Wat ik dus niet begrijp is dat ze in supermarkten sinds een tijdje de eieren niet meer gekoeld bewaren en ik vind dat dus goor.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:58 schreef Xetran het volgende:
Met het oog op salmonella wil je ze wel in de koelkast mikken geloof ik.
Dat dacht ik ookquote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:51 schreef nattermann het volgende:
Die vakjes in de koelkast, zijn die niet voor gekookte eieren o.i.d. ?
Ja want je gaat eieren koken om ze in de koelkast te zetten..quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:51 schreef nattermann het volgende:
Die vakjes in de koelkast, zijn die niet voor gekookte eieren o.i.d. ?
Ja waarom niet? Ik kook ze soms van tevoren om ze later door een salade oid te gooien.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:01 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja want je gaat eieren koken om ze in de koelkast te zetten..
Lijkt me niet logisch dat ze voor zoiets, wat heel weinig mensen doen mijn inziens, die vakjes daar zetten?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja waarom niet? Ik kook ze soms van tevoren om ze later door een salade oid te gooien.
Nee als het zomer is, 21 juni 2013 oid...leg ik ze gewoon in mijn tuin!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:01 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja want je gaat eieren koken om ze in de koelkast te zetten..
Huh? Ik heb nooit meegemaakt/gezien dat supermarkten eieren in de koeling hadden staan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat ik dus niet begrijp is dat ze in supermarkten sinds een tijdje de eieren niet meer gekoeld bewaren
met koud vlees kan je ook niet werken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn eieren staan nooit in de koelkast, met koude eieren kan je niet werken.
Dat is alleen waar voor steaks.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:00 schreef fespo het volgende:
[..]
met koud vlees kan je ook niet werken.
Die vakjes zijn voor de paaseieren.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:54 schreef Phone het volgende:
Maar in de koelkast zitten wel van die retehandige ingebouwde eiervakjes waar ze leuk inpassen. Hoe zit het nou echt, in de frigo stoppen of niet ?
Bedankt mede namens de paashaas.
Tja, er zijn mensen die zelfs chocolade in de koelkast leggen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die vakjes zijn voor de paaseieren.
Die zijn in mijn ogen net zo wereldvreemd als mensen die eieren in de koelkast leggenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die zelfs chocolade in de koelkast leggen.
En kaas.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die zelfs chocolade in de koelkast leggen.
Eigenlijk zouden koelkasten een kaasvak moeten hebben van een graad of 14quote:
Ja, gewoon een keldervak.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden koelkasten een kaasvak moeten hebben van een graad of 14
Kan je gelijk de Petrus en Margaux in kwijtquote:
Ja, maar om nou een hele wijnkast neer te zetten voor een paar flessen, een paar stukjes kaas en wat paaseieren is ook zo wat.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan je gelijk de Petrus en Margaux in kwijt
Ik heb gelukkig een kelder voor mijn wijnen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar om nou een hele wijnkast neer te zetten voor een paar flessen, een paar stukjes kaas en wat paaseieren is ook zo wat.
Omdat je het zo van je moeder hebt?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik bewaar mijn eieren en kaas en sojasauzen en sambals en nog veel meer dingen in de koelkast en![]()
![]()
![]()
IK BEN NIET WERELDVREEMD!
![]()
![]()
![]()
Hahaquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik bewaar mijn eieren en kaas en sojasauzen en sambals en nog veel meer dingen in de koelkast en![]()
![]()
![]()
IK BEN NIET WERELDVREEMD!
![]()
![]()
![]()
Nee, juist niet, die lopen net zo achter als jij en denken dat eieren niet in de koelkast horen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat je het zo van je moeder hebt?
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:59 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, juist niet, die lopen net zo achter als jij en denken dat eieren niet in de koelkast horen.
Al die bejaarden....
Maar ze eten ook zoveel eieren (mijn vader minstens iedere dag 1) dat het ook niet uitmaakt natuurlijk. Als ik er een doos per week door zou jagen zou ik ze waarschijnlijk ook niet in de koelkast bewaren.
Jawel, eerst zegje dat het in de koelkast hóórt (zonder dat te onderbouwen) maar dan dat je ze rustig minstens een week buiten de koeling kunnen liggen. Nu, scheet, eieren liggen hier wel eens drie weken buiten de koeling maar heb nog nooit een bedorven ei gehadquote:
Há, toeval! Ik vroeg me onlangs nog af hoe lang je eieren buiten de koelkast kan bewaren. Dank.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jawel, eerst zegje dat het in de koelkast hóórt (zonder dat te onderbouwen) maar dan dat je ze rustig minstens een week buiten de koeling kunnen liggen. Nu, scheet, eieren liggen hier wel eens drie weken buiten de koeling maar heb nog nooit een bedorven ei gehad
Hou er rekening mee dat ze in sommige supermarkten erg lang liggenquote:Op zondag 23 juni 2013 00:09 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Há, toeval! Ik vroeg me onlangs nog af hoe lang je eieren buiten de koelkast kan bewaren. Dank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |