abonnement Unibet Coolblue
pi_128712017
Oh wacht. Ringo was me voor.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_128712151
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:39 schreef Gellius het volgende:

[..]

O+ Jonathan Richman O+ heeft een liedje over je altijd stonede vriende geschreven:

Ik heb in die tijd inderdaad regelmatig discussies gevoerd met de vrienden van mijn altijd stonede vriendje die me ervan wilde overtuigen dat je - als je niet experimenteerde met drugs - heel veel zaken gewoon niet kunt begrijpen, omdat er door de drugs 'luikjes' in je hoofd opengaan die anders dicht blijven en je verbanden ziet die er anders niet zijn. Ik vond dat allemaal onzin natuurlijk.

Toch klopt het wel. Toen ik een keertje een heel klein beetje paddestoelen had genomen (met iemand hier die zich dat denk ik ook nog kan herinneren) zat ik voor mijn boekenkast en zag ik ineens een heel logisch verband tussen Het Achterhuis en de biografie van Picasso die zo prachtig naast elkaar stonden.

Dat boek over 1813 ken ik niet trouwens! Is het wat?
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:01:18 #103
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_128712501
Juist ui bij de haring! Juist! Ja, jUIst!
Ja! Uiring bij de haring, gek! Tuurlijk!

En niet in stukjes, man. Nee. Man. Niet in stukjes.
Je schrijft haring toch ook niet los, joh. Da's gewoon aan elkaar, hoor.

Hier, kijk maar; haring. Zie je wel. Ja toch.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_128712863
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:37 schreef mane het volgende:
Ja, hier hebben we toch wel een essentieel verschil te pakken tussen DH en A'dam. Haring in stukjes is net zoiets als spareribs eten met mes en vork. Dan ben je doorgeschoten in een zogenaamd gevoel van beschaving.
Straks vertel je nog dat je een Snickers ook zo uit het handje heet.

  maandag 8 juli 2013 @ 11:05:24 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128714089
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:44 schreef mane het volgende:

[..]

Ik heb in die tijd inderdaad regelmatig discussies gevoerd met de vrienden van mijn altijd stonede vriendje die me ervan wilde overtuigen dat je - als je niet experimenteerde met drugs - heel veel zaken gewoon niet kunt begrijpen, omdat er door de drugs 'luikjes' in je hoofd opengaan die anders dicht blijven en je verbanden ziet die er anders niet zijn. Ik vond dat allemaal onzin natuurlijk.

Toch klopt het wel. Toen ik een keertje een heel klein beetje paddestoelen had genomen (met iemand hier die zich dat denk ik ook nog kan herinneren) zat ik voor mijn boekenkast en zag ik ineens een heel logisch verband tussen Het Achterhuis en de biografie van Picasso die zo prachtig naast elkaar stonden.

Dat boek over 1813 ken ik niet trouwens! Is het wat?
Volgens mij denk je allerlei verbanden en wereldwijsheden te zien, die in een later stadium van nuchterheid gewoon rommel blijken te zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_128716217
Ja, precies. Van al die vrienden die dachten dat ze op hun twintigste geniale inzichten hadden tijdens het gebruik van drugs is ook niet zoveel terecht gekomen. Eentje werkt bij voorbeeld nu als assistent voor een SP-kamerlid.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:09:26 #107
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_128718177
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij denk je allerlei verbanden en wereldwijsheden te zien, die in een later stadium van nuchterheid gewoon rommel blijken te zijn.
Show, don't tell, LXIV. mane zei dat al zonder het te zeggen. (en ik had het beter bij de eerste zin kunnen laten, want nu bezondig ik me er ook al aan).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_128726190
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:44 schreef mane het volgende:

Dat boek over 1813 ken ik niet trouwens! Is het wat?
Ik kan er nog niets van zeggen, want ik heb er wacht maar nog niet veel in gelezen.
pi_128727511
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:01 schreef DO2 het volgende:
Juist ui bij de haring! Juist! Ja, jUIst!
Ja! Uiring bij de haring, gek! Tuurlijk!

En niet in stukjes, man. Nee. Man. Niet in stukjes.
Je schrijft haring toch ook niet los, joh. Da's gewoon aan elkaar, hoor.

Hier, kijk maar; haring. Zie je wel. Ja toch.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_128727707
Ik ben trouwens helemaal into AIDS dezer dagen, nu mijn Carmiggelt-periode is afgelopen. Ben zelf niet meer ziek, zwak&misselijk dus ik kan weer wat hebben.

Van de week zag ik deze documentaire:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1297577

En sinds dit weekend ben ik begonnen in:
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_128728881
Het zal wel vreselijk onbeschaafd zijn, zo'n voorgesneden haring, maar het was toch dankzij de 'haring in stukjes' dat ik op m'n oude dag nog haring heb leren eten. Inmiddels eet ik ook liever een hele van de graat, maar ik zal niet neerkijken op de gesneden haring.

Haringkoninkjes, die zijn ook lekker. Niet elke visboer doet eraan - de Volendammers kijken me aan alsof ik om een oranje haring vraag. Hebben jullie die wel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 8 juli 2013 @ 19:51:26 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128731206
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Show, don't tell, LXIV. mane zei dat al zonder het te zeggen. (en ik had het beter bij de eerste zin kunnen laten, want nu bezondig ik me er ook al aan).
We zijn hier toch niet collectief een roman aan het schrijven?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 juli 2013 @ 19:52:53 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128731250
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:41 schreef sigme het volgende:
Het zal wel vreselijk onbeschaafd zijn, zo'n voorgesneden haring, maar het was toch dankzij de 'haring in stukjes' dat ik op m'n oude dag nog haring heb leren eten. Inmiddels eet ik ook liever een hele van de graat, maar ik zal niet neerkijken op de gesneden haring.

Haringkoninkjes, die zijn ook lekker. Niet elke visboer doet eraan - de Volendammers kijken me aan alsof ik om een oranje haring vraag. Hebben jullie die wel?
Echt vreselijk onbeschaafd vind ik het nu ook weer niet. Tenminste niet zo onbeschaafd als bijvoorbeeld het uitroeien van zes miljoen Joden of het poepen op het dressoir van je schoonmoeder. Maar toch...

Hieraan denk ik bij een haringkoning

Maar dat zul je vast niet bedoelen.

Zomerkoninkjes ken ik ook. En winterkoninkjes trouwens.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:44:15 #114
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_128733252
Het zal aan het warme weer liggen, mane, maar als ik die guitige ronde snoetjes zo zie ontbrandt in mij de lust iets heel anders tussen hun kaken te schuiven dan een Hollandse nieuwe! Met 'iets heel anders' bedoel ik natuurlijk mijn penis. Dat was natuurlijk al meer dan duidelijk,- ik dacht het toch even op te merken om te voorkomen dat iemand daarover flauwe, speculatieve grapjes gaat maken. Ik heb niet graag dat er over mijn penis dergelijke grapjes worden gemaakt en zie: dat was nu wel wat ik bedoelde met 'iets heel anders'.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 8 juli 2013 @ 20:57:13 #115
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_128733834
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

We zijn hier toch niet collectief een roman aan het schrijven?
En wáárom eigenlijk niet?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:57:41 #116
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_128733861
Misschien zijn we wel allemaal personages in een roman van Mainport. Waar ie dan, heel narcistisch bescheiden, zichzelf ook een bijrolletje heeft gegeven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:01:11 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128734046
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:44 schreef JAM het volgende:
Het zal aan het warme weer liggen, mane, maar als ik die guitige ronde snoetjes zo zie ontbrandt in mij de lust iets heel anders tussen hun kaken te schuiven dan een Hollandse nieuwe! Met 'iets heel anders' bedoel ik natuurlijk mijn penis. Dat was natuurlijk al meer dan duidelijk,- ik dacht het toch even op te merken om te voorkomen dat iemand daarover flauwe, speculatieve grapjes gaat maken. Ik heb niet graag dat er over mijn penis dergelijke grapjes worden gemaakt en zie: dat was nu wel wat ik bedoelde met 'iets heel anders'.
Tja, en als iemand dan toch echt grapjes wil maken dan ligt de associatie tussen jouw penis en de lucht van een zoute haring natuurlijk ook erg voor de hand.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:02:31 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128734106
quote:
3s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:57 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

En wáárom eigenlijk niet?
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Misschien zijn we wel allemaal personages in een roman van Mainport. Waar ie dan, heel narcistisch bescheiden, zichzelf ook een bijrolletje heeft gegeven.
Misschien doen we dat ook wel.
Mogelijk bestaan wij helemaal niet en is er enkel Mainport, van wiens Bewustzijn wij enkel minieme afspiegelingen zijn. Dan is Mainport God. Een autistische God welliswaar, maar toch God.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_128748435
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:41 schreef sigme het volgende:
maar ik zal niet neerkijken op de gesneden haring.

Die ar-me haring kan er per slot van rekening ook niets aan doen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_128748506
Nog een paar dagen mensen. Dan heb ik vakantie. En we weten allemaal wat dat betekent in het onderwijs.

JAM, jij hebt ook een zwak voor Paul R toch, van mijn schooltje? Leer hem de laatste tijd wat beter kennen. Wat is die man toch cool.
Aan het eind van de middag gaan we bbq-en in de meisjestuin. Hoe onbeschaafd is dat.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_128751331
'n Meisjestuin?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:21:19 #122
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_128751605
Een tuin bezaaid met meisjes, 'ius.

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_128753134
Toen dit liedje uitkwam was ik een jaar of zeven. Ik weet nog hoe correct ik het vond dat de zanger zijn publiek aansprak met 'meneer'. Dat betekende dat ik ook een beetje 'n 'meneer' was.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:07:53 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128753166
Van mijn broer moest ik mijn hamster Raymond van het Groenewoud noemen.

Dat deed ik natuurlijk niet.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:38:11 #125
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_128754178
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:04 schreef mane het volgende:
Nog een paar dagen mensen. Dan heb ik vakantie. En we weten allemaal wat dat betekent in het onderwijs.

JAM, jij hebt ook een zwak voor Paul R toch, van mijn schooltje? Leer hem de laatste tijd wat beter kennen. Wat is die man toch cool.
Aan het eind van de middag gaan we bbq-en in de meisjestuin. Hoe onbeschaafd is dat.
'Een zwak' vind ik wat vreemd klinken, mane, maar ik ben het roerend met je eens dat Paul R. inderdaad cool is.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')