abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128075195
quote:
Merkel vervroegd terug uit Rusland na diplomatieke rel
door Paul Luttikhuis
BUITENLAND Een diplomatieke rel tussen Rusland en Duitsland heeft ertoe geleid dat de Duitse bondskanselier Angela Merkel een bezoek aan St. Petersburg voortijdig heeft afgebroken.
Merkel zou vanavond samen met president Vladimir Poetin een grote tentoonstelling in de Hermitage openen, met ondermeer kunst die tijdens de oorlog door de Russen uit Duitsland is meegenomen, zoals de beroemde ‘goudschat van Eberwalde’.

Merkel wilde in haar toespraak pleiten voor teruggave van deze ‘roofkunst’. Voor Duitsland, dat zelf inmiddels een programma heeft om geroofde kunst terug te geven, is dat een belangrijk onderwerp.

De Russische autoriteiten bleken zich echter te verzetten tegen Merkels tekst. De regering liet nog eens weten niet van plan te zijn om kunst terug te geven die, zoals zij zeggen "is betaald met het bloed van soldaten".

VERONTWAARDIGDE MERKEL TERUG NAAR BERLIJN
Daarover was Merkel zo verontwaardigd dat ze na een bezoek aan een economisch forum in St. Petersburg rechtstreeks zou terugvliegen naar Berlijn. Aanvankelijk meldde een woordvoerder van Merkel dat zij het bezoek had afgezegd, later werd gezegd dat de afzegging van de Russen kwam.

Op cultureel gebied is er al enige tijd spanning tussen de landen. Zo is Duitsland verontwaardigd over het Russische verzet tegen activiteiten van de Konrad Adenauer Stiftung, nauw gelieerd aan Merkels CDU, in Moskou.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-diplomatieke-rel/
pi_128075247
WOIII in aantocht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_128075333
Er komt nog wel een derde wereld oorlog.

Syrië
Afghanistan
Libië
Irak
Midden-oosten
..

Ongetwijfeld paar vergeten :). Het gaat lekker op de wereld.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:26:10 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_128075429
De Russen moeten maar even de gasleiding afsluiten wegens 'onderhoud' deze winter, dan zingt Merkel wel een toontje lager.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:30:39 #5
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_128075595
Op haar varkenspootjes getrapt _O-
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:32:42 #6
381517 Zapata
held op sokken
pi_128075670
Dat je zoiets durft te vragen. Tijd dat we die Duitsers weer eens wat nederigheid leren.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:36:19 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_128075823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:32 schreef Zapata het volgende:
Dat je zoiets durft te vragen. Tijd dat we die Duitsers weer eens wat nederigheid leren.
pi_128075843
Dat ze dan eens een Russische bommenwerper uit de lucht schieten als ze nog eens boven Duitsland vliegen.
Ура для россии
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:39:13 #9
381517 Zapata
held op sokken
pi_128075946
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:36 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat bedoel ik. Vroeger schaamden de Duitsers zich voor de tweede wereldoorlog. Dat lijkt nu verdwenen. Kut moffen. En ik wil nog steeds m'n opa's fiets terug!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:39:40 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_128075964
quote:
De regering liet nog eens weten niet van plan te zijn om kunst terug te geven die, zoals zij zeggen "is betaald met het bloed van soldaten".
Tering dat is wel heel schofterig :'). En een bevestiging dat het geroofd is en in strijd met de (al toen geldende) internationale wetten.

Nou kun je je ook afvragen waarom Merkel bij een feestelijke opening over het te openen ding zelf gaat klagen, maar goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_128075995
Tja, Duitsland is een economische grootmacht. En WOII is ook vrij lang geleden immers. Wellicht willen ze zich weer wat pro-actiever opstellen?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:40:55 #12
381517 Zapata
held op sokken
pi_128076007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Tering dat is wel heel schofterig :'). En een bevestiging dat het geroofd is en in strijd met de (al toen geldende) internationale wetten.

Ja bijna net schofterig als wat de Duitsers deden toen ze Rusland binnen vielen of niet. |:(
pi_128076012
quote:

[..]

Nou kun je je ook afvragen waarom Merkel bij een feestelijke opening over het te openen ding zelf gaat klagen, maar goed.
Zou ze echt over die woorden gevallen zijn en dan direct het pand hebben verlaten? Dat zou wel redelijk heftig zijn.
pi_128076029
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:40 schreef Zapata het volgende:

[..]

Ja bijna net schofterig als wat de Duitsers deden toen ze Rusland binnen vielen of niet. |:(
Weet je wat de Russen hebben gedaan in Duitsland tijdens WOII?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:42:15 #15
381517 Zapata
held op sokken
pi_128076050
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:41 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja. kunstschatten roven.
pi_128076079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:42 schreef Zapata het volgende:

[..]

Ja. kunstschatten roven.
Nou nee. Veel ergere dingen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:44:14 #17
381517 Zapata
held op sokken
pi_128076131
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:42 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

fietsen jatten?
pi_128076195
quote:

[..]

Vertel vertel, ben erg benieuwd of het erger was dan de holocaust.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:46:12 #19
351860 WH141
E = MC²
pi_128076209
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:42 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

En de Duitsers waren lieverds zeker :')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_128076244
quote:

[..]

En wat de Russen deden in Polen en in Finland voor WO2 en aan het begin ervan of wat Stalin in eigen land heeft aangericht.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 juni 2013 @ 12:49:26 #21
38148 crew  Innisdemon
pi_128076359
Het gaat de Duitsers er niet zozeer om dat ZIJ de kunst kunnen hebben, maar juist zodat zij de kunst terug kunnen geven aan de rechtmatige eigenaar.

Immers, het nazi-bewind had deze geroofd, en de Russen hadden dat weer van de nazi's geroofd

Kortom: je kunt hier janken op Duitsers wat je wilt (want het is zo lekker makkelijk he?), maar zij hebben hier de juist intentie.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:52:02 #22
381517 Zapata
held op sokken
pi_128076494
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:49 schreef Innisdemon het volgende:
Het gaat de Duitsers er niet zozeer om dat ZIJ de kunst kunnen hebben, maar juist zodat zij de kunst terug kunnen geven aan de rechtmatige eigenaar.

Immers, het nazi-bewind had deze geroofd, en de Russen hadden dat weer van de nazi's geroofd

Kortom: je kunt hier janken op Duitsers wat je wilt (want het is zo lekker makkelijk he?), maar zij hebben hier de juist intentie.
Dat staat er niet bij..
pi_128076704
quote:

[..]

Schofterig? Weet je wel hoe Nazi-Duitsland huishield in Rusland. Bij de terugtrekking zijn de vele paleizen rond Sint Petersburg opgeblazen en leeggeroofd. Bijvoorbeeld deze (gereconstrueerde) amber room is in zijn geheel uit het Catharinapaleis gesloopt door de mof en is inmiddels zeventig jaar spoorloos.

Elke keer dat ik in Rotterdam kom, denk ik, wat is deze stad toch spuuglelijk. Met dank aan de mof. Nee, Duitsland mag alleen teruggeven maar nergens om vragen.
pi_128076826
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:49 schreef Innisdemon het volgende:
Straks kom je nog met het idee dat Polen delen van het voormalige Pruissen moet teruggeven. Dat is namelijk dezelfde logica. Duitsland is een slechte verliezer en zou zich moeten schamen om zoiets voor te durven stellen.

Het buitenverblijf van de Tsaren, Peterhof, net na de oorlog:

Op bevel van Hitler opgeblazen, zoals hij ook van plan was met bijvoorbeeld Parijs.

Gerestaureerd. Werkzaamheden hebben tot midden de jaren 90 geduurd:

Zelfs de fontein werd in zijn geheel gejat.

quote:
During World War II the Nazis were infamous for stealing the treasures of the countries they conquered. These treasures were not limited to cash, gold and jewels but included some of the most famous art works in the world, along with other items. So vast was the theft of artwork that special web sites have been set up showing the stolen art, so that museums can check them against art works in their collections. If one wonders how much art was stolen by the Nazis, the answer is staggering. The number of pieces stolen is vast, it is believed to be more than 1.5 MILLION. This figure constituted over 20% of all the art in Europe at the time.
Hoe sommigen schaamteloos durven te beweren dat Duitsland ook maar ergens recht op heeft :')

[ Bericht 50% gewijzigd door Dvm86 op 21-06-2013 13:04:23 ]
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:02:18 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_128076927
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:56 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Schofterig? Weet je wel hoe Nazi-Duitsland huishield in Rusland. Bij de terugtrekking zijn de vele paleizen rond Sint Petersburg opgeblazen en leeggeroofd. Bijvoorbeeld deze (gereconstrueerde) amber room is in zijn geheel uit het Catharinapaleis gesloopt door de mof en is inmiddels zeventig jaar spoorloos.

[ afbeelding ]

Elke keer dat ik in Rotterdam kom, denk ik, wat is deze stad toch spuuglelijk. Met dank aan de mof. Nee, Duitsland mag alleen teruggeven maar nergens om vragen.
Duitsland heeft nooit gezegd dat ze 'recht hadden' op de geroofde schatten van de Joden, omdat ze er soldaten voor in moesten zetten. Alleen dat het 'moeilijk was terug te geven'. Inmiddels doen ze dat wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_128077091
Tijd om de bommen gereed te maken! :o
pi_128077092
Merkel heeft gelijk. Weg wezen uit dat land waar een ex KGB-er die over lijken gaat de scepter zwaait.
pi_128077107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Duitsland heeft nooit gezegd dat ze 'recht hadden' op de geroofde schatten van de Joden, omdat ze er soldaten voor in moesten zetten. Alleen dat het 'moeilijk was terug te geven'. Inmiddels doen ze dat wel.
Prima. Maar ze moeten vooral niet verwachten dat andere landen hun voorbeeld volgen, want dat zijn zij Duitsland absoluut niet verschuldigd. Andersom ligt dat anders.

Volgens mij heeft Nederland wel enkele kunstwerken uit de voormalige Sovjet Unie teruggekregen en dat is logisch. Edit: ik lees net dat de Russen door de Nazi's gestolen kunst uit Nederland ook niet willen teruggeven. Dat is een andere zaak en bedroevend.

Waar trek je sowieso de grens? Zoveel Egyptische kunst in Europese musea bijvoorbeeld. Alles terug?

[ Bericht 6% gewijzigd door Dvm86 op 21-06-2013 13:16:48 ]
pi_128080668
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Merkel heeft gelijk. Weg wezen uit dat land waar een ex KGB-er die over lijken gaat de scepter zwaait.
Ze zullen er niet minder om import en exporteren uit Rusland denk ik.
pi_128085052
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ze zullen er niet minder om import en exporteren uit Rusland denk ik.
:D Boeiuh
pi_128085448
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wil ik ook wel weten.maar hij zegt niks :'(
Bats boem lucht dicht
pi_128086064
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:34 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Wil ik ook wel weten.maar hij zegt niks :'(
Veel geschreeuw en weinig wol van zijn kant zoals gewoonlijk, niets meer of minder.
pi_128086135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja want als iets minder erg is dan de holocaust is het natuurlijk niet relevant.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:54:44 #34
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_128086211
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:36 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat ze dan eens een Russische bommenwerper uit de lucht schieten als ze nog eens boven Duitsland vliegen.
Gelukkig vliegen die nooit boven Duitsland. :P
pi_128086333
quote:
Human rights expert Alfred-Maurice de Zayas estimates that about 2.2 million Germans were killed by the Red Army in 1944–1945. He explains that none of the "recent research" is professional or methodologically reliable and therefore recommends to rely on the demographic studies of the Federal Statistical Office of Germany. Although, according to a study at the German Federal Archives of 1974, at least half a million were murdered directly, succumbing to beatings, dying of rape, shooting etc., a million and a half died as a direct consequence of the expulsions, since these were brutal and disorderly and Germany was in a state of total collapse upon their arrival. Moreover, nearly two million East Germans were carted off to slave labour in the Soviet Union and some 40% of them perished on the way to the Urals and Siberia, during slave labour, or during their repatriation.[71]
Nu van de wiki. Maar er zijn honderden bronnen. Ben nu op mobiel.

In ieder geval massale verkrachting en moord gericht op Duitse burgers.
pi_128086439
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja want als iets minder erg is dan de holocaust is het natuurlijk niet relevant.
Niet zo ontwijkend, dat is geen antwoord op fokky100 en mijn vraag, je hebt ons erg nieuwsgierig gemaakt.
pi_128086910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niet zo ontwijkend, dat is geen antwoord op fokky100 en mijn vraag, je hebt ons erg nieuwsgierig gemaakt.
Ik dacht een tijdje dat je gewoon een troll was, maar ik begin nu echt te vrezen voor je cognitieve vermogens.

Natuurlijk is de holocaust erger. Wie heeft het tegendeel beweerd? Ik niet in ieder geval.

Ik wees er slechts op dat de ook de Russen flink hebben huisgehouden in Duitsland en dat nogal op een zieke manier. Als je hier overigens echt geïnteresseerd in bent ,wat ik niet vermoed, verwijs ik je naar deze wiki-pagina.

http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_crimes#Germany

Echter, slaat die hele vergelijking met de holocaust nergens op. Ik heb ook nergens beweerd dat het erger zou zijn of dat de Duitsers nu gelijk hebben over de kunstwerken.

Het is gewoon een relevant feit voor de gevoeligheden. En daarom vond ik het interessant om te noemen. En niets meer.
pi_128087021
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:23 schreef Greyson het volgende:
Er komt nog wel een derde wereld oorlog.

Syrië
Afghanistan
Libië
Irak
Midden-oosten
..

Ongetwijfeld paar vergeten :). Het gaat lekker op de wereld.
Het Midden-Oosten. :') Enkel goed voor olie :7 voor de rest enkel narigheid. :Y
pi_128087624
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:13 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik dacht een tijdje dat je gewoon een troll was, maar ik begin nu echt te vrezen voor je cognitieve vermogens.

Natuurlijk is de holocaust erger. Wie heeft het tegendeel beweerd? Ik niet in ieder geval.

Ik wees er slechts op dat de ook de Russen flink hebben huisgehouden in Duitsland en dat nogal op een zieke manier. Als je hier overigens echt geïnteresseerd in bent ,wat ik niet vermoed, verwijs ik je naar deze wiki-pagina.

http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_crimes#Germany

Echter, slaat die hele vergelijking met de holocaust nergens op. Ik heb ook nergens beweerd dat het erger zou zijn of dat de Duitsers nu gelijk hebben over de kunstwerken.

Het is gewoon een relevant feit voor de gevoeligheden. En daarom vond ik het interessant om te noemen. En niets meer.
Je wordt met de dag een enger ventje. Je gaat beweringen doen waar anderen hun vraagtekens bij plaatsen en dan ga je ze voor troll uitmaken en nog dure woorden als cognitief gebruiken terwijl je niet eens weet wat het betekent.
Doe eens normaal zeg bergkneuter.
pi_128087708
Vreemde reactie waar je mijn vrees alleen maar doet toenemen. Ik hoop dat je zo snel mogelijk adequate hulp kunt krijgen. Veel sterkte in deze moeilijke tijd, Nikita.
pi_128087842
Het was oorlog, alle partijen hebben zich niet goed gedragen. Maar als je dit bericht lees lijkt het wel alsof oude tijden herleven.

Wat bv ook een vergeten stuk geschiedenis is, zijn de de "Heimatvertriebene". Miljoenen Duitsers die uit hun leefgebied werden verdreven en werden vermoord.

http://www.duitslandweb.n(...)matvertriebenen.html
pi_128087883
Oh, en iedereen die NA 1945 is geboren en Duitsers "moffen" noemt is totaal niet serieus te nemen.
pi_128087887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:39 schreef Gewas het volgende:
Het was oorlog, alle partijen hebben zich niet goed gedragen. Maar als je dit bericht lees lijkt het wel alsof oude tijden herleven.

Wat bv ook een vergeten stuk geschiedenis is, zijn de de "Heimatvertriebene". Miljoenen Duitsers die uit hun leefgebied werden verdreven en werden vermoord.

http://www.duitslandweb.n(...)matvertriebenen.html
Klopt, daar had ik het dus onder andere over. Ter informatie dus.

Overigens hebben Merkel en Putin het goedgemaakt.
pi_128087939
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:35 schreef De_Guidance het volgende:
Vreemde reactie waar je mijn vrees alleen maar doet toenemen. Ik hoop dat je zo snel mogelijk adequate hulp kunt krijgen. Veel sterkte in deze moeilijke tijd, Nikita.
Bedankt voor de bevestiging van je onvermogen.
pi_128088129
Merkel en Poetin lossen geschil op, toch samen naar tentoonstelling

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)aar-tentoonstelling/
pi_128088177
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:41 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Klopt, daar had ik het dus onder andere over. Ter informatie dus.

Overigens hebben Merkel en Putin het goedgemaakt.
Ik had helemaal over je bericht heen gelezen. :@ We hebben het dus idd over hetzelfde.

Nou ja, in ieder geval mooi dat het probleem is opgelost tussen Duitsland en Rusland. :)
pi_128092935
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:54 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Gelukkig vliegen die nooit boven Duitsland. :P
Soms verschijnt er eens een TU-95 voor de Europese kusten. :P
Ура для россии
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:02:31 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128093300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:39 schreef Zapata het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Vroeger schaamden de Duitsers zich
Nederlanders hebben dat nog nooit gedaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128093842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:48 schreef arjan1212 het volgende:
Merkel en Poetin lossen geschil op, toch samen naar tentoonstelling

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)aar-tentoonstelling/
Kijk aan. Poetin zelf is blijkbaar een stuk redelijker dan die Duitser-haters in dit topic die het zogenaamd voor hem opnemen. ^O^
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:23:33 #50
381517 Zapata
held op sokken
pi_128094268
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nederlanders hebben dat nog nooit gedaan.
Waarvoor zou dat ook moeten dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')