abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127988654

Politicus Efgani Dönmez, die namens de Groenen in het Oostenrijkse parlement zit, en oorspronkelijk uit Sivas komt, heeft zijn excuses aangeboden. Hij had namelijk voorgesteld om demonstranten die in Oostenrijk deelnemen aan een pro-Erdogan demonstratie te ontdoen van hun Oostenrijkse paspoort en terug te sturen naar Turkije. Zijn partij stelde hem vandaag voor een ultimatum: excuses of uit de partij, waarna hij zijn welgemeende excuses aanbood.
pi_127989334
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:36 schreef Bilge het volgende:

[..]

Moskeeën geven ook onderwijs aan kinderen, vaak 's weekends.
Er staan nogal wat moskeeen en de overheid bouwt er alleen maar meer bij. De zones worden dus steeds beperkter.
pi_127991074
De voorzitter van de Aleviet-Bekthasi vereniging, Özdemir Özdemir, beweert dat Iran probeert om een Aleviet vs Soenniet-botsing te creëren in Turkije. Daartoe heeft Iran in de afgelopen 3 jaar 1 stichting en 3 verenigingen gesticht in Turkije die zichzelf 'Aleviet' noemen, maar verder geen contact hebben met de Alevitische samenleving. Via deze stichtingen en verenigingen hebben 700 Turkse dede's (soort imams) kosteloze reizen naar Iran gekregen, waar zij commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde en grootayatollah Ali Khamenei hebben ontmoet en de voor Sjieten heilige stad Qom hebben bezocht. Özdemir kreeg zelf 200.000 aangeboden om de dede's onder zijn vereniging naar Iran te sturen, wat hij heeft geweigerd en gemeld bij de Turkse autoriteiten. Daarnaast zou een Aleviet die als kind naar Iran werd gehaald om daar te worden opgeleid, nu werken als de dede van een cemevi (soort moskee) in Izmir.

Tijdens de Gezi park-rellen zouden deze Alevitische organisaties met grote Alevitische vlaggen vooraan hebben gelopen. Ook zouden zij tijdens de begravenis van een Alevitisch slachtoffer de bevolking hebben proberen op te hitsen, door de politie te provoceren en het slachtoffer als 'louter Alevitisch' ipv Turks te claimen. Ook zouden zij proberen om zoveel mogelijk Alevieten mee te laten doen met de Gezi park-rellen.

Volgens Özdemir heeft het anatolische Alevitisme niets met het Iraanse Sjiitisme te maken. Hij beweert dat Iran de eenheid van Turkije probeert te doorbreken. Tijdens de straatgevechten zouden een hoop Iraniërs zijn opgepakt. Alevieten die mensenliefde dragen zullen hier niet in trappen, meent Özdemir.

pi_127991300
Goh. Fethullah Gulen praktijken.
pi_127991864
Tips waarmee de demonstranten Erdogan op de knieën hadden kunnen krijgen, zeer interessante analyse.
pi_127992841
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:46 schreef Bilge het volgende:
De voorzitter van de Aleviet-Bekthasi vereniging, Özdemir Özdemir, beweert dat Iran probeert om een Aleviet vs Soenniet-botsing te creëren in Turkije. Daartoe heeft Iran in de afgelopen 3 jaar 1 stichting en 3 verenigingen gesticht in Turkije die zichzelf 'Aleviet' noemen, maar verder geen contact hebben met de Alevitische samenleving. Via deze stichtingen en verenigingen hebben 700 Turkse dede's (soort imams) kosteloze reizen naar Iran gekregen, waar zij commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde en grootayatollah Ali Khamenei hebben ontmoet en de voor Sjieten heilige stad Qom hebben bezocht. Özdemir kreeg zelf 200.000 aangeboden om de dede's onder zijn vereniging naar Iran te sturen, wat hij heeft geweigerd en gemeld bij de Turkse autoriteiten. Daarnaast zou een Aleviet die als kind naar Iran werd gehaald om daar te worden opgeleid, nu werken als de dede van een cemevi (soort moskee) in Izmir.

Tijdens de Gezi park-rellen zouden deze Alevitische organisaties met grote Alevitische vlaggen vooraan hebben gelopen. Ook zouden zij tijdens de begravenis van een Alevitisch slachtoffer de bevolking hebben proberen op te hitsen, door de politie te provoceren en het slachtoffer als 'louter Alevitisch' ipv Turks te claimen. Ook zouden zij proberen om zoveel mogelijk Alevieten mee te laten doen met de Gezi park-rellen.

Volgens Özdemir heeft het anatolische Alevitisme niets met het Iraanse Sjiitisme te maken. Hij beweert dat Iran de eenheid van Turkije probeert te doorbreken. Tijdens de straatgevechten zouden een hoop Iraniërs zijn opgepakt. Alevieten die mensenliefde dragen zullen hier niet in trappen, meent Özdemir.

[ afbeelding ]
Wat vreselijk als het waar is.
pi_127992905
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:29 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoezo? Gulen doet toch ook zijn dingen? :)
pi_127992948
quote:
Laat die mensen spreken, je hoeft 't er niet mee eens te zijn :)
pi_127993008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoezo? Gulen doet toch ook zijn dingen? :)
Is het niet vreselijk dar Iran wil dat soennieten en Turken met elkaar gaan vechten ? (Los van wat Gülen wel of niet doet)

Waarom kun je niet iets afkeuren zonder meteen naar iemand anders te wijzen?
pi_127993269
quote:

[..]

Misschien vind je dit onderzoekje wel interessant. Gezien de huidige burgeroorlogen langs religieuze lijnen in Irak, Syrië, Libanon, Bahrein en gezien de Iraanse geschiedenis moet Turkije beducht zijn en tegenmaatregelen nemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laat die mensen spreken, je hoeft 't er niet mee eens te zijn :)
Absoluut. Ik vond het gewoon grappig omdat ik het taferaal voor me zag, hoe de ene groep scandeert dat Erdogan een homo en hoerenkind is, en hoe de demonstrerende homo's en hoeren zich weer beledigd voelen.
pi_127993324
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:34 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Is het niet vreselijk dar Iran wil dat soennieten en Turken met elkaar gaan vechten ? (Los van wat Gülen wel of niet doet)

Waarom kun je niet iets afkeuren zonder meteen naar iemand anders te wijzen?
Nediyon yahu. Ik wil hiermee zeggen: waarom verbaasd? Dit doet iedereen op de wereld?
pi_127993916
quote:

[..]

En zo duurt het gekibbel tussen Turkije en Iran om de regionale macht te worden voort.
pi_127993917
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:42 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nediyon yahu. Ik wil hiermee zeggen: waarom verbaasd? Dit doet iedereen op de wereld?
wat doet iedereen op de wereld? manipuleren?
pi_127993940
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wat doet iedereen op de wereld? manipuleren?
Ja. Elkaar tegen elkaar opzetten, daarna het liefst de boel overnemen.
pi_127994012
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:42 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dus ? Maakt dat het minder erg? :')

Tip: niet overal op reageren met "ja maar hij doet het ook"
pi_127994084
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:02 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dus ? Maakt dat het minder erg? :')

Tip: niet overal op reageren met "ja maar hij doet het ook"
Zeg ik dat dat minder erg is? Waarom doe jij iedere keer alsof jij mijn bedoeling kan uitleggen?
pi_127994258
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zeg ik dat dat minder erg is? Waarom doe jij iedere keer alsof jij mijn bedoeling kan uitleggen?
Lees je reacties eens terug, niet vreemd dat dat mijn vermoeden is.

Ik noem het vreselijk. Jij reageert met "hoezo? Gulen doet toch ook zijn dingen? "
pi_127995106
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:08 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Lees je reacties eens terug, niet vreemd dat dat mijn vermoeden is.

Ik noem het vreselijk. Jij reageert met "hoezo? Gulen doet toch ook zijn dingen? "
Als in 'neden sastinki'.
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:27:50 #196
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127996952
:D
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:31:09 #197
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127997065
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:46 schreef Bilge het volgende:

[ afbeelding ]
Deze sektes zijn erg gevaarlijk voor de samenleving. Aanpakken.
pi_127997741
Ja, onder de noemer van democratie andersdenkenden "aanpakken". Nota bene de presidentskandidaat van de grootste oppositiepartij is alewiet....
pi_127997903
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:48 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Politicus Efgani Dönmez, die namens de Groenen in het Oostenrijkse parlement zit, en oorspronkelijk uit Sivas komt, heeft zijn excuses aangeboden. Hij had namelijk voorgesteld om demonstranten die in Oostenrijk deelnemen aan een pro-Erdogan demonstratie te ontdoen van hun Oostenrijkse paspoort en terug te sturen naar Turkije. Zijn partij stelde hem vandaag voor een ultimatum: excuses of uit de partij, waarna hij zijn welgemeende excuses aanbood.
hoe diep kan je haat zitten zeg...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127998088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe diep kan je haat zitten zeg...
Alsof het niet absurd serieus werd genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')