Natuurlijk is dat misleidend, maar het klinkt wel sensationeler.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:59 schreef Bilge het volgende:
Maar het is toch misleidend om de inzet van simpel traangas te betitelen als de inzet van chemicaliën op betogers?
De politie kan trouwens beter lachgas spuiten.
Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is als ze dit of ander spul aan de watertanks toevoegen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:59 schreef Bilge het volgende:
Maar het is toch misleidend om de inzet van simpel traangas te betitelen als de inzet van chemicaliën op betogers?
De politie kan trouwens beter lachgas spuiten.
Moet wel als ze niet weggaan .quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is.
Daarom , gebeurd overal.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:25 schreef Meki het volgende:
Zulke traangassen hebben ze ook in Nederland. En geloof mij als het moet dan zet de ME dat in.
Ik geloof je nietquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:25 schreef Meki het volgende:
Zulke traangassen hebben ze ook in Nederland. En geloof mij als het moet dan zet de ME dat in.
Ja, dat kan branden op de huid, maar alleen bij een onjuiste dosering. En omdat het pas wordt toegevoegd aan het water op het moment dat er gespoten wordt luistert het doseren vrij precies. Kennelijk kunnen de mensen die het moeten gebruiken in die waterkanonnen er niet goed mee omgaan. Dan krijg je dat er een te hoge dosering wordt gebruikt en er eerstegraads brandwonden ontstaan. Boos opzet of incompetentie? Your guess is as good as anyone' squote:Op donderdag 20 juni 2013 23:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Traangasquote:Het gebruik van traangas bij relbestrijding door de Nederlandse politie is overigens aan strenge voorschriften gebonden; zo mag dit alleen door getrainde politiemensen worden gebruikt (mobiele eenheid) en alleen in open ruimtes. Een arrestatieteam mag het gas binnenshuis gebruiken.
CS-gas (o-chloorbenzylideenmalonitril) veroorzaakt geen dodelijk letsel, maar de uitwerkingen zijn ernstig genoeg om de tegenstander van de wijs te brengen als er geen deugdelijke bescherming (gasmasker) wordt gebruikt.
Ik zie niets over het toestaan van t oplossen van traangas in watertanks en daar hadden we t over.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Traangas
Maar als je het oplost wordt het toch juist minder effectief?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie niets over het toestaan van t oplossen van traangas in watertanks en daar hadden we t over.
Iets effectiever (als het traangas is en niet wat anders ook), er werd eerder al met de voorschriften geshowed dat men bepaalde hechtmiddelen moet zien te voorkomen als demonstrant. Maar als de politie scheutig deze rommel in de watertanks giet dan lijkt het water me een prima hechtmiddel en erg effectief met een hogere concentratie traangas.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maar als je het oplost wordt het toch juist minder effectief?
Regels om je aan te houden zijn er hoofdzakelijk voor t volk in dit conflict. Schuld wordt op dezelfde manier verdeeld.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:42 schreef HiZ het volgende:
Overigens waar ik ook benieuwd naar ben of de agenten die traangas hebben gebruikt in gebouwen (zoals het Divan hotel) nog bestraft gaan worden. Die hebben zich namelijk schuldig gemaakt aan expliciet verboden gebruik van dat spul.
Sensatiezucht is een optie. Domheid is ook een optie: Bram Vermeulen laat zich makkelijk in de luren leggen, zo wijdde hij een heel fragment aan Halk tv, wat hij presenteerde als een kleine, onafhankelijke rebelse zender, terwijl het nog tot voor kort de partijzender van de CHP was, wat gewoon op Wikipedia is te vinden. Het kan ook doelbewuste propaganda zijn. Turkije profileerde zich als de voorvechter van mensenrechten en probeerde Essad te onttronen door de rebellen onderdak te bieden, trainen en ondersteunen, maar heeft nu het imago gekregen van een dictatuur waarin demonstranten worden vergast, net op het moment dat het Westen haar Syrië-beleid herziet en onderhandelingen met Essad wil starten. Wellicht wordt Turkije een halt toegeroepen om niet het Westerse Syrië-beleid te doorkruisen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat misleidend, maar het klinkt wel sensationeler.
Violent Protest Tactical Guide Defence Essentialsquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is als ze dit of ander spul aan de watertanks toevoegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staand protest is trouwens niet origineel, in het boek 'Van dictatorschap naar democratie' van Gene Sharp staat het op nummer 163 van revolutietechnieken.
Ja, laten we 't over chocolade hebben..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:45 schreef Bilge het volgende:
What not to do:
Don’t wear contact lenses, make-up, moisturizers or vegetable/mineral oil-based cream, it will bind the CS on skin and can boost up the skin irritation.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |