Extra fris vind ik wel lekker, palmolive tubes uit de supermarkt ook.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Kan er iemand nog een lekkere scheerzeep aanraden, mijn Vergulde Hand raakt langzamerhand op.
Truefitt & Hillquote:Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Kan er iemand nog een lekkere scheerzeep aanraden, mijn Vergulde Hand raakt langzamerhand op.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zeep, een crème vind ik nog wat lastig om op te kloppen. Ik heb al ervaring met Proraso en bevalt wel goed, maar ik wil graag iets nieuws proberen. ToBS zou ik wel graag willen proberen.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:46 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Extra fris vind ik wel lekker, palmolive tubes uit de supermarkt ook.
Volgensmij is er ook tabac te halen bij DA/etos maar daar heb ik geen ervaring mee.
En verder via internet proraso/tobs/tfs en dergelijkeMaar daar kunnen anderen vast veel meer over vertellen.
Best groot assortiment, welke raad jij aan?quote:
Tobs heeft maar een enkele zeep, waaronder die Jermyn Street. De lucht moet je liggen, ik vond hem te parfumachtig. De zeep op zich is prima.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar een zeep, een crème vind ik nog wat lastig om op te kloppen. Ik heb al ervaring met Proraso en bevalt wel goed, maar ik wil graag iets nieuws proberen. ToBS zou ik wel graag willen proberen.
Mijn voorkeur gaat uit naar creams dus ik ken de zeep varianten niet goed. De 1805 en de ultimate zijn geweldig! Het zijn allemaal topproducten dus het hangt er vanaf welke geur je het meest aanspreekt. Assortiment staat hier wat duidelijker: http://www.truefittandhill.co.uk/quote:Op maandag 24 juni 2013 22:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar een zeep, een crème vind ik nog wat lastig om op te kloppen. Ik heb al ervaring met Proraso en bevalt wel goed, maar ik wil graag iets nieuws proberen. ToBS zou ik wel graag willen proberen.
[..]
Best groot assortiment, welke raad jij aan?
quote:
Een creme is juist makkelijker en sneller om op te kloppen, overigens gaat mijn voorkeur ook uit naar zepenquote:Op maandag 24 juni 2013 22:20 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
hangt er canaf wat voor kwast je hebt. Zepen werken meestal beter met een boar. Cremes gaat wat beter met das en/of synt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:38 schreef marzman het volgende:
[..]
Een creme is juist makkelijker en sneller om op te kloppen, overigens gaat mijn voorkeur ook uit naar zepen
Mijn pot TOBS Eton College die ik in Februari gekocht heb is nu bijna op. Heb er effectief dus 5 maanden mee gedaan, op basis van 3 shaves per week. Dan vind ik 10¤ voor zo'n pot hartstikke meevallenquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik face lather, dan zijn zepen wel zo handig.
Prijstechnisch zijn ze ook wel handig, als student ook wel fijn.
Heb je wel gelijk in. Het scheelt nauwelijks.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:47 schreef Luco het volgende:
[..]
Mijn pot TOBS Eton College die ik in Februari gekocht heb is nu bijna op. Heb er effectief dus 5 maanden mee gedaan, op basis van 3 shaves per week. Dan vind ik 10¤ voor zo'n pot hartstikke meevallen.
Ook een student hier overigens
Ik heb gisteren voor het eerst een Shark in m'n krabber gedaan. Beviel me goed, alleen bij de laatste pass tegen de richting in merkte ik op m'n nek dat het iets minder soepel ging dan met Feathers, daar maar even XTG geschoren. Op de 'hoek' van mijn kaaklijn ging het juist makkelijker.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:26 schreef SosuaCafe het volgende:
Wellicht mensen die iets willen ruilen tegen een ander mesje? Wil nog wel sharks proberen. Of iets anders. Laat maar weten.
Creme is net zo makkelijk, beetje creme in je kwast en latheren maar. Zeep gaat inderdaad wel langer mee, mijn pot Proraso en Vergulde Hand heb ik een jaar mee gedaan. En met zepen heb je denk ik wel meer keus.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik face lather, dan zijn zepen wel zo handig.
Prijstechnisch zijn ze ook wel handig, als student ook wel fijn.
Ik heb mijn baard nu twee weken staan, dus ik kijk er wel aardig naar uit ja.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:39 schreef Luco het volgende:
Ik kijk nu al uit naar m´n shave van morgen. Hebben jullie dat uitkijken naar je volgende shave ook?
Scheer je met een straight of met een krabber? Ik wil nog wel een keer een baard van 1-2 weken laten staan en dat dan in 1 keer wegscheren met een straight, alleen kan ik de verleiding niet weerstaan en vind ik die baard na 5 dagen al jeuken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:42 schreef Froop het volgende:
[..]
Ik heb mijn baard nu twee weken staan, dus ik kijk er wel aardig naar uit ja.
Ik scheer mezelf elke dag, en soms dat ik een dag oversla. Dus er naar uitkijken? Nee niet echt...quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:39 schreef Luco het volgende:
Ik kijk nu al uit naar m´n shave van morgen. Hebben jullie dat uitkijken naar je volgende shave ook?
Met een krabber. Met een straight wil ik dat ook nog wel eens doen, maar ik heb een open comb die ik gebruik voor WTG, en een closed comb voor de rest. Je moet gewoon even door de jeuk heen zitten en je baardlijn bijhouden, dan gaat het wel snel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:57 schreef Luco het volgende:
[..]
Scheer je met een straight of met een krabber? Ik wil nog wel een keer een baard van 1-2 weken laten staan en dat dan in 1 keer wegscheren met een straight, alleen kan ik de verleiding niet weerstaan en vind ik die baard na 5 dagen al jeuken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |