abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5846404
Vervolg van
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 28
zwangerschap en kinderen deel 27
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 26
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 25
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 24
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 23
Zwangerschap en kindertjes....deel 22
Zwangerschap en kindertjes..... deel 21
Zwangerschap en kindertjes..... deel 20
Zwangerschap en kindertjes.....deel 19
Zwangerschap en kindertjes.....deel 18
Zwangerschap en kindertjes.....deel 17
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 16!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 15 (!!!)
Zwangerschap en kindertjes.....deel 14
Zwangerschap en kindertjes ... deel 13!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 12
Zwangerschap en kindertjes deel 11
Zwangerschap en kindertjes.....deel 10
Zwangerschap en kindertjes ... deel 9
Zwangerschap en kindertjes...deel 8
Zwangerschap en kindertjes...deel 7
Zwangerschap en babietjes.......deel 6 !
Zwangerschap en Babietjes...deel 5
Zwangerschap en babies deel 4
Deel drie van de babies dus!
En hoe gaat het met de babies?
Gered uit de crash Met dank aan Arcee
De '"pret"echo ! en andere babyzaken....
Zwangerschap week 17, 18 en 19
In mijn buik..

A.s. papa's en mama's:

23 augustus 2002: Balou (papa)
29 augustus 2002: hollandse drop
13 september 2002: XyonN (papa)

deze babies zijn vast al geboren maar we wachten nog op nieuws

4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
3 januari 2003: Tinkepink
5 januari 2003: D-Fens (papa)
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
6 april: Angel22

Babietjes:

29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej

Dreumesjes:

19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter

Peutertjes & Kleutertjes:

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 25-09-2002 19:44]

dinsdag 17 september 2002 @ 16:58:51 #2
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_5846438
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_5846540
Zow wij hebben een kinderwagen uitgezocht hoor, hehe het was een zware bevalling.

Het is geworden een Quinny freestyle 4 wieler in de kleur grijs.

Ik wou eigenlijk een ander kleurtje, oranje ofzo maar ik ben toch bang dat ik dat over een aantal jaar (voor een eventuele 2e) niet meer zo leuk vind. Dus vandaar maar een neutraal kleurtje.
We hebben ook nog een maxicosi erbij gekocht, ik zag zo'n leuke met een schaapie erop, die kon ik weer niet laten staan (ik weet wel dat je op zoek moet naar eentje die uit de collectie gaat, dan zijn ze een stuk goedkoper maar ik kon het weer niet laten).
Ik had trouwens ook nog een bon meegenomen voor een pakket bij de Babystunter (daar hebben we alles gekocht). Nou die is leuk joh! Daar zit in: een billendoekjesdoosje (voor in de luiertas denk, tis een duntje),
zeepdoosje, rammelaar, sponsjes, heel leuk bordje, slabbetje, doosje voor de melktandjes.Veel leuker als dat ding dat ik van de Felicitas heb gekregen (pak luiers, lampje, billendoekjes).

dinsdag 17 september 2002 @ 17:11:01 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5846616
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 17:05 schreef Karin het volgende:
Nou die is leuk joh! Daar zit in: een billendoekjesdoosje (voor in de luiertas denk, tis een duntje),
zeepdoosje, rammelaar, sponsjes, heel leuk bordje, slabbetje, doosje voor de melktandjes.Veel leuker als dat ding dat ik van de Felicitas heb gekregen (pak luiers, lampje, billendoekjes).
Zo'n billendoekjesdoosje (scrabble, boel punten)zoek ik ook nog, een dunnetje dus. Iemand een idee waar ik die kan kopen?

En Karin, wat moet je in 's hemelsnaam met die sponsjes

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_5846723
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 17:11 schreef Leah het volgende:

[..]

Zo'n billendoekjesdoosje (scrabble, boel punten)zoek ik ook nog, een dunnetje dus. Iemand een idee waar ik die kan kopen?

Kun je dat niet vinden bij:
* Prenatal
* Etos
* Kruidvat
* DA drogist

De onze komt volgens mij uit het verrassingspakket van de Etos.

pi_5846742
quote:

[..]

Bij de Babystunter dus
quote:
Ik heb geen flauw idee, maar het zijn wel leuke vormpjes.
pi_5846750
quote:

[..]

Gewoon even met de Zwitsal service lijn bellen denk ik, zij blij met jouw adres en jij een doosje.
zo doe ik dat ook als ik een extra bewaardoosje voor de Nutrilon wil
Zolang er was is, is er leven.
  dinsdag 17 september 2002 @ 17:41:15 #8
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5846996
zo een billedoekjesdoosje zit ook in de blijedoos als je die aan vraagt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 september 2002 @ 17:42:00 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5847002
Meestal krijg je zo'n doosje wel in een blije doos. Ik had er op een bepaald moment ook een stelletje. Sommige zijn handiger dan andere. De Pampersdoosjes vind ik het handigst, die hebben een soort dubbel deksel (zowel de grote als de kleine).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_5847561
Die ken je volgens mij ook idd gewoon aanvragen bij de zwitsal...
Maarre nog ff een vraagje van mijn kant (ja alweer....): Dat zwitsal spookje wat je met vier zwitsal punten kon sparen heeft iemand die misschien nog over voor mij????? Of liever gezegd voor Damien.
Zijn spookje is helemaal stuk en valt van ellende uit elkaar en er zelf een maken die wil ie niet... (al geprobeerd dus)

Wie o wie kan mij helpen...????

dinsdag 17 september 2002 @ 19:36:32 #11
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5847923
*doosje aanvragen gaat*

Ik heb wel die doos van de prenatal gehad, maar felicitas wilde ik niet (1x zo'n dame aan de deur gehad....noooooit meer).

Het spookje kan ik je niet aan helpen, sorry.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 september 2002 @ 19:36:45 #12
13151 crew  Rewimo
pi_5847931
Heeft Zwitsal ze zelf niet meer? Zet anders een oproepje op de Knuffelkwijtsijt of op Marktplaats.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 17 september 2002 @ 20:03:34 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_5848498
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 19:36 schreef Leah het volgende:
*doosje aanvragen gaat*

Ik heb wel die doos van de prenatal gehad, maar felicitas wilde ik niet (1x zo'n dame aan de deur gehad....noooooit meer).

In de doos van prenatal zitten ze ook niet meer. Daar zit nu een grote doos met pamperdoekies in.

geen slofjes foto, helaas is de digitale camera echt overleden en terug naar de fabriek.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 17 september 2002 @ 20:25:33 #14
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5848945
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 19:18 schreef Angel22 het volgende:
Dat zwitsal spookje heeft iemand die misschien nog over voor mij?????
Wie o wie kan mij helpen...????
volgende week staat het uitmesten der kinderkamers op het programma
en ik moet ze toch echt nog hebben ergens als ik er 1 vind is tie voor jou (damien dan)

MAAR ik weet wel dat die dingen toen officieel uit de handel zijn gehaald omdat het stiksel niet helemaal in orde was dus ik vrees dat ze bij zwitsal zelf niet meer te krijgen zijn

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
pi_5849262
We hebben slofjes hoor. Bij de hema , ze lijken op zootjes. Helemaal leer en zool suede en inderdaad het glijd niet zoals ik wel verwachtte. Ze zijn alleen een maatje te groot want een maat kleiner (irri maten bv 62/68 74/80 ofzo) viel gelijk weer te klein. Ze gaan wat moeilijk aan maar ze lrijgt ze in ieder geval niet uit. Goed koop waren ze niet (17.95) maar ja in andere zaken nog geprobeerd en daar gingen haar tenen steeds krom in pantoffies of passte ze niet want was haar wreef te hoog
Ook gelijk een schattig pakkie bij de prenatal gekocht van zacht verloers een beige bruin achtig broekje met een trui erop van zelfde spul met zachtrose bloemen erop geborduurd , haha als ik het zo vertel klinkt het truttig maar heel leuk en een tuinpakkie spijker bij de hema alleen 74 was te klein!!! word morgen dus weer ruilen.
  dinsdag 17 september 2002 @ 21:44:52 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_5850592
He, karin.. Bekende kinderwagen

zo eentje die stuurt is het toch?
Ik vond 't ff wennen, maar toch wel heel lekker rijden

hoor mij nou... alsof ik er al jaaaren achterloop

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_5851232
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 17:05 schreef Karin het volgende:
Zow wij hebben een kinderwagen uitgezocht hoor, hehe het was een zware bevalling.
Heej, die heb ik ook!! Hij rijdt echt als een trein! Heb em inmiddels al een paar keer uitgeprobeerd
Wij hebben wel heel gewaagd een knalrode bak gekozen. En als 'buggygedeelte' de kleur khaki.
Wij kregen de maxi cosi er gratis bij trouwens....
Ik was wel een voorstander van de vierwieler. Vond ik net iets lekkerder rijden en heeft wat meer ruimte onderin.
  † In Memoriam † dinsdag 17 september 2002 @ 23:36:27 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5852970
Even heel snel een berichtje uit Guam van Goaxing voor jullie..
het gaat hartstikke goed met haar en met Iris, Iris brabbelde op de achtergrond gezellig mee en probeerde de telefoon steeds af te pakken.
Iris is dol op patatjes, appelmoes in combinatie met rijstebloempap, zegt nog steeds alleen papa en iets wat op Bella lijkt (de poes dus).

Iris heeft nog steeds géén tandjes; ze doet pogingen om te kruipen maar het is nu alleen nog tijgeren. Iris vind het heerlijk om met andere kindjes om te gaan !! Gaoxing zwemt hartstikke veel met Iris en het meidje kwekt dan aan een stuk door behalve als haar mondje in het water komt!

Ow ja.. misschien dat de pc ooit weer aan de praat komt.. jullie krijgen allemaal de hartelijke groeten

en elke keer als ik Gaoxing gesproken heb mis ik haar nog meer..

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_5853048
Bedankt Justme, hartstikke leuk om zo even iets te horen!

Wij hebben vandaag een duowagen gekocht via internet, dat is dan al met al onze 4e babybolide De autostoeltjes niet eens meegeteld...

Advertentie gelezen, gebeld en meteen gaan kijken en opgehaald.
Het is een Quinny, gloedjenieuw nog, met mooie voetenzakken en regenhoes. Printje had ik niet zelf uitgezocht, maar best wel leuk.

Ben blij dat we die nu in huis hebben.........

dinsdag 17 september 2002 @ 23:52:14 #20
8885 moralia
Grip op je zak
pi_5853145
Wij hebben ook zo'n grijze 4-wieler Quinny maar dan de "fashion". Een model van vorig seizoen, we hadden m dan ook voor een zacht prijsje.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_5855201
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 20:25 schreef Capaja het volgende:

[..]

volgende week staat het uitmesten der kinderkamers op het programma
en ik moet ze toch echt nog hebben ergens als ik er 1 vind is tie voor jou (damien dan)

MAAR ik weet wel dat die dingen toen officieel uit de handel zijn gehaald omdat het stiksel niet helemaal in orde was dus ik vrees dat ze bij zwitsal zelf niet meer te krijgen zijn

namens mij en Damien.
Ik ga toch zwitsal nog maar eens bellen ook voor dat spookje.
Ik heb namelijk geen problemen gehad met het stiksel maar de stof is gewoon versleten...
  woensdag 18 september 2002 @ 10:30:40 #22
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5856421
quote:
Op woensdag 18 september 2002 08:48 schreef Angel22 het volgende:

[..]

namens mij en Damien.
Ik ga toch zwitsal nog maar eens bellen ook voor dat spookje.
Ik heb namelijk geen problemen gehad met het stiksel maar de stof is gewoon versleten...

In mijn Blije Doos zat een bon: voor 3 zegels + bijbetaling van 2,50 euro krijg je zo'n Spookje toegestuurd.
pi_5857757
Hub en ik zijn allebei vrijwilligers bij de lokale omroep hier. Daar hebben ze 100 euro voor ons ingezameld voor een kadootje! Zijn we vanochtend bij de babysuperstore wezen kopen! Echt heel erg leuk!
We hebben een babybjorn draagzak en een wipstoeltje gekocht!

Ben er helemaal blij mee!

woensdag 18 september 2002 @ 12:14:00 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5857819
Leuk Sweej!

Hoe is het verder met je? Al een beetje opgeknapt/gewend?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 september 2002 @ 12:19:19 #25
13151 crew  Rewimo
pi_5857898
Wat leuk Sweej! Dat zijn dingen waar je veel plezier van hebt
  woensdag 18 september 2002 @ 12:21:06 #26
3011 E.T.
pi_5857933
Vanmorgen even het ziekenhuis gebeld over wanneer we nou aan de beurt zijn.. Ik hoorde maar niks.

"u staat op de lijst voor de eerstkomende informatieavond"
ik: "wanneer is die dan?"
"21 oktober"

YES!!!
De eerste stap van het laatste traject staat op 't punt genomen te worden.

Daarna volgt nog een intake-gesprek. En dan zal er besloten worden wanneer ik mag beginnen en hoe en wat enzo (zal ook wel afhankelijk zijn van m'n cyclus)

*huppelt*
*blij is*

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 september 2002 @ 12:23:15 #27
13151 crew  Rewimo
pi_5857971
Wat fijn E.T. Dat duurt niet zo lang meer, heb je weer iets om naar uit te kijken!

*huppelt een stukje mee*

woensdag 18 september 2002 @ 12:39:28 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5858213
Fijn ET! Spannend!
pi_5858656
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:44 schreef E.T. het volgende:
He, karin.. Bekende kinderwagen
[afbeelding]

zo eentje die stuurt is het toch?
Ik vond 't ff wennen, maar toch wel heel lekker rijden

hoor mij nou... alsof ik er al jaaaren achterloop

Hee dat is hem idd! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel vreemd vond rijden maar ik ben dan ook Eva's wagen gewend die dat niet heeft. Ach ik heb ook maar een klein stukje in de winkel ermee gereden. En de eerste tijd ga ik vast niet zo snel.

Wat goed zeg dat jullie 21 oktober naar die bijeenkomst kunnen! Wel weer stom dat je er zelf weer achteraan moet hoor! Maar er zit weer vooruitgang in de zaak

quote:
Op dinsdag 17 september 2002 22:14 schreef Sweej het volgende:

[..]

Heej, die heb ik ook!! Hij rijdt echt als een trein! Heb em inmiddels al een paar keer uitgeprobeerd
Wij hebben wel heel gewaagd een knalrode bak gekozen. En als 'buggygedeelte' de kleur khaki.
Wij kregen de maxi cosi er gratis bij trouwens....
Ik was wel een voorstander van de vierwieler. Vond ik net iets lekkerder rijden en heeft wat meer ruimte onderin.

Ja dat ding heeft me daar toch een bak met ruimte onderin! Ik hoorde al van Lois dat dat heel belangrijk was dus daar had ik op gelet.
Wat gewaagd joh rood! Wel ontzettend mooi!

Justme: lekker om te horen dat het bij Gao allemaal goed gaat! Ik hoop dat haar PC het weer snel doet!

Jubileum moderator woensdag 18 september 2002 @ 20:38:23 #30
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5866564
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 23:36 schreef just me het volgende:

en elke keer als ik Gaoxing gesproken heb mis ik haar nog meer..

elke keer als jij Gao gesproken hebt mis ik haar ook vreselijk.

ET wat een spannend nieuws, 21 oktober is echt al snel! Weten jullie een beetje wat je kan verwachten op die avond of is het allemaal nieuw?

Vanmorgen zijn we (weer) met Eva op het Consternatiebureau
geweest. Nogmaals een gehoortest.
Eindelijk was ze goed te testen, het stilzitten vond ze wel wat moeilijk maar het is helemaal gelukt.
De uitslag:
Met rechts hoort ze goed hoge tonen en ook tonen verder dan 1 meter. Met links hoort ze alleen hoge tonen en alleen als ze heel dichtbii worden gehouden. Lage tonen hoort ze nagenoeg helemaal niet en geluiden verder dan 1 meter amper.

Dit is dus wel degelijk een slechthorend kindje. De oorzaak die weten ze niet. Het kan liggen aan een vergrote neusamandel (maar toen ik zei dat ze die al kwijt was wisten ze het even niet meer) een verkoudheid (wat ze nu echt niet is) chronisch snot achter de oren, iets in de zwangerschap (rode hond of iets vanwege de zwangerschapsvergiftiging) of gewoon een constructiefoutje.
Wij denken aan chronisch vocht achter haar oren. Omdat ze hoog wel hoort en laag niet dacht die arts aan hetzelfde. Daardoor praat Eva nog zo slecht en daarom is ze soms zo dromerig. Die arts vond het allemaal ontzettend logisch.
De volgende stap is een bezoekje huisarts en een verwijzing naar de KNO arts of een audiologisch centrum.
De testresultaten zijn pas over een weekje of 2 bij de huisarts maar ik ga gewoon donderdag of maandag al. Voordat je bij de KNO arts terecht kunt ben je ook zo weer 2 maanden verder. Die arts gaf me groot gelijk, het is in Eva's belang dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.
Hoe langer je wacht hoe groter de achterstand.

Ook nog goed nieuws, Eva heeft vandaag voor het eerst op handen en knieen gekropen!!! Helaas hebben we het zelf nog niet gezien maar we haalden haar vanmiddag op bij het kdv en daar stond de juf al enthousiast te springen. Die wou het zo graag vertellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 18-09-2002 20:45]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_5868208
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 23:52 schreef moralia het volgende:
Wij hebben ook zo'n grijze 4-wieler Quinny maar dan de "fashion". Een model van vorig seizoen, we hadden m dan ook voor een zacht prijsje.
Voordeel van deze is dat je kind naar beide kanten kan zitten he?
pi_5868296
quote:
Op woensdag 18 september 2002 12:21 schreef E.T. het volgende:
Vanmorgen even het ziekenhuis gebeld over wanneer we nou aan de beurt zijn.. Ik hoorde maar niks.

"u staat op de lijst voor de eerstkomende informatieavond"
ik: "wanneer is die dan?"
"21 oktober"

YES!!!
De eerste stap van het laatste traject staat op 't punt genomen te worden.

Ik kan me die eerste info-avond ook nog herinneren als de dag van gisteren, Het was een hele ontlading, eindelijk beginnen!! Ik moest wel even tegen de tranen vechten. Vooral tijdens de inleiding "we zijn hier vanavond omdat we allemaal graag onze liefste wens etc. "

Oei, Lois, wat een tegenvaller zeg. Je gaat er toch vanuit dat het wel goed is.... hopelijk is het een te verhelpen kleinigheid.

woensdag 18 september 2002 @ 22:41:54 #33
3011 E.T.
pi_5869015
sja, die informatieavond..
Wat ik heb gehoord.. Een rondleiding door het lab (lijkt me erg interessant) een video waarin nogal uitvoerig wordt ingegaan op een inwendige echo bij een vrouw (en ik moet steeds horen over 't stukje waarbij de man in de film tegen de vrouw zegt "goh, schat... van buiten ben je mooi.. maar van binnen..!! )

En verder weet ik 't niet echt precies. Ik zie 't allemaal wel Voorlopig ben ik de dagen aan 't aftellen

pi_5872152
He ET eindelijk om iets naar uit te kijken he!!!

Lois wat een tegenvaller en wat een vragen zul je gelijk hebben he. Hopelijk kan er iets aan gedaan worden. Nu je het weet kan je er rekening mee houden, aan de goede kant praten enzo. Goh die lieve Eva, inderdaad logisch als ze soms dromerig is, ze hoort soms niks/minder.
Wat goed dat ze ineens kruipt, zal ze thuis dan ook wel snel laten zien, want als ze het eenmaal doorheeft.................................

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 september 2002 @ 08:12:59 #35
13151 crew  Rewimo
pi_5872165
Jee Lois, dat is wel even slikken natuurlijk... Goed dat je er meteen achteraan gaat, hoe eerder ze de oorzaak achterhalen, hoe beter voor Eva. Misschien heeft het ermee te maken dat ze zo vaak ziek was, en last van haar oortjes? Daar gaan ze nu natuurlijk op testen. Sterkte hoor, ga maar snel naar je huisarts voor een doorverwijzing!
  Jubileum moderator donderdag 19 september 2002 @ 12:04:56 #36
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5874793
Ik ben vanmorgen gelijk bij de huisarts geweest met Eva. De huisarts begon eerst nog heel optimistisch "ow das vast oorsmeer of vocht". Na wat nader onderzoek zei zij ook heel beteuterd "hmmm er zit helemaal geen oorsmeer en amper vocht".
Haar advies was ook om zo snel mogelijk een afspraak te maken bij de KNO arts ook al is de officiele brief van het cb nog niet binnen. Mocht ik geen afspraak binnen een maand kunnen maken dan moest ik even de assistente bellen,die zou dan een spoedafspraak voor ons kunnen maken.
Ze begreep dat ik me nu wel geweldig zorgen maak, ik zat daar ook even met tranen in mijn ogen.
Ik heb net de KNO arts gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Omdat we daar al eerder zijn geweest en omdat ze begrepen dat dit niet goed is voor mijn gemoedsrust kunnen we bijzonder snel al terecht. 2 oktober al !!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eventjes behoorlijk doorheen zit. Eindelijk begon ons leven weer een normaal ritme te krijgen, eindelijk waren we eventjes van al die ziekenhuisbezoekjes af en nu dit weer. Ik blijf vasthouden aan een "simpel probleem, oplossing....klaar!" scenario maar op sommige momenten ......
Ik weet dat ik niet mag klagen, ik heb een gezond vrolijk lief kindje maar ik ben dit soort dingen zo ongelooflijk zat. Ik wil zo graag dat ze "gewoon" kan opgroeien, ik heb het zo gehad met die medische toestanden. Ik wil zo graag een 2e maar dan moet er eerst rust komen hier in huis. IK WIL RUST EN GENIETEN!! *roze wolk gaat zoeken*

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 september 2002 @ 12:21:28 #37
13151 crew  Rewimo
pi_5875036
Lois, goed dat je al snel terecht kunt met Eva, maar leuk is het allemaal niet. Je zit je toch af te vragen wat er allemaal op jullie afkomt in de toekomst. Geen vocht of oorsmeer duidt er (helaas) toch op dat er iets meer structureels aan de hand is. Aan de ene kant moet je blij zijn dat ze in elk geval wel wàt kan horen, aan de andere kant had je liever een kind dat gewoon àlles hoort
  † In Memoriam † donderdag 19 september 2002 @ 13:24:15 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_5875972
Jeetje Lois dat is niet niks!! Laten we maar massaal duimen dat het "iets simpels" is .

Nou, mn oren zn leeg hoor, maar ben nog steeds doof Maar goed, ik ga niet klagen, bij mij is het zeker weten maar tijdelijk.

Tootje, had jij nou eigenlijk al die verhoogde dosis Foliumzuur gekregen van je huisarts??

Ik heb het vanmorgen zonder morren meteen meegekregen. Alleen bij de apotheek deden ze een beetje achterlijk... vond ik. Ze vonden het nogal zéér vreemd dat ik zo'n hoge dosis kreeg (5 mg) En waarom dat dan wel niet nodig was. Normaal zou ik gezegd hebben dat ze dat geen zak aan gaat. Maar aangezien ik op van de zenuwen ben (we moeten vanmiddag te wellus/nietussen gaan) Snauwde ik die vrouw meteen af Er floepte meteen uit dat ik al 1 dood kind had en dat als ik een 2de op deze manier dit kon verkomen ik wel 10 kilo folium kon slikken per dag. Oke een beetje overtrokken, ik schaamde me ook kapot achter af en die vrouw schrok zich kapot.

donderdag 19 september 2002 @ 15:11:26 #39
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5878099
Lieve Lois, ook ik hoop dat Eva's oortjes met een simpele remedie te behandelen zijn! Ik kan me zo goed voorstellen dat je het even helemaal zat bent, sterkte meid, en we duimen hier mee.

Moussy, wat is wellus/nietussen? Ik gok op gesprek met de gyn over de obductie van Mink en de consequenties daarvan?
't Is misschien niet netjes wat je tegen de apotheekmiep hebt gedaan maar ik denk dat ze het wel uit d'r hoofd laat om nog eens zo'n opmerking te maken (zeeeeer onproffesioneel trouwens). Wie weet hoeveel mensen je nu een tactloze opmerking hebt bespaard

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 september 2002 @ 16:17:06 #40
13151 crew  Rewimo
pi_5879534
Sjonge Moussy, wat een doos zeg Dat hebben ze mij nooit gevraagd hoor. Een beetje apotheker weet toch wel waar een medicijn voor bedoeld is, dat hoeft ze dan toch niet door de zaak te blèren? Zou ze dat ook doen als je bijvoorbeeld een kuurtje komt halen voor een geslachtsziekte (om maar eens iets anders privacy-gevoeligs te noemen) Mooie boel...
pi_5880735
Ik wil graag kindertjes Zou fok! tegen die tijd nog bestaan? (zo'n 4/5 jaar) zou zo graag meepraten over al die babydingetjes hier.
pi_5880940
quote:
Op donderdag 19 september 2002 17:24 schreef heaven7 het volgende:
Ik wil graag kindertjes Zou fok! tegen die tijd nog bestaan? (zo'n 4/5 jaar) zou zo graag meepraten over al die babydingetjes hier.
Tuurlijk bestaat Fok nog dan!
Tegen die tijd zijn we vast al bij deel 300 ofzo!
  † In Memoriam † donderdag 19 september 2002 @ 17:44:07 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_5880979
quote:
Op donderdag 19 september 2002 16:17 schreef Rewimo het volgende:
Sjonge Moussy, wat een doos zeg Dat hebben ze mij nooit gevraagd hoor. Een beetje apotheker weet toch wel waar een medicijn voor bedoeld is, dat hoeft ze dan toch niet door de zaak te blèren? Zou ze dat ook doen als je bijvoorbeeld een kuurtje komt halen voor een geslachtsziekte (om maar eens iets anders privacy-gevoeligs te noemen) Mooie boel...
Ja hoor , ik heb ooit eens een kuurtje gekregen voor een huidontsteking in mn lies en die schreven ze ook wel voor bij weet ik wat voor geslachtsziekte, toen kreeg ik de vraag eens of ik dit al eerder gebruikt had tegen die ene geslachtsziekte Daar stond ik dan als 17 jarige

Het gesprek ging idd de kant van een wellus nietus gesprek op, maar heeft niks opgeleverd. Geen begrip, niks, noppes, nada

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 19-09-2002 17:53]

pi_5881532
Jeetje Lois, wat vervelend. Ik kan me echt voorstellen dat jullie het even zat zijn al dat gedoe! Hopelijk is het echt niets ernstigs... *duimt voor jullie*

Moussy, wat een trien joh! Tijdens mijn zwangerschap moest ik een kuurtje voor een schimmelinfectie. Die meid in de apotheek ging ook een heel verhaal staan houden over hoe ik dat vaginaal moest inbrengen. Tis dat er niemand anders in de zaak stond......

Van de week kwam er iemand langs van het cb! Wat een enorme doos was dat zeg! Jeetje, ik hoop niet dat ze daar allemaal zo zijn! Ik werd helemaal nerveus van haar gegiechel en gejajajajaja de hele tijd.

† In Memoriam † donderdag 19 september 2002 @ 18:29:54 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_5881642
quote:
Op donderdag 19 september 2002 15:11 schreef Leah het volgende:
Moussy, wat is wellus/nietussen? Ik gok op gesprek met de gyn over de obductie van Mink en de consequenties daarvan?
die pijltjes om op te klikken om daar te lezen waar je vorige keer gestopt was deugen niet

Was het maar waar dat we dat te horen kregen. We hadden vanmiddag een gesprek op het uitvaartcentrum.

pi_5881676
hmmzz ik krijg binnenkort een nichtje
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Jubileum moderator donderdag 19 september 2002 @ 19:03:15 #47
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5881891
Oke....... wheeeeeeeeeelpppp
Wat kun je ook alweer doen bij de waterpokkies om het leed te verzachten?? Iets met havermout of zemelen ofzoiets. Metholpoeder?
* Lois weet van schrik niks meer*

*danst als een bokser in de rondte met opgeheven vuisten* Had iemand nog iets? Wil iemand nog even komen zeiken? Kom maar op, ik kan alles aan!! Er kan nog meeeeeeeeeeeeer bij ...........

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 september 2002 @ 19:05:40 #48
13151 crew  Rewimo
pi_5881907
quote:
Op donderdag 19 september 2002 17:44 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja hoor , ik heb ooit eens een kuurtje gekregen voor een huidontsteking in mn lies en die schreven ze ook wel voor bij weet ik wat voor geslachtsziekte, toen kreeg ik de vraag eens of ik dit al eerder gebruikt had tegen die ene geslachtsziekte Daar stond ik dan als 17 jarige

Zelfde apotheek en zelfde doos? Ik ben blij dat ze bij ons niet zo zijn zeg.
quote:
Op donderdag 19 september 2002 18:29 schreef moussy het volgende:

[..]
Was het maar waar dat we dat te horen kregen. We hadden vanmiddag een gesprek op het uitvaartcentrum.

En daar ben je niks mee opgeschoten dus Jakkes.
  donderdag 19 september 2002 @ 19:14:39 #49
35515 Jacksmama
Mama van Eric Nicky en Jack
pi_5881956
quote:
Op donderdag 19 september 2002 19:03 schreef Lois het volgende:
Wat kun je ook alweer doen bij de waterpokkies om het leed te verzachten?? Iets met havermout of zemelen ofzoiets. Metholpoeder?
tip voor de waterpokken, en tegen de jeuk: in het badje een washandje gevuld met havermout doen, laten liggen tot water wit is, kindje in zetten en mee wassen, NIET afspoelen, ook haar mee wassen, dan gewoon afdrogen. Door de havermout drogen de waterpokken in en houdt de jeuk binnen no-time op!

Succes, joh, want waterpokken zijn hele vervelende dingen......

Pluk de dag, voor je het weet is het morgen!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 september 2002 @ 21:30:51 #50
13151 crew  Rewimo
pi_5884628
quote:
Op donderdag 19 september 2002 19:03 schreef Lois het volgende:
* Lois weet van schrik niks meer*

*danst als een bokser in de rondte met opgeheven vuisten* Had iemand nog iets? Wil iemand nog even komen zeiken? Kom maar op, ik kan alles aan!! Er kan nog meeeeeeeeeeeeer bij ...........

Ja, dat kon er natuurlijk ook nog wel effe bij Een havermoutbadje inderdaad, en je kunt ook mentholpoeder halen tegen de jeuk (niet gebruiken als ze gekrabd heeft hoor!). Waterpokken zijn vervelend, maar als je ze jong krijgt heb je er minder last van dan op latere leeftijd. Ik kreeg ze toen ik 9 was, ben er hondsberoerd van geweest en heb nu nog littekens ervan
pi_5884928
quote:
Op donderdag 19 september 2002 18:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha die Vixen! Vind je ut leuk om een nichtje te krijgen, of staat Hmmmzz voor 'krijgen we dat weer"
  donderdag 19 september 2002 @ 22:29:19 #52
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_5885989
Deze mama van drie kinders (10,8,7) bemoeit zich even tegen het waterpokken probleem aan.
Calendula Emulsie....werkt uitstekend tegen de jeuk, echt waar hoor
pi_5889742
LOIS!!! Geen methol poeder gebruiken hoor!!!!
Dat mag nog niet bij kinders onder de vier jaar.
Ivm de luchtwegen ofzow....
Havermoutbadje werkt goed en die calendula heb ik ook al wat vaker over gehoord.

Hoe komt die kleine van jou nou weer aan de waterpokken.... ze heeft ook altijd wat he dat grietje van je.
Ik hoop dat het als je bij de oorarts bent geweest is een keertje over is voor jullie en dat jullie dan lekker kunnen gaan genieten.
Ook voor eefje.

pi_5889800
quote:
Op donderdag 19 september 2002 22:29 schreef mimi het volgende:
Deze mama van drie kinders (10,8,7) bemoeit zich even tegen het waterpokken probleem aan.
Calendula Emulsie....werkt uitstekend tegen de jeuk, echt waar hoor
Ja is geloof ik van het merk VSM.

En schudmixtuur.. Zoiets heet dat. Is roze spul dat uitdroogt en de jeuk verdwijnt..

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_5890027
Och jee Lois, ik lees het nu pas. Wat een slechte berichten, met de oren en de waterpokken. Eerst maar even afwachten wat de kno-arts zegt lijkt me het verstandigst. Die heeft er per slot van rekening voor geleerd, en das toch anders dan het consultatiebureau.
Hoe is het met Eva nu, met de waterpokken?

Ik begrijp je helemaal, als je zegt dat je zo graag een tweede wil, maar dat er eerst rust in huis moet zijn. Hier hetzelfde. Alleen geldt het bij mij dus voor een baan. Ik wil nu eigenlijk het liefst zo snel mogelijk weg. Laatst weer zoiets: afgelopen dinsdag (mijn vrije dag) bleek er ineens iets zeer plotseling geregeld te moeten worden. Heb ik gedaan, terwijl Jorden lag te slapen. Heeft me twee uur tijd gekost, en een hoop geregel en getelefoneer. Eigenlijk had ik toch wel een beetje verwacht dat iemand daarna zou zeggen: 'goh wat fijn dat je dat zo snel geregeld hebt, op je vrije dag', of zo iets (ik hoef echt geen bloemen hoor). Nee hoor, niks daarvan. Is blijkbaar normaal.

Beterschap en sterkte Lois!

pi_5890819
He Lois fijn dat je zo snel bij de kno terecht kan
Wat kl*te dat Eva nu de waerpokken heeft. Ik duim voor jullie 3tjes dat jullie snel in rustiger vaarwater terecht komen.

Nausicaa wat een rotbaas joh. Ik zou dan ook niks meer in je vrije dagen regelen, vrij is vrij. Heb je er niet over gedacht om gewoon de mazzel te zeggen en te stoppen. Ik ben nog steeds superblij met me keus. Nooit geregel, rust. Je zal er wel een stap voor terug moeten, ik moet bv meer op de boodschappen letten, wat minder kleren kopen enz enz. Maar je bespaart ook kosten voor de opvang en bovenal rust als je kindje ziek is enz. En als je het echt nodig heb kan je altijd voor een uitzendburo gaan werken. Op de dagen dat het jullie uitkomt, zo zie je verschillende werkplekken en wie weet wat je tegen komt. Soms is het goed om een knoop door te hakken ipv ergens in te blijven 'hangen'. Succes in ieder geval
Hier is een 2de ook heel erg welkom. Het gekke is dat ik het er nu moeilijker mee heb als toen ik nog dacht dat het niet kon. Toen had ik het uiteindelijk naast me neergelefd, maar nu weet ik dus dat het wel kan, alleen niet of het me nog eens mag lukken. Ik weet het Bo is pas 9maanden, maar juist het eerste jaar na me bevalling zou ik juist de meeste kans hebben, (dan is de endometriose door me zwangerschap tot rust gekomen)

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 20 september 2002 @ 10:56:56 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_5891166
Evaaaaaaaaa, doe je nou, neem dan limonade-pokken , das lekkerder dan waterpokkies

Niet het meisje-dat-steeds-ziek-is-rolletje aannemen hoor.

Snel beter worden hoor!!

pi_5891218
Ik vind het allemaal vreselijk leuk om te lezen en ben heel blij voor jullie allemaal.

Zou willen dat ik wat dat betreft ook een keer net zo gelukkig kan zijn, maar helaas...

Geniet ze!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 september 2002 @ 11:18:28 #59
13151 crew  Rewimo
pi_5891424
DarkElf, ik heb je verhaal gelezen... Het moet heel moeilijk zijn om zo'n diep gekoesterde wens in rook op te zien gaan. Fijn dat je met ons meeleest! Geniet maar een beetje met ons mee dan...
pi_5893580
Ik mis Catootje. Is ze ziek of is de pjoeter pot?
pi_5896048
quote:
Op donderdag 19 september 2002 21:43 schreef Dinus het volgende:

[..]

Ha die Vixen! Vind je ut leuk om een nichtje te krijgen, of staat Hmmmzz voor 'krijgen we dat weer"

neej hoor vind ut wel leuk heb ook al een neefje en dies heel lief
pi_5898254
Vraagje,
Heb het de laatste maanden steeds zo warm heb echt van die zweetaanvallen enzo. Lijken wel opvliegers ofzo. Hadden jullie daar ook zo last van nog 9 maanden na de bevalling of zou het daar niks mee te maken hebben. Vind er niks aan sta je in de winkel ofzo ineens met het zweet op je bovenlip. Bah weet nu wat me moeder bedoelt met de overgang.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 20 september 2002 @ 19:11:31 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5898838
Gelukkig zat ik er helemaal naast met de waterpokken. Eva heeft gewoon een of andere blaasjesuitslag. Wel heeft ze de hele nacht de buurt wakker gehouden, en ons dus ook , want ze wilde niet liggen. We zijn erachter waarom, er komt weer een kies aan en ze is ongelooflijk strontverkouden.

Ik vind het geweldig lief hoezeer jullie meeleven,dat doet me echt goed. Sorry voor het valse waterpokalarm maar omdat het zo gigantisch heerst hier (er zaten 3 kindjes voor me bij de dokter met pokkies en de halve creche is gevloerd daardoor) draafde ik een beetje door.
Sowwy zal het nooit meer doen.
Ik sla de tips wel op voor wanneer het wel nodig is, ook al is dat dan misschien pas over 10 jaar.

Vixen gefeliciteerd!!

Moussy mag ik nog even zeggen dat ik je een ongelooflijk dapper mens vind? Na alles wat jij hebt meegemaakt (mola, miskraam en Mink) ga je er weer volledig voor zo te horen.
Ik bewonder dat enorm.

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator vrijdag 20 september 2002 @ 19:13:53 #64
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5898874
Ow en Catoot had wat inlog problemen maar dat moet nu goed gaan komen......hoop ik......zal toch wel ???
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 20 september 2002 @ 19:44:54 #65
3011 E.T.
pi_5899258
Hmz.. zit ik net ff stiekem om een hoekje te kijken bij de kids.. zit ik meteen met 't liedje van 'old mac Donald had a farm... ' in m'n hoofd..

vrijdag 20 september 2002 @ 19:48:51 #66
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5899311
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 19:44 schreef E.T. het volgende:
Hmz.. zit ik net ff stiekem om een hoekje te kijken bij de kids.. zit ik meteen met 't liedje van 'old mac Donald had a farm... ' in m'n hoofd..

volgens mij is het meer iets van : Jaap woont op een boerderij

*zucht*
riesjad heeft na 2 dagen echte school al klachten !
hij mag geen liedjes zingen die hij wil, alleen maar de liedjes die de juf wil (richard ten voete uit!)
zal ik maar naar school stappen

nee das onzin hoor
maar langs 1 kant vind ik het fijn dat ie zichzelf is op school , maar langs de andere kant...............
pascal had me nog minstens 3 weken nodig om hem naar zijn stoeltje te brengen

*zucht*
ze worden groot

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  † In Memoriam † vrijdag 20 september 2002 @ 19:57:06 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_5899395
Koristus

We zijn net weer terug van de huisartsenpost. René was ff helpen de was op aan het ruimen...... maar hub was vergeten zn scheermes op zn plek terug te leggen

Madam heeft zichzelf geschoren, met als gevolg ..... vette snee in dr lip.

Peet had meteen de arts gebeld en we moesten meteen komen. Met een noodgang zijn we naar de artsenpost gesjeest. Wat is een kilometer of 8 dan ver zeg..... Tijdens een inhaalactie moest ik nog een auto snijden. Als ik extra gas gaf om er voorbij te komen , deed die snotpegel die achter het stuur zat dat ook NAhjah goed, we zijn heel aangekomen, op een snee na, en weer heel thuis. Omdat René zo hard op dr lip gedrukt had met de koude handdoek konden we met een pleister extra weer naar huis.

Das ff een lekker begin van het weekend zeg, ben benieuwd wat er nog meer komt ....

† In Memoriam † vrijdag 20 september 2002 @ 20:01:43 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_5899444
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 19:11 schreef Lois het volgende:
Moussy mag ik nog even zeggen dat ik je een ongelooflijk dapper mens vind? Na alles wat jij hebt meegemaakt (mola, miskraam en Mink) ga je er weer volledig voor zo te horen.
Ik bewonder dat enorm.
Ik heb ook wel eens een kutdag hoor

maak me niet zo verlegen

Jubileum moderator vrijdag 20 september 2002 @ 20:07:21 #69
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5899516
Jezus mous, een lip bloed ook zo enorm wat zullen jullie ontzettend geschrokken zijn zeg. Wat een rotend weg is zo'n huisartsenpost dan ineens he?
*voorzichtig op René's wangetje geeft*

Ik zat net even de foto's te bekijken van Eva's dag vandaag bij mijn vader en moeder. Ineens moest ik zo enorm lachen kijk maar:

Dit doen opa's en oma's dus als je niet thuis bent Net even opheldering gehad, het was alleen voor de foto en ze hebben er niet echt mee gefietst. Oma heeft een nieuwe fiets en dit was even ter demonstratie.

Jessie ik ben af en toe jaloers op je hoor. Het lijkt me heerlijk om lekker met Eva thuis te zijn. Helaas kan dat nog even niet financieel. Maar de rust die je hebt als ze ziek zijn lijkt me zalig. Vannacht om 4 uur keken Jeroen en ik elkaar vertwijfeld aan "kan jij morgen thuisblijven of zal ik het doen". Eigenlijk konden we geen van 2en. Dus dan toch maar naar opa en oma met de afspraak "als het niet gaat gewoon bellen, dan komen we echt naar huis". Het is echt de nachtmerrie van elke werkende ouder denk ik, die slapeloze nachten met een ziek kind.
Ik heb de dag gapend doorgebracht en hopelijk niet de verkeerde mensen hun pensioen gestuurd .
Ach we zijn inmiddels wel wat gewend, mijn collega's zien het tegenwoordig al aan mijn gezicht.

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator vrijdag 20 september 2002 @ 20:16:54 #70
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5899649
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:01 schreef DarkElf het volgende:
Ik vind het allemaal vreselijk leuk om te lezen en ben heel blij voor jullie allemaal.

Zou willen dat ik wat dat betreft ook een keer net zo gelukkig kan zijn, maar helaas...

Geniet ze!

Dit vind ik heel lief van je Darkelf want meelezen moet niet gemakkelijk voor je zijn. Ook ik heb je verhaal gelezen en weet eigenlijk nog steeds niet goed wat ik tegen je moet zeggen.

ik kan meteen deze gelegenheid wel aanpakken om even iets op te helderen. Mensen met een enorme kinderwens waarbij het allemaal niet zo makkelijk gaat of waarbij het zelfs helemaal niet kan, hoeven zich niet verplicht in dit topic te begeven. Karin en ik hebben de afspraak met een aantal mensen gemaakt dat als ze ooit hun verhaal kwijt willen dat zeker een eigen topic mogelijk moet zijn. Het hoeft niet allemaal onder de noemer "zwangerschap en kindertjes" maar het mag wel. Er zijn mensen die zich hier helemaal thuisvoelen en dat vinden we prima, maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen.
Gewoon doen wat jullie zelf prettig vinden. Hier mag, eigen topic mag, alles mag. Waar jij je prettig bij voelt.
[einde modmededeling]

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 20 september 2002 @ 20:20:02 #71
7074 moussy
kuttekop
pi_5899692
Die foto gaaf!!

We hebben net maar ff de politie gebeld om mn scheur-actie door te geven. Er was dan wel geen schade, maar tis toch verboden. En voor die snotpegel morgen schade aan zn auto heeft en zegt dat ik dat gedaan heb. Bla die bla, ik wilde hem dus gewoon een slag voor zijn.

Ik voel me helemaal raar van binnen.. al dat bloed... het is "maar" een lip , maar het eerste wat ik dacht toen ik dr helemaal bebloed in de douchekabine zag staan was; niet nog 1 Echt, het gutste dr lip uit.... ze zat dus ook helemaal onder het bloed Ik kon niet eens zien wát er nou zo bloedde. En dat in nog geen 2 tellen tijd. Ik draai me om om wat te pakken en ik draai me om o'm de was in de droger te doen..... Tis dat ik geen alcohol drink anders zat ik nu aan een stevige neut!!

vrijdag 20 september 2002 @ 20:25:56 #72
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5899770
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 20:20 schreef moussy het volgende:
Die foto gaaf!!

We hebben net maar ff de politie gebeld om mn scheur-actie door te geven. Er was dan wel geen schade, maar tis toch verboden. En voor die snotpegel morgen schade aan zn auto heeft en zegt dat ik dat gedaan heb. Bla die bla, ik wilde hem dus gewoon een slag voor zijn.

Ik voel me helemaal raar van binnen.. al dat bloed... het is "maar" een lip , maar het eerste wat ik dacht toen ik dr helemaal bebloed in de douchekabine zag staan was; niet nog 1 Echt, het gutste dr lip uit.... ze zat dus ook helemaal onder het bloed Ik kon niet eens zien wát er nou zo bloedde. En dat in nog geen 2 tellen tijd. Ik draai me om om wat te pakken en ik draai me om o'm de was in de droger te doen..... Tis dat ik geen alcohol drink anders zat ik nu aan een stevige neut!!

o moussy wat een gedoe zeg
ik geloof goed dat je een nuet nu zou kunnen waarderen
kom op drink ik lekker niet met je mee
bloed kan je op rare gedachten brengen jah
en nu moet je alles nog eens schoon gaan maken ook
ik leef met je mee
en geef rene morgen maar een dikke kus van me
dan zal dat al wel weer kunnen
pi_5899839
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 20:16 schreef Lois het volgende:

knip.. Er zijn mensen die zich hier helemaal thuisvoelen en dat vinden we prima, maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen.
Gewoon doen wat jullie zelf prettig vinden. Hier mag, eigen topic mag, alles mag. Waar jij je prettig bij voelt.

Daar wil ik even op reageren. Toen Lois kwam met het eerste topic " in mijn buik" was ik al 2 maanden zwanger. Ik kwam toen ook al een hele tijd op dit forum maar had gewoon niet de behoefte om mijn ervaringen hier te delen en nog steeds eigenlijk niet. Maar dit wil absoluut niet zeggen dat ik natuurlijk niet alleen nu een 1,5 jarige zoon heb maar dat ik ook zeer geinteresseerd ben in ervaringen van anderen vrouwen en ik dit topic dus ook vaak lees (lees....lurker...)

Dat ik op de een of andere manier bang ben (hoe anoniem dan ook) me hier "bloot" te geven, lees ik wel graag de ervaringen van de "aanstaande" moeders hier. Heel dubbel dus....

In ieder geval...ga vooral zo door....meisjes en jongens...

vrijdag 20 september 2002 @ 20:39:41 #74
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5899928
ik werk ook al jaren voor uitzedburos
dat is een bewuste keus geweest
juist omdat het geld gewoonweg nodig was, maar ik kan elke dag zeggen Ik kom niet
oke dan krijg je die dag niet betaald,maar ben je wel thuis bij je ziek kind
en ook die 2 van mij hebben al best dr portie wel gehad dat varieerde van kleine verkoudheidjes tot kinkhoest bij de oudste
maar die vrijheid van een uitzendburo is zalig

ik weet dat dat nu geen pasklare oplossing voor je is nausicaa
maar wel een heleboel ergernis minder

en euh angel heb je al een spookje kunnen regelen ?
ben nog steeds moed aan het verzamelen,maar maandag begin ik echt

vrijdag 20 september 2002 @ 21:19:24 #75
35515 Jacksmama
pi_5900403
quote:
[b]
Tjemig meid, da's schrikken zeg. kan me vorostellen dat je ongelooflijk schrok..brrr, je wil er toch niet aan denken he? en ja ze zijn razendsnel die pukken, het is net croma...je moet erbij blijven en dan nog......

Gelukkig is het goed afgelopen en denk ik dat Rene voorlopig nog wel ff wacht met scheren tot ze een jaar of zestien is.
geef d'r maar een lekker kusje van ons en neem jij ff een symbolische neut!!!

pi_5900530
Zo je zal je wel rot geschrokken zijn zeg Moussy. Gelukkig is het goed afgelopen. Dikke kus voor Rene

Lois gelukkig geen waterpokkies.
En over het thuis zijn, als het financieel niet lukt houd het op, maar kan me heel goed voorstellen dat je er stevig van baalt. En uitzendwerk is dat niks voor jou, gaf het als tip voor Nausicaa, maar als ie ff centjes nodig heb werk je wat meer en dan als het jou uitkomt.
Wij hebben toen we dit huis kochten heel bewust gekeken of dit op 1 salaris kon, het zou krappies worden maar het luktte. Dit deden we niet alleen voor een kindje, maar ook als er 1 zonder werk kwam te zitten ofzo. Anders hadden we het niet gekocht. Nu dus heel blij dat we dit zo gedaan hebben.
Morgen naar het land van ooit hopelijk is het nog droog morgen (ze geven regen op blehh) Duimen jullie mee?

Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 20 september 2002 @ 22:04:22 #77
3011 E.T.
pi_5900874
quote:
Mensen met een enorme kinderwens waarbij het allemaal niet zo makkelijk gaat of waarbij het zelfs helemaal niet kan, hoeven zich niet verplicht in dit topic te begeven. Karin en ik hebben de afspraak met een aantal mensen gemaakt dat als ze ooit hun verhaal kwijt willen dat zeker een eigen topic mogelijk moet zijn. Het hoeft niet allemaal onder de noemer "zwangerschap en kindertjes" maar het mag wel. Er zijn mensen die zich hier helemaal thuisvoelen en dat vinden we prima, maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen.
[einde modmededeling]
Weet je wat nou zo lekker is hier? Het is zo'n leuk clubje geworden, alles kan, alles mag en alles wordt van iedereen geaccepteerd. Hier zitten meiden bij wie 't meteen raak was, maar ook een aantal bij wie 't ook een behoorlijke weg is geweest. Dus er is van alle kanten herkenning en/of begrip.
En ja, ik heb er ook wel eens aan gedacht om een topic te openen voor 'degenen die graag willen, maar bij wie 't niet lukt'. Maar dat haalt de hele sfeer hier weg m.i. Dan kan ik ook wel naar babybrabbel oid gaan. Zoals 't hier is, is in mijn ogen een beetje uniek. En 't voelt gewoon goed om hier mijn ervaringen te posten (en 't blijft heel leuk om de verhalen over de kleintjes te lezen).
Misschien is een column (dagboek van een kinderwens) op de FP een idee voor mij?

NEway.. ik blijf lekker gewoon hier posten

Moussy, wat moet jij geschrokken zijn! Ik heb ooit bij de huisarts in de wachtkamer gezeten toen een kleintje met een snee in z'n lip binnenkwam... De ouders vroegen of ze misschien even voormochten Helaas was de huisarts naar een spoedgeval.. maar toen hij terugkwam was ik zo blij dat dat knulletje geholpen werd! 't zag er echt vreselijk uit (en achteraf kwam hij nog even laten zien wat 't voor rot-sneetje was ) voor Rene

Lois, ik bel/sms je morgen even als ik kaarten heb!

pi_5901214
quote:

[..]

Dit vind ik heel lief van je Darkelf want meelezen moet niet gemakkelijk voor je zijn. Ook ik heb je verhaal gelezen en weet eigenlijk nog steeds niet goed wat ik tegen je moet zeggen.

Dank je, het is en niet makkelijk en fijn om te lezen hoe gelukkig jullie zijn met jullie schatjes en buikjes.

Het is niet makkelijk, maar als ik ooit eens mijn ei kwijt wil dan weet ik waar ik o.a. kan zijn.

quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:18 schreef Rewimo het volgende:
DarkElf, ik heb je verhaal gelezen... Het moet heel moeilijk zijn om zo'n diep gekoesterde wens in rook op te zien gaan. Fijn dat je met ons meeleest! Geniet maar een beetje met ons mee dan...
Ik geniet met jullie mee, zeker weten. En soms wordt ik er alleen maar verdrietig van.

Maar ja, het is iets waar ik mee moet leren leven en mezelf afsluiten voor dit soort dingen vind ik niet nodig en is niet haalbaar en niet reeel.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5901303
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 22:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

Weet je wat nou zo lekker is hier? Het is zo'n leuk clubje geworden, alles kan, alles mag en alles wordt van iedereen geaccepteerd. Hier zitten meiden bij wie 't meteen raak was, maar ook een aantal bij wie 't ook een behoorlijke weg is geweest. Dus er is van alle kanten herkenning en/of begrip.
(...)

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Al heb ik nog steeds niet die column uit de Flair overgetypt (even geen energie) (sorry!).
Ben blij dat ik hier even mag komen mekkeren, over die baas van mij bijvoorbeeld. Of over de wens van een tweede, het feit dat het daarbij ook bepaald niet de eerste keer raak is, over het dagelijkse wel en wee van een dreumes met eigen wil, maar ook over het geluk dat het met zich meebrengt. Om de gezondheid van mijn wederhelft maar even niet te vergeten.
Door het lezen van de posts hier kom ik er steeds meer achter dat het obligate 'ieder huisje heeft zijn kruisje' toch wel redelijk klopt. Iedereen worstelt van tijd tot tijd met dingen die je liever niet in je leven gehad had, maar waar je toch doorheen moet. Steun van anderen helpt daarbij.

- genoeg nu, ik neem bij gebrek aan twee streepjes maar eens een wijntje, en ga rozig slapen -

pi_5901320
Darkelf

Ik heb je verhaal niet gelezen, stond dat hier ergens?
Wat ik wel denk te weten is dat je wel even een opkikkerknuf kan gebruiken.... komt ie.......

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5901534
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 22:38 schreef jessie het volgende:
Darkelf

Ik heb je verhaal niet gelezen, stond dat hier ergens?
Wat ik wel denk te weten is dat je wel even een opkikkerknuf kan gebruiken.... komt ie.......

Thenx

http://forum.fok.nl/showtopic.php/197307, hier staat het een klein beetje omschreven

Maar nu back to the mums and future to be mums

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5901838
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 20:39 schreef Capaja het volgende:
ik werk ook al jaren voor uitzedburos
dat is een bewuste keus geweest
juist omdat het geld gewoonweg nodig was, maar ik kan elke dag zeggen Ik kom niet
oke dan krijg je die dag niet betaald,maar ben je wel thuis bij je ziek kind
en ook die 2 van mij hebben al best dr portie wel gehad dat varieerde van kleine verkoudheidjes tot kinkhoest bij de oudste
maar die vrijheid van een uitzendburo is zalig

ik weet dat dat nu geen pasklare oplossing voor je is nausicaa
maar wel een heleboel ergernis minder

en euh angel heb je al een spookje kunnen regelen ?
ben nog steeds moed aan het verzamelen,maar maandag begin ik echt

Ik heb al heel zielug lopen doen bij de zwitsal maar die doos aan de foon zei dat ik dan een andere afdeling moest hebben en dat zij alleen maar receptioniste was
En die is op vrijdag niet bereikbaar ik wordt stapelgek van die gasten!!!!
  zaterdag 21 september 2002 @ 00:36:40 #83
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5902943
quote:

[..]

En dan denk ik....ik post toch nog eens mijn verhaal. Het moeilijke, het enge, het blije.....
Na alle ellende een kindje in de wieg, waar ik nooit meer op gerekend had, en zelfs in zwangerschap nog dacht dat het vast niet goed zou gaan.

Vandaag of morgen post ik mijn verhaal.

voor jullie allemaal!

† In Memoriam † zaterdag 21 september 2002 @ 00:42:32 #84
7074 moussy
kuttekop
pi_5903020
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 21:19 schreef Jacksmama het volgende:

[..]

Gelukkig is het goed afgelopen en denk ik dat Rene voorlopig nog wel ff wacht met scheren tot ze een jaar of zestien is.

Tis al de tweede keer Alleen was het toen een heel klein wondje en nu een snee over dr hele onderlip (breedte)
quote:

[..]

En ja, ik heb er ook wel eens aan gedacht om een topic te openen voor 'degenen die graag willen, maar bij wie 't niet lukt'. Maar dat haalt de hele sfeer hier weg m.i. Dan kan ik ook wel naar babybrabbel oid gaan. Zoals 't hier is, is in mijn ogen een beetje uniek. En 't voelt gewoon goed om hier mijn ervaringen te posten (en 't blijft heel leuk om de verhalen over de kleintjes te lezen).

Ik heb dan wel op de zwangere lijst gehangen van de brabbel, maar dit haalt het niet bij de brabbel. Hier heb ik het gevoel "thuis" te zijn.

Want zeg nou eerlijk, gemekker om een crematie, vragen over een kapper, of over nagellak weet ut ik, je kan het zo gek niet verzinnen, maar hier kan het.

Op de brabbel kom ik trouwens niet meer. Ik heb er een knallende ruzie gehad omdat ik een foto van Mink mee heb laten doen aan de baby van de maand verkiezing. Nahjah goed, lang verhaal en zo bont dat Peter, maar ook mijn surrogaat vader lid zijn geworden van de zwangeren lijst.

Oh ja, ik heb René ff helemaal afgelebberd in opdracht van de mevrouwen van de beer Als ze me hier wel eens ziet tikken of lezen dan wil ze nog wel eens ff naar de mevrouwen van de beer zwaaien en roept ze , dáááááág mevrouwen van de beer dan staat ze heel pittig naar de monitor te zwaaien, alsof jullie het zien

† In Memoriam † zaterdag 21 september 2002 @ 00:48:32 #85
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5903116
JustMe even terug naar René
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zaterdag 21 september 2002 @ 00:54:38 #86
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5903246
Heeeej René!
  zaterdag 21 september 2002 @ 07:36:23 #87
36577 Jonas0
pruttelkontje
pi_5904942
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 00:42 schreef moussy het volgende:

Ik heb dan wel op de zwangere lijst gehangen van de brabbel, maar dit haalt het niet bij de brabbel. Hier heb ik het gevoel "thuis" te zijn.

Ik klets ook weleens op de brabbel maar zoals het woord al zegt.. het is vooral brabbelen. Dit is toch echt iets heel anders, heel bijzonder zoals hier met elkaar omgegaan wordt. En echt iedereen kan zijn verhaal kwijt, waarover dat dan ook mag gaan.
voor iedereen hier!!

Enne... hallo René!

Ik wil ook mijn Bobsokken an!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_5904944
Ow.. vergeten uit te loggen...
Daar moet ik nog even aan wennen geloof ik..

Bovenstaand bericht was dus van mij!

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 september 2002 @ 10:17:45 #89
13151 crew  Rewimo
pi_5905221

Hee, René

Hoe is het nou met je lip, meid? Niet meer scheren hoor En vertel papa maar dat hij zijn scheermes veilig op moet bergen Dan hoeven jullie alledrie niet meer zo te schrikken.

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 september 2002 @ 10:19:31 #90
13151 crew  Rewimo
pi_5905225
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 07:37 schreef Sweej het volgende:
Ow.. vergeten uit te loggen...
Daar moet ik nog even aan wennen geloof ik..

Bovenstaand bericht was dus van mij!

Sweej, het werkt handiger als je in plaats van in- en uit te loggen de optie 'reageren onder een ander account' gebruikt. Die zie je bovenaan staan als je een nieuw bericht wilt invoeren (boven je gebruikersnaam)
  † In Memoriam † zaterdag 21 september 2002 @ 12:30:48 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_5906279
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 10:17 schreef Rewimo het volgende:

Hee, René

quote:
Hoe is het nou met je lip, meid? Niet meer scheren hoor En vertel papa maar dat hij zijn scheermes veilig op moet bergen Dan hoeven jullie alledrie niet meer zo te schrikken.
Het doet nog erg zeer. Vooral met eten of drinken...... dus wat doet ze, niet eten, zelfs geen lekkere dingen. Er is nu net wel een gekookt eitje naar binnen gegaan, laten we maar hopen dat dat het begin is. Drinken doet ze heel moeilijk met een rietje, maar het gaat.

Peter is de laatste dagen een beetje in de bonen, maar gister was echt een top dag. Eerst had René al een merkstift te pakken, die ik nog snel af kon pakken toen ik een met zwart bewerkte barbie zag liggen. Daarna had ze een kitspuit te pakken....... gelukkig was die leeg. En tja.... tussendoor kwam er nog een bus scheerschuim, die had ik op de wasbak laten staan.... René was dus een verschrikkelijk sneeuwvrouwtje met allemaal dotten schuim op dr lijfje. (nieuwe bus was helemaal leeg) En daarna..... hét scheermes. Die nog in het bakje bij de douche lag. Altijd zijn we super oplettend, maar gister ging het dus helemaal fout Vorige keer was ze gaan stapelen om dat scheermes te kunnen pakken, ze klom op een omgedraaide wasmand die ze op de wc had gezet om er bij te kunnen. Sindsdien lag dat ding altijd boven in de kast... maar 1x vergeet je dat ding.......

Nu lopen hier dus 2 mensen met een schuldcomplex en 1 mensje met een dikke zere lip.

sjeez ik wist niet dat een combi van een scheermes en een lip zown impact kon hebben

Dit was waarschijnlijk de bedoeling, maar hier zit het kapje op het mesje

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 september 2002 @ 13:34:31 #92
13151 crew  Rewimo
pi_5906936
Tja, dingen waar je niet aan mag komen zijn altijd het verleidelijkst... En zulke wondjes (net als bijvoorbeeld een papercut) zijn ontzettend pijnlijk. Zielig hoor, dat ze zelfs geen lekkere dingen durft te eten.
  Jubileum moderator zaterdag 21 september 2002 @ 15:40:10 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5908014
Toen wij dit huis kochten waren we helemaal niet bewust bezig met het krijgen van kinderen. Dat lag nog ver in de toekomst dachten we, een paar jaar sparen en dan zouden we wel zien. Groot was de verrassing dat 2 weken na het ondertekenen van het voorlopig koopcontract ik ineens 2 van die streepjes zag op een test. (je moet ook geen huis kopen waarvan de verkoper, die 12 kinderen had, zegt dat het "vruchtbare grond" is)
Consequentie is wel dat ik moet blijven werken maar aan de andere kant heb ik een geweldige goede en leuke baan, een vast contract, een heel begrijpende baas en zeer ondersteunende collega's.

Afgelopen nacht hebben wij, voor de zoveelste maal, de kno arts op onze blootje knietjes bedankt voor het zo vakkundig verwijderen van de neusamandel van Eva. Ondanks dat ze snotverkouden is sliep ze als een roosje. Elke keer als wij een geweldige snotneus afvegen zijn we zo trots. Het is zo veel lekkerder om verkouden te zijn en dat het zo kan wegstromen.

Komende nacht gaat Eva voor het eerst een nachtje bij de ouders van Jeroen slapen. Oma is door het dolle heen, Eva vind het vast geweldig en ik........ ik heb een brok in mijn keel. We gaan naar een feestje, Jeroen en ik, en omdat het weleens laat kan worden was dit een goede oplossing.
Wat zal het stil zijn vannacht in huis. Maar we verheugen ons geweldig op een avondje uit met zijn 2tjes.

naar René Vind je je beer nog steeds zo mooi??

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5908779
hmmzz ik hoorde dat ze m'n nichtje woensdag gaan halen ofzo...
vind het maar raar, kind is nog niet veel te laat en is verder niks aan de hand
maar hoorde dat de arts geen zin had 's nachts uit z'n bed gehaald te worden
vind het maar vreemd...
pi_5909064
Die foto is wel super hoor Moussy, lekker pappa nadoen Wel zielig dat ze nu zo'n pijn heeft.

Vreemd verhaal inderdaad Vixen

Nou wij zijn naar t land van ooit geweest hoor. En niet eens regen gehad . Ja 1 keer een paar druppies. Was echt heeeeeeeeeeeeeel leuk. Als ze wat groter is heeft ze er nog meer aan natuurlijk,maar voor nu was het ook al leuk. Ik had gedacht dat ze die verkleede mensen misschien maar eng zou vinden, maar nee hoor. Het sesamstraat theater met Bert en ernie en elmo was zooooo leuk. Bo zat heel geconcentreed te kijken echt leuk. Toen we Bert een handje gingen geven vond ze het maar eng. Ernie niet Ze heeft ook nog 20 minuten geslapen en niet 1 keer gehuild. Ze ligt nu wel in coma
Foto's volgen nog

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 21 september 2002 @ 18:09:56 #96
7074 moussy
kuttekop
pi_5909589
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 17:19 schreef jessie het volgende:
Toen we Bert een handje gingen geven vond ze het maar eng. Ernie niet
Dat komt door de norse gezichtsuitdrukking van Bert.
pi_5909732
Ja die Bert kijkt natuurlijk wel altijd saggerijnig he

offtopic hoe kan ik nu zelf een foto plaatsen (anders moet dop dat eeuwig voor mij blijven doen ) Wat moet ik dan allemaal intikken?

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5909980
[img=800,600] C:\Documents and Settings\Nathalie Casteleijn\Mijn

Nou ben benieuwd

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5909992

Nou ben benieuwd

[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 21-09-2002 19:51]

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5910006
Nou laat maar ik ga eerst maar is eten
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5910027
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 18:49 schreef jessie het volgende:
[img=800,600] C:\Documents and Settings\Nathalie Casteleijn\Mijn[/img]

Nou ben benieuwd

Hmm een tip, misschien moet je de foto online zetten en dan [img=800,600 ]http://www.hierstaat.nl/mijnfoto.jpg[ /img]
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_5910050
Jessie, je zocht mooie stevige sloffen toch?

Ik heb vandaag bij Zeeman mooie schoentjes/sloffen gekocht, met dikke rubberen zool en een ritsje voorin. Ze waren er wel pas vanaf maat 20, maar ik heb ze alvast maar gekocht, vond ze reuze leuk!
dit zijn ze:

Ze zijn iets minder fel rood dan op de foto, en ze waren maar 4,99.

Verder nog een paar leuke 2e hand truitjes voor haar gekocht en prachtig speelgoed voor bijna niks.

pi_5910064
Thx, dacht dat ik het doorhad Nu nog leren om zoiets online te zetten. Ooit gaat het me lukken
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5910096
He leuk zijn ze (jullie plaatsen foto's alsof het niks is, kunnen jullie die img dingen enzo uit je hoofd ofzo) Maar we hebben nu al sloffies bij dehma gekocht. Met en suede zooltje dat lijkt glad maar is dus juist stroef Ze vind ze ook nog eens bereintressant en krijgt ze niet uit.
Maar die zijn ook wel heeeeel lief
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5910176
Het is ook reuze simpel eigenlijk, ik ben er ook sinds gisteren achter
Voorheen keek ik altijd hoe een ander het deed, haha.

Het is alleen maar [img] je linkje [/img] verder niks

Ik ga nog maar es bij de Hema kijken voor slofjes die ze nu goed past, want die ik nu gekocht heb daar past ze nog lang niet in

† In Memoriam † zaterdag 21 september 2002 @ 19:03:35 #106
7074 moussy
kuttekop
pi_5910184
Je kan je foto's heel simpel online zetten via een club van het net.
http://www.clubs.nl/default.asp Dan hoef je alleen nog maar een club aan te maken en je kan al je foto's er neer kwakken.

en als je je aangemaakte cluppie bij "kinderen" zet is ie nog gratis ook

pi_5910889
Zie vorige bladzijde, heeft gedaan
Ik ga vanavond of morgen nog ff leren hoe ik een foto op me site zet en dan kan ik ook foto's plaatsen Hehe
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5911626

He he wat een werk maar het is gelukt (denk ik, hoop ik) Maarre eerst verkleinen dan via ftp naar de site zetten en dan nog al die img dingentjes, pfffff en dat noemen jullie simpel

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 september 2002 @ 21:02:26 #109
13151 crew  Rewimo
pi_5911664
Hartstikke simpel toch, jessie Ze staat er prachtig op hoor
pi_5911702

Zo ik heb het door dus de volgende foto:)

Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 21 september 2002 @ 21:18:33 #111
3498 Barb
Graduated Fool
pi_5911827
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 00:42 schreef moussy het volgende:
Als ze me hier wel eens ziet tikken of lezen dan wil ze nog wel eens ff naar de mevrouwen van de beer zwaaien en roept ze , dáááááág mevrouwen van de beer dan staat ze heel pittig naar de monitor te zwaaien, alsof jullie het zien
Oh, wat liéf!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_5911919

O wat leuk nu ik het doorheb (eindelijk)

Hier Bo, wat kan ze al goed staan he!!! ( ze staat nu soms ook los)

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 september 2002 @ 21:36:06 #113
13151 crew  Rewimo
pi_5911990
Waarom heb ik het idee dat ik voortaan niet meer de enige ben die dit topic overspoelt met foto's

Ze zijn leuk, jessie! Grote meid, die Bo

pi_5912020
Ja jullie zullen het weten dat jullie het me geleerd hebben

Hier Bo nog ff toen ze net geboren was.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5912133

Zo dit is me laatste foto nu hoor Hier ik in me jonge jaartjes Ik vind dus dat ik veel op Bo lijk toen ik klein was. Hebben jullie ook nog foto's van jezelf waarvan je vind dat je op je ukkie lijkt? Zo ja, zien zien zien

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5912475
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 21:56 plaatste Jessie een boel leuke foto's!!
Wat is het ook een poepie he!!!! Leuk al die foto's, ik denk dat ik ook nog maar een club aanmaak, da's wel zo makkelijk.

Goeie tip, Moussy!!

† In Memoriam † zaterdag 21 september 2002 @ 23:12:06 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_5912584
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 22:48 schreef Dinus het volgende:

[..]

Goeie tip, Moussy!!

Goed he Je moet alleen eens in de zo veel weken wat aan je cluppie doen, maar daar krijg je een herinneringsmailtje over. Ik heb er ondertussen 55 foto's staan en er kan nog meer bij Snel & simpel.
pi_5915399
hoi Hoi,

Nou vandaag staat een tripje naar Artis gepland!!!!
Ik ben benieuwd wat Damien er van vind.
We gaan samen met opa en oma... die belde gisteren of we met ze mee wilden.
Dus dat was meteen een grota dikke vette JA!!!
Ik hoop aleen dat de buien pas komen als wij ergens binnen zitten en weerb ophouden als we weer buiten zijn.
Maar ach van die paar druppeltjes smelten we ook niet.
Meer nieuws vanavond of morgen.

Oja, Morgen moet ik vooor het eerst naar de verloskundige toe!!!!!
En woensdag voor de echo.
JOEPIE!!!!!!!!!

To be continued....

pi_5915413
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 10:19 schreef Rewimo het volgende:
Sweej, het werkt handiger als je in plaats van in- en uit te loggen de optie 'reageren onder een ander account' gebruikt. Die zie je bovenaan staan als je een nieuw bericht wilt invoeren (boven je gebruikersnaam)
Dank u! Werkt goed!
Wat een leuke foto's van Bo zeg!!
Ik wil ook foto's plaatsen... wij hebben een msn community, ga ook maar eens proberen foto's te plaatsen..

Hoe is het met de zieke dreumesies hier? Wil René alweer lekkere dingen eten? En hoest met Eva? Was het moeilijk om haar achter te laten gisteren???

Angel22, leuk een echo! Spannend hoor.

Hier gaat alles echt retegoed. Meneertje is al van twee naar een nachtvoedingen gegaan, scheelt weer een hoop Verder is het echt een engeltje. Ga maar gauw wat foto's plaatsen denk ik..

pi_5915455

Oké. even proberen. Er staat wel een zeer bijzondere code hier maar goed...

-edit- dat werkt dus niet... Nog een poging dan maar..

-edit- ik kan alleen de kleine versies plaatsen??? Lekker vaag...

[Dit bericht is gewijzigd door Sweej op 22-09-2002 11:18]

zondag 22 september 2002 @ 11:04:18 #121
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5915878
Wat een leuke foto's Jessie!
  FOK!fossiel zondag 22 september 2002 @ 11:16:49 #122
2628 Karin
pi_5915966
Leuke foto's Jessie!

Ik moet morgen weer aan het werk na 3 weken vakantie Ze zullen behoorlijk schrikken daar want die 3 weken rust hebben me enorm goed gedaan, ben van een licht bolletje naar een echt zwanger buikje gegaan Ben heel benieuwd naar de reacties.

Sweej ik denk toch dat je bij die bovenste foto een fout hebt gemaakt, er staat bijvoorbeeld 2 x "http:" en er staat niets achter, bijvoorbeeld ".jpg". Maar als ik dat aanpas doet ie het nog steeds niet, zal dus nog een foutje inzitten.

† In Memoriam † zondag 22 september 2002 @ 12:13:21 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_5916309
quote:
Op zondag 22 september 2002 09:02 schreef Sweej het volgende:

[..]

Hoe is het met de zieke dreumesies hier? Wil René alweer lekkere dingen eten?

Ze is gister weer begonnen met eten.... met chips!!!!!

Hier gaat het dus goed.

Ik denk dat je de foto ff helemaal moet openen , en van die grote versie de eigenschappen hier moet plakken. Kweet ook niet, ik ken msn verder niet.

pi_5920151
quote:
Op zondag 22 september 2002 08:57 schreef Angel22 het volgende:
< heel verhaal>

To be continued....

Zo we zijt weer thuis van de dierentuin... helaas geen foto's van de kleine daar want we hebben geen foto's genomen met de digi camera alleen met de gewone.
Maar Damien vond het geweldig!!!
Vooral apies kijkuh vond ie leuk. De chimps waren heel baldadig bezig en werden gevoerd dus meneer zat met open mond te kijken.
De zeeleeuwen onderwater zien vond ie ook erg gaaf, maar daar waren wij ook niet weg te slaan eik.
Die beesten bleven maar steeds voor die ramen zwemmen en gekke capriolen uithalen dat was echt geweldig.
Helemaal huilen toen we daar weer weggingen.
Volgende halte waren de pinquins!!! Die vonden we ook erg leuk. Damien niet zo maar mijn man en ik wel.
We hebben er zelfs een geaaid.
Was wel gaaf. Ze hebben hele harde vleugels zonder veren maar hun lijfje is wel weer heel erg zacht.
Gaaf hoor.
Verder zijn we alle dieren wezen kijken en we hebben er lekker wat gegeten en gedronken.
Damien heeft vandaag dus ook geen middagslaapje gehad en was niet heel erg vervelend.
Alleen in de trein terug naar huis begon ie goed te dreinen maar ja, tis ook een hele ruk voor zo'n klein ventje.
Hij ligt nu net een minuut of tien op zijn bleke rug, we hebben hem meteen naar bed gebracht dat we thuis kwamen en dat vond ie helemaal niet erg. Wat hij met eten gaat doen weet ik ook niet maar dat zien we vanavond wel.
Zow, morgen weer een update over de verloskundige.

to be continued part 2....

pi_5920234
HAAAAAAAAAAIIIII!!! Ik ben er weer!!! Met dank aan de oppermoeder van dit forum en aan alarmpje-Lois Ik heb zwaar meegelezen (vixie, wat spannend allemaal, en Karin met je buikkkkk (IE!!) ..en de mooie foto's..... De mevrouwen van de beer zeggen NEE tegen scheren *over kin voelt* ..)

Hier heb ik een totale kutweek achter de rug, vol drama en ellende (moest ineens vaak aan Nausicaa denken).. *waar ligt mijn bazuka-gun*

Enniewee, ik geniet weer zwaar van de fotookes (zoals altijd, hoe vaak en van wie ze ook zijn dus doe mij nog maar es een Christanneke), en Jessie, ik snap wat je bedoelt!! Ben idd erg benieuwd welk kindje op wie lijkt..

Hier slik ik ook meer foliumzuur dan de dokter voorschreef ... 1 oktober ben ik aan de beurt bij de gyn...en dan laat ik hem wel extra voorschrijven of zo. (en eind oktober gaat het voor de Swetsjes gebeuren???)

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5920313
Angel 22 , leuk dat jullie genoten hebben in de dierentuin en spannend morgen!!!!

Catootjeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, gezellig dat je er weer bent.En 1 Oktober is het bijna!!!

Vinden jullie nou ook niet dat Bo op me lijkt? Zeg nou gewoon maar ja dan is me dag weer goed

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 september 2002 @ 17:49:07 #127
13151 crew  Rewimo
pi_5920325
jessie
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_5920367
Thx Rewimo dat knikken betekent vast JA
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 22 september 2002 @ 17:52:17 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_5920384
Rewimooooooo, ben je nog op zoek naar een bob de bouwer dekbedhoes? Nu bij Leen Bakker voor 29 euro nog wat nu maar hopen dat die bij je in de buurt zit

He he het verloren schaap is dr ook weer. Toooooooooooooooooot

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 september 2002 @ 17:54:43 #130
13151 crew  Rewimo
pi_5920450
Goed geraden jessie, en hier zijn onze foto's, Christan en ik zijn hier allebei 6 maanden:

En Catoot, jouw verzoeknummer komt er ook aan

&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 september 2002 @ 17:55:51 #131
13151 crew  Rewimo
pi_5920467
quote:
Op zondag 22 september 2002 17:52 schreef moussy het volgende:
Rewimooooooo, ben je nog op zoek naar een bob de bouwer dekbedhoes? Nu bij Leen Bakker voor 29 euro nog wat nu maar hopen dat die bij je in de buurt zit

He he het verloren schaap is dr ook weer. Toooooooooooooooooot

Ja, zenks, ik had ook al een tip van Capaja gekregen Ik heb opa en oma belast met dit verjaarscadeau
pi_5920513
Ahhhhh Rewimo je lijkt echt op Christan, je bent dan wel blonder maar kijk naar je wenkbrouwen (niet de kleur) maar de vorm is precies hetzelfde. Leuk is dat he!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 september 2002 @ 18:02:47 #133
13151 crew  Rewimo
pi_5920600
Catoot (welkom terug!), hier is je verzoeknummer (in viervoud nog wel!)

Christan eet een sperzieboontje

Hij kan al goed zelf eten

Ook het toetje gaat erin als... eh... yoghurt!

En dan nog even Tubbies kijken, maar hij is wel een beetje moe

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 september 2002 @ 18:04:30 #134
13151 crew  Rewimo
pi_5920632
quote:
Op zondag 22 september 2002 17:57 schreef jessie het volgende:
Ahhhhh Rewimo je lijkt echt op Christan, je bent dan wel blonder maar kijk naar je wenkbrouwen (niet de kleur) maar de vorm is precies hetzelfde. Leuk is dat he!!!
Als baby was ik ook donker, met krullen. Christan lijkt heel erg op me als baby, maar omdat hij donker is, zegt iedereen altijd meteen dat hij op Frank lijkt Mijn moeder zei, als ze met Christan in de wagen ging wandelen: 't is net of ik weer met jou loop
pi_5920698
He ik zie net in de gids op sbs om 8 uur de bevalling, ik hoop/denk weer nieuwe afleveringen, leuk!!

*grote doos kleenex zoekt*

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5921104
quote:
Op zondag 22 september 2002 17:42 schreef Catootje het volgende:
Hier heb ik een totale kutweek achter de rug, vol drama en ellende (moest ineens vaak aan Nausicaa denken).. *waar ligt mijn bazuka-gun*
Slik, mijn naam en bazooka in één quote.... Moet ik dekking gaan zoeken?

(of mag ik die bazooka even lenen, god-knows-I-need-it-TOO!)

pi_5921797
quote:
Op zondag 22 september 2002 18:42 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Slik, mijn naam en bazooka in één quote.... Moet ik dekking gaan zoeken?

(of mag ik die bazooka even lenen, god-knows-I-need-it-TOO!)

Picture this: You and me in very very VERY tight outfits, long hair, thick make-up.....SHOOT THE M@@@@@R!!! (werkgezeik dus...)

Laatst heb ik leuke dingen gedaan met roze verf: wie kan nog wat gebruiken?

(Psssst: Rewimo )

DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator zondag 22 september 2002 @ 19:31:19 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5921808
Wat een geweldige foto's allemaal !!!
Eva heeft een heerlijk nachtje en ochtendje bij opa en oma gehad. Ik weet niet wie er meer plezier hebben gehad, opa en oma of Eva.
Het is allemaal ontzettend goed gegaan, mevrouw heeft zelfs uitgeslapen tot half 9 !! Doet ze thuis nooit.

Jeroen en ik vonden het erg stil in huis, heel vreemd. En tot overmaat van ramp werden we ook nog eens geveld door de stevige verkoudheid van Eva dus daar ging het romantische ideetje van een nachtje zonder kind. *snotter* *hatsjoe* *snotter*

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5921901
quote:
Op zondag 22 september 2002 19:31 schreef Lois het volgende:
Wat een geweldige foto's allemaal !!!
Eva heeft een heerlijk nachtje en ochtendje bij opa en oma gehad. Ik weet niet wie er meer plezier hebben gehad, opa en oma of Eva.
Het is allemaal ontzettend goed gegaan, mevrouw heeft zelfs uitgeslapen tot half 9 !! Doet ze thuis nooit.

Jeroen en ik vonden het erg stil in huis, heel vreemd. En tot overmaat van ramp werden we ook nog eens geveld door de stevige verkoudheid van Eva dus daar ging het romantische ideetje van een nachtje zonder kind. *snotter* *hatsjoe* *snotter*

Oe, Oe, dat heerst heel erg hoor: verkoudheid..hmm, dus geen romantisch gezwiep aan de lampekap? Jammer hoor. Weet je, ik ben bijna jaloers op zowel Eefje als opa en oma: wat heeeeeeeerlijk om zo es aan te tutten en alles speciaal te kunnen doen. Lijkt me supergenieten (vooral omdat je het spruitje weer terug kan geven aan de rechtmatige eigenaar)
DANYEL EN THIJS
  maandag 23 september 2002 @ 08:36:59 #140
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_5928634
*zich aansluit bij vorige sprekers*
Haaaaaaaaatsjoe
Alleen hadden wij niet de luxe om pukkie te dumpen bij opa en oma, dus zaten wij met 3 loopneuzen ipv 2
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 08:45:22 #141
13151 crew  Rewimo
pi_5928675
Hmmm, ik hoop dat wij nog even gespaard blijven voor verkoudheden en zo *stopt Christan vol met Echinaforce en vitamines en neemt zelf nog een pufje*
pi_5928794
Zo ik ga zo dalijk weer naar het CB met Bo (pff waarom spreek ik altijd zo vroeg af daar eigenlijk) Zal gelijk eens vragen wanneer we de orentest krijgen, Bo is nu al weer een week 9 maanden maar we hebben geen oproep ofzo gehad, of zouden ze het zo als we er zijn gelijk doen?
We zien het wel, jullie horen vanmiddag weer
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 09:49:45 #143
13151 crew  Rewimo
pi_5929169
jessie, wij kregen een aparte oproep voor de gehoortest. Ze hebben af en toe gehoortestdagen bij ons CB. Maar ik weet niet of alle CB's het zo doen natuurlijk
  † In Memoriam † maandag 23 september 2002 @ 10:06:25 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_5929302
* hatsjoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee *

Hier ook snot.... alleen ben ik weer eens de enige hier in huis

maandag 23 september 2002 @ 10:27:19 #145
8885 moralia
Grip op je zak
pi_5929471
Bij ons ook, Zoë is verkouden, maar alweer wat beter aan het worden. Gisteren had ze echt dikke snotpegels die goed dwars zaten brr. En eruit halen is niet makkelijk!!
pretending that I'm deaf
  maandag 23 september 2002 @ 12:10:05 #146
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5931065
Vannacht heb ik heel wat keren overgegeven, totdat er slechts nog geelgroen gal kwam . Sinds vanmorgen 8 uur is dat gelukkig opgehouden, maar ik heb wel spierpijn in mijn maagstreek
Wouter leek zich vanmorgen een beetje aan te stellen, zo van: ik moet ook kotsen! Maar hij wilde heel graag naar school, omdat het vandaag zijn beurt was om 'hulpje van de juf' te zijn. Om half elf werd ik gebeld door de juf dat hij een enorme fontein van chocolademelk uit zijn neus en mond geproduceerd had . Nu hangt ie dus lekker voor de tv met een bekertje water... Pfff, en dan moet ik vanmiddag ook nog met Sterre naar het consultatiebureau, daar heb ik echt zin in
pi_5931588
Zoe, Wouter en Spuuglokje en alle andere snotneusen, beterschap

Nou dit is ook weer vreemd, raar. Bo krijgt GEEN gehoortest dit omdat ze over zijn gegaan op een ander systeem, waar knorretje toen over vertelde dat ze vanaf de geboorte doen. Bo pistte net naast de pot en nog meer kindjes natuurlijk en die krijgen geen test. Alleen in Rotterdam is dit zo. Als we dachten dat ze doof was ofzo konden we alsnog een test via een omweg aanvragen. Gek he. Maar goed Bo hoort wel goed dus geen probleem maar vind het zo gek omdat ze er altijd zo op hameren en nu is het ineens niet belangrijk
Bo is nu 72.5 cm en weegt ahum 9750. Ze mag nu geen tussendoortjes meer zoals lange vingers, of in ieder geval niet dagelijks (kreeg ze er elke dag wel 2 van) Ook geen roosivice sap meer (kreeg ze 1 keer per dag of om de dag aangelengd met veel water) Maar daarvoor in de plaats thee of alleen water. Vind het best zielig want ze eet dus echt niet extreem maar heeft de aanleg echt net als ik Ze is namelijk superactief dus je zou denken die komt geen kilo aan ofzo, wel dus. Verder was alles ok.Ze was erg snel met alles voor haar leeftijd enzo. O ja en in de yogert dus ook geen sap meer.

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 23 september 2002 @ 13:05:16 #148
7074 moussy
kuttekop
pi_5931807
Maak je niet druk meid, als ze straks echt goed gaat lopen is het er allemaal zo af.

tis voor het cb toch nooit goed

pi_5931825
En ikke ist weer terug van de verloskundige!!!
UItegrekende datum is ws 30 maart 2003 maar we wachten de uitslag van de echo woensdag nog even af.
De verloskundige denkt dat ik misschien al wel 14/15 weken zwanger ben ipv 11/12 weken.
We konden iig het hartje heel goed horen en dat was weer een heel erg mooi moment.
Ze hoefde ook helemaal niet te zoeken ofzow, en het was een heel hard geluid alsof die doptone recht op het hart werd gehouden.
Zij stond helemaal verbaasd want ze had in eerste instantie niet verwacht dat ze het hartje al kon horen bij mij.

Tja ben nu eenmaal een rare doos met zwangerschappen.
Met Damien reageerde ik ook al niet op de test en nu had ik er ook een stuk of 5 testen voor nodig voor dat ik reageerde.
Maar omdat ik in juli nog ongesteld ben geweest (3 dagen maar) d8 de verloskundige dat het ook nog weleens kon zijn dat ik pas 8 weken zwanger was nu.
Vandaar ook de verbazing van het hartje horen. Nu denkt ze dus dat ik al wat langer zwanger ben.
Naja we zien het wel. Deruit komt het toch wel.!!!

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 13:17:51 #150
13151 crew  Rewimo
pi_5931940
jessie, wat raar van die gehoortest. Ze moeten dat 'gat' toch opvangen, van kindjes die nu buiten de boot vallen? Dat gaat neem ik aan toch om een paar honderd kinderen, die ze dan maar niet testen. Maf zeg

Arme Bo, nu al op dieet? Maak je maar niet te druk hoor, als ze gaat lopen, gaat al dat puppyvet er zo weer af. Christan krijgt ook veel aangelengd sap, want hij is een vreselijke nathals en als ik hem steeds gewoon sap zou geven werd hij volgens mij ook vierkant... Ik vind het bovendien wel een goed idee om hem niet zo aan zoet te wennen. Hij krijgt echt wel een koekje elke dag, en af en toe snoepjes (van die Haribobeertjes bijvoorbeeld), maar met mate. Van de week waren we boodschappen aan het doen, en ik zei tegen hem: als we thuis zijn wil je dan een koekje of een snoepje? Wat denk je dat hij zegt? Kaasj! Hij is gek op kaas. Ik had van de week van die cheesedippers gehaald, dat is ook een succes Hij zit helemaal onder als hij het op heeft, maar die glunderende toet maakt dat helemaal goed

pi_5931944
He Angel22 wat fijn dat je het hartje al kon horen!!

Moussy je heb gelijk, ga me er ook niet druk om maken,maar het wel in de gaten houden want ze heeft er gewoon aanleg voor. Want nu loopt ze wel niet, maar ze kruipt als een bezetene door het huis staat zit staat zit enz. Is gewoon een beetje overactief. En als ze dan al zo veel aankomt van zon klein beetje moet ik het denk ik toch in de gaten houden. (niet dat ze nooit meer een lange vinger krijgt hoor, want ze moet ook kunnen genieten van wat lekkers enzo) Gewoon ff het sap laten vallen en de lange vinger vervangen door een cracotte, die vind ze ook erg lekker
En verder neem ik ze op het CB ook met een korrel zout want ze moetst nu haar 2e flesje ook vervangen door een beker (dan heeft ze alleen savonds nog een gewone fles) Nou en Bo drinkt dus echt niet uit een beker, ze sabbelt nog liever, ze gebruikt geen speen en duim alleen als ze moe is dus heeft ze gewoon behoefte aan die fles en hoeft dat dus van mij ook nog niet. Ik zei toen maar als je borstvoeding geeft dan. Ja die gaven dan water uit een bekertje ja hahahaha geloof je het zelf. En daar kunne ze dus ook nog lekker sabbelen. Volgens haar was het het beste als ze met 1 jaar uit een beker dronk. Wat een gezeur he.

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 23 september 2002 @ 13:20:11 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_5931976
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:07 schreef Angel22 het volgende:
heel herkenbaar
Ze dachten aan de hand van de echo's dat ik 4/5 weken later uitgerekend was, terwijl ik zeker wist dat dat eerder was. Toen Mink geboren was zeiden ze alleen maar, je had gelijk

Fijn hoor dat je het hartje zo snel en zo duidelijk kon horen.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 13:20:31 #153
13151 crew  Rewimo
pi_5931984
Angel, leuk hè, dat hartje En een echo om te kijken hoe ver je bent is ook niet gek natuurlijk Altijd leuk, een blik op je kindje
pi_5932047
Ja gek he Rewimo dat dat gat niet opgevangen word. Maar aan de andere kant denk ik toch wel dat je als ouder ook wel ziet als er iets niet goed zou zijn. Maar toch vreemd.
*ook nog steeds met lijnen bezig en al 13 kilo afgevallen is, maar nog een lange weg te gaan heeft, en nu op een klein applausje wacht *
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 23 september 2002 @ 13:27:24 #155
7074 moussy
kuttekop
pi_5932128
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:18 schreef jessie het volgende:
He Angel22 wat fijn dat je het hartje al kon horen!!

Moussy je heb gelijk, ga me er ook niet druk om maken,maar het wel in de gaten houden want ze heeft er gewoon aanleg voor. Want nu loopt ze wel niet, maar ze kruipt als een bezetene door het huis staat zit staat zit enz. Is gewoon een beetje overactief. En als ze dan al zo veel aankomt van zon klein beetje moet ik het denk ik toch in de gaten houden. (niet dat ze nooit meer een lange vinger krijgt hoor, want ze moet ook kunnen genieten van wat lekkers enzo) Gewoon ff het sap laten vallen en de lange vinger vervangen door een cracotte, die vind ze ook erg lekker
En verder neem ik ze op het CB ook met een korrel zout want ze moetst nu haar 2e flesje ook vervangen door een beker (dan heeft ze alleen savonds nog een gewone fles) Nou en Bo drinkt dus echt niet uit een beker, ze sabbelt nog liever, ze gebruikt geen speen en duim alleen als ze moe is dus heeft ze gewoon behoefte aan die fles en hoeft dat dus van mij ook nog niet. Ik zei toen maar als je borstvoeding geeft dan. Ja die gaven dan water uit een bekertje ja hahahaha geloof je het zelf. En daar kunne ze dus ook nog lekker sabbelen. Volgens haar was het het beste als ze met 1 jaar uit een beker dronk. Wat een gezeur he.

Je kan dr ook een (tarwe)soepstengel geven.

Ik heb ooit eens begrepen dat je bij bv helemaal geen water moet geven , maar dat je je kind als het dorst heeft extra aan moet leggen. Nou kan ik het ook fout hebben omdat ik nog nooit bv heb gegeven.

Er zijn toch ook vruchtensappen waar geen extra toegevoegde suiker in zit?

† In Memoriam † maandag 23 september 2002 @ 13:29:44 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_5932164
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:23 schreef jessie het volgende:
*ook nog steeds met lijnen bezig en al 13 kilo afgevallen is, maar nog een lange weg te gaan heeft, en nu op een klein applausje wacht *
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 13:42:58 #157
13151 crew  Rewimo
pi_5932376
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:23 schreef jessie het volgende:
pi_5932390
Ik gaf Roosvice zonder toegevoegde suiker, maar door het fruit wat erin zit zitten er veel natuurlijke suikers in en is het echt een dikmaker (het is ook nooit goed he

Dank u dank u voor het applaus

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 13:48:13 #159
13151 crew  Rewimo
pi_5932454
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:18 schreef jessie het volgende:
En als ze dan al zo veel aankomt van zon klein beetje moet ik het denk ik toch in de gaten houden. (niet dat ze nooit meer een lange vinger krijgt hoor, want ze moet ook kunnen genieten van wat lekkers enzo) Gewoon ff het sap laten vallen en de lange vinger vervangen door een cracotte, die vind ze ook erg lekker
Ik vraag me af of er nu zoveel verschil zit tussen een lange vinger of een cracker Je kunt trouwens ook knuistjes geven (van Zonnatura), die zijn zonder suiker, of een simpel biscuitje.
quote:
Christan kon met 1 jaar ook nog niet uit een beker drinken hoor. Het heeft een hele tijd geduurd voor hij de antilekbeker doorhad. Wat je kunt proberen is zo'n beker met speen van Difrax, of een speen in de vorm van een tuit (die gebruikt Christan nu nog steeds voor zijn flesje pap 's morgens). Of anders zo'n Curver 'veldflesje' met een rietje (bij Blokker).
pi_5932533
Ze heeft gewoon avent spenen en voor de laatste fles een dodispeen (voor met de rijstebloem) En of ze uit een andere speen drinkt maakt niet uit. Ze bedoelde echt uit een bekertje zonder tuit (met tuit drinkt Bo trouwens ook niet uit die gooit ze gelijk op de grond ) Nou en dat lukt niet gaat de helft naast en wilt ze niet dus van mij mag ze nog lekker sabbelen aan de fles, want dat zou ze zou ook gesabbelt hebben als ik borstvoeding had gegeven. En ik heb nog nooit iemand van 20 nog met een flessie gezien hoor (nou ja niet die flessies )
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 14:07:25 #161
13151 crew  Rewimo
pi_5932702
Calorieëntabel opgezocht

Eenheid Kcal Eiwit Koolh. Vet
cracotte 100 gr 477 11.0 97.0 5.0
lange vingers 100 gr 399 7.0 77.0 7.0
soepstengel 100 gr 360 14.0 67.0 4.0
biscuitje (groot) 100 gr 432 8.8 76.7 10.1

kweenie hoe ik het mooi recht kan krijgen

Cracottes leveren dus meer energie per 100 gram dan lange vingers.

Hier is de url voor als je nog meer wilt nakijken: http://users.skynet.be/snoopy/tabel.htm

pi_5932825
Het ontloopt elkaar dus inderdaad niet veel
Nou dan krijgt ze toch gewoon weer een lange vinger hahaha
En dan alleen dat diksap eraf en kale yoghurt geven vind ze ook net zo lekker, doe het er meer voor me eigen gevoel in geloof ik (en geen danoontjes meer, kreeg ze al veel minder maar nu dus echt alleen yoghurt)
Ach wat maakt het ook eigenlijk allemaal uit he.
Ze is gezond en dat telt!!!!!

En nu zo even wandelen het is lekker weer en Bo is net weer uit bedje.

[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 23-09-2002 14:21]

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5933080
quote:
Op maandag 23 september 2002 12:45 schreef jessie het volgende:
Zoe, Wouter en Spuuglokje en alle andere snotneusen, beterschap

Nou dit is ook weer vreemd, raar. Bo krijgt GEEN gehoortest dit omdat ze over zijn gegaan op een ander systeem, waar knorretje toen over vertelde dat ze vanaf de geboorte doen. Bo pistte net naast de pot en nog meer kindjes natuurlijk en die krijgen geen test. Alleen in Rotterdam is dit zo. Als we dachten dat ze doof was ofzo konden we alsnog een test via een omweg aanvragen. Gek he. Maar goed Bo hoort wel goed dus geen probleem maar vind het zo gek omdat ze er altijd zo op hameren en nu is het ineens niet belangrijk
Bo is nu 72.5 cm en weegt ahum 9750. Ze mag nu geen tussendoortjes meer zoals lange vingers, of in ieder geval niet dagelijks (kreeg ze er elke dag wel 2 van) Ook geen roosivice sap meer (kreeg ze 1 keer per dag of om de dag aangelengd met veel water) Maar daarvoor in de plaats thee of alleen water. Vind het best zielig want ze eet dus echt niet extreem maar heeft de aanleg echt net als ik Ze is namelijk superactief dus je zou denken die komt geen kilo aan ofzo, wel dus. Verder was alles ok.Ze was erg snel met alles voor haar leeftijd enzo. O ja en in de yogert dus ook geen sap meer.

Joh geef gewoon die lange vingers aan dr, het is nooit goed bij cb.
Anouk hadden ze op laatst ook commentaar op want die was aan de stevige kant.
Ja gek he als je laat bent met lopen en ook nog eens als je eenmaal loopt je been breekt.
Ze mocht geen sinas no bubbels meer hebben want daar zat zoveel suiker in.
Ze moest maar roosvice drinken(wat ook mierzoet is,en vindt ze niet lekker) of dat andere rommel yogo yogo,waar nog meer suiker inzit dan in sinas no bubbles.
Nou ze konden mooi de boom in van me, en heb ze gewoon sinas no bubbles gegeven en dubbeldrank vind ze ook lekker of carnivan cetivan(Zoiets).
Ze heeft er ook aanleg voor net als d'r ouders.
Logisch dus dat ze niet slank is.
Oh ja en nu ze loopt blijft haar gewicht stabiel en wordt ze steeds slanker.
quote:
Op maandag 23 september 2002 10:06 schreef moussy het volgende:
* hatsjoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee *

Hier ook snot.... alleen ben ik weer eens de enige hier in huis

Gezondheid.
quote:
Op maandag 23 september 2002 08:36 schreef dice het volgende:
*zich aansluit bij vorige sprekers*
Haaaaaaaaatsjoe
Alleen hadden wij niet de luxe om pukkie te dumpen bij opa en oma, dus zaten wij met 3 loopneuzen ipv 2
Ook gezondheid.

Btw hoe maak je een klein meisje van bijna 3 duidelijk dat ze ineens 2 opa's en oma's heeft.
(we hebben weer contact met mijn schoonouders n.l )

† In Memoriam † maandag 23 september 2002 @ 14:45:32 #164
7074 moussy
kuttekop
pi_5933342
quote:
Op maandag 23 september 2002 14:30 schreef berney het volgende:

Btw hoe maak je een klein meisje van bijna 3 duidelijk dat ze ineens 2 opa's en oma's heeft.
(we hebben weer contact met mijn schoonouders n.l )

Hoe maak je er 1 duidelijk dat ze nog maar 1 opa & oma heeft?

Pfft, we zijnw eer eens heen en weer aan het bellen ivm de uitvaart. We doen een laatste poging.... de rechtsbijstand met een jurist.

Stomme uitspraak van de verzekering: Ja maar meneer, uw vrouw had gewoon op een doordeweekse dag moeten bevallen. Dan had u voor uw zoon een polis kunnen aanvragen en dan was alles gedekt
Nou, dan wil ik nu wel een verzekering afsluiten met terug werkende kracht en 1 voor de aankomende 10 ongeboren kinderen; Ja maar meneer dat kan niet.

Duhhhhhhhhhhh

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 23-09-2002 14:55]

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 15:07:31 #165
13151 crew  Rewimo
pi_5933694
Christan heeft 2 oma's en 3 opa's Leg dat ook maar eens uit

Moussy, ik hoop dat jullie nu door kunnen dringen tot het uitvaartgeweten...

Had je Mink nog 2 dagen terug moeten duwen of zo Stelletje achterlijken...

† In Memoriam † maandag 23 september 2002 @ 15:11:49 #166
7074 moussy
kuttekop
pi_5933764
Jaaaaaaaaaah, goed nieuws, een jurist wil het heel graag in behandeling nemen!!!
Zowel tegen de verzekering als tegen het uitvaartcentrum!!

Voorlopig mag ik nog niks betalen

breekijzer had ook al een mailjte hoor

pi_5934127
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:11 schreef moussy het volgende:
Jaaaaaaaaaah, goed nieuws, een jurist wil het heel graag in behandeling nemen!!!
Zowel tegen de verzekering als tegen het uitvaartcentrum!!

Voorlopig mag ik nog niks betalen

breekijzer had ook al een mailjte hoor

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2002 @ 15:38:15 #168
13151 crew  Rewimo
pi_5934129
Goed zo Moussy! Hartstikke mooi
pi_5936295
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:27 schreef moussy het volgende:

Ik heb ooit eens begrepen dat je bij bv helemaal geen water moet geven , maar dat je je kind als het dorst heeft extra aan moet leggen. Nou kan ik het ook fout hebben omdat ik nog nooit bv heb gegeven.

Dat zei de lactatiekundige ook tegen mij! Dat water is niet echt ergens voor nodig... Maar dat zal ook wel weer zoiets zijn dat ongeveer elk jaar verschilt, net als het-wel-of-niet-eerst-geven-van-groente-en-of-fruithapjes??
Hmm, ben nog niet eens op het cb geweest.... heb er nu al mijn twijfels over af en toe..

p.s. Moussy,

maandag 23 september 2002 @ 17:43:13 #170
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_5936387
quote:
Op donderdag 19 september 2002 18:32 schreef VixenFromHell het volgende:
heerlijk voor je bofkont!
pi_5937356
[/quote]

Als ik jou was zou ik niks van die CB aantrekken, die werken alleen maar volgens de regeltjes . Laat maar lekker lange vingers eten en sapjes in de yoghurt etc. Nu al dingen ontzeggen, belachelijk zeg!!!

Zoon van vriendin die was zo dik dat als je zetje gaf rolde ie de kamer door , maar als je hem nu ziet 6 jaar later, zo skinny als wat. Zij moest in die tijd dat ie heel klein was minder eten geven etc., ze heeft er trouwens nooit naar geluisterd.

Ik hoef er gelukkig sinds een paar jaar niet meer heen, ik vond de inentingen belangrijk voor de rest konden ze de pot op, er is inderdaad altijd wat daarzo, en ze kunnen je erg onzeker maken, bang dat je het niet goed doet enz.

maandag 23 september 2002 @ 19:46:53 #172
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5938161
quote:
Op maandag 23 september 2002 14:45 schreef moussy het volgende:

Hoe maak je er 1 duidelijk dat ze nog maar 1 opa & oma heeft?

Stomme uitspraak van de verzekering: Ja maar meneer, uw vrouw had gewoon op een doordeweekse dag moeten bevallen. Dan had u voor uw zoon een polis kunnen aanvragen en dan was alles gedekt

dom van je moussy om zomaar in het weekend te bevallen dan gooi je de hele verzekeringswereld op zn kop !

tssssssssssss
en dat vertelde die meneer je zeker ook nog met een uitgestreken smoelwerk ? en belangrijker hij geloofd ook heilig in die regeltjes
herinnert me er weer aan waarom ik zo graag bij abn weg wilde

en die opa's en oma's kwesties....................
niks uitleggen alleen als ze vragen stellen
ik heb mijn vader zelf lang niet gezien en nu weer wel de 1e keer dat we er heen gingen kwamen er wel vragen,maar die heb ik afgedaan met : sja mama heeft het ook zo druk, we gaan toch ook niet zo heel vaak naar ... (vul zelf maar in)

en de andere kant zoals bij moussy..........
das moelijker vooral als kinderen er om vragen, ja zou het voorlopig met een leugen kunnen afdoen, Oma is ziek, niet zo heel erg,maar als JIJ dat ook krijgt wordt je misschien wel erg ziek omdat voor kindjes dit wel erg is

en dan het cb........... ik ben er GELUKKIG van af, ik ben trouwens met de jongste UITSLUITEND voor de entingen gegaan voor alleen wegen en meten of dokterscontrole of hoe ze alles daar noemen ben ik er niet heen gegaan
die hebben mij met de oudste zo ...... zo
OEEEEEEEEEEE ben nog kwaad
lang verhaal heel kort : pascal gaf tijdens de fles voeding terug,maar kon dat niet verwerken en kreeg geen zuurstof, lippen blauw en bijna van de wereld weg
na schudden/op zn kop houden noem maar op kwam hij weer bij
en ging vervolgens weer gulzig verder met de fles
dit gebeurde minimaal 1 keer PER FLES !
doodeng hoor
ik vertel dat op CB zegt die lieve kinderarts : sja je bent net mama, alle kindjes geven melk terug
ja weet ik, maar niet alle kindjes worden blauw aan de lippen dat is een gebrek aan zuurstof
ja maar je moet niet meteen in paniek raken daardoor
*zucht*
affijn na veel heen en weer gedrijg MOCHT ik naar de kinderarts
in de verwijsbrief stond letterlijk : Om mama gerust te stellen verwijs ik P.Vishers aan u door bla blablabla
kinderarts ziekenhuis weegt en meet vraagt naar de voedingen en wat blijkt ik gaf pascal TE VEEL
en van wie had ik dat voedingsadvies ?

juist !

O tis al een lang verhaal maar dit kan nog wel even

in de opruiming : een opblaasbaar babyzwemvest maat : 1 tot 2 1/2 jaar
wie kan ik daar blij mee maken ?

*nog steeds aan het mesten en op zoek naar spookie*

pi_5939771
*komt even langszeilen*

(off topic) ik heb me zojuist opgegeven voor de Fok-lijndienst, nou ja, dieetclub dus! Zie: Fok! Dieetclub

pi_5944602
Donderdag is het nog maar drie weken geleden dat ik ben bevallen maar het voelt al zoveel langer, alsof hij er altijd is geweest.
Jonas is echt een schatje. Hij is sinds de laatste dagen wel veel langer wakker overdag (en soms ook 's nachts )
Hij zit nu lekker rond te kijken zo af en toe. Ik vind het dan zo sneu om em alleen te laten... Dan zit hij daar maar in zijn eentje een beetje te staren.. Ik vind het gewoon zielig. Dat zullen de nieuwbakken-mama-perikelen wel zijn!
pi_5944645
Ahum, kga nog een poging doen om een foto te plaatsen...

dinsdag 24 september 2002 @ 09:00:26 #176
12560 dice
pi_5944654
Mooi kereltje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2002 @ 10:26:52 #177
13151 crew  Rewimo
pi_5945450
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 08:59 schreef Sweej het volgende:

[afbeelding]

Oeh, wat een schatje
  dinsdag 24 september 2002 @ 10:53:12 #178
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5945756
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 08:49 schreef Sweej het volgende:

Hij zit nu lekker rond te kijken zo af en toe. Ik vind het dan zo sneu om em alleen te laten... Dan zit hij daar maar in zijn eentje een beetje te staren.. Ik vind het gewoon zielig. Dat zullen de nieuwbakken-mama-perikelen wel zijn!

Ik had (en heb) dat ook Sweej! Inmiddels laat ik Freek wel alleen als ie in de box ligt (al dan niet vrijwillig) maar als ik hem in zijn stoeltje had zitten en ik ging dan even lezen ofzo, dan had ik het gevoel dat ie me bijzonder verwijtend aan zat te kijken....

De laatste weken sleep ik hem gewoon gezellig mee als ik ga strijken of ff puinruimen ofzo. Hij blij, ik ook.
Enorm goed voor je ego, je kindje dat van enthousiasme zowat uit zijn stoel duikelt als ie je ziet

Ow ja, 't is een lekker ventje hoor! Jonas bedoel ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 24-09-2002 11:05]

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2002 @ 10:58:09 #179
13151 crew  Rewimo
pi_5945831
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 08:49 schreef Sweej het volgende:
Donderdag is het nog maar drie weken geleden dat ik ben bevallen maar het voelt al zoveel langer, alsof hij er altijd is geweest.
Hahaha, zo herkenbaar Ik weet nog wel vaag dat er ooit een tijd was zonder Christan... Heel lang geleden... (nu dus bijna 2 jaar )
  dinsdag 24 september 2002 @ 13:01:31 #180
8885 moralia
Grip op je zak
pi_5947569
Schatteboutje, die Jonas, ziet er goed uit!

Over mijn CB heb ik trouwens helemaal geen klachten. Iedereen is altijd even hartelijk en gezelli, ze zeuren niet en ik krijg ook geen ongevraagde adviezen.
Het scheelt misschien ook dat alles gewoon goed gaat met Zoë, maar op elke vraag die ik stel krijg ik ook een goed en normaal antwoord. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ze zich overmatig met dingen bemoeien.
Ik ervaar de bezoeken zelfs als positief!!!! Dat is misschien ook wel eens goed om te horen, dus Sweej, kijk er niet tegenop als je nog niet geweest bent. Ik denk dat het per CB gewoon heel erg verschilt.

pretending that I'm deaf
  Jubileum moderator dinsdag 24 september 2002 @ 14:34:18 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5949072
Wat een schatje is Jonas. Wat is dat toch leuk die broekjes met die voetjes er nog aan. Zo schattig .

Eva is vandaag naar het kdv en ik ben even thuis aan het uitzieken. Die verkoudheid van haar heeft mij veel harder geraakt dan ik gehoopt had.Volgens mij is dit mijn 1e dag alleen thuis sinds hele lange tijd en ik vind het raar, het is hier heel stil en leeg.
Vreemd zo incompleet als je bent als snoetje niet thuis is.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 24 september 2002 @ 14:35:41 #182
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5949103
* just me snottert even mee
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2002 @ 14:43:17 #183
13151 crew  Rewimo
pi_5949227
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 14:34 schreef Lois het volgende:
Eva is vandaag naar het kdv
Ah, vandaar dat ik Christan hoorde klagen dat het zo stil is bij de Koele Kids
pi_5951045
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 08:59 schreef Sweej het volgende:

[afbeelding]

Wat een scheetje is het
Oooooh heerlijk, wij krijgen hier over 5 maanden ook weer zo'n klein prulletje met van die minibroekjes aan!!
Poeh, soms word ik helemaal warm van de gedachte alleen al
  dinsdag 24 september 2002 @ 19:54:23 #185
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5954260
Even het laatste nieuws over mij...

Het gaat hier niet zo super. Ik heb afgelopen zondag een beetje bloed verloren en veel last van voorweeen, maar volgens de verloskundige nog niet iets om me zorgen over te maken. Woensdag moet ik weer naar haar toe en zou ze even kijken hoe het er mee staat allemaal.

Maandag ging ik voor de tweede keer naar de dokter omdat ik een vreemd knobbeltje op mijn schouder had. De eerste keer zei de dokter dat het vast niet bijzonders zou zijn en ik maar terug moest komen als het groter werd. Het was nu in een paar dagen uitgegroeid tot een flinke paddestoel, dus ik vertrouwde het helemaal niet meer. Ik moest
meteen door naar ziekenhuis en daar hebben ze het meteen weggehaald. Pas over 2 weken krijg ik de uitslag...

Inmiddels ben ik dus 34 weken zwanger, dus niet zo lang meer te gaan, maar ik ben het zo ontzettend zat. Echt nooooooooooooooooooooooooit meer! (zei zij toch wat minder overtuigend dan het lijkt, want een mens kan rare dingen doen... ) Het valt me echt ontzettend tegen dat het deze keer zo zwaar is. Heb ook weer last van isschias, maar geen fut meer om een afspraak met de fysio te maken.

Ik zag dat ik over een klein weekje bovenaan in het lijstje sta... hoe is het met spuuglokje? Jij ook nog sterkte in de laatste weekjes!

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_5955007
Wat is Jonas een ontzettend mooi ukkepukkie zeg!!!

Angelic 1 wat zal jij geschrokken zijn zeg, van zowel bloedverlies als die knobbel en dan nu nog 2 weken wachten op de uitslag, bah!!!
Probeer je rustig te houden en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen waar je ontspannen van word. Dikke knuf van mij

Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 24 september 2002 @ 21:14:29 #187
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5955578
O o wat is Jonas toch een schatje zeg! Prachtig ventje hoor!

Angelic1, da's niet zo lekker allemaal zeg! Bloedverlies, zo'n paddestoel... op dit soort zorgen zit je natuurlijk niet te wachten! Veel sterkte en gewoon rustig proberen te blijven (makkelijk gezegd, moeilijker gedaan he).

Vandaag had ik weer een afspraak in het ziekenhuis voor een uitgebreide echo. Alles zag er perfect uit! Ook de uitslag van de ADCC-test van 2 weken geleden was zeer goed: nog maar 10 %. Vorige keer dat ze het maten was het 50% (dit percentage geeft de kans op bloedarmoede bij het kindje aan). Dat het zo sterk gedaald was, daar had de gynaecoloog ook geen goede verklaring voor , maar ze gaat toch meer af op wat er op de echo te zien is, want dat is betrouwbaarder dan zo'n testuitslag.
Ze vertelde me ook dat ze me graag weer in week 38, hooguit week 39 wil inleiden, omdat het kindje altijd wel onder invloed staat van mijn antistof. Als ik er 'rijp' voor ben, gaat het dus beginnen! Op 23 oktober ben ik precies 38 weken, dus ergens tussen 23 en 30 oktober is het zover. (Zodra ik meer weet, horen jullie het.)

pi_5955670
Spuuglokje fijn dat alles goed gaat en wat spannend he!!
Einde oktober is het zo!!!
Nog ff de laatste loodjes! Ook ff dikke knuf van mij!!
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 24 september 2002 @ 21:22:04 #189
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5955672
Oh, ik zag trouwens dat peutertjes veranderd is in peutertjes en kleutertjes. Mag mijn zoontje dan ook nog in de lijst (hij is een kleuter)? Wouter is geboren op 17 maart 1998
  Jubileum moderator dinsdag 24 september 2002 @ 21:41:42 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5955979
Wouter staat er bij Spuuglokje wat fijn dat de bloeduitslagen zo gunstig zijn. Dat moet vast een opgelucht gevoel geven nu je zo vlak voor de bevalling zit.

Angelic wat een enge dingen! Is het mogelijk dat dat bloedverlies verband houdt met het verliezen van je slijmprop? Sterkte morgen bij de verloskundige! Rustig aan doen ook hoor met je ischias, je rug heb je straks nog hard nodig om de weeën op te vangen.

1 iemand die al een paar weken niet uit mijn gedachten wil is Tinkepink.
Jouw openhartige verhaal heeft me al heel wat momenten bezig gehouden en eigenlijk weet ik nog steeds niet zo goed wat ik nou tegen je wil zeggen. Hoe gaat het nu met je?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5956121
En zo wacht ik nog op het verhaal van Leah. Of vind je het toch moeilijk om het allemaal op te schrijven, kan ik me namelijk ook goed voorstellen hoor!!
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 24 september 2002 @ 21:50:01 #192
12560 dice
pi_5956153
.

[ Bericht 99% gewijzigd door jogy op 18-09-2018 20:09:43 ]
pi_5956356
Wat een leuke foto's van Kay wat een lekker ondeugend koppie heeft ie gekregen zeg, hij lijkt niet meer op Kay vind ik hahaha.Hij is echt groot geworden. Mooie foto van hem onder water. Vond die dat niet eng koppie onder?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 24 september 2002 @ 22:07:54 #194
12560 dice
pi_5956468
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 22:01 schreef jessie het volgende:
Wat een leuke foto's van Kay wat een lekker ondeugend koppie heeft ie gekregen zeg, hij lijkt niet meer op Kay vind ik hahaha.Hij is echt groot geworden. Mooie foto van hem onder water. Vond die dat niet eng koppie onder?
Nee, ging vrij makkelijk, was in minder dan een seconde onder en weer boven en juist op dat moment met een cameraatje afdrukken. Wel blijven lachen en juichen als hij bovenkomt, dan vindt 'ie het zelf ook leuk.
Dit is wel de leukste onderwater foto die er bij zat

Een paar posts terug vroeg er iemand om een toen-nu combo ... ?

dinsdag 24 september 2002 @ 22:09:07 #195
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5956492
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 21:48 schreef jessie het volgende:
En zo wacht ik nog op het verhaal van Leah. Of vind je het toch moeilijk om het allemaal op te schrijven, kan ik me namelijk ook goed voorstellen hoor!!
Het komt er binnenkort aan Jessie. Ik moet er idd een keer goed voor gaan zitten, heb best de behoefte om het eens een keer allemaal van me af te schrijven.

Het is vaak zo dat mensen vragen naar je bevalling, "Alles goed gegaan?" maar je wordt niet geacht om daar dan een negatief antwoord op te geven. Tuurlijk is uiteindelijk alles goed gekomen, en ben ik dolgelukkig met een vooral gezonde Freek. Dat neemt niet weg dat het met regelmaat nog door mijn hoofd spookt.

pi_5956682
Leah, je zult merken als je het allemaal weer opschrijf dat het dan nog meer omhoog komt, maar stukje bij beetje hoe meer je er over praat raakt het naar de achtergrond.
Ik heb ook echt een kutbevalling gehad van 3 dagen gelijk beginnende met weeen. Een gyn ass die fouten gemaakt heeft. Enz. Door het gesprek wat ik aangegaan ben met hem en het toegeven van fouten en het vele praten heeft het me geholpen. Nu komt het omhoog als ik een bevalling op tv ziet bv of op een speciale datum ofzo. Maar ik heb er ook echt een hele tijd last van gehad dan lag ik in bed en moesy ik gewoon ineens weer zo huilen, dan voelde ik de pijn en de machteloosheid weer zo erg en het gevoel dat je zo overgeleverd ben enz.
Maar doe alles op je eigen tempo. Dikke knuf van mij
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 24 september 2002 @ 22:32:24 #197
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5956920
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 22:20 schreef jessie het volgende:
Leah, je zult merken als je het allemaal weer opschrijf dat het dan nog meer omhoog komt, maar stukje bij beetje hoe meer je er over praat raakt het naar de achtergrond.
Ik heb ook echt een kutbevalling gehad van 3 dagen gelijk beginnende met weeen. Een gyn ass die fouten gemaakt heeft. Enz. Door het gesprek wat ik aangegaan ben met hem en het toegeven van fouten en het vele praten heeft het me geholpen. Nu komt het omhoog als ik een bevalling op tv ziet bv of op een speciale datum ofzo. Maar ik heb er ook echt een hele tijd last van gehad dan lag ik in bed en moesy ik gewoon ineens weer zo huilen, dan voelde ik de pijn en de machteloosheid weer zo erg en het gevoel dat je zo overgeleverd ben enz.
Maar doe alles op je eigen tempo. Dikke knuf van mij
Lief van je!
Ik kan me nog goed herinneren dat jij zo'n K bevalling had, je hebt het hier toen ook geschreven, ik heb daar nog regelmatig aan terug gedacht.
-edit-
Nou was mijn bevalling nog wel te doen hoor, de toestanden eromheen hebben het zo naar gemaakt.
  dinsdag 24 september 2002 @ 22:36:28 #198
35515 Jacksmama
pi_5957016
ik las dat iemand nieuwschierig was naar de papa's en mama;s vd baby's, nou ik heb ff wat in elkaar geknutseld, kun je kijken en vergelijken:
pi_5957050
O o o, wat een ontzettend mooie babietjes zijn het hier toch! Kus voor alle ukkies! Stuk voor stuk fotomodelletjes hoor! En zooo liev! Nou wordt het nóg moeilijker om (dwang?)gedachten aan een tweede opzij te schuiven .

Wat rot voor je Angelic, dat je je zo naar voelt. Nog even volhouden meid, dan is je babietje er! En met die knobbel, das bijna niet vol te houden he, wachten op uitslag. Sterkte, we weten hoe erg het is om op een uitslag te moeten wachten, dat is echt niet fijn dus.

Spuuglokje, spannend allemaal!

En Leah, hart onder de riem hoor! Je verhaal vertellen als de tijd er rijp voor is. Of dat nu is, of over twee jaar, maakt niet uit. Doe wat het beste voor jou is.

pi_5957070
Ik dacht ook echt nooit maar dan ook nooit meer. Maar ja, nu is het op de achtergrond geraakt en zou ik zo dolgraag weer willen. Wel zou ik het dan heel anders aanpakken. Bij andere ziekenhuizen naar open avonden gaan. Een geboorteplan opstellen van hoe ik het wil en zorgen dat dit in me dossier komt (zodat als een ander het overneemt ook weet hoe en wat) Maar ja ik kan wel zo veel willen he Nu mijn lichaam nog .
Voordat je het hier neer gaat tikken, schrijf het voor jezelf eens uit op papier. Alles wat je dacht voelde deed enz. Hier doe je waarschijnlijk wel een paar dagen over en je zult het nog geredeld doorlezen, maar ook dat zal je zeker helpen. Zo nu genoeg goede raad vanaf hier
*op goede raad zit ook niet altijd iedereen te wachten Jessie *
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 24 september 2002 @ 22:47:19 #201
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5957230
Lieverds zijn jullie!
pi_5960399
Angelic1, jeetje wat balen zeg! Ik kan me echt voorstellen dat je het zat bent. En twee weken op die uitslag wachten is wel errug lang zeg! Hang in there he!
Spuuglokje, jij ook succes met de laatste loodjes! Wel spannend en raar dat je al weet wanneer het kindje geboren wordt!!

Vandaag is hubbie jarig Maar we doen er lekker geen ene zak aan. Het is hier nl. al bijna drie weken één grote doorlopende verjaardag... pff.. Dusse een stukkie taart en een dikke zoen en dan vinden we het wel goed!

† In Memoriam † woensdag 25 september 2002 @ 07:42:19 #203
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5960402
Gefeliciteerd met je hubbie!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_5960505
Thanx!
Zo tref ik de mannen in huis hier bijna elke ochtend aan.
Lief he...

Was ik net vergeten... vrienden van ons hebben eergisteren een tweeling gekregen. 2 meiden, eeneiig. Ze waren allebei 5 pond (pff 10 pond in je buik!) (dat soort dingen mag je hier lekker kwijt he!)

† In Memoriam † woensdag 25 september 2002 @ 08:18:45 #205
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5960518
Hier kun je lekker alles kwijt!!

ik ga eerst naar mijn werk en kom daarvandaan even met een zeurverhaal

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2002 @ 08:19:12 #206
13151 crew  Rewimo
pi_5960520
Sweej, gefeliciteerd met hub Wat een leuke foto! Jonas lijkt wel op papa geloof ik

Angelic, sterkte joh, ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je maar snel mag bevallen van een gezonde baby.

Spuuglokje, jij ook sterkte met de laatste loodjes, je weet nu in elk geval hoe lang je maximaal moet wachten hè.

pi_5961253
Wat kun je nog meer doen bij luieruitslag ???

Normaal als Alicia luieruitslag had was ze er binnen een dag hooguit twee dagen er weer vanaf. Maar het wordt nu alleen maar erger en het beginnen zelfs blaasjes te worden (moet er wel bij zeggen dat ze flink verkouden is maar geen koorts, lichte verhoging tot flinke verhoging aan het eind van de dag).

wat ik allemaal al doe.

* vaker de luier verschonen
Bij iedere verschoning de billen met een natte washand goed schoonmaken, vervolgens lekker laten droogen aan de buitenlucht. Als alles goed droog is smeer ik het lichtjes in met calendula babybalsem. Of laat haar nog ffies zonder luier spelen.

normaal werkt dat super, maar nu niet

Heeeeeeeeeeeeeeeeelp!!

pi_5961339
Bij ons werkt de sudocreme heel goed, maar Bo heeft geen erge luieruitslag gehad dus weet niet of het dan ook helpt. Ze zeggen dat maizene heel goed helpt. En ik geloof dat Rewimo en Lois zweren bij gewoon vaseline. Gewoon effe van alle proberen zal bij ieder ukkie weer anders zijn.
Hoe is het trouwens met je, met het oefenen met lopen enzo?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5961349
Enne Sweej wat een ontzettende lieve foto zeg!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2002 @ 10:11:30 #210
13151 crew  Rewimo
pi_5961405
Knor, ik zweer inderdaad bij vaseline. Na elke verschoonbeurt smeer ik Christan in en hij heeft maar zelden rode billen. Ja, als ze het op het KDV weer eens niet doen terwijl er altijd een tube in zijn mandje zit. De potten van Kruidvat smeren het lekkerst, maar voor onderweg en het KDV gebruik ik een tube.

Oja, en als het dan een keer echt mis is door diarree of zo, dan smeer ik hem voor het naar bed gaan in met Hexamidinezalf van Natusan. Dan is ie 's morgens weer babyblank in plaats van een klein baviaantje

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 25-09-2002 10:14]

† In Memoriam † woensdag 25 september 2002 @ 10:11:38 #211
7074 moussy
kuttekop
pi_5961409
Ah gos, kapotte billen..... Ik gebruikte altijd uierzalf van Bogena bij luieruitslag. Mag niet volgens het cb omdat er een antibiotica in zit , maar daarom zijn wel de billen snel genezen.
Een hoop mensen gebruiken ook maizena, maar daar ben ik niet zo fan van. Vooral omdat het stuift op het moment dat je er mee bezig bent (das een reden waarom babypoeder afgeraden wordt bij kleine humpies) en omdat het zo in de open plekjes gaat zitten, net als zinkzalf en het zo moeilijk is om dat weer schoon te krijgen.

Sweej, die twee hebben echt 1 gezicht!! Lieve foto hoor!!

woensdag 25 september 2002 @ 10:13:11 #212
12560 dice
pi_5961432
quote:
Op woensdag 25 september 2002 09:59 schreef Knorretje het volgende:
Wat kun je nog meer doen bij luieruitslag ???
...[knip]
wat ik allemaal al doe.
...[knipperdeknip]
normaal werkt dat super, maar nu niet

Heeeeeeeeeeeeeeeeelp!!

Tandjes in aantocht ?? Probeer anders een Vernix of Rode Billen creme van Dr Vogel.Weet zo snel niet van wie die vernix creme is ...
pi_5961452
quote:
Op woensdag 25 september 2002 10:06 schreef jessie het volgende:
Bij ons werkt de sudocreme heel goed, maar Bo heeft geen erge luieruitslag gehad dus weet niet of het dan ook helpt. Ze zeggen dat maizene heel goed helpt. En ik geloof dat Rewimo en Lois zweren bij gewoon vaseline. Gewoon effe van alle proberen zal bij ieder ukkie weer anders zijn.
Hoe is het trouwens met je, met het oefenen met lopen enzo?
*graag alles wil proberen, als we er maar vanaf komen*

op het ogenblik weer wat minder. Het is in een rap tempo een stuk beterder gegaan, maar het wil gewoon nu ff niet meer. Zowel lichamelijk niet als geestelijk niet. En dat laatste maakt het allemaaal nog zwaarder. Het begint nu gewoon dikke realiteit te worden dat ik gewoon nooit meer voor de volle 100% dezelfde zal gaan worden en dat vreet aan me, wekt irritaties op, driftbuien en veel huilbuien. Met als gevolg ruzie's en andere ellende die het er niet beter opmaken. Gooi daarboven op nog eens een bekkie pijn een pakje asprines in de week en je voelt je volledig brak, klote en ellendig.

Met alicia gaat het uitstekend (op de huidige verkoudheid na dan) Ze zit nog steeds aan de borst (heb inmiddels een tweede kolf gekocht, de ander was volledig versleten), eet met smaak savonds een prakkie mee, smiddags d'r tussendoortjes als; langevingers, diksap, liga's en fruithapjes.

† In Memoriam † woensdag 25 september 2002 @ 10:18:41 #214
7074 moussy
kuttekop
pi_5961496
quote:
Op woensdag 25 september 2002 10:13 schreef dice het volgende:

[..]

Tandjes in aantocht ?? Probeer anders een Vernix of Rode Billen creme van Dr Vogel.Weet zo snel niet van wie die vernix creme is ...

Vernix creme is van zwitsal.

werkt ook goed tegen de maandelijks pukkeltjes en zelfs tegen uitslag van pleister-allergie

pi_5961506
quote:
Op woensdag 25 september 2002 10:13 schreef dice het volgende:

[..]

Dat roepen we al weken bij iedere verandering, maar nog niets voelbaar Het zou natuurlijk kunnen, maar omdat het nu zo plots met de verkoudheid op komt zetten gaven we dat de schuld.

*boodschappenlijstje maakt*
-- uierzalf bogena
-- vaseline (kruidvat)
-- vernix
-- rode billen creme (dr. vogel)
-- sudocreme
-- Hexamidinezalf (natusan)
-- maizena

† In Memoriam † woensdag 25 september 2002 @ 10:22:43 #216
7074 moussy
kuttekop
pi_5961539
quote:
Op woensdag 25 september 2002 10:19 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Dat roepen we al weken bij iedere verandering, maar nog niets voelbaar Het zou natuurlijk kunnen, maar omdat het nu zo plots met de verkoudheid op komt zetten gaven we dat de schuld.

*boodschappenlijstje maakt*
-- uierzalf bogena dierenwinkel
-- vaseline (kruidvat)
-- vernix
-- rode billen creme (dr. vogel)
-- sudocreme
-- Hexamidinezalf (natusan)
-- maizena

Ik bedenk me net dat René (ook) altijd verkouden was als ze tandjes kreeg. Zou het er mee te maken kunnen hebben?
pi_5961582
quote:
Op woensdag 25 september 2002 10:22 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik bedenk me net dat René (ook) altijd verkouden was als ze tandjes kreeg. Zou het er mee te maken kunnen hebben?

geen idee, dat zal de tijd ons leren
Maar ik ben zelf net flink verkouden geweest, en veel op bed gelegen en danny begint nu ook ziekerig te worden dus het paste precies in het rijtje.

Maar ja aan de andere kant het zou de tijd wel eens kunnen zijn dat d'r eerste tandje doorkomt.

Gister trouwens voor jan lul naar het cb gelopen, waren ze voor de verandering een keer gesloten op dinsdag Heb je ze een keer nodig zijn ze er niet

woensdag 25 september 2002 @ 10:40:52 #218
12560 dice
pi_5961740
quote:
Op woensdag 25 september 2002 10:22 schreef moussy het volgende:

[..]

Zou kunnen natuurlijk, die tandjes hebben wel degelijk impact op zo'n ukkie (kijk maar naar de slapeloze nachten en zo). Als de weerstand maar laag genoeg is is een verkoudheid natuurlijk snel opgelopen ...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2002 @ 10:42:02 #219
13151 crew  Rewimo
pi_5961754
Knor, wat balen dat het met jou nu minder gaat. Het valt niet mee om onder ogen te moeten zien dat je bepaalde dingen niet meer (zo goed) zult kunnen als voorheen. Misschien heb je iets aan dit topic? Beperkingen door ziekte of aandoening?

Sterkte ermee hoor. En spui hier maar lekker je gal als het je aanvliegt.

woensdag 25 september 2002 @ 10:47:28 #220
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5961809
Knor, als ze blaasjes heeft KAN het ook een schimmelinfectie zijn, en die gaat niet over met huismiddeltjes. Het ziet er dan een beetje glimmend uit met blaasjes en alsof het "op' de huid ligt.

Als het een schimmel is moet je even langs een arts, met een bepaalde creme is het vrij vlot over.

pi_5961971
Zo ik heb weer nieuws!!!!!

6 April 2003 ben ik uitgerekend!!!!! Ja ja ik kom net bij de echo vandaan.
De kleine is nu 5.9 cm lang en ik ben 12 weken en drie dagen zwanger.
De kritieke dagen (maanden ) zijn voorbij!!!
Heel mooi gezicht hoor die kleine, en vreselijk druk, hij(zij) was aan t schoppen en slaan en zwaaien en hupsen!!! Die echo-iste
had moeite met de nekplooi vast te stellen vanwege dat ie zo druk was, maar das ook allemaal prima in orde.

Dus Modjes, jullie mogen het vraagteken weghalen en er 6 april 2003 voor in de plaats zetten.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2002 @ 11:05:22 #222
13151 crew  Rewimo
pi_5962048
Geweldig Angel! Nu maar lekker genieten hè? Hoe voel je je?
pi_5962343
quote:
Op woensdag 25 september 2002 10:47 schreef Leah het volgende:
Knor, als ze blaasjes heeft KAN het ook een schimmelinfectie zijn, en die gaat niet over met huismiddeltjes. Het ziet er dan een beetje glimmend uit met blaasjes en alsof het "op' de huid ligt.

Als het een schimmel is moet je even langs een arts, met een bepaalde creme is het vrij vlot over.

schimmelinfecties hebben we hier al gehad en het lijkt er nu in de verste verte niet op (gelukkig!) Maar tnx om me er toch nog even op te wijzen, want heb het voor de zekerheid wel weer ffies gecheckt.
pi_5962392
ja goed, misselijkheid is gelukkig alweer over en het enige waar ik nog wel last van heb is moeheid, maar dat gaat weer over als het goed is.
En ik heb nu wat last van nerveusiteit. Ik ga nl straks naar me baas om te vertellen dat ik zwanger ben en ik ben erg benieuwd naar hoe zij gaat reageren.
Ik heb nu al een zwangerschapsverklaring van de verloskundige dus alles in dan in princiepe geregeld.
pi_5962467
quote:
Op woensdag 25 september 2002 10:42 schreef Rewimo het volgende:
Knor, wat balen dat het met jou nu minder gaat. Het valt niet mee om onder ogen te moeten zien dat je bepaalde dingen niet meer (zo goed) zult kunnen als voorheen. Misschien heb je iets aan dit topic? Beperkingen door ziekte of aandoening?

Sterkte ermee hoor. En spui hier maar lekker je gal als het je aanvliegt.

het valt beslist niet mee en veel zwaarder dan ik had verwacht. Ik had gehoopt op zo veel meer. Ik had alles zo verdomd anders voor ogen. En nu ben ik dan eindelijk jong moeder maar kan ik me niet gedragen als een jong moedertje en doe als een oud wijf m'n huis (en wat ik niet kan laat ik doen)en doe middagtukkies en geniet van het fenomeen "tafeltje dekje"(al ga ik proberen vanaf 7 okt dat zelf ook weer te doen).

En nou had ik altijd wel gehoord dat als je jong kinderen neemt dat je dan niet meer jong kunt zijn en je vrijheid kwijt bent, maar had het toch wat anders voor ogen dan nu.

Maar goed: Alicia houdt me voorlopig nog op de been en danny moet het hier zwaar ontgelden (wat trouwens niet mijn bedoeling is, maar wel gebeurt en dus lijdt de relatie er weer sterk onder, waardoor je je weer kut voelt, waardoor stress toeneemt, depri buien en lichamelijke klachten erger worden) Ik geloof dat ik in een vizieuze cirkel terrecht ben gekomen en ben verdwaald en kan domweg de uitgang niet vinden.

Zo! en het luchtte niet eens zo op als dat ik gehoopt had

woensdag 25 september 2002 @ 11:34:55 #226
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5962547
Heerlijk, Angel22, dat je de eerste 12 weken achter de rug hebt. Da's toch altijd extra spannend!

Knorretje, wat vervelend dat het even niet zo lekker met je gaat . En dan die luieruitslag van Alicia... Ik heb er het perfecte middel voor: Kylie Skin Guard. Het ziet er uit als schuim wat je in je haar doet, maar het is dus om huid te beschermen tegen urine e.d. Ik weet alleen niet of je er aan kunt komen, want ik heb het van mijn vader (die had een eigen bedrijf in medische artikelen (incontinentie-artiken, stoma-artikelen en invitro-vertilisatiemateriaal etc.). Misschien is het via de apotheek te verkrijgen?

Sweej, wat leuk, je beide mannen 'kijken' precies hetzelfde! En feliciteer je man maar met zijn verjaardag! Taart, mmm, heb ik ook zin in. Ik heb zonet ingredienten gekocht om zelf een kwarktaart te maken. Ga ik vanmiddag doen, als Sterre haar slaapje doet. Kunnen we vanavond lekker smikkelen (want dat ding moet dan nog 3 uur opstijven in de koelkast (en er is niet eens iemand jarig hier).

pi_5966525
quote:
Op woensdag 25 september 2002 08:15 schreef Sweej het volgende:

[afbeelding]

Wat ontzettend lief!
pi_5966550
*uierzalf van bogena en vaseline gehaald heeft*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2002 @ 15:24:15 #229
13151 crew  Rewimo
pi_5966713
quote:
Op woensdag 25 september 2002 15:13 schreef Knorretje het volgende:
*uierzalf van bogena en vaseline gehaald heeft*
En smeren maar
pi_5973011
Knorretje ik hoop dat je je snel wat rustiger zult voelen. Lijkt me ook heel moeilijk hoor die acceptatie. Dikke knuf vanuit hier

Wij zijn er achter waarom Bo zo aangekomen was.
Voorheen gaven we geen pap maar gaven we sochtends gewoon lekker een flessie op bed (en heel soms de 2e fles met wat rijstebloem, maar toen ze brood ging eten bij de 2 fles niet meer) Dit omdat ze happen van een lepel niet echt leuk vond en wij het wel lekker vonden er nog niet echt uit te hoeven. Vorige maand zijn we dus begonnen met pap geven (van die molenaar 7 granen meel) Dus ze heeft elke ochtend nu papa op. Dit omdat ze er nu aan toe was, het happen gaat goed en ze smult er van. Vandaar dus ineens meer aangekomen, ahhhh en wij maar denken dat het van de lange vingers kwam of liever gezegd op het CB dachten ze dat. Niks bijzonders dus. Volgende keer zal die piek niet te zien zijn omdat ze er dan aan gewend is.
Vandaag weer een leuk setje voor haar gekocht bij zeeman. Een beige jworker van joggingstof en een leuk truitje er op. En veel donkere sokkies want haar sloffies (binnenkant suede) geven vreselijk af. Die 2 tandjes boven zijn nu echt al goed te zien, echt leuk.
Mijn vriendin van zwangerschapsyoga is toch zwanger die heeft persona gebruikt (in principe voor anti conceptie bedoeldt, maar kan ook andersom gebruikt worden) en dat heeft haar goed geholpen Ik heb het apparaatje nu te leen (kan pas gebruiken als ik ongesteld ben) en het schijnt ook goed je eisprong aan te geven. Nou ben benieuwd

Verder voel ik me alsof ik in de overgang ben, heb het telkens echt heel warm en maar zweten. blehhhhh

Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 26 september 2002 @ 01:03:36 #231
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5976902
Daar gaan we...

Ik weet al heel lang dat ik een DES dochter ben, en de gevolgen daarvan. Kindertjes krijgen zou niet makkelijk zijn en er is een hoog risico op kanker.
Het advies was om vroeg kinderen te krijgen, maar dat zat allemaal even niet mee... Mijn relaties waren nooit goed genoeg om eraan te beginnen.

Lang verhaal maar weer kort, ik was 32 toen ik Hub tegen kwam, en had me erbij neer gelegd dat ik geen kindertjes zou krijgen omdat inmiddels mijn halfjaarlijkse controle uitstrijkjes er niet zo best uitzagen. Bovendien ging ik ervan uit dat Hub gesteriliseerd was (hij heeft al kids).

Hij was NIET gesteriliseerd en wilde nog best wel een kindje! Maar, we waren het er beiden over eens dat we eerst eens even rustig zouden bekijken of deze relatie een blijvertje was.

Dan volgt er voor mij weer een controle uitstrijk, en die is niet goed. Vrij vlot daarna wordt ik geopereerd en er wordt een flink gedeelte van de baarmoedermond weggehaald. Het blijkt het laatste voorstadium van kanker te zijn. Ik zit drie dagen in de put , en daarna weiger ik om er nog 1 negatieve gedachte aan te weiden. Het is weg, ik ben gezond, en ik ga gewoon weer verder!

Het lijf moet even rust krijgen, maar de daarop volgende controles zijn goed, en in mei vorig jaar zegt de gyn letterlijk " Gaat heen, en vermenigvuldig je!"
Dat doen we (althans een poging) en ik hou er rekening mee dat het nog wel een jaartje kan duren, als het al lukt.
In oktober blijk ik zwanger!! En dat wordt het spannend.... 80 procent kans op een miskraam, maar we zien een kloppend hartje! Het kindje blijft zitten waar het zit en groeit gestaag.

Bij iedere controle wordt me gezegd dat ik er nog lang niet ben, de grote vraag is of mijn baarmoeder het "houdt" vanwege die operatie. Voor de 28 weken doen ze niets, het kindje zou er teveel aan over houden.

Ik werk gewoon en probeer normaal te doen maar mijn hele lijf en geest draaien om mijn buik, voel ik iets, doet ie het nog wel?
Inmiddels hou ik bakken met vocht vast, maar mijn bloeddruk blijft goed, en ik maak me veel drukker over het vasthouden van het kindje.
Vanaf 16 weken heb ik harde buiken, en flinke, maar het gaat goed.

30 weken, en ik heb weeen..... Met rust wordt het weer rustig en ik stop met werken.
Ik ben mededogenloos in mijn nesteldrang, dit kind komt eerder, geloof me nou!!!

35 weken, en ik moet in het ziekenhuis blijven met zwangerschapsvergiftiging.
Twee dagen later beginnen de weeen, ik voel het kindje nauwelijks meer en denk maar 1 ding "Hij moet eruit!!!"
Het is een drukte van belang bij mijn bed, de baby voelt zich ook niet lekker meer en 's ochtends vroeg besluit de dienstdoende arts dat we een keizersnede gaan doen. Hub komt met gierende banden richting ziekenhuis ( "Bel je man maar en zeg dat ie het douchen over moet slaan") en nog wat heen en weer gepraat tussen mijn arts en de dienstdoende gaan we richting OK. Ik heb inmiddels weeen die niet leuk meer zijn en als ik vanwege een wee niet op de operatietafel kan overstappen grijpen ze me met vier man, en jassen ze de ruggeprik erin.

Die zit te hoog, en mijn bloeddruk knettert naar beneden en ik denk echt dat ik het hoekje om ga....

Dat blijf ik roepen totdat de gyn meldt dat we een jongetje hebben. En dan is het stil..... heel stil....... Na een voor mijn gevoel eindeloze tijd horen we een kreet, en mag Hub komen kijken.

Even later komt ie terug lopen met een bundel handoeken, met daarin een gezichtje.

Dag Freek, hoi mannetje....

Daarna bleek dat Freek toch flink ziek was, het leek alsof ik zware suikerziekte gehad had tijdens de zwangerschap en zijn bloedsuiker was zo beroerd dat er zorgen waren over een hersenbeschadiging. Verder is ie aantal degen beademd maar uiteindelijk mocht ie, twee weken oud, naar huis.

We zijn nu 4 maanden verder, en ik geniet iedere dag, want Freek is een lief, weinig huilend, zonnig kind dat godzijdank geen hersenbeschadiging heeft.

En ik? Ik schrijf mijn verhaal maar op, omdat ik het zo nodig heb.
En ik dank onzelieveheer nog maar eens, omdat ik geen BI heb, en omdat ik makkelijk zwanger werd, en geen luie eitjes heb, en ik mijn kindje niet heb hoeven afstaan ( Dag Mink ).

[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 26-09-2002 01:11]

† In Memoriam † donderdag 26 september 2002 @ 08:14:39 #232
7074 moussy
kuttekop
pi_5978102
quote:
Op donderdag 26 september 2002 01:03 schreef Leah het volgende:
We zijn nu 4 maanden verder, en ik geniet iedere dag, want Freek is een lief, weinig huilend, zonnig kind dat godzijdank geen hersenbeschadiging heeft.

En ik dank onzelieveheer nog maar eens, omdat ik geen BI heb, en omdat ik makkelijk zwanger werd, en geen luie eitjes heb, en ik mijn kindje niet heb hoeven afstaan ( Dag Mink ).

Ik wilde zo veel tikken, maar ben het ff kwijt door het laatste

pi_5978305
quote:
Op donderdag 26 september 2002 01:03 schreef Leah het volgende:
Daar gaan we...

Leah, wat een verhaal.... ik zit hier echt bijna te grienen...
Ik hoop dat het jou helpt, het van je af schrijven...
  donderdag 26 september 2002 @ 09:07:13 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5978352
Ook ik heb tranen in mijn ogen.

Zoals ik eerder al een keertje geschreven heb, vorig jaar meegemaakt dat vrienden van ons hun kindje verloren met 28 weken.
Dit jaar 2e zwangerschap, met 28 weken vervroegde weeen, weken plat in het ziekenhuis onder de weeenremmers en nu 3 weken geleden is 3 1/2 week te vroeg hun zoontje Luke met een keizersnede geboren. Helemaal gezond!

Door hun verhaal en door al jullie verhalen realiseer ik me eens te meer hoe bijzonder het is als je een zwangerschap 'gewoon' en zonder problemen kan voldragen. Ik ben er voorlopig nog niet aan toe, maar een ding weet ik: het is en blijft gewoon een wonder als het lukt (en goed gaat).

pi_5978379
Oh Lieve Leah wat knap van je!!
Wat heb jij met een hoop emoties tegelijk rond moeten lopen zeg!!
En wat blijft het toch een wonder he!
Dikke knuf
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5978393
korte pauze in de hectische momenten hier:

De uierzalf van Bogena slaat aan, billen zijn al veelminder rood, blasjes worden kleiner. TOP!!
Heb inmiddels nog een zieke erbij. We zijn dus nu met z'n drieen ziek, brak en ellendig.

ElizabethR en ik mail je vanavond.

edit: pinkt traantje weg bij leah's verhaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 26-09-2002 09:50]

donderdag 26 september 2002 @ 09:24:13 #237
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5978534
Pfff, Leah, wat een verhaal! Daar word ik weer even flink emotioneel van...
Dikke knuf
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 09:57:55 #238
13151 crew  Rewimo
pi_5978960
Leah, wat een verhaal, wat hebben jullie een hoop meegemaakt... Ook ik kan het niet droog houden. Geniet maar lekker van je manneke!
pi_5979522
Traantjes prikken ook hier achter de oogjes!
Mooi geschreven Leah!
Ik hoop dat je nu een hoop emoties kwijt bent, dat het oplucht!
pi_5979568
Leah, wat een ellende
Maar gelukkig wel een happy end
pi_5980351
Ik heb een vraagje over Cinababy. In de bijsluiter staat dat je het dagelijks 3/4 keer moet geven. Als een soort kuur zeg maar. In het begin gaven we het alleen als Jonas er last van had. Nu geef ik het dus 3 keer per dag ongeveer. Alleen heb ik het idee dat hij er dan juist meer last van krijgt, een soort laxerende werking zeg maar.
Is het niet beter om het alleen toe te dienen als het menneke last heeft van krampjes???? Of werkt het dan minder goed??
pi_5980488
sweej: wij gaven het de eerste weken idd alleen maar als ze krampie had en dat werkte uitstekend.

hoe gaat ie met de bv ?

pi_5980566
quote:
Op donderdag 26 september 2002 12:04 schreef Knorretje het volgende:
sweej: wij gaven het de eerste weken idd alleen maar als ze krampie had en dat werkte uitstekend.

hoe gaat ie met de bv ?

Thanx, dan doe ik dat ook maar... Het ventje ligt helemaal druk te doen als hij dat spul heeft gekregen... als het niet nodig is..

Met de bv gaat het hardstikke goed. Alleen sinds een paar dagen lijkt het wel of mijn borsten weer veel voller zijn . Ik heb ook weer veel meer lekkage. Na twee weken was dat bijna over alleen nu wordt het weer erger. Voor de rest drinkt ie hardstikke goed! 's Nachts zit er steeds meer tijd tussen de voedingen. Da's voor de nachtrust ook wel prettig

pi_5981101
quote:
Op donderdag 26 september 2002 12:09 schreef Sweej het volgende:
's Nachts zit er steeds meer tijd tussen de voedingen. Da's voor de nachtrust ook wel prettig
voed je de nachtvoedingen in bed ? of ga je er echt helemaal uit enzo ? Alicia heb ik dan wel nooit (op afgelopen 2 nachten na) een nachtvoeding gegeven, maar de late voedingen enzo geef ik allemaal in bed. Ik dommel gewoon weer in en alicia die vind haar weg wel. Het kost me op die manier geen moeite, geen rust en geen slapeloze momenten. Ik leg haar pas weer op bedje als ik weer wakker wordt om bv na de wc te gaan. Of danny als die naar bed komt en ziet dat ze al klaar is.
pi_5981352
Dit is nou onze tweede (toekomstige) aanwinst:

mooi he?

pi_5981414
kweet eik niet of ik er wel uitleg bij moet geven , maar goed Komt ie...

Rechts is het hoofdje... en hij/zijn ligt op zijn/haar rug op op de baarmoederwand.
Links onderin zie je de beentjes en in het midden boven het lijfje..dat is een armpje.

pi_5981727
Ik had trouwens vanmorgen nog wat moois.
Damien heeft een blauw oog!!!!
Hij was vanmorgen even bij mijn moeder terwijl we boodschappen aan het doen waren (zij paste even op) en toen issie in de keuken geschrokken van de wasmachine. (ding maakt een pleurisherrie als ie aan het centrifugeren is). En toen rende hij de woonkamer in en is met zijn hoofd tegen de krantenbak aangevallen. Met als gevolg dat hij nu een klein sneetje naast zijn rechteroog heeft en het is dik en blauw.
Mijn moeder is helemaal in paniek naar de dokter gesjeesd want die d8 dat er iets veel ernstigers aan de hand was. Misschien heeft ie wel een lichte hersenschudding maar ik hou hem vandaag gewoon goed in de gaten en vannacht ook. Mijn moeder voelde zich ook vreselijk schuldig trouwens.
Maar goed nix ernstigs gelukkig. Alleen bij je oog bloed het als een rund dus daar is me moeder ws zo van geschrokken.
pi_5981736
O wat mooi Angel22
Je hoeft geen uitleg te geven hoor. Ik vind het heel duidelijk. Wat een echt mensje al he!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5981779
ja mooi he, wij stonden ook verbaasd te kijken hoor naar die echo's dat het zo duidelijk is. Van damien was het nl helemaal niet zo duidelijk.
  donderdag 26 september 2002 @ 14:00:02 #250
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5982153
Oh, Angel22, wat is het toch prachtig he, echt al een piepklein mensje op de echo !
En geen Damien maar een dikke knuffel, wat zielig zeg. (Ik weet nog heel goed dat ik als 3-jarige op de punt van de tafel viel. Het moest gehecht worden, dus nu heb ik een litteken in/onder mijn rechter wenkbrauw...)
pi_5982312
Ik heb zelf ook een littekentje naast me rechteroog, presies zoals damey nu dat wondje heeft.
Hij staat wel wat wankel op zijn beentjes trouwens dus ws heeft ie wel hoofdpijn.
Ik verwen hem vandaag wel even lekker!!!
  donderdag 26 september 2002 @ 14:15:38 #252
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_5982483
quote:
Op donderdag 26 september 2002 13:06 schreef Angel22 het volgende:
kweet eik niet of ik er wel uitleg bij moet geven , maar goed Komt ie...
Niet nodig inderdaad!
Wat een duidelijke foto's!
Ontzettend leuk om zo'n kleintje helemaal te zien.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 26 september 2002 @ 14:20:56 #253
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_5982592
*lurkt nog vrolijk mee*

Mijn nicht is2 weken terug bevallen van haar eerste dochtertje, en er is van alles mis
Romy heet ze, en haar rechtkant is kleiner, hoe zal ik t zeggen, haar orrtjes is kleiner, haar oogje anders, mondje is raar, handje en armpje is kleiner, voetje is kleiner, en er zijn 2 teentjes aan elkaar gegroied.
Verder heeft ze sinds vorige week epelepsie aanvallen.
Ik maak me vreselijk zorgen, je gaat er toch altijd maar vanuit dat iemand een gezond kindje krijgt, stom is dat eigelijk.
Hoogst waarschijnlijk is ze ook verstandlijk gehandicapt, ze denken aan t Dandy Walker syndroom, maar daar is niet veel over bekend.

Owwja en Voor ET en Swets :

doei
  donderdag 26 september 2002 @ 14:40:06 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5982962
quote:
Op donderdag 26 september 2002 14:20 schreef Bolletje... het volgende:

Owwja en Voor ET en Swets :

[Nieuwsgierig-mode] Heb ik iets gemist? [/Nieuwsgierig-mode]
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2002 @ 14:48:13 #255
7074 moussy
kuttekop
pi_5983129
quote:
Op donderdag 26 september 2002 14:20 schreef Bolletje... het volgende:
*lurkt nog vrolijk mee*

Mijn nicht is2 weken terug bevallen van haar eerste dochtertje, en er is van alles mis
Romy heet ze, en haar rechtkant is kleiner, hoe zal ik t zeggen, haar orrtjes is kleiner, haar oogje anders, mondje is raar, handje en armpje is kleiner, voetje is kleiner, en er zijn 2 teentjes aan elkaar gegroied.
Verder heeft ze sinds vorige week epelepsie aanvallen.
Ik maak me vreselijk zorgen, je gaat er toch altijd maar vanuit dat iemand een gezond kindje krijgt, stom is dat eigelijk.
Hoogst waarschijnlijk is ze ook verstandlijk gehandicapt, ze denken aan t Dandy Walker syndroom, maar daar is niet veel over bekend.

Jeetje wat erg......

Het dandy walker syndroom wordt toch meestal veroorzaakt door een waterhoofdje?

-edit- Nee dus....
http://members.lycos.nl/miracle65/dandywalker_syndroom.htm

Wat vreselijk sneu, sterkte er mee

donderdag 26 september 2002 @ 14:55:51 #256
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_5983255
quote:
Op donderdag 26 september 2002 14:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[Nieuwsgierig-mode] Heb ik iets gemist? [/Nieuwsgierig-mode]

Nou gewoon ff succes voor alles wat ze nog te wachten staat
doei
  donderdag 26 september 2002 @ 14:56:41 #257
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_5983270
quote:
Op donderdag 26 september 2002 14:48 schreef moussy het volgende:

[..]

Jeetje wat erg......

Het dandy walker syndroom wordt toch meestal veroorzaakt door een waterhoofdje?

-edit- Nee dus....
http://members.lycos.nl/miracle65/dandywalker_syndroom.htm

Wat vreselijk sneu, sterkte er mee

Dank je wel
doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')