heb alleen een Laotiaans motor rijbewijs. Was voordat ik migreerde wel begonnen met proeflessen maar het was al te laat. We hebben nu sinds kort een auto en daar rij ik in al heb ik daarvoor geen rijbewijsMaarja met mij ik denk meer dan de helft van de Lao die zonder rijbewijs rond rijdt...
Dat heb ik ook wel eens gedaan toen ik aangehouden ben wegens zonder helm rijdenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 07:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heb de eerste tijd ook zonder NZ rijbewijs rond gereden totdat ik werd aangehouden en toen de onschuldige tourist uitgehangen....daarna toch maar even een rijbewijs gregeld
Vietnam schijnt ook een ramp te zijn...vooral in Hanoi.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:04 schreef Individual het volgende:
Als je in India kan rijden..
Als je in Argentinie/Buenos Aires kan rijden..
Als je in Johannesburg kan rijden..
Tja...er zijn nou eenmaal verschillende definities van veilig rijden...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:48 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben in Nederland pas op m'n 25e gaan lessen, in een keer geslaagd, maar ik kon niet echt goed autorijden.
In de VS is dat allemaal een stuk gemakkelijker. Daar ook een rijbewijs gehaald, en toen flink geoefend.
Hier in Japan waag ik me niet in het autoverkeer. Dat links rijden is op de fiets al erg link, en ik vind de Japanners wel hoffelijk in het verkeer, maar ze rijden met de auto niet veilig.
Verkeer in west europa houd niet zoveel rekening met motors lijkt me. Waarschijnlijk dat het daarom gevaarlijk is?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:09 schreef motorbloempje het volgende:
Heb laatst London met de motor overleefd, dat vond ik ook al heel wat.
Kan me iets bij voorstellen. Nooit geweest, maar wil er nog wel eens heen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:21 schreef breaky het volgende:
[..]
Vietnam schijnt ook een ramp te zijn...vooral in Hanoi.
Brommertjes!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:21 schreef breaky het volgende:
[..]
Vietnam schijnt ook een ramp te zijn...vooral in Hanoi.
Tijd voor een Hummer. M'n tante heeft er ook een en reed per ongeluk zachtjes achteruit tegen de geparkeerde auto van een vriend van me aan. Het resultaat was een nieuwe gril en motorkap. Die Hummers zijn verschrikkelijk groot en lomp.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:49 schreef Gaoxing het volgende:
Ik zou hier ook voorlopig op m'n Thaise rijbewijs rond kunnen rijden en dan de verwarde expat uithangen bij aanhouding, maar de kans op een ongeluk is hier best groot. 82% van Dubai is expat, en iedereen neemt z'n eigen rijstijl mee. Bovendien worden wegen afschuwelijk slecht aangegeven, heb je zomaar opeens splitsingen en afritten, en ziet niemand er een probleem in om die op het laatste moment dan toch nog maar even te halen. Echt, defensief rijden ten top.
ik heb een nederlands creditcard rijbewijs!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:44 schreef Fogel het volgende:
Ik heb mijn Nederlandse rijbewijs meteen toen de Noorse op credit card formaat uitkwamen omgewisseld (meer dan 10 jaar geleden). Stuk handiger dan zo'n compleet vouwboekwerk.
Ik heb al twee keer een stretched Hummer zien rijden. Over bakbeesten gesproken....quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:57 schreef Individual het volgende:
[..]
Tijd voor een Hummer. M'n tante heeft er ook een en reed per ongeluk zachtjes achteruit tegen de geparkeerde auto van een vriend van me aan. Het resultaat was een nieuwe gril en motorkap. Die Hummers zijn verschrikkelijk groot en lomp.
Die rijden in London ook wel voor sweet 16 en andere puberende en jonge 20er feestjes. Lijkt wel of het luxe exclusieve kwijt is aan limos..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:39 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik heb al twee keer een stretched Hummer zien rijden. Over bakbeesten gesproken....
Die zie je hier ook rijden. Nou ja....rijden, het past nauwelijks in de smalle straatjes hierquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Die rijden in London ook wel voor sweet 16 en andere puberende en jonge 20er feestjes. Lijkt wel of het luxe exclusieve kwijt is aan limos..
Ja, maar in 2001/2002 bestond dat nog niet in Nederland.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb een nederlands creditcard rijbewijs!
Heb m'n rijbewijs in NL een week gehaald voordat ik naar Zweden vertrok, nu iets meer dan vijf jaar geleden...
60? Serieus?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:12 schreef Gaoxing het volgende:
Hier vallen ze nauwelijks op. Past prima op de 8-baans wegen waar je maar liefst 60 mag rijden![]()
Maar even voor het perspectief: ik ben hier nu 5 dagen, en ik ben nog niet eens in de 'luxe' districten geweest; we hebben alleen nog maar boodschapjes gedaan enzo
*zucht* Waarom reageer ik nog...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk inderdaad dat het aantal verkeersdoden in Argentinie veel lager moet zijn dan in Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |