tsjade | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:18 |
Hallo, Ik heb een peugeot 309 uit 1990 1.4 TU3 motor. Nu brand mijn motorlampje constant. bij knippercode uitlezen krijg ik code 14. Dit heeft te maken met de injection ntc sensor volgens internet. kan iemand mij hier mee helpen/ervaringuitdelen. Mvg Tsjade | |
EMCioran | vrijdag 21 juni 2013 @ 14:47 |
Heb je ook daadwerkelijk problemen met de auto (stationairloop bv)? | |
eXplorer1 | vrijdag 21 juni 2013 @ 16:24 |
lomp, ik kan het op het net niet zo gauw terugvinden, Ecu reset al geprobeerd? | |
tsjade | vrijdag 21 juni 2013 @ 17:41 |
Hier vond ik de foutcodes met de beschrijving PTA / 309 loopt slecht / start niet meer (pagina 2) Ik heb nog niet kunnen rijden met mijn auto maar ik vermoed dat dat zonder problemen gaat. hij start nu zeer moeizaam de eerst keer. als ik mijn auto dan heb doorgestart en hij loopt dan valt hij niet uit. Zet ik hem dan uit en ga ik weer starten dan gaat het makkelijker. Ik heb mijn accu polen er enkele uren eraf gehad, volgens mij hoort hij de ecu dan te resetten. [ Bericht 2% gewijzigd door tsjade op 21-06-2013 18:47:31 ] | |
tsjade | vrijdag 21 juni 2013 @ 17:45 |
Ik moet wel bekennen dat dit probleem is gekomen na dat ik het gasklephuis heb schoongemaakt (zat veel olie op sensoren in gasklephuis). verbruik was altijd hoog (1 op 12 op lange stukken) vandaar dat ik alles wou na kijken. | |
eXplorer1 | zaterdag 22 juni 2013 @ 01:55 |
Eerst resetten dus, hoe heb je het schoongemaakt, ik hoop met remmenreiniger oid. | |
tsjade | zaterdag 22 juni 2013 @ 11:53 |
Ja gewoon met rem reiniger. kan het ook door mijn coolant temp sensor komen? als ik daar de stekker van af haal start hij hetzelfde.. | |
Kawa600 | donderdag 27 juni 2013 @ 12:20 |
Er is 1 van de 2 NTC,tjes kapot waarmee hij de luchtsnelheid of debiet meet. Hierdoor weet hij niet hoeveel brandstof hij moet injecteren. Ben bang dat je schoonmaakactie meer slecht dan goed heeft gedaan ![]() |