abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127984657
Hallo iedereen!

Mijn vader heeft zijn oude platenspeler van zolder gehaald en aan mij gegeven :D
Nu zit ik hier maar te zoeken naar informatie maar ik heb er zelf niet veel verstand van,
dus dacht laat ik eens op het forum proberen.

De platenspeler is een Pioneer PL-X33Z. Het heeft een rode en witte stekker voor in een stereo? En nog een zwarte waar ik niet van weet waar die in moet. Nou vraag ik mij dus af waar moet ik deze op aan sluiten, wat is het beste en wat voor installatie heb ik nodig?

alvast bedankt!
pi_127984809
fotootje?

Zwart is voor de stroom en rood/wit voor naar je phono ingang van je verstreker (stereotoren)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_127984930
Dat zwarte draadje moet aan een 'ground'-schroef die achterop je versteker moet zitten. De rode en witte stekker moeten naar Phono ook op de achterkant van je versterker.
pi_127984991
Wat Nemephis zegt. Let er wel op of de versterker een `phono' ingang heeft. Zo niet, dan moet er nog een phono versterker tussen. Het signaal dat een platenspeler afgeeft is namelijk te zwak om direct op een andere ingang van een versterker te worden aangesloten.
pi_127985144
Raar dat iemand anno 2013 dat moet vragen. Zijn de tijden dan zo verandert. Het zal de generatiekloof zijn.
pi_127985631
Hier een foto van de platenspeler

quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:19 schreef Nemephis het volgende:
Dat zwarte draadje moet aan een 'ground'-schroef die achterop je versteker moet zitten. De rode en witte stekker moeten naar Phono ook op de achterkant van je versterker.
Okay! Bedankt. Dan weet ik dat er Phono ingangen op de installatie moeten zitten. Nou hebben gelukkig de meesten dat wel :)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:24 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Raar dat iemand anno 2013 dat moet vragen. Zijn de tijden dan zo verandert. Het zal de generatiekloof zijn.
De reden waarom ik het vraag is omdat ik zelf niet echt technisch ben en er niet veel verstand van heb. En als je mensen vraagt krijg je persoonlijke hulp op topics wat net weer wat handiger is dan alle losse informatie op internet.
pi_127985688
De foto doet het niet dus hier een link naar de foto
http://s497.photobucket.c(...).jpg.html?sort=3&o=0
pi_127988362
Daar word ik ook niet echt veel wijzer van.....
Maak eens een foto van de zijkant en vanaf onder (achterkant e.d.)
pi_127988414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:35 schreef Yellow_Submarine het volgende:
Nou hebben gelukkig de meesten dat wel
Heb je een oude versterker dan, want de meeste nieuwe versterkers hebben dit echt niet meer.
pi_127990110
Aan de foto te zien, lijkt het me sterk dat aat zwarte draadje aan een 'ground'-schroef moet worden aangesloten, zoals eerder gesteld. Waar hij dan wel op moet worden aangesloten is mij een raadsel. Is het geen jack-plug?
pi_128002264
Dat zwarte mini jack kabeltje is idd geen ground kabel. Ik heb dit eigenlijk ook nog nooit aan een platenspeler gezien, dus ben eens gaan googelen en het zit als volgt:

De Pioneer PL-X33Z platenspeler moet via die mini jack kabel eigenlijk worden aangesloten op een Pioneer DC-X55Z of DC-X33Z stereotoren. Aangezien je die niet hebt, wil je de de mini jack kabel als rechtstreekse stroomvoorziening laten fungeren, en dat moet volgens mij makkelijk kunnen door er een jack adapter bij te kopen voor een paar euro (hier b.v. ).
De rode en witte kabel sluit je idd aan op de phono ingang op je versterker, en als je versterker geen phono ingang heeft dan zet je er nog een phono versterker tussen :) .
pi_128416603
Sorry voor de late reactie allemaal!
Ik kan wel meer foto's maken, maar dat zijn de enigste aansluitingen die er aan zitten.

Hartstikke bedankt voor je hulp De_existentialist! :D
Ik heb een versterker waar de rode en witte stekker in kunnen maar dat zwarte stekkertje niet.
Dus ik zal binnenkort even zo'n dingetje halen :)
Dan denk ik dat alles dan werkt mits de platenspeler het ook nog goed doet.

een vriend van me heeft geprobeerd het via de TV te doen want daar kan dat zwarte stekkertje ook in maar dat werkte niet. Ik neem aan dat dat ook logisch is toch? Want als die het wel hoorde te doen dan is de platenspeler dus niet goed meer :P (Dit klinkt vast heel dom maar je kan alles maar beter zeker weten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')