Jawel, zijn tijd.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:19 schreef Ferrari412T2 het volgende:
Hoezo diefstal? Ze heeft toch helemaal niks gejat.
Ook zo'n jankzak ja. Even een paar sterretjes teveel naar mevrouw haar zin en het is janken geblazen.quote:
Dat is geen diefstal. Het zou eerder iets van wanbetaling zijn. Het lijkt erop dat hij dreigt zodat zij niet naar de politie zal gaan. Waarschijnlijk heeft hij zoiets vaker geflikt. Misschien eens informeren op het politiebureau?quote:
Wat bazel je nou?quote:
Dan nog heet het volgens mij wanbetaling. De leraar pleegt diefstal, maar zoals ik al zei...het lijkt meer dat hij haar bang wil maken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat bazel je nou?
Tijd = geld.
Dus je kunt stellen dat die persoon geld gestolen heeft.
Gestolen = diefstal
Jah, die gaan je helpen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:23 schreef Ferrari412T2 het volgende:
Misschien eens informeren op het politiebureau?
Nee hij dreigt dat ze niet heeft betaald terwijl ze dat wel heeft gedaan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:23 schreef Ferrari412T2 het volgende:
[..]
Dat is geen diefstal. Het zou eerder iets van wanbetaling zijn. Het lijkt erop dat hij dreigt zodat zij niet naar de politie zal gaan. Waarschijnlijk heeft hij zoiets vaker geflikt. Misschien eens informeren op het politiebureau?
Nee.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:25 schreef Ferrari412T2 het volgende:
[..]
Dan nog heet het volgens mij wanbetaling. De leraar pleegt diefstal, maar zoals ik al zei...het lijkt meer dat hij haar bang wil maken.
Ik denk niet dat ze daar een strafblad voor kan krijgen, want die guitarhero kan het ook niet bewijzen. Nogmaals....pluis eens goed uit of je zijn naam op internet kunt vinden en wat mensen over hem vertellen. Anders eens informeren bij de politie of hij meer van zulke fratsen heeft uitgevoerd.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:25 schreef kevingie13 het volgende:
Iemand nog serieuze reacties of je bijvoorbeeld daar serieus een strafblad zou kunnen krijgen etc.
Wat maakt het nou uit of die persoon een kleurtje heeftquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:25 schreef mirannie het volgende:
En dit is een les bij iemand thuis? Zwart toevallig? Of heeft ze een contract met hem?
Dat kan ze dan aantonen met de overschrijving. Toch?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:26 schreef kevingie13 het volgende:
[..]
Nee hij dreigt dat ze niet heeft betaald terwijl ze dat wel heeft gedaan.
Ze heeft verder niks getekend.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:25 schreef mirannie het volgende:
En dit is een les bij iemand thuis? Zwart toevallig? Of heeft ze een contract met hem?
Is er een wij lezen op verzoek voor uit iemand zijn strafblad voorlees uurtje?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:26 schreef Ferrari412T2 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze daar een strafblad voor kan krijgen, want die guitarhero kan het ook niet bewijzen. Nogmaals....pluis eens goed uit of je zijn naam op internet kunt vinden en wat mensen over hem vertellen. Anders eens informeren bij de politie of hij meer van zulke fratsen heeft uitgevoerd.
Ze heeft contact betaald.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat kan ze dan aantonen met de overschrijving. Toch?
Nee, dat kan niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:25 schreef kevingie13 het volgende:
Iemand nog serieuze reacties of je bijvoorbeeld daar serieus een strafblad zou kunnen krijgen etc.
Nou ja, je zou toch denken dat iemand die zwart les geeft het wel uit zijn hoofd laat om naar de politie te gaan. Ik mocht dertijds bij de piano lessen van mijn dochter kiezen...quote:
Is dat een soort credit card?quote:
Dit is een civielrechterlijke aangelegenheid en zeker geen diefstal. De politie gaat hier dus niks mee doen. Zij kan echter wel aangifte doen wegens afdreiging (chantage).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:09 schreef kevingie13 het volgende:
Hallo,
Ik ken een meisje en zij heeft gitaarles bij een iemand.Zij heeft het een deel van het lesgeld contant betaald (300 euro).Nu zit hij te dreigen dat ze niks heeft betaald hij zegt dat hij politie gaat om haar aantegeven voor diefstal en dat ze daardoor een strafblad zal krijgen en ook een dagvaarding, wat kan ze het best doen?En klopt het wat hij zegt?
Jezus, wat ben jij een vervelend mannetje.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is dat een soort credit card?
Contact?
Gewoon storneren joh.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze goed kan fluiten, want ze kan namelijk naar haar geld fluiten.
Contant; pquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is dat een soort credit card?
Contact?
Sorryquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij een vervelend mannetje.
Dan nog....je zou al misschien een aantal dingen kunnen vinden op internet??? Gewoon aangifte doen, maar ze had gewoon een betalingsbewijs moeten vragen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is er een wij lezen op verzoek voor uit iemand zijn strafblad voorlees uurtje?
Een fluitje storneren? Ik zag laatst wel iemand die kon fluiten met een fluitje in zijn reet...quote:
Vergeet het. Je ziet toch wel wat er gebeurd is hier, toch?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:30 schreef Ferrari412T2 het volgende:
[..]
Dan nog....je zou al misschien een aantal dingen kunnen vinden op internet??? Gewoon aangifte doen, maar ze had gewoon een betalingsbewijs moeten vragen.
quote:Wat bazel je nou?
Tijd = geld.
Gestolen = diefstal
Nu duidelijk?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit is een civielrechterlijke aangelegenheid en zeker geen diefstal. De politie gaat hier dus niks mee doen. Zij kan echter wel aangifte doen wegens afdreiging (chantage)..
Tuurlijk, maar ik zou zijn naam eens even googlen. Misschien dat er meerderen zo gedupeerd zijn. Wie weet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Vergeet het. Je ziet toch wel wat er gebeurd is hier, toch?
En dan? Een praatgroepje oprichten?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:33 schreef Ferrari412T2 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik zou zijn naam eens even googlen. Misschien dat er meerderen zo gedupeerd zijn. Wie weet.
Dat gaat niemand helpen. In ieder geval niet via een topic hier.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:33 schreef Ferrari412T2 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik zou zijn naam eens even googlen. Misschien dat er meerderen zo gedupeerd zijn. Wie weet.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dan? Een praatgroepje oprichten?
Praten over hoe gedupeert je bent schijnt wel te helpen. Het lucht op enzo, schijnt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dan? Een praatgroepje oprichten?
Ben je in Sneek tante Sjeen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:36 schreef Sjeen het volgende:
Sneek...
En TS, wat denk je nou zelf? Dat je echt een strafblad zou kunnen krijgen vanwege wanbetaling? Heb je toevallig dezelfde haarkleur als ik?
Ja I dunno ; pquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:36 schreef Sjeen het volgende:
Sneek...
En TS, wat denk je nou zelf? Dat je echt een strafblad zou kunnen krijgen vanwege wanbetaling? Heb je toevallig dezelfde haarkleur als ik?
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:36 schreef Sjeen het volgende:
Sneek...
neen, mijn lief kapiteintje... Dat is een koosnaampjequote:
Verhuis deze shit maar naar het keldertjequote:
ik prefereer andersomquote:
Gewoon om terug te slaan? Het gaat waarschijjnlijk nog werken ook.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:14 schreef Perenijsje het volgende:
Is het een jong, onschuldig uitziend meisje? In dat geval zou ik haar adviseren de strijd verder door te voeren door hem te betichten van aanranding en/of seksuele intimidatie.
Hahaha sommige van jullie zijn zo origineel.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gewoon om terug te slaan? Het gaat waarschijjnlijk nog werken ook.
Als ze contant betaald heeft, heeft ze als het goed is een kwitantie gekregen. Dus een (handgeschreven) bonnetje dat ze betaald heeft. Is dat gedaan? Zonee, dan kun je ook een deel van het probleem bij die man leggen.quote:
Wtf moet ik met gitaarles koop dr liever sigaretten voor.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:04 schreef Jeauhannes het volgende:
Een vraag over jezelf hebben en de post beginnen met 'Ik ken een...'
Diefstal geldt alleen bij het wegnemen van dingen. Tijd neem je niet weg of laat je niet wegnemen, die investeer je. [nostalgie] en vervliegt [/nostalgie]quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat bazel je nou?
Tijd = geld.
Gestolen = diefstal
Lol right. Iemand heeft geen betaalbewijs en dan zou t aan zijn administratie liggen? Gewoon naief van die chick.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:16 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als ze contant betaald heeft, heeft ze als het goed is een kwitantie gekregen. Dus een (handgeschreven) bonnetje dat ze betaald heeft. Is dat gedaan? Zonee, dan kun je ook een deel van het probleem bij die man leggen.
En waar haalde ze die 300 euro vandaan? Die heeft ze gepint, neem ik aan? Dat moet terug te zien zijn in haar bankafschriften. Alhoewel dat geen bewijs is, is het wel voor die leraar een aanwijzing dat de administratieve fout bij hem ligt.
Ik denk het niet, hoor. De muziekleraar kan zoveel beweren, net zoals de leerling van alles kan beweren. Het wordt een welles-nietes verhaal, en je kunt de balans doen overhellen naar de ene of de andere.quote:Op zondag 23 juni 2013 02:02 schreef Sandersson het volgende:
Probleem ligt hier toch echt bij haar als hij vol blijft houden dat niet betaald is voor de geleverde dienst en zij geen betaalbewijs heeft.
No Shitquote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:43 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Diefstal geldt alleen bij het wegnemen van dingen. Tijd neem je niet weg of laat je niet wegnemen, die investeer je. [nostalgie] en vervliegt [/nostalgie]
Neem aan dat hij diensten heeft verleend. Me dunkt dat daar betaling tegenover hoort te staan.quote:Op zondag 23 juni 2013 09:12 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik denk het niet, hoor. De muziekleraar kan zoveel beweren, net zoals de leerling van alles kan beweren. Het wordt een welles-nietes verhaal, en je kunt de balans doen overhellen naar de ene of de andere.
Dan ga je kijken naar de waarschijnlijkheid. Is de muziekleraar iemand die altijd kwitanties uitschrijft? En deze keer niet? Dan lijkt het waarschijnlijker dat ze niet betaald heeft. Heeft zij cash 300 gepint? Dan lijkt het ook weer ietsie-pietsie waarschijnlijker dat ze wel betaald heeft. Enz.
Uiteraard. En betaling gaat giraal of contant. Indien contant, dan verstrek je ALTIJD een kwitantie, om dit soort problemen te voorkomen. Maar goed, TS is gevlogen dus of dat in de handelswijze van de docent zat, daar komen we niet achter.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:28 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Neem aan dat hij diensten heeft verleend. Me dunkt dat daar betaling tegenover hoort te staan.
rokenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:42 schreef kevingie13 het volgende:
[..]
Wtf moet ik met gitaarles koop dr liever sigaretten voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |